12 ویژگی iOS 12 که انتظار داریم در WWDC 2018 معرفی شوند

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp
زمان کمی به برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان اپل (WWDC 2018) باقی مانده و خبرهای زیادی در خصوص محصولاتی که این شرکت کوپرتینویی قصد معرفی آنها را دارد شنیده می‌شود. iOS 12 را می‌توان مهم‌ترین محصول اپل در این کنفرانس دانست. iOS 12 چه ویژگی‌های جدیدی باید داشته باشد تا موثرتر از iOS 11 عمل کند؟
iOS سیستم عامل قدرتمند اپل، همواره با ارائه ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص و منحصربه‌فردی که داشته، عملکردی بسیار موثر را به محصولات اپل و البته کاربران این محصولات ارائه داده است. در آخرین نسخه سیستم عامل آیفون و آیپد، شاهد حضور ویژگی‌ها و بروزرسانی‌هایی مانند کنترل پنل جدید، ARKit، قابلیت‌های جدید برای سیری، دایرکتوری جدید برای فایل‌های مرکزی، پشتیبانی بیشتر از قلم اپل در آیپد، سیستم مولتی تسکینگ جدید اپل، سیستم ذخیره‌سازی و مدیریت حافظه بودیم. این ویژگی‌ها باز هم در نسخه‌های بعدی iOS 11 پیشرفت کرده و شاهد معرفی ویژگی‌هایی مانند سلامت باتری و بهبود ARKit در iOS 11.3 و پرداخت اپل در iOS 11.2 بودیم.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، احتمالا iOS 12 بیشتر شامل بروزرسانی و بهبود ویژگی‌های قبلی خواهد بود تا ارائه یک قابلیت جدید. آن‌طور که تا کنون در خصوص این سیستم عامل جدید اپل شنیده شده، iOS 12 با بروزرسانی در High Sierra، رفع اشکالات و بهبود عملکرد کلی و البته ایده‌های جدید برای iOS 13 همراه خواهد بود.
در این مبحث قصد داریم به 12 مورد از ویژگی‌هایی که انتظار داریم در iOS 12 وجود داشته باشد، بپردازیم. با ما همراه باشید.

باگ کمتر

بیش از 8 ماه از معرفی iOS 11 می‌گذرد اما همچنان با بروز باگ‌ها و خطاهای جدید در این سیستم عامل روبرو هستیم. این باگ‌ها گاها آنقدر عجیب هستند که موجب شگفتی کاربران می‌شوند. برای مثال، در برخی موارد دیده شده که ناگهان برنامه‌های در حال اجرا جمع شده و به گوشه صفحه نمایش منتقل می‌شوند و یا ویژگی «در حال رانندگی هستم لطفا مزاحم نشوید»، در حین رانندگی خاموش شده و پس از اتمام رانندگی فعال می‌شود و پیام‌هایی را به کاربر ارسال می‌کند. اشکالات این‌چنینی زیادی در iOS 11 دیده شده که انتظار می‌رود در iOS 12 شاهد آنها نباشیم.

عملکرد بهتر در آیفون X

اگر آیفون‌هایی که اپل قصد دارد در سال 2018 معرفی کند، از ویژگی‌های آیفون X مانند Face ID و طراحی بدون دکمه هوم بهره ببرند، نیاز است تا برخی از اشکالاتی را که iOS 11 با آیفون X داشت برطرف کند. سوایپ کردن به سمت پایین از گوشه کنترل سنتر و یا نوار اعلان‌ها بهتر است کمی تغییر کند. دکمه جانبی دستگاه برای تنظیم ریست و خاموش کردن هم بسیار گیج‌کننده است. امیدواریم این موارد در iOS 12 وجود نداشته باشند.
iOS 12

بهبود در عملکرد Siri

دستیار سیری (Siri) در طول زمان، بهبود‌هایی داشته اما هنوز هم از لحاظ عملکرد، در رتبه‌های بعد از دستیارانی همچون دستیار گوگل و الکسای آمازون قرار می‌گیرد. سیری تقریبا در تمام محصولات اپل حضور دارد، پس انتظار داریم عملکردی که ارائه می‌کند، مفیدتر و موثرتر باشد. در حال حاضر، دستیاران هوشمند گوگل و الکسا، در چند مورد بسیار بهتر از سیری عمل می‌کنند، اول اینکه سیری باید بتواند به سئوالات بیشتر و متنوع‌تری پاسخ دهد و دوم، باید توانایی اجرای دستورات بیشتری را داشته باشد؛ برای مثال با یک دستور بتواند تلویزیون را خاموش، روشن و یا کنترل کند، مانند همان کاری که دستیار گوگل یا الکسای آمازون انجام می‌دهند. برای رسیدن به این مقصود، سیری باید توانایی برقراری ارتباط با سیستم‌عامل‌های مختلف را داشته باشد.

بهبود کنترل سنتر (Control Center)

برای دومین سال متوالی، کنترل سنتر در لیست انتظارات کاربران قرار دارد. در بروزرسانی که سال گذشته ارائه شد، کلیدهای زیادی برای اجرای قابلیت‌های متعدد به کنترل سنتر اضافه شد اما هنوز هم نقص در امکان سفارشی‌سازی کلید‌ها وجود دارد. تنها تعداد محدودی از ویژگی‌ها می‌توانند به کنترل سنتر اضافه شوند. لمس سه‌بعدی تنها برای قسمتی از دستورات می‌تواند استفاده شود و قابلیت اجرا در تمام بخش‌ها را ندارد. همچنین امکان انتخاب دلخواه وای‌فای و اتصال به بلوتوث سایر دستگاه‌ها از طریق منوی 3D Touch از دیگر مواردی است که ضروری به نظر می‌رسد. کلیدهای میانبر بیشتری باید به کنترل سنتر اضافه شده و مشکل خاموشی ناگهانی وای‌فای و بلوتوث نیز باید برطرف شوند.
iOS 12

امکان سوایپ کردن در آیفون X به تمام مدل‌های آیفون اضافه شود

در آیفون X یک ویژگی فوق‌العاده وجود دارد و آن جابه‌جایی بین برنامه‌ها از طریق سوایپ کردن آنها به سمت پایین است. این ویژگی باید به تمام مدل‌های آیفون اضافه شود. هنوز در برخی مدل‌های آیفون، برای Touch ID باید دوبار دکمه هوم را لمس کرد.

بهبود مدیریت باتری

با توجه به تمرکز ویژه اپل در سال گذشته روی مقوله باتری آیفون و ارائه بروزرسانی‌های جدید برای مدیریت بهتر ظرفیت باتری، به نظر می‌رسید iOS 12 فرصت خوبی برای تکمیل این موضوع باشد. ابزار سلامت باتری در حال حاضر در نسخه بتا ارائه شده، اپل می‌تواند نسخه اصلی را با اعمال بهینه‌ساز‌های جدید در خصوص افزایش عمر باتری معرفی کند. انتظار داریم در iOS 12 امکان ذخیره‌سازی بهتر شارژ در باتری را مشاهده کنیم.

ویژگی چندکاربره بودن

این ویژگی که چندکاربر می‌توانند از آیفون یا آیپد استفاده کنند بسیار مفید است. انتظار داریم اپل این امکان را در iOS 12 فراهم کند که کودکان هم بتوانند از آیفون یا آیپد والدین خود استفاده کنند اما برای دسترسی آنها محدودیت‌هایی هم در نظر گرفته شود (چیزی مثل قفل کودک.) شاید افراد آیفون خود را با اعضای خانواده به اشتراک نگذارند، اما مطمئنا این قانون در خصوص آیپد وجود ندارد!
iOS 12

برنامه دوربین به هوش مصنوعی مجهز شود

اپل سال گذشته با معرفی قابلیت واقعیت افزوده در ARKit، جهش بزرگی را تجربه کرد. اما دیگر زمان آن رسیده که کمی عمیق‌تر به موضوع نگاه کند. گوگل لنز، یکی از جذاب‌ترین بروزرسانی‌هایی است که در اندروید اوریو ارائه شده. «با دوربین گوشی، جهان را بهتر ببینید!» شعار گوگل لنز در سال گذشته بود. اپل پارسال، قابلیت اسکن کدهای QR را به برنامه دوربین خود اضافه کرد اما افزودن ویژگی‌های هوش مصنوعی به دوربین و ترکیب آن با واقعیت افزوده، می‌تواند یک گام موثر در روند بهبود دوربین اپل باشد.

طراحی مجدد Face ID

در برخی موارد دیده شده که Face ID با خطاهایی در شناسایی و تشحیص چهره روبرو بوده است. انتظار داریم اگر نیاز به طراحی مجدد یا بازنگری در Face ID هست، این‌ کار در iOS 12 حتما صورت بگیرد.

مفیدتر شدن عملکرد 3D Touch

3D Touch در چند سال اخیر بهبودهایی داشته؛ این در حالی است که تکنولوژی حساس به لمس، همیشه در حد تئوری‌ها مهم بوده، اما در عمل می‌بینیم که به ندرت از آن در تمام برنامه‌ها یا سیستم‌عامل استفاده شود. در برخی موارد هم تفاوت بین فشار دادن 3D Touch و یا نگه داشتن آن، می‌تواند گیج‌کننده باشد. در iOS 12 نیاز به بهبود در عملکرد 3D Touch دیده می‌شود.

کنترل بیشتر و بهتر در اعلان‌ها

اینکه هنوز هم اعلان‌ها به صورت پاپ‌آپ در صفحه اصلی آیفون ظاهر می‌شوند، عجیب است! این مورد در بسیاری مواقع آزاردهنده است. اپل باید در iOS 12 طوری این ویژگی‌ را ارائه کند تا اعلان‌ها بهتر مدیریت شوند.

اجازه دهید آیفون و آیپد به صورت مجزا به کار خود ادامه دهند!

سال گذشته، آیپد بیشتر از آیفون، بر روی بهبود سازگاری محصولاتش با سیستم‌عامل تمرکز کرد. آیپد باید بتواند بهتر و بیشتر، اجرای همزمان چند برنامه را پشتیبانی کند و حتی در حوزه اشتراک‌گذاری هم باید پیشرفته‌تر از آیفون باشد. آیفون هم باید راهی پیدا کند تا اطلاعات مهم و کلیدی را بدون نیاز به سوایپ کردن، به کاربر تحویل دهد، این قابلیت، شاید با حذف فضای اضافی اطراف برنامه‌ها و ایجاد یک لایه جدید، امکان‌پذیر باشد.
تمام مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، خواسته‌هایی است که انتظار می‌رود اپل در WWDC 2018 با معرفی iOS 12، آنها را لحاظ کرده باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402