اوریگامی چیست؟ معرفی بهترین اپلیکیشن های ساخت اوریگامی در خانه

Make Origami / ساخت اوریگامی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اوریگامی هنری است که بر اساس ذوق و خلاقیت افراد شکل گرفته و با تا کردن کاغذ شکلی زیبا را پدید می‌آورد. اگر به دنبال راهکاری برای یادگیری آسان اوریگامی هستید با آموزش ساخت اوریگامی با اپلیکیشن همراه ما باشید.

اوریگامی هنری آمیخته با خلاقیت و ترکیب آن با کاغذ است که نتیجه آن شما را به وجد می‌آورد. اوریگامی از سال‌های دور در بین مردم کشورهای مختلف رواج داشته و به نحوی همراه همیشگی آن‌ها در جشن‌ها و غم‌ها بوده است. آنچه مسلم است این است که این هنر دیرینه امروزه جایگاه ویژه‌ای در بین مردم پیدا کرده است و همه به نوعی تمایل به یادگیری آن دارند. شما می‌توانید آموزش اوریگامی ساده را بیاموزید و کاردستی اوریگامی را در منزل و به راحتی با اپلیکیشن‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند ایجاد کنید.

 Make Origami / ساخت اوریگامی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اوریگامی چیست؟

اوریگامی (Origami)، از Ori به معنی تاشو و Kami (طی مرور زمان به Gami تغییر یافته است) به معنی کاغذ اقتباس شده است. در واقع، اوریگامی هنر تا کردن کاغذ است که با فرهنگ ژاپنی آمیخته شده است. در کاربردهای مدرن، کلمه اوریگامی صرف نظر از فرهنگ مبدا آن، به عنوان اصطلاحی فراگیر برای کلیه شیوه‌های تاشو استفاده می‌شود. هدف این است که از طریق تکنیک‌های تا کردن و شکل دادن، یک کاغذ مربعی به یک طرح خاص تبدیل شود. سازندگان مدرن اوریگامی عموما از برش، چسب یا علامت گذاری روی کاغذ خودداری می‌کنند. اوریگامی غالباً از واژه ژاپنی Kirigami برای اشاره به طرح‌هایی استفاده می‌شود که از برش استفاده می‌کنند، اگرچه برش برای صنایع کاغذی چینی یک مشخصه است.

Create Origami / ساخت اوریگامی

سنت شکل دادن به کاغذ به طور مجزا در اروپا، چین و ژاپن پدید آمد و توسط مورخان به خوبی ثبت شده است. به نظر می‌رسد سنت اوریگامی تا قرن بیستم عمدتا در این کشورها مجزا بوده است. این سنت جشن‌ها و مراسم‌های مختلف از جمله تدفین‌ها، تولد و موارد دیگر را همراهی کرده است. برای نمونه در چین، مراسم تشییع جنازه‌های سنتی اغلب شامل سوزاندن کاغذهای تاشو بوده که اغلب یاداور قطعه طلایی به شکل قایق (یوانبائو) است. در ژاپن، نخستین اشاره روشن به یک مدل کاغذ در شعری کوتاه است که به یک طرح پروانه سنتی که در عروسی‌های شینتو استفاده می‌شود، اشاره می‌کند. در اروپا هم شکل دادن به دستمال توسعه یافته بود که در قرن‌های 17 و 18 شکوفا شد. پس از سال‌ها فراموشی این سنت مجدد روی کار آمد و در دهه 1980 تعدادی شروع به مطالعه سیستماتیک ویژگی‌های ریاضی اشکال تاشو یا همان اوریگامی کردند که منجر به افزایش سریع پیچیدگی مدل‌های اوریگامی شد.

ویدئو های مرتبط
thumbnail
تریلر سریال Falcon and the Winter Soldier (زیرنویس فارسی)
00:02:0819 فروردین 1400، 08:00
thumbnail
اولین تیزر تریلر فیلم Morbius با بازی جرد لتو
00:02:5923 تیر 1401، 19:30
thumbnail
اولین تریلر رسمی فیلم Fast Furious 9 زیرنویس فارسی)
00:04:0023 تیر 1401، 19:30
thumbnail
اولین تریلر فیلم بیوه سیاه (Black Widow)
00:02:0823 تیر 1401، 19:30

انواع اوریگامی

اوریگامی انواع مختلفی دارد که عبارت است از:

اوریگامی اکشن

Action Origami / اوریگامی اکشن

اوریگامی نه تنها اشیا ثابت را در بر می‌گیرد، بلکه شامل اشیا متحرک نیز می‌شود. در واقع اوریگامی می‌تواند به روش‌های هوشمندانه‌ای حرکت کند. اوریگامی اکشن شامل نمونه‌ای است که پرواز می‌کند، به باد نیاز دارد، یا از انرژی جنبشی دست شخص بر روی یک منطقه خاص روی مدل برای حرکت دادن بال‌ها یا اندام‌های دیگر استفاده می‌شود. نمونه اولیه و رایج از اریگامی اکشن، پرنده سنتی بال دار ژاپنی است.

اوریگامی مدولار

Modular origami / ساخت اوریگامی مدولار

اریگامی مدولار شامل قرار دادن تعدادی قطعه یکسان در کنار هم برای شکل دادن یک مدل کامل است. به طور معمول قطعه‌های مجزا ساده هستند، اما مونتاژ نهایی ممکن است پیچیده باشد. بسیاری از مدل‌های اوریگامی مدولار شامل توپ‌های تاشو تزئینی هستند. این تکنیک از برخی جنبه‌ها شبیه به Kusudama است، با این تفاوت که در Kusudama قطعات به وسیله نخ یا چسب به یکدیگر متصل می‌شوند.

اوریگامی مرطوب

Wet Origami / ساخت اوریگامی مرطوب

اوریگامی مرطوب یک روش اوریگامی برای تولید مدل‌هایی با منحنی‌های ملایم به جای تاهای راست هندسی و سطوح صاف است. در این روش، کاغذ مرطوب شده است، بنابراین می‌توان آن را به راحتی قالب ریزی کرد. در این صورت مدل نهایی هنگام خشک شدن شکل خود را حفظ می‌کند. به عنوان مثال می‌توان از آن برای تولید مدل‌های بسیار طبیعی حیوانات استفاده کرد.

اوریگامی Pureland

Pureland origami / ساخت اوریگامی Pureland

اوریگامی Pureland محدودیتی را اضافه می‌کند که فقط می‌توان از تاهای ساده کوه / دره استفاده کرد و همه تاها باید دارای مکان‌های ساده باشند. این روش در دهه 1970 توسط جان اسمیت توسعه یافت تا به افراد بی تجربه یا افرادی که مهارت حرکتی محدود دارند کمک کند.

اوریگامی موزاییکی

Origami tessellations / ساخت اوریگامی موزاییکی

اوریگامی موزاییکی (Tessellations) شاخه‌ای است که پس از سال 2000 میلادی به محبوبیت خود افزود. در واقع این نوع اوریگامی شامل مجموعه‌ای از اشکالی است که سطح را بدون هیچ شکاف و همپوشانی پر می‌کنند. در اوریگامی موزاییکی از تا و پیچ و تاب برای اتصال اجزا به صورت مکرر استفاده می‌شود. در دهه 1960، شوژو فوجیموتو اولین کسی بود که اوریگامی موزاییکی را کشف کرد و با ده‌ها الگوی ارائه شده این ژانر را در جریان اصلی اریگامی قرار داد.

کریگامی

Kirigami / کریگامی / ساخت اوریگامی

کریگامی یک اصطلاح ژاپنی برای برش کاغذ است. برش اغلب در اریگامی‌های سنتی ژاپنی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما نوآوری‌های مدرن در این تکنیک، استفاده از برش‌ها را غیر ضروری کرده است. بیشتر طراحان اریگامی دیگر مدل‌هایی با برش را اریگامی نمی‌دانند، در عوض از اصطلاح کریگامی برای توصیف آنها استفاده می‌کنند. این تغییر نگرش در دهه 1960 و 70 اتفاق افتاد، بنابراین کتاب‌های اولیه اریگامی که اغلب از برش‌ها استفاده می‌کنند، از فهرست آثار مدرن اریگامی ناپدید شده‌اند. در واقع، بیشتر کتاب‌های مدرن حتی به برش اشاره نمی‌کنند.

اوریگامی نواری

Strip folding / ساخت اوریگامی نواری

اوریگامی نواری ترکیبی از تا کردن و بافتن کاغذ است. یک نمونه رایج از اوریگامی نواری به نام ستاره خوش شانس (Lucky Star) نامیده می‌شود که به آن ستاره خوش شانس چینی، ستاره رویایی، ستاره آرزو یا اوریگامی ستاره ساده نیز گفته می‌شود. یکی دیگر از مدل‌های متداول، ستاره موراویان (Moravian Star) است که با استفاده از تا کردن نوار در طراحی 3 بعدی ساخته شده و شامل 16 لبه است.

بهترین اپلیکیشن های ساخت اوریگامی

 

برنامه آموزش اوریگامی How to Make Origami

How To Make Origami / اپلیکیشن ساخت اوریگامی

همچنین بخوانید :

آیا هواپیماهای کاغذی را که در مدرسه درست می‌کردید به یاد دارید؟ شاید در ان زمان کسی به جای هواپیما، یک گل، یک قورباغه یا طوطی درست کرده باشد. مثل جادو بود و آنها فقط دو دست و یک کاغذ ساده داشتند. آنها چطور این کار را کردند؟ ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه برنامه «How To Make Origami» راه حلی ساده و آسان برای این کار است. برای این کار کافی است دستورالعمل‌های مرحله به مرحله را دنبال کنید تا در پایان نتیجه‌ای عالی را با چشم خود ببینید و لذت ببرید.

شما می‌توانید نسخه اندروید و iOS برنامه How To Make Origami را دانلود کنید.

اپلیکیشن ساخت اوریگامی Origami Weapons Instructions: Paper Guns & Swords

Origami Weapons Instructions: Paper Guns & Swords / اپلیکیشن ساخت اوریگامی

این برنامه اندرویدی ادامه یک سری از درس‌های آموزش اوریگامی است. این برنامه به شما نشان می‌دهد که چگونه با استفاده از کاغذ معمولی می‌توانید شکل‌های شگفت انگیزی از سلاح‌های اسباب بازی اریگامی درست کنید. در واقع، سلاح‌های کاغذی اوریگامی و شمشیرها می‌توانند به عنوان نسخه‌های ایمن برای بازی‌های تئاتری، نمایش‌ها و بازسازی‌های تاریخی استفاده شوند. برای تهیه یک سلاح اسباب بازی کاغذی  از این برنامه به کاغذ رنگی با اندازه‌های A3 ،A2 و A4 نیاز دارید. سعی کنید تاها را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

نسخه اندرویدی این برنامه را از اینجا دانلود کنید.

اپلیکیشن آموزش اوریگامی How to Make Origami Animals

How to Make Origami Animals / اپلیکیشن ساخت اوریگامی

اوریگامی هنری باستانی است که در بیشتر نقاط جهان به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. بسیاری از مردم از یادگیری و به کار بردن خلاقیت‌های اوریگامی سنتی و غیر سنتی لذت می‌برند. این برنامه به شما کمک می‌کند تا شروع کنید. در واقع How to Make Origami Animals برنامه‌ای با قابلیت استفاده ساده و آسان است. کافی است دستورالعمل‌های مرحله به مرحله را دنبال کنید و انیمیشن سه بعدی را با دقت تماشا کنید.

شما می‌توانید این برنامه آموزش اوریگامی سه بعدی را برای اندروید و iOS دانلود کنید.

برنامه ساخت اوریگامی Origami Instructions

Origami Instructions / اپلیکیشن ساخت اوریگامی

اگر به دنبال روشی آسان برای ساخت اوریگامی هستید پیشنهاد ما به شما برنامه Origami Instructions است. این برنامه بسیاری از دستورالعمل‌های مختلف اریگامی و مدل‌های ساده و پیشرفته را در بر دارد که برای رشد تخیل و خلاقیت شما بهترین است. در این اپلیکیشن ساخت اوریگامی هر مدل به چند مرحله تقسیم می‌شود که به راحتی می‌توان آنها را دنبال کرد. با شروع به تکه کردن یک کاغذ، یک شکل کامل از حیوان، پرنده یا حشره و … به دست خواهید آورد.

شما می‌توانید نسخه اندروید این اپلیکیشن را در این بخش دانلود کنید.

برنامه آموزش اریگامی Paper Origami 2019

اوریگامی هنر تا کردن کاغذ است و سرگرمی فوق العاده‌ای برای کودکان و برای رشد ذهن محسوب می‌شود. اپلیکیشن Paper Origami 2019 به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید چگونه با استفاده از نمودارهای اوریگامی و فیلم‌های اوریگامی، به آسانی اوریگامی درست کنید. آیا قصد دارید اموزش اوریگامی سه بعدی را در پیش بگیرید؟ این برنامه گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود. این برنامه یادگیری اریگامی به شما امکان می‌دهد تا هزاران طرح اریگامی مانند حیوانات، هواپیماها، جعبه‌ها، پرندگان و لباس را یاد بگیرید.

نسخه اندروید آموزش ساخت اوریگامی سه بعدی اپلیکیشن Paper Origami 2019 را از اینجا دانلود کنید.

اپلیکیشن آموزش اوریگامی Animated Origami Instructions

Animated Origami Instructions / اپلیکیشن ساخت اوریگامی

این برنامه فوق العاده با حذف نمایش سه بعدی از ساخت اوریگامی نسخه‌ای سبک از اپلیکیشن را در اختیارتان قرار می‌دهد تا حافظه زیادی را در دستگاهتان اشغال نکند. اگر به فکر این هستید که چگونه اوریگامی بسازید، باید بدانید که این برنامه به شما کمک می‌کند تا طرح‌های پویای ساخت اریگامی ساده را دنبال کنید و شاهکار خود را بسازید. اگر به دنبال یادگیری اوریگامی‌های دشوار و پیچیده هستید، اپلیکیشن Animated Origami Instructions را دانلود کنید تا ساخت اوریگامی برایتان ساده و آسان شود.

شما می‌توانید این برنامه آموزش اوریگامی ساده را برای اندروید و iOS دانلود کنید.

برنامه ساخت اوریگامی Love Origami

Love Origami / اپلیکیشن ساخت اوریگامی

برنامه Love Origami شامل مدل‌های مختلف اوریگامی است. این برنامه اندرویدی راهی سریع و آسان برای یادگیری هنر تا کردن کاغذ با رنگ‌های مختلف است. نمای بیرونی لیست مدل‌های اوریگامی را ارائه می‌دهد، در حالی که نمای جزئیات، ساخت اریگامی را به روشی جدید و شیک نشان می‌دهد. به کمک این برنامه جذاب می‌توانید یک تکه کاغذ بردارید و با چند بار تا زدن کاغذ مدل‌های مختلفی از قلب را بسازید.

نسخه اندروید برنامه Love Origami را از اینجا دانلود کنید.

آیا تا به حال اقدام به ساخت اوریگامی کرده‌اید؟ اگر خیر با اپلیکیشن‌های معرفی شده می‌توانید به راحتی و با آموزش اوریگامی ساده، شکل مورد نظر خود را بسازید. شما می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها نظرات خود را در این باره با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402