گوگل گوشی های اندروید پی را به استفاده از حداکثر دو بریدگی در نمایشگر محدود می کند

بریدگی نمایشگر اندروید P / محدودیت های گوگل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوگل در حال کار بر روی ویژگی پشتیبانی از بریدگی نمایشگر در اندروید پی است اما در این راستا و در همین گام‌های ابتدایی قوانینی وضع کرده است که گوشی‌های اندرویدی را به استفاده از دو بریدگی نمایشگر محدود می‌کنند.

با اینکه گوگل امکانات خوبی در استفاده از بریدگی بالای نمایشگر در اندروید پی اندیشیده است، اما برای اینکه بتواند این امکانات را مدیریت نماید و ایده‌های مربوط به افزایش بریدگی را در نمایشگر محدود کند، قوانین جدیدی را اعلام کرده است. مگان پوتوسکی مدیر بخش رابط کاربری اندروید در پستی برای توسعه دهندگان روز دوشنبه 8 مرداد (30 جولای) اعلام کرد که گوگل در حال کار با شرکای سخت افزاری خود در زمینه «چند الزام قانونی» به منظور دستیابی به سازگار بودن برنامه‌های اندروید پی با دستگاهی‌هایی است که در آینده معرفی خواهند شد که در میان این قوانین محدودیت بریدگی نمایشگر نیز وجود دارد.

بریدگی در پایین نمایشگر

قانون جدید می‌گوید که دستگاه‌هایی که به اندروید P مجهز خواهند بود، اجازه ندارد بیشتر از دو بریدگی در نمایشگر استفاده کند. درواقع در کناره‌ها تنها یک بریدگی و در پنل جلویی، بریدگی‌ها در بالای نمایشگر و یا ضلع پایینی باید قرار بگیرند و در مورد سمت چپ و یا راست نمایشگر هم شرکت‌های سخت افزاری اجازه ساخت بریدگی را برای این قسمت‌ها نخواهند داشت.

نقل قول:
خوشبختانه ما هنوز شاهد یک بریدگی نمایشگر در گوشی‌ها هستیم و به لطف گوگل تغییر زیادی را در این زمینه شاهد نخواهیم بود

هرچند که تاکنون ما دستگاهی با دو بریدگی نمایشگر و یا بیشتر را در بازار گوشی‌های هوشمند مشاهده نکرده‌ایم، بنابراین استفاده از بریدگی نمایشگر در جهت‌های مختلف فقط در حد یک مفهوم تئوری خواهد بود. اما با توجه به روندی که گوشی‌هایی مانند نوکیا دنبال می‌کنند این موضوع ممکن است، در عرض چند ماه آینده اتفاق بیفتد. بنابراین اندیشیدن محدودیت‌هایی برای این دست از محصولات در جهت اجرای صحیح اپلیکیشن‌هایی که در آینده توسعه داده می‌شوند، مفید خواهد بود.

اما شایان ذکر است، از آنجایی که گوگل کنترل کاملی بر روی اندروید ندارد، گوشی هوشمندی با سه بریدگی نمایشگر و یا حتی بیشتر هم نمی‌تواند وجود داشته باشد. منظور گوگل از شرکای سخت افزاری و کمپانی‌های ساخت گوشی، احتمالا هر شرکتی است که برنامه پلی استور و دیگر سرویس‌های گوگل را در درون گوشی‌های هوشمند خود می‌گنجاند. البته این چیزی است که اکنون نیز در اکثر گوشی‌های اندرویدی شاهد آن هستیم؛ اما به طور کلی ممکن است برخی از تولیدکنندگان محدود به قوانین گوگل نباشند و شاید در نهایت اقدام به تولید گوشی‌های هوشمندی کنند که از چند بریدگی نمایشگر بهره‌مند خواهند بود که در نتیجه برای اجرای اندروید پی و برنامه‌های گوگل با مشکل مواجه می‌شوند. پس وضع چنین قوانینی از این جهت نیز بسیار مفید و پرفایده خواهد بود.

نقل قول:
اپلیکیشن‌ها به صورت پیش فرض در زمان اجرا بریدگی نمایشگر را در نظر نمی‌گیرند

درواقع نکته اصلی این محدودیت‌ها و پذیرش آن توسط کمپانی‌ها این است که هر اپلیکیشنی به درستی بدون توجه به نوع دستگاه در گوشی‌های هوشمند اجرا شده و به نمایش درآید. زیرا بریدگی‌های نمایشگر می‌توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند. اگر تعداد آن‌ها زیاد باشد و یا بدون پیروی از قوانین ایجاد شده باشند، می‌توانند به راحتی اجرای برنامه‌ها را با مشکل مواجه کنند. از طرف دیگر با پیروی از قوانین نیز کاربران و البته توسعه دهندگان شاهد اجرای صحیح برنامه‌ها بدون دردسر خواهند بود. همه این‌ها به لطف کنترل‌هایی است که در اندروید پی به آن اندیشیده شده است.

نوار وضعیت در اندروید پی / گوگل

به‌طور پیش فرض نوار وضعیت در اندروید پی تنها چهار برنامه در قسمتی که شامل بریدگی نمایشگر نیست را نشان خواهد داد و اگر تعداد آیکن‌‌ها زیاد شود با علامت سه نقطه در آن قسمت مشخص خواهد شد. همچنین در حالت افقی نیز احتمالا نوار وضعیت از صفحه به طور موقت مخفی می‌شود. پوتوسکی در این باره بیان کرده است: «خبر خوب این است که اکثر قسمت‌های یک اپلیکیشن در اندروید پی در دستگاهی که شامل بریدگی نمایشگر است، باید کار کند.»

همچنین بخوانید :

اما با این حال اگر توسعه‌دهندگان بخواهند، می‌توانند از محل بریدگی نمایشگر نیز در برنامه‌های خود استفاده نمایند. درواقع این چیزی است که احتمالا شاهد استفاده از آن در برنامه‌هایی مانند نقشه، بازی‌ و دیگر برنامه‌هایی که به این فضا نیاز دارند، خواهیم بود. با این کار فضای نمایشگر افزایش خواهد یافت و تجربه بهتری برای کاربران در زمان استفاده از گوشی اندرویدی‌ خود رقم خواهد زد. درواقع پوشش این موضوع قانون دیگر گوگل است.

البته این خبر جدیدی نیست؛ چراکه توسعه‌دهندگان از ماه خرداد (ماه می میلادی) تاکنون اجازه استفاده از نسخه بتای اندروید پی را در راستای به کارگیری و تست فضای بریدگی نمایشگر در اپلیکیشن‌ها را در اختیار دارند. گفتنی است که نسخه نهایی سیستم عامل اندروید پی در اواخر تابستان عرضه خواهد شد و احتمالا در پاییز برای استفاده عمومی در همه گوشی‌های هوشمندی که از اندروید پی پشتیبانی می‌کنند، عرضه خواهد شد.

گوگل گفته است که اندروید جدید اکنون بر روی گوشی‌های هوشمند با بریدگی نمایشگر از 11 شرکت مختلف قابل دسترس است که احتمالا در سال آتی این میزان افزایش خواهد یافت. اما احتمالا در بهترین حالت شاهد هیچ گوشی هوشمند بزرگی با بهره‌مندی از چندین بریدگی در نمایشگر نخواهیم بود.

کلام آخر

برای اخبار بیشتر از دنیای فناوری با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402