مروری بر مهم‌ترین اخبار تکنولوژی هفته دوم دی‌ماه

اخبار
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

روزی نیست که اتفاق تازه ای در دنیای تکنولوژی رخ ندهد و اخبار آن منتشر نشود. هفته ای که گذشت پر از اخبار جذاب و مهم دنیای تکنولوژی بود. با توجه به اینکه بزرگترین رویداد تکنولوژی جهان، CES 2018 در پیش است، اکثر اخبار حول محور رونمایی هایی احتمالی در این رویداد هستند. برندهای معتبری همچون سامسونگ و نوکیا در حال آماده شدن برای این رویداد بزرگ و مهم هستند و سایر برندها هم دست خالی به میدان نخواهند آمد. با پلازا همراه باشید تا مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای تکنولوژی داشته باشیم.

تاریخ رونمایی چیپ ست اگزینوس 9810 سامسونگ مشخص شد!

اخبار تکنولوژی

سامسونگ قصد دارد چیپ ست اگزینوس (Exynos) بعدی خود را 4 ژانویه 2018 برابر با 15 دیماه رونمایی کند. کوالکام تنها شرکتی نیست که در سال 2018 از چیپ ست های رده بالا و پرقدرتی برخوردار است. سامسونگ نیز پا به میدان گذاشته و حریف می طلبد. البته کمپانی سامسونگ تنها زمان رونمایی چیپ ست اگزینوس بعدی خود را مشخص نموده است.

اگرچه به نظر می رسید که سامسونگ بخواهد این تراشه را در نمایشگاه  CES 2018 رونمایی کند ولی شاید تصمیم گرفته زودتر از نمایشگاه اطلاعات را منتشر نماید. به همین دلیل به احتمال زیاد، اطلاعات بیشتری در مورد اگزینوس 9810 ، چیپ ستی که قرار است در گلکسی S9 مورد استفاده قرار گیرد منتشر شود. با این حال، بعید است که گوشی دیگری از برند سامسونگ بخواهد در کنار گلکسی S9  و احتمالا سری گلکسی نوت بعدی، از این چیپ ست یعنی اگزینوس 9810 سامسونگ استفاده کنند. ادامه مطلب…

کدام گوشی ها در سال 2018 با اسنپدراگون 845 خواهند آمد؟

اخبار

اواخر سال 2017 کوالکام یکی از پیشرفته‌ترین چیپ‌ست های خود را معرفی کرد. اسنپدراگون 845 آخرین پرچمدار پردازنده‌های کوالکام، با پیشرفتی چشمگیر نسبت به نسخه قبلی خود، افزایش سرعت و بهبود عملکردی قابل توجه را برای تلفن های هوشمند به ارمغان می‌آورد. وب سایت چینی Weibo لیستی از تلفن‌های هوشمند سال 2018 را منتشر کرده که اسامی گوشی‌هایی که مجهز به اسنپدراگون 845 خواهند بود را مشخص می‌کند.

این لیست از آن جهت دارای اهمیت است که هم نام دستگاه و هم تاریخ رونمایی از آن را منتشر کرده است. طبق انتظار، اولین تلفن‌های هوشمندی که از پردازنده اسنپدراگون 845 در ساختار خود بهره خواهند برد، سامسونگ گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس هستند که در ماه فوریه عرضه خواهند شد. پس از آن دو تلفن هوشمند الجی G7 و الجی G7 پلاس نیز با اسنپدراگون 845 در همان ماه معرفی می‌شوند. به نظر می‌رسد ماه مارس، ماه آرامی بدون رونمایی رسمی باشد اما ماه آوریل برای چینی ها و طرفداران شیائومی، ماهی جذاب است. شیائومی در ماه آوریل از تلفن هوشمند Mi 7 خود رونمایی خواهد کرد. این احتمال وجود دارد که اچ‌تی‌سی هم در ماه مِی از میان رده خود و پرچمدار آینده اش HTC U12 پرده برداری کند. ادامه مطلب…

پیوستن نوکیا به گوگل در پروژه‌ی Android Go : گوشی هوشمند نوکیا 1 برای افراد کم درآمد

اخبار

گوگل اخیراً نسخه اوریو پلتفرم Android Go را به همراه چندین اپلیکیشن اختصاصی از جمله Files Go وYouTube Go  معرفی کرده است. این پلتفرم برای دستگاه‌های پایین‌رده و عمدتاً در کشورهای در حال توسعه کاربرد دارد. حالا خبر رسیده نوکیا؛ یکی از بزرگترین نام‌ها در عرصه‌ی تولید گوشی‌های موبایل هم در این پروژه به گوگل پیوسته و محصولی با نام نوکیا 1 را برای این پلتفرم عرضه خواهد کرد.

آنطور که اعلام شده سیستم عامل نوکیا 1 نسخه اوریو Android Go بوده و به صورت پیش‌فرض تمامی اپلیکیشن‌های مختص این پلتفرم روی آن نصب خواهد بود. البته این دستگاه با قیمتی بسیار پایین وارد مناطق کم درآمدی می‌شود که حتی  قدرت خرید  گوشی‌های اقتصادی شیائومی Redmi Note 4  و موتورولا Moto G هم وجود ندارد بنابراین عرضه‌ی آن توسط کمپانی‌های گوگل و نوکیا به برخی بازارهای خاص محدود خواهد شد.

به تناسب قیمت پایین نوکیا 1 انتظار چندانی هم از مشخصات سخت افزاری آن نمی‌توان داشت: این تلفن هوشمند دارای هشت گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه SD تا سقف 64 گیگابایت خواهد بود. صفحه نمایش 5 اینچی LCD گوشی رزولوشن 720p را ارائه می‌دهد و یکی از تراشه‌های پایین رده‌ی کوالکام احتمالا از سری اسنپدراگون 200 یا 400 به همراه یک گیگابایت حافظه رم، قدرت پردازشی دستگاه را تامین خواهد کرد. البته هنوز مشخص نیست که آیا نوکیا 1 قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 4G LTE را دارد و یا خیر اما احتمالاً مدل 4G نیز برای عرضه در مناطقی که تحت پوشش این شبکه قرار دارند تولید خواهد شد. ادامه مطلب…

تخفیف بی سابقه ی اپل زودتر از آنچه وعده داده بود شروع شد، خرید باتری آیفون با 29 دلار

اخبار

هفته ی گذشته کمپانی اپل اعتراف کرد، آیفون های مدل 6 و 7 را کند کرده تا ضعف ناشی از باتری های این گوشی ها را جبران کند؛ باتری هایی که با گذشت زمان کارایی اولیه را ندارند و گاهی نمی توانند به خوبی آیفون را ساپورت کنند. این اعتراف اپل خشم بسیاری از کاربران آیفون را بر انگیخت و کار به شکایت کشید. ماجرا داشت به یک بحران بزرگ تبدیل می شد اما اپل در اقدامی هوشمندانه از کاربران خود به خاطر کند کردن دو مدل iPhone 6 و iPhone 7 عذرخواهی کرد. کمپانی اپل که سرمایه ای گران بهتر از اعتماد مردم در اختیار ندارد برای اینکه اقدام خودسرانه اش را از دل کاربران این دو مدل آیفون درآورد پیشنهاد تعویض باتری های آن ها با باتری های نو را مطرح کرد، پیشنهادی با یک تخفیف سنگین که قیمت باتری آیفون را تا 29 دلار پایین آورد.

قرار بود طرح فروش باتری های 29 دلاری آیفون از اوایل بهمن ماه آغاز شود اما گویا اپل موفق شده عرضه ی این باتری ها را همین حالا آغاز کند. این شرکت اعلام کرده برای تامین کالای مورد نیاز طرح خود به زمان بیشتری نیاز دارد اما می تواند فرآیند عرضه را بلافاصله آغاز کند. البته این اقدام ضربتی ممکن است در برخی مناطق با مشکل مواجه شود و باتری به اندازه ی نیاز وجود نداشته باشد. ادامه مطلب…

آپدیت دوربین نوکیا اسرارش را فاش کرد

اخبار

در جریان به روزرسانی دوربین نوکیا نام مدل‌هایی که این برند هنوز معرفی نکرده است، فاش شد. برند HMD Global نه تنها جانی دوباره به حضور برند نوکیا در بازار تلفن‌های هوشمند داده بلکه برای هر کدام از سلیقه‌های بازار در هر رده قیمتی تلفن هوشمندی ارائه کرده است. به نظر می‌رسد تلفن‌های هوشمند نوکیا، که در حال حاضر معرفی شده‌اند تنها نوک پیکان به سوی هدفی بزرگ‌تر هستند و این برند برنامه‌ها و تصمیمات بزرگی در سر دارد.

بعد از کند و کاو فراوان در جدیدترین آپدیت دوربین نوکیا یکی از کاربران فهرستی از تلفن‌های هوشمند نوکیا، که قرار است این به‌روزرسانی دوربین را دریافت کنند کشف کرد. در این فهرست، نام مدل‌های جدید نوکیا 2 و نوکیا 7 و همین طور مدل‌های نوکیا 3، 5، 6 و پرچمداری که با مدل نوکیا 8 معرفی شدند نیز به چشم می‌خورد. ادامه مطلب…

صفحه نمایش منعطف و rollable سامسونگ شبیه به یک طومار لوله می شود!

اخبار

پتنت جدید سامسونگ خبر از صفحه نمایش منعطف و rollable ایی می دهد که شبیه به یک طومار لوله می شود.هیچ وقت تصور می کردید که روزی صفحه نمایش گوشی موبایل تان شبیه به یک طومار لوله بشود؟ سامسونگ پتنت جدیدی را برای گوشی تلفن همراه خودش می خواهد به ثبت برساند که دارای صفحه نمایش منعطف و البته rollable است. این صفحه نمایش آنقدر منعطف است که  شبیه به یک طومار لوله می شود!

این کمپانی بزرگ کره جنوبی موفقیت های بسیاری را در حوزه نمایشگرهای مختلف به دست آورده است. اما گویا به همین حد و اندازه کفایت نمی کند و قصد دارد هر روز برگ تازه ای رو کند.اگر چه انتظار داریم سال 2018، سال تلفن های هوشمند با صفحه نمایش منعطف باشد ولی به نظر می رسد در بین تلفن های هوسمند با صفحه نمایش منعطف هم برخی طراحی ها واقعا شگفت انگیز باشند. شرکت سامسونگ اخیرا پتنت جدید را برای اداره ثبت اختراع ارسال و ثبت کرده که گوشی هوشمندی را نشان می دهد که دارای صفحه نمایش منعطف و rollable  است. یعنی صفحه نمایش آن شبیه به طومار لوله می شود. هم چنین این صفحه نمایش با کمک سنسور اثر انگشت فعال می شود. یعنی وقتی انگشت روی آن قرار می گیرد، صفحه نمایش فعال می گردد. ادامه مطلب…

کاهش رشد فروش تلفن های هوشمند در جهان

اخبار

برخلاف تصور اکثریت افراد، میزان فروش تلفن های هوشمند در سال 2018 با کاهش روبرو خواهد شد. بر اساس تحقیقات موسسه ترندفورس، در سال 2017 میزان رشد تولید تلفن های هوشمند، 6.5 درصد بود در حالی‌که این میزان تولید در سال 2018 به 5 درصد خواهد رسید. سال 2017 بیشترین تولید تلفن های هوشمند مربوط به کمپانی های چینی بوده است. طبق تحقیقاتی که موسسه ترندفورس انجام داده، به دلیل افزایش هزینه تولید قطعات سازنده این دستگاه‌ها، در سال 2018 احتمالا با کاهش میزان تولید و به همان نسبت کاهش خواهد یافت.

در واقع دلیل افزایش تولید تلفن های هوشمند در چند سال اخیر به دلیل حضور کمپانی های چینی و افزایش میزان تولید آنها بوده است. کمپانی چینی شیائومی با افزایش رشد 76 درصدی در سال 2017، رکورد دار تولید تلفن های هوشمند در بین کمپانی های چینی بوده است. شیائومی در سال گذشته میزان فروش خود را در خارج از مرزهای چین افزایش داد و همین مساله موجب شد تا تولید تلفن های هوشمند این کمپانی به افزایش چشمگیری روبرو باشد. پس از شیائومی، ویوو و اوپو با افزایش میزان تولید 19.5 درصد و 17.88 درصد رتبه های دوم و سوم را دارا بودند.

تفاوت میزان تولید بین شیائومی و دو کمپانی مطرح چینی، ویوو و اوپو بسیار زیاد است و این نشان از پذیرفته شدن برند شیائومی در میان کاربران دارد. با اینحال این احتمال وجود دارد تا سال 2018 با کاهش میزان تولید این سه برند مطرح چینی روبرو شویم. بخش عمده ای از افزایش رشد تولید تلفن های هوشمند به دلیل تولید کمپانی های چینی بوده است. موسسه ترندفورس اعلام کرده که در سال 2018 چنین رشدی پیش بینی نمی شود. ادامه مطلب…

3 پروژه جدید سامسونگ در راه لاس وگاس

اخبار

آزمایشگاه ابتکارات و خلاقیت‌های سامسونگ (Samsung C-Lab) قرار است از نوآوری‌های جدید این برند در زمینه صدا و تصویر در نمایشگاه CES 2018 پرده‌برداری کند. چه کسی می‌گوید سامسونگ از ابتکار خوشش نمی‌آید و فقط دوست دارد کپی کند؟ البته، اگر این طور فکر می‌کنید که حق دارید زیرا گاهی اوقات بخش ابتکارات و کسب و کار سامسونگ لاک‌پشت‌وار حرکت می‌کند و انگار نمی‌خواهد تکانی به خودش بدهد.

این را هم بگوییم تا وقتی که شما نگاهی به آزمایشگاه ابتکارات سامسونگ که به Samsung C-Lab مشهور است نیندازید بر همین عقیده خواهید ماند. اما بهتر است بدانید در این آزمایشگاه عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین نوآوری‌هایی که ممکن است ببینید شکل می‌گیرد. اصلاً هم فکر نکنید که سامسونگ خجالت می‌کشد و از خودنمایی کردن بیزار است. مثل این که تصمیم دارد در نمایشگاه شلوغ CES 2018 حسابی خودی نشان دهد و از محصولاتی پرده‌برداری کند که دهان‌ها‌ را باز و چشمان را به خود خیره نماید. ولی نکته مهم اینجاست که سامسونگ بی‌گدار به آب نخواهد زد و به امید پیدا کردن شرکای جدید و سرمایه‌گذاران بالقوه ابتکارات جدیدش را در معرض عموم بازدیدکنندگان قرار خواهد داد تا بتواند آنها را به حقیقت پیوند دهد و روانه بازار کند.

سامسونگ در سر دارد که سه پروژه جدید از آزمایشگاه ابتکارات خود را به نمایش گذارد:

یکی از این پروژه‌ها رِلومینو (Relumino) است و برای آنهایی که با دقت اقدامات سامسونگ را پیگیری می‌کند نامی آشناست. در حال حاضر، رلومینو هدست واقعیت‌ مجازی Gear است که از تصویربرداری کامپیوتری برای رفع عیوب بینایی رایج بهره می‌برد. تیم تولید رلومینو امید دارند بتوانند در آینده‌ای نه چندان دور ابعاد این دستگاه را کاهش دهند و به شکل عینک آفتابی در بیاورند تا کاربر را خیلی انگشت‌نما نکند. ادامه مطلب…

قابلیت‌های جدید برای دوربین گلکسی A5 و گلکسی A7 با آپدیت نرم‌افزاری

اخبار

آپدیت نرم‌افزاری جدیدی برای گوشی‌های گلکسی A5 و گلکسی A7 مدل 2017 ارائه شده که امکانات قابل توجهی را برای دوربین این دو میان‌رده‌ی محبوب به ارمغان آورده است. در حالی که این روزها بسیاری از اخبار حول مدل‌های 2018 سری گلکسی A و تاریخ عرضه‌ی آن‌ها می‌چرخد، ارائه‌ی یک آپدیت جدید برای مدل‌های پیشین، آن‌ها را نیز به تیتر خبرها بازگردانده است. ظاهراً هم گلکسی A5 و هم گلکسی A7 مدل 2017 می‌توانند این بروزرسانی را که با هدف ارتقاء امکانات دوربین دستگاه‌ها منتشر شده دریافت کنند.

مهم‌ترین قابلیتی که بروزرسانی مربوطه با خود به همراه آورده فوکوس سلفی نام دارد و حالت جدیدی برای دوربین سلفی است که هنگام عکسبرداری، فوکوس روی سوژه مورد نظر را بدون تپ کردن روی صفحه میسر می‌سازد. همچنین افکت بوکه دیگر ویژگی اضافه شده است که سبب Blur یا محو شدن پس زمینه‌‌ی سوژه‌ای در تصویر می‌شود که روی آن فوکوس شده است. البته ظاهراً این قابلیت‌های جدید در روشنایی کافی، بسیار خوب عمل می‌کنند اما در شرایط نوری نامناسب تعریف چندانی ندارند؛ با این حال وجود چنین امکاناتی در گوشی‌های میان‌رده‌ی سال گذشته‌ی سامسونگ خالی از لطف نیست. ادامه مطلب…

اینترنت 5G در CES 2018 غوغا می کند!

5G

زمان زیادی به برگزاری بزرگترین رویداد تکنولوژی-الکترونیکی جهان نمانده و اکثر کمپانی های بزرگ و مطرح محصولات خود را برای رونمایی و معرفی در این رویداد آماده کرده‌اند. در CES 2018 اتومبیل های بدون راننده، خانه‌های هوشمند و اینترنت اشیاء انتظار بازدید کنندگان را می‌کشند! اما چیزی که بیشتر از همه قدرت مانور دارد، تکنولوژی 5G است.

 5G نسل پنجم از تکنولوژی  بیسیم است. حتما امروزه بسیاری از شما از اینترنت 4G استفاده می‌کنید و از سرعت بالای آن هم راضی هستید، حال تصور کنید که نسل بعدی این اینترنت چه خواهد بود! سرعتی فوق العاده در ارسال و دریافت اطلاعات با اینترنت 5G! چندی پیش سامسونگ توانست تکنولوژی 5G را در یک قطار در حال حرکت آزمایش کند و البته نتیجه موفقیت آمیز بود.البته باید این را در نظر داشته باشید که برای استفاده گسترده از این تکنولوژی باید کارهای زیادی انجام شده و بستر آن آماده شود که احتمالا تا سال 2019 زمان خواهد برد. طبق پیش بینی ها، پوشش کاملا اینترنت 5G تا سال 2023 امکان پذیر خواهد بود.

اما اینترنت 5G چه مزایایی خواهد داشت؟

قابلیت اطمینان بالا: توانایی 5G تنها در ارائه سرعت بالا نیست، بلکه قابلیت اعتماد و سازگاری مهم‌ترین ویژگی این تکنولوژی تازه متولد شده می‌باشد.

پهنای باند: با اینترنت 5G تعداد دستگاه‌هایی که می‌توانند به اینترنت متصل شوند با افزایش چشمگیری روبرو خواهد بود. پیش بینی می‌شود تا سال 2023 یک میلیارد از افراد جز کاربران اینترنت 5G باشند.

تاخیر: این شاید یکی از آزاردهنده ترین مشکلاتی باشد که امروزه کاربران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند! ارسال درخواست به یک وب سایت و تاخیر در دریافت پاسخ! اینترنت 5G این تاخیر را به 1 میلی ثانیه کاهش می‌دهد، یعنی 400 برابر سریعتر از یک چشم برهم زدن!

اینتل، نوکیا و اریکسون سخت در تلاشند تا دستگاه های خود را برای استفاده از اینترنت 5G آماده کنند.

ادامه مطلب…

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402