بررسی گوشی ایسوس راگ فون 2 ؛ غول گوشی های گیمینگ

Asus rogphone 2/ایسوس راگ فون 2/ گوشی راگ فون 2
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر از طرفداران دنیای بازی با گوشی‌های هوشمند هستید، حتماً گوشی راگ فون 2 را می‎‌شناسید. در ادامه مقاله قصد داریم مشخصات ایسوس راگ فون 2 از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

سال گذشته بود که گوشی راگ فون از سوی شرکت ایسوس برای پوشش دادن نیازهای کاربران مشتاق بازی با گوشی‌های هوشمند معرفی شد. حالا نسل دوم این گوشی هوشمند با نام راگ فون 2 به زودی روانه بازار خواهد شد. درواقع گوشی هوشمند ایسوس راگ فون 2 یکی از فوق‌العاده‌ترین گوشی‌های گیمینگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود و به عنوان محصولی مخصوص بازی در تاریخ 31 تیر 98 به صورت رسمی برای مشتریان چینی معرفی شد.

Asus rogphone 2 camera/ دوربین راگ فون 2

خوب است بدانید کلمه ROG مخفف عبارت «Republic of Gamers» به معنی جمهوری گیمرها است و به عنوان امضایی در محصولات گیمینگ ایسوس شناخته می‌شود. هرچند حضور گوشی‌های هوشمند در صنعت بازی خیلی کمتر به چشم می‌خورد و این محصول روند کندی در این زمینه دارد، اما باید بگوییم که ایسوس را می‌توان یکی از سردمداران تولیدکننده گوشی هوشمند گیمینگ معرفی کرد. در این راستا باید اشاره کنیم که سال گذشته ایسوس گوشی راگ فون خود را با مشخصاتی خیره‌کننده به دنیای فناوری معرفی کرد. حالا امسال نیز اهالی بازی و هیجان شاهد نسخه دوم این گوشی هوشمند خواهند بود که هم اندازه بزرگ‌تری دارد و هم اینکه قدرتمندتر از گذشته است. اگر تمایل دارید در مورد سایر برندهای تولید کننده گوشی‌های گیمینگ بیشتر بدانید نیز می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

گوشی راگ فون 2 / rogphone-2

البته خوب است اشاره کنیم که محصولاتی مانند ریزر فون 2 یا نوبیا رد مجیک 3 هم جزو گوشی‌های گیمینگ موجود به شمار می‌روند که به نوعی در عرصه رقابت با گوشی ROG Phone 2 نیز خواهند بود. با همه اینها ما در ادامه این مقاله قصد داریم مشخصات ایسوس راگ فون 2 را مورد بررسی قرار دهیم.

آنچه در این مقاله می‌‎خوانید:

 


طراحی و نمایشگر


ایسوس تلاش کرده است تا طراحی بدنه گوشی ROG Phone 2 را با اصلاحاتی نسبت به نسخه پیشین معرفی کند و ویژگی‌های جدیدی را نیز برای نمایشگر در نظر بگیرد؛ به طوری که نرخ رفرش را افزایش داده و زمان پاسخگویی را نیز کاهش داده است. با این مقدمه به سراغ جزئیات تغییرات اعمال شده در این نسخه از گوشی گیمینگ ایسوس خواهیم رفت.

 

طراحی ظاهری ایسوس راگ فون 2

طراحی ظاهری نمایشگر گوشی ROG Phone 2 با سیستم آیرودینامیکی ایسوس سازگار است. درواقع جنس اصلی بدنه و فریم ایسوس راگ فون 2 از جنس استیل ضد زنگ یا در واقع فولاد ساخته شده است و بدنه پشتی آن نیز جنسی از نوع گوریلاگلس 3 دارد که در اینجا می‌توانید درباره شیشه گوریلا گلس بیشتر بخوانید. در زیر بدنه شیشه‌ای این گوشی هوشمند خطوط زیبایی مشاهده می‌شود که با تغییر تابش نور بر روی بدنه، رنگ و طیف‌شان تغییر خواهد کرد. این گوشی هوشمند با وزن 240 گرمی یک محصول سنگین محسوب می‌شود و از طرفی ضخامتی معادل 9.78 میلی‌متر دارد.

Asus rogphone 2 camera/ دوربین راگ فون 2

خوب است بدانید در سمت راست بدنه گوشی راگ فون 2 دکمه‌های AirTrigger قرار گرفته‌اند که حالا در ایسوس راگ فون 2 ارتقا یافته‌اند. درواقع این دکمه‌ها به عنوان کنترلرهای بازی کارایی به خصوصی دارند و قادر خواهند بود تا فشار ممتد را نیز به سنسورهای گنجانده شده در درونشان تشخیص دهند. درواقع می‌توانید با قرار دادن انگشت خود روی آنها عمل مشخصی مانند حمله کردن را به صورت پشت سر هم انجام دهید. علاوه بر این این دکمه‌ها در حال حاضر از ویژگی سوایپ کردن نیز پشتیبانی می‌کنند. با همه اینها توسعه دهندگان بازی‌ها نقش زیادی نیز در بالا بردن میزان کارایی دکمه AirTrigger 2 خواهند داشت.

با این حال باید بگوییم دیدگاه کلی درباره طراحی ایسوس راگ فون 2 این است که این محصول جدید نسبت به نسل پیشین خود از نظر طراحی ارتقای جالبی یافته است. اما شاید از دید خیلی از اهالی فناوری راگ فون 2 برای استفاده روزانه به عنوان یگ گوشی هوشمند چندان مناسب نباشد اما به عنوان یک محصول گیمینگ عملکرد خوبی خواهد داشت.

 

نمایشگر ایسوس راگ فون 2

گوشی ROG Phone 2 از یک نمایشگر 6.59 اینچی سود می‌برد که وضوح FHD با رزولوشن 1080×2340 پیکسل را به ارمغان می‌آورد که با این حساب فضای نمایشی بیشتری را نسبت به نسل پیشین برای بازی کاربران به ارمغان می‌آورد. گفتنی است که زمان پاسخ دهی این نمایشگر بسیار سریع معادل 1 میلی‌ثانیه بوده و از نرخ رفرش 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

گوشی راگ فون 2 / rogphone-2

علاوه بر این خوب است بدانید که صفحه نمایش ایسوس راگ فون 2 قادر است 108 درصد از بازه رنگی DCI-P3 را تولید کند و با دارا بودن گواهینامه 10bit HDR می‌تواند تجربه بسیار دلپذیری را از یک بازی برای کاربران رقم بزند. با همه اینها خوب است بدانید نسبت ابعاد این گوشی گیمینگ معادل 19.5: 9 بوده که می‌تواند برای اجرای یک بازی ایده آل باشد؛ درواقع طراحی ایسوس به گونه‌ای بوده تا انگشتان کاربر فضای کافی برای بازی و همچنین استراحت را داشته باشد.

در اینجا خوب است اشاره کنیم یکی از دلایل حاشیه‌ای که در بالای نمایشگر گوشی راگ فون 2 مشاهده می‌شود، وجود بلندگوها استریو و بلندگوی قدرتمندی است که ایسوس آنها را در بالای نمایشگر جای داده است. علاوه بر این در مورد حسگر اثر انگشت هم خوب است بدانید، حسگر اثر انگشت در این گوشی هوشمند زیر نمایشگر قرار دارد.

 


مشخصات سخت افزاری گوشی راگ فون 2


گفتنی است که سخت افزار ایسوس در این گوشی از طریق سیستم عامل اندروید 9 پای و رابط کاربری ROG خود را نشان خواهد داد. همچنین نورپردازی RGB و پشتیبانی از لوگوهای نورانی نیز از طریق اپلیکیشن ROG Aura Sync که از قبل در گوشی نصب شده‌اند، نمایش نورانی خوبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. نرم افزار Armoury Crate control هم در گوشی وجود دارد که بر روی پردازنده و باتری به صورت لحظه‌ای نظارت خواهد کرد.

 

پردازنده و حافظه قابل پشتیبانی در ایسوس راگ فون 2

همچنین بخوانید :

در این باره باید بگوییم که گوشی ROG Phone 2 با بهره‌مندی از پردازنده اسنپدراگون 855 نیروی پردازشی خود را تأمین می‌کند و سرعت 2.96 گیگاهرتز را نیز به ارمغان می‌آورد. اگر می‌خواهید درباره اسنپدراگون 855 نیز بیشتر بدانید می‌توانید به مطلبی درباره بنچمارک این پردازنده در اینجا مراجعه کنید. علاوه بر این باید اشاره کنیم که ایسوس تلاش زیادی برای طراحی سیستم مدیریت دمای گوشی صرف کرده است. این سیستم شامل یک محفظه خنک‎کننده، صفحه از بین برنده گرما و دریچه‎‌های خروج هوای گرم نیز خواهد بود. اگر می‌خواهید با تغییرات به وجود آمده در گوشی ROG Phone 2 نسبت به نسل قبلیش بیشتر آشنا شوید، می‌توانید اطلاعات خوبی را در ادامه بدست آورید.

Asus rogphone 2/ مشخصات ایسوس راگ فون 2 / گوشی راگ فون 2

این پردازنده 8 هسته‌ای با پردازنده گرافیکی آدرنو 640 نیز همراه خواهد شد. خوب است بدانید پردازنده یاد شده قادر خواهد بود رم 8 گیگابایتی آن را نیز به خوبی پشتیبانی کند. همچنین ظرفیت حافظه داخلی در این گوشی هوشمند نیز در دو مدل قابل انتخاب 128 گیگابایت و 512 گیگابایت ارائه می‌شود.

در مورد عملکرد پردازنده اسنپدراگون 855 کوالکام نیز خوب است خاطر نشان کنیم که این پردازنده، 15 درصد سریع‌تر از پردازنده نسل پیشین خود است و پردازش گرافیکی خود را نیز بر اساس الیت گیمینگ اسنپدراگون قادر است به خوبی به نمایش بگذارد و عملکرد گوشی را در اجرای بازی‌ها بالا ببرد. با این حساب باید باید اشاره کنیم که قدرت پردازنده یاد شده به اندازه‌ای است که بازی‌های خیلی زیادی در بازار وجود ندارند تا چنین ویژگی‌ از یک گوشی گیمینگ را به خوبی به نمایش بگذارند. در این راستا ایسوس در تلاش است تا با توسعه‌دهندگان بازی‌ها در این راستا همکاری‌های لازم را داشته باشد.

AeroActive-Cooler-II / مشخصات ایسوس راگ فون 2

 

باتری ایسوس راگ فون 2

همچنین بخوانید :

در مورد باتری  گوشی ایسوس راگ فون 2 هم باید بگوییم که از یک باتری قدرتمند 6000 میلی‌آمپرساعتی پشتیبانی می‌کند. این باتری همچنین از قابلیت شارژ سریع 30 وات برخوردار بوده و برای شارژ نیز ار درگاه USB-C علاوه بر درگاه دیسپلی پورتی که دارد، بهره می‌برد. این باتری قدرتمند با شارژ کامل قادر خواهد بود که برای کاربران انرژی مورد نیاز و بدون وقفه را برای اجرای بازی Arena of Valor به مدت 7.5 ساعت یا بازی PUBG Mobile به مدت 7 ساعت فراهم آورد.

بله بازی‌های یاد شده از نظر اجرایی بازی‌های سنگینی هستند که می‌توانند توان زیادی را از گوشی بگیرند. ایسوس در این زمینه بیان می‌کند که گوشی‌های مطرحی همچون وان پلاس 7 پرو قادر است از بازی Arena of Valor تا 4 ساعت و 8 دقیقه پشتیبانی کند و بازی PUBG را تنها برای 4 ساعت و هفت دقیقه اجرا کند. این در حالی است که قدرت سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس هم در اجرای بازی‌های نام برده معادل 5 ساعت و نیم و 5 ساعت است.

 


دوربین گوشی راگ فون 2


Asus rogphone 2 camera/ دوربین راگ فون 2

به نظر می‌رسد که ایسوس در طراحی و گنجاندن بروزترین ویژگی‌ها در مشخصات ایسوس راگ فون 2 کوتاهی نکرده است؛ چراکه در بخش دوربین هم شاهد یک دوربین دوگانه در بدنه گوشی راگ فون 2 هستیم. این دوربین دوگانه از یک لنز 48 مگاپیکسلی دارای سنسور IMX586 تشکیل شده است و از یک لنز 13 مگاپیکسلی برای پشتیبانی از زاویه فوق گسترده نیز سود می‌برد که کاربران می‌توانند از آن برای بهره‌مندی از یک دید 125 درجه استفاده کنند. علاوه بر دوربین‌های پشتی خوب است به دوربین جلوی 24 مگاپیکسلی نیز اشاره کنیم که قادر است تصاویر قابل قبولی را ثبت کند. با این حساب گوشی راگ فون 2 قادر است تا انتخاب خوبی را برای دوستداران عکاسی با گوشی‌های هوشمند و همچنین دوستداران سلفی رقم بزند.

 


پشتیبانی از لوازم جانبی


برای اینکه لذت تجربه بازی با یک گوشی هوشمند کامل شود، ایسوس برخی از لوازم جانبی را نیز بدین منظور عرضه می‌کند که با این حساب کامل کننده گوشی ROG Phone 2 خواهند بود. یکی از تجهیزات جدید ایسوس در این زمینه AeroActive Cooler II نام دارد که باعث کاهش دمای بدنه گوشی تا 5 درجه خواهد شد. علاوه بر این خوب است بدانید که قاب ROG Lighting Armour قادر است با بهره‌مندی از تراشه داخلی NFC تم‌ها و والپیپرهای جدید را در گوشی راگ فون 2 به ارمغان آورد.

rogphone 2 accesoris /تجهیزات جانبی ایسوس راگ فون 2

دیگر ابزاری که می‌تواند جذابیت بازی با گوشی ROG Phone 2 را دوچندان کند، TwinView Dock II نام دارد. درواقع این ابزار نمایشگری مشابه نمایشگر گوشی هوشمند یاد شده دارد که به یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی متصل بوده و از سیستم خنک‌کننده نیز سود می‌برد. خوب است بدانید که گوشی گیمینگ ایسوس را می‌توان، به این نمایشگر متصل کرد و از امکانات آن بهره‌مند شد.

ROG-Kunai gamepad/ گیم پد ROG Kunai ایسوس / تاریخ عرضه و قیمت گوشی ایسوس راگ فون 2

ابزار دیگری که ایسوس در این زمینه دارد، گیم پد ROG Kunai است که از 21 کلید تشکیل شده و می‌تواند به گوشی و یا کامپیوتر رومیزی نیز متصل شود. لازم به ذکر است کنترلرهایی که در راست و چپ گیم پد قرار گرفته‌اند می‌توانند به صورت جدا استفاده شوند. در کنار همه این تجهیزاتی که معرفی کردیم باید بگوییم که ایسوس از طریق MobileDesktop Dock و Pro Dock نیز می‌تواند تجربه بازی در یک نمایشگر بزرگ‌تر را برای کاربران رقم بزند.

 


تاریخ عرضه و قیمت گوشی ایسوس راگ فون 2


مشخصاتی که در اینجا بیان کردیم مربوط به راگ فون 2 معرفی شده در چین است. اما از طرف دیگر سایر مخاطبین هم بیش از این منتظر نخواهند ماند. براساس اعلام ایسوس گوشی راگ فون 2 در تاریخ 23 سپتامبر مصادف با 1 مهر روانه بازار خواهد شد. در مورد قیمت گوشی ایسوس راگ فون 2 هم باید بگوییم فعلا باید به حدس و گمان‎‌ها بسنده کنیم. با توجه به این موضوع خوب است خاطرنشان کنیم که سال گذشته نسخه‌های 128 و 512 گیگابایتی راگ فون با قیمت‌هایی معادل 899 و 1099 دلار روانه بازار شدند. با این حساب انتظار می‌رود قیمت گوشی ایسوس راگ فون 2 هم در همین محدوده باشد. اما برای قیمت دقیق آن باید منتظر زمان عرضه رسمی‌اش از سوی شرکت ایسوس باشیم.

 


سخن پایانی


همان‌طور که در بخش‌های مختلف این مقاله بیان شد، گوشی ROG Phone 2 براساس نسل پیشین خود یعنی ایسوس راگ فون ساخته شده و به ویژگی‌های اصلاح شده و یا جدیدی نیز مجهز است. با این حساب و با توجه به مشخصات ایسوس راگ فون 2 که بیان کردیم می‌توانیم نتیجه بگیریم که گوشی راگ فون 2 به عنوان یکی از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی 2019 شناخته می‎‌شود و کاربران می‌توانند از قابلیت گیمینگ آن و همچنین مزایای پردازنده سریعش بهره‌مند شوند. با در نظر گرفتن تمام مواردی که بیان کردیم، می‌توانیم آن را به جرات به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های مخصوص بازی در سال 2019 پیشنهاد دهیم.

899×519 (950×548)
121.42 KB
منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
عادل داودی
.
25 بهمن 1398، 00:04
پاسخ
0
0
سلام مرسی از مطالب خوبتون میشه قیمت این گوشی رو به پول ایران بگید و آیا موجود هست مرسی
avatar
اس جی پلاس
.
06 مهر 1398، 12:35
پاسخ
0
0
من که عاشق این گوشی شدم صبح تا شب فقط بازی ممنون از نقد خوبتون
avatar
اعظم بجاری
.
21 آبان 1398، 21:13
پاسخ
0
0
@اس جی پلاس
ممنون مرسی از نظر و توجهتون
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402