فیسبوک ادعا می‌کند 10 میلیون امریکایی تبلیغات روسیه را دیده اند

فیسبوک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شبکه اجتماعی فیسبوک روز گذشته اعلام کرد 10 میلیون نفر امریکایی تبلیغات سیاسی روسیه را در فیسبوک مشاهده کرده اند. گفته می‌شود این تبلیغات در ماه‌های قبل و بعد انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، توسط روسیه در شبکه اجتماعی فیسبوک صورت گرفته که موجب اختلال در مسائل داخلی و سیاسی ایالات متحده شده است.

فیسبوک پیش‌تر نیز چنین ادعایی کرده بود. در ادامه این صحبت‌ها، مارک زاکربرگ اعلام کرد که از روش مدل سازی خاصی استفاده می‌کنند تا بفهمند چه تعداد افراد حداقل یکی از این 3000 آگهی تبلیغاتی را مشاهده کرده‌اند. آماری که تاکنون بدست آمده حاکی از آن‌ست که 44 درصد آگهی ها قبل از انتخابات و 56 درصد باقیمانده، بعد از انتخابات دیده شده اند.

چیزی که در اینجا مطرح است، فقط بحث تبلیغات نیست، بلکه بسیاری از این تبلیغات به طور مشخص به کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا نمی‌پرداختند، اما می‌کوشیدند به موضوع‌های تفرقه‌افکنانه برای قطبی کردن افکار عمومی در جامعه آمریکا بپردازند؛ موضوع‌هایی چون روابط اقوام مختلف آمریکا با هم، قانون مهاجرت در آمریکا و قانون مالکیت و حمل سلاح در این کشور.

در پی این اتفاق، ایالات متحده خواستار افزایش مقررات عضویت و فعالیت در فیسبوک شده است. مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی این شبکه اجتماعی، قصد دارد شرکت ها را از سوء استفاده از شبکه اجتماعی دور نگه دارد.

این شبکه اجتماعی روز گذشته اعلام کرد تصمیم به جذب 1000 نفر برای بررسی تبلیغات و اطمینان از اینکه روسیه چه میزان در جریان انتخابات و اختلال در آن دخالت داشته است، دارد. همچنین فیسبوک در آخرین بیانیه خود اعلام کرد که 25 درصد تبلیغات هرگز به هیچ کسی نشان داده نمی‌شوند.

الیوت چارج، مدیر بخش ارتباطات فیسبوک گفت:

«تبلیغات در فیسبوک طوری طراحی شده‌اند تا بر اساس نیاز مردم برای آنها به نمایش درآیند و بنابراین ممکن است برخی از تبلیغات خاص، اصلا به دست برخی از افراد نرسد».

وی همچنین اضافه کرد که برای 99 درصد تبلیغات، کمتر از 1000 دلار هزینه شده و هزینه کل تبلیغات برابر 100 هزار دلار است. الیوت چارج در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد که فیسبوک به تحقیقات خود ادامه خواهد داد تا تبلیغات بیشتری مرتبط با روسیه را پیدا کند.

الیوت چارج در خصوص تبلیغاتی که در فیسبوک صورت می‌گیرد گفت:

«بسیاری از محتوای تبلیغات، خط مشی های فیسبوک را نقض نمی‌کنند، بنابراین این تبلیغات اگر با حساب های کاربری واقعی ایجاد شده باشند، حذف نخواهند شد.»

الیوت چارج گفت:

«این در حالی‌ست که ممکن است ما با عقاید و نظرات بسیاری از افرادی که خصوص مساله بوجود آمده صحبت می‌کنند، موافق نباشیم، اما این حق را برای آنها قائلیم که نظرات خود را بیان کنند…»

همچنین فیسبوک علاوه بر استخدام 1000 نفر برای بررسی این تبلیغات، قصد دارد 3000 نفر دیگر را برای بررسی فیلم هایی که محتوای قتل، خودکشی و اعمال خشونت آمیز دارند، به کار گیرد.

 این شرکت در بیانیه خود اعلام کرد که سیاست‌هایی را برای حذف تبلیغات و تصاویری که حتی کوچکترین میزان خشونت در آنها وجود دارد، در پیش خواهد گرفت.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 1.867 میلیارد دلار
    Spiderman No Way Home
    اکران: 17 دسامبر 2021
  • 361 میلیون دلار
    Sing 2
    اکران: 22 دسامبر 2021
  • 279 میلیون دلار
    The Batman
    اکران: 04 مارس 2022
  • 273 میلیون دلار
    Uncharted
    اکران: 18 فوریه 2022
  • 138 میلیون دلار
    Scream
    اکران: 14 ژانویه 2022
  • 116 میلیون دلار
    Death on the Nile
    اکران: 04 فوریه 2022
  • 72 میلیون دلار
    Jackass Forever
    اکران: 04 فوریه 2022
  • 47 میلیون دلار
    Dog
    اکران: 18 فوریه 2022
  • 4 میلیون دلار
    Cyrano
    اکران: 25 فوریه 2022