قفسه بازی هایتان را برای 10 بازی برتری که نیمه کاره رها می شوند چک کنید

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

همه ما از آن سری بازی ها در آرشیومان داریم که بارها بازیشان کرده ایم، اما هیچ وقت به پایان نرساندیم. به سایت پلازا خوش آمدید و این بار قصد داریم، بپردازیم به 10 بازی برتری که نیمه کاره رها می شوند. در این فهرست به بازی هایی اشاره می کنیم که در قفسه بسیاری از بازیکنان قرار دارند اما کمپین و حالت داستانی آن ها همچنان نیمه کاره باقی مانده و احتمالاً به همان شکل باقی بماند.

# 10: (The Elder Scrolls III: Morrowind (2002

10 بازی برتری که نیمه کاره رها می شوند

وقتی صحبت از خلق دنیاهای عظیم و فعالیت های متعددی می شود که شما را از هدف اصلی بازی منحرف کنند، Bethesda حرف اول را می زند. اما با همه این ها، Bethesda این عنوان را تمام و کمال نساخت و سومین نسخه از سری the Elder Scrolls این ظرفیت را داشت که خیلی بهتر از بازی نهایی باشد. سیستم ارتقای سطح و منو های مبهم بازی باعث می شد که بازیکنان بیشتر درگیر چنین مواردی شوند تا جست و جو در دنیای بازی و در نهایت نبود رابط کاربری مناسب سبب شد بسیاری از بازیکنان بازی را نصفه کاره رها کنند. قسمت بعدی بازی مشکلات بازی را با رابط کاربری بهتر بهبود داد و توانست طیف بیشتری از بازیکنان را برای تجربه این سری جذب کند.

# 9: (Bravely Default (2002

10 بازی برتری که نیمه کاره رها می شوند

این بازی در اصل به عنوان اسپین آف Final Fantasy در 2002 ساخته شد، اما مابین پروسه ساخت، بازی به یکی از کلاسیک های ژانر نقش آفرینی ژاپنی با خط مشی خودش تبدیل شد. تا نیمه ابتدایی داستان حماسی بازی، Bravely Default عنوانی است که طرفداران JRPG را راضی نگاه می دارد، اما پس از این که نیمه بازی را رد می کنید؛ (روزهای روشن خدا حافظ)، باس فایت های تکراری و سیاهچاله های خسته کننده باعث می شوند بسیاری از مأموریت ها را نصفه کاره رها کنید. مخصوصاً که بازی شما را مجبور می کند برای رسیدن به پایانی خوب چهار، پنج باری وارد هر سیاهچاله بشوید. بازی کل نکته مثبت دارد، اما این مسأله باعث می شود در فهرست 10 بازی برتری که نیمه کاره رها می شوند یک جایگاه گرم و نرم برای خودش جفت و جور کند.

# 8: (Donkey Kong 64 (1999

10 بازی برتری که نیمه کاره رها می شوند

بازی های هستند که چند تا آیتم جمع کردنی داشته باشند و بازی هایی هستند که کلی آیتم جمع کردنی داشته باشند اما به نظر من دومین گزینه بسیار احمقانه است. علاوه بر این که بازی یکی از دوست داشتنی ترین عناوین دهه نود استودیو Rare است و همچنین جزو فهرست 10 بازی برتری که نیمه کاره رها می شوند قرار دارد (که دومی مقام مهمتری محسوب می شود)، دارنده رکورد جهانی گینس برای حضور بیشترین آیتم جمع آوری نیز می باشد. موزهای طلایی، سکه های موزی و تاج های جنگی فقط چند نمونه کوچک از آیتم های جمع کردنی بازی هستند که بازیکنان را از پایین گذاشتن کنترلرشان باز می دارند. حتی 17 سال پس از انتشار بازی یک طرفدار دو آتیشه توانست 977 امین سکه موزی را که تا الان پیدا نشده بود، بیابد. این یک بازی فوق العاده است که باعث می شود بازیکنان هر از گاهی به آن سر بزنند.

# 7: (The Witcher 3: Wild Hunt (2015

10 بازی برتری که نیمه کاره رها می شوند

این نقش آفرینی فانتزی که از سری رمان های مصوری با همین نام خلق شده شاید به عقیده بسیاری (از جمله خود من) زیباترین و چشم نواز ترین اثری باشد که در ژانر فانتزی ساخته شده است. هراه با طراحی هنرمندانه و اتمسفری غنی، Wild Hunt عنوانی است که به راحتی می توانید ساعت ها وقت برای اکتشاف محیطش صرف کنید و به جست و جوی هیولاها، معماها و خانم های کمر باریک (که اکثر ویچر بازا واسه همون بازیش می کنن) بپردازید. با این که داستان اصلی بازی فوق العاده حماسی است و در آن Geralt باید به دنبال شاگرد گمشده اش Ciri بگردد، اکثر بازیکنان بیخیال داستان اصلی شده و درگیر قراردادهای شکار هیولا و کوئست های فرعی می شوند. شرمنده Ciri خانم، بذار این گریفین رو بکشم بعد می رسم سر مشکل تو!

# 6: (Grand Theft Auto IV (2008

10 بازی برتری که نیمه کاره رها می شوند

چهارمین قسمت از سری پرحاشیه Rockstar قدم بزرگی در این سری محسوب می شد که بازیکنان را به کلان شهری با اتمسفر سیاه و کلی مأموریت قانونی و غیر قانونی وارد می کرد. برخلاف دیگر قسمت های این فرنچایز که فقط روی کشت و کشتار و تیراندازی تمرکز داشتند این قسمت به شما اجازه می دهد که در کنار تعقیب و گریز و تیر اندازی با پسر عمویتان Roman وقت بگذرانید و به انواع و اقسام تفریحات سالم بپردازید (البته اگر خوردن مشروبات الکلی در آمریکا تفریح سالم محسوب می شود). پس از مدتی این طیف وسیع فعالیت ها بازیکنان را از داستان اصلی دورکرده به یک روتین تکراری تبدیل می شود. تم خاکستری گرافیک بازی برای بازیکنان امروزی کمی تاریخ مصرف گذشته به نظر می رسد و باعث شده بسیاری از بازیکنان Roman بیچاره را در Liberty City تنها بگذارند. (بله GTA هم جزو 10 بازی برتری که نیمه کاره رها می شوند قرار دادیم)

# 5: (Monster Hunter 4: Ultimate (2015

10 بازی برتری که نیمه کاره رها می شوند

بعضی بازی ها ممکن است به دلیل مکانیک یا شخصیت های ناقص و حجمه زیادی از مشکلات بازیکنان را نا امید کنند یا در مجموع یک شکست در صنعت بازی باشند. این عنوان انحصاری اکشن نقش آفرینی کنسول 3DS در 10 بازی برتری که نیمه کاره رها می شوند قرار می گیرد، نه به این دلیل که بازی از مشکلاتی که ذکر شد رنج می برد بلکه به این خاطر که هیچ کس وقتش را از سر راه نیاورده است. ساعت های متوالی از مأموریت ها و کوئست های فرعی زمان عظیمی برای پایان رساندن بازی بوجود می آورند.

با این که شکار و مبارزات با هیولاهای بازی فوق العاده لذت بخش هستند، از بس که دکمه های کنسول را فشار می دهد انگشتانتان می شکند. اگر یک زمانی در وسط صحرا گیر می کردم و غذا و آب کافی برای زنده ماندن داشتم و باتری کنسولم بی نهایت شارژ داد، شک نکنید که این بازی را انتخاب می کردم، البته بعید نیست وسط بیابان هم از بازی خسته می شدم و با عقرب و مارمولک خودم را سرگرم می کردم.

# 4: (Driver (1999

10 بازی برتری که نیمه کاره رها می شوند

همانطور که در شماره قبلی گفتیم دلایل زیادی وجود دارد که بیخیال یک بازی شویم، اما این که نتوانیم مرحله اول بازی را رد کنیم مطمئناً دلیل عجیب و غریبی است. قبل از این که ماشینتان را بردارید و در خیابان های لس آنجلس، سانفرانسیسکو، میامی و نیویورک بتازید در یک پارکینک زیرزمینی گیر می کنید که باید لیست بلند بالایی از حرکات و ژانگولر بازی ها را با کمترین آموزش ممکن انجام دهید و جالب تر قضیه این که برای انجام تمامی آن ها فقط 60 ثانیه فرصت دارید. برای بسیاری از بازیکنان این مرحله تنها بخشی است که از کل بازی دیده اند.

# 3: (No Man’s Sky (2016

10 بازی برتری که نیمه کاره رها می شوند

«اووووووف عجب بازی خفنیه!!!» این حرفی بود که بسیاری از بازیکنان وقتی بازی در VGX 2013 رونمایی شد چندین بار تکرار کردند. بازی جهان ها بی نهایتی برای جست وجو و منابع فراوانی برای جمع آوری وعده می داد که محیطشان به شکل مداوم دچار تغییر می شدند. برای ماه ها و شاید سال ها سازندگان، بازی را هایپ کرده و عطش بازیکنان را بیشتر می کردند، اما به محض انتشار، محیط تکراری و گیم پلی تو خالی بازی سبب شد بسیاری از این عنوان نا امید شوند. با وجود این شکست عده ای تصمیم گرفتند که بخش داستانی را تا انتها ادامه دهند، اما همان عده اذعان داشتند که پایان بازی به هیچ وجه ارزش وقت و تلاشی که برایش صرف کرده اند را نداشته است. حتی پچ و تغییرات مختلف گیم پلی به اندازه کافی جذاب نبودند که بازیکنان را بازگرداند و بیشتر مناطق بازی هنوز هم بکر و کشف نشده باقی مانده و No Man’s Sky را در 10 بازی برتری که نیمه کاره رها می شوند قرار داده است.

# 2: (Just Cause 3 (2015

10 بازی برتری که نیمه کاره رها می شوند

خوبی یک بازی جهان باز بستگی به این دارد که چقدر می توانید در آن به جست و جو بپردازید. سومین قسمت این فرنچایز پر هرج و مرج به بازیکنان اجازه می دهد که به هر جا که می خواهند سر بکشند و هر چیزی را که می خواهند منفجر کنند و به قدری این کار را لذت بخش ارائه می دهد که پس از مدتی بازیکنان حس می کنند جز پرسه زدن هیچ کار مهمی انجام نداده اند. با انواع و اقسام وسایل نقلیه، زیپ لاین، چتر نجات، لباس بال دار و حتی جت پک هایی که باعث می شوند بازیکنان در هوا پرواز کنند، دلیلی وجود ندارد، پس از آنلاک کردن این ابزار خط داستانی بازی را ادامه دهید. داستان بازی بد نیست، اما وقتی این همه عشق و حال در بازی به پاست چه کسی حوصله داستان را دارد؟ من که نداشتم و مطمئنم بسیاری از بازیکنان هم مثل فکر می کنند.

# 1: (Minecraft (2009

10 بازی برتری که نیمه کاره رها می شوند

احتمالاً الان با خودتان می گویید Micecraft چرا باید در لیست 10 بازی برتری که نیمه کاره رها می شوند، قرار داشته باشد. (اصلاً مگه Minecraft پایان هم داره؟). ما هم می دانیم که کمی عجیب به نظر می رسد اما این عنوان sandbox پرطرفدار در حقیقت یک هدف پایانی برای بازیکنان قرار داده که از قضا بسیار حماسی و کلاسیک هم هست؛ اژدها کشی! وقتی که تمامی لوازمتان الماسی شد و به انواع و اقسام اکسیرهای قدرتمند مجهز شدید، وقتش است که شکار Endermen را شروع کنید و به دنبال نزدیک ترین قلعه بگردید. هنگامی که آن ها را پیدا کردید فقط یک پورتال تا مواجهه با دشمن نهایی و اژدهای کهن بازی فاصله دارید. اژدها را بکشید تا تیتراژ پایانی بازی برایتان نمایان شود. اگر چه می توانید کاری که اکثر ما انجام می دهیم را بکنید و در بازی فقط ول بچرخید.

خب این هم از 10 برتر این هفته! توجه داشته باشید که این فهرست بر اساس سلیقه و تجربه شخصی جمع آوری شده و اگر فکر می کنید جای عنوانی در 10 بازی برتری که نیمه کاره رها می شوند خالی است، نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402