بررسی گوشی اوپو ریلمی 7 5G ؛ ارزان ترین گوشی 5G اروپا

Oppo-Realme-7-5G-1/گوشی Realme 7 5G
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی اوپو ریلمی 7 نسخه 5G با پشتیبانی از نمایشگر 120 هرتز، باتری قدرتمند و دوربین چهارگانه ارزش خرید بالایی دارد. گوشی Realme 7 5G لقب ارزان‌ترین گوشی 5G اروپا را به خود اختصاص داده است.

این روزها که بازار گوشی‌های اقتصادی بسیار داغ است، شرکت‌های مختلف می‌کوشند با معرفی گوشی‌های کارآمد اما اقتصادی نبض بازار را در دست بگیرند. در همین راستا کمپانی اوپو نیز از قافله عقب نمانده و سری گوشی‌های ریلمی 7 خود را در سال 2020 روانه بازار کرد. اگرچه نسخه ریلمی 7 پرو قیمت بالاتری نسبت به برادر خود یعنی گوشی اوپو ریلمی 7 داشت، اما این شرکت برآن شد تا با عرضه یک گوشی 5G و البته اقتصادی بازار اروپا را متحول کند.

همچنین بخوانید :

همانطور که از نامش مشخص است، گوشی Realme 7 5G مجهز به تراشه ارزان‌قیمت Mediatek Dimensity 800U بوده و از فناوری 5G به خوبی پشتیبانی می‌کند. گفتنی است گوشی‌های با این تراشه تا پیش از این تنها در چین پیدا می‌شد، اما گوشی اوپو ریلمی 7 5G در اروپا نیز عرضه خواهد شد. اگرچه در حال حاضر شبکه‌های 5G در اروپا اندک هستند، اما اوپو معتقد است که گوشی Realme 7 5G رقابت خوبی حتی با گوشی‌های 4G بازار اروپا خواهد داشت. در ادامه به بررسی گوشی اوپو ریلمی 7 5G خواهیم پرداخت، پس اگر تمایل دارید درباره گوشی ریلمی 7 اوپو نسخه 5G بیشتر بدانید در ادامه این مقاله با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 

بررسی گوشی اوپو ریلمی 7 5G

گوشی Realme 7 5G بسیاری از ویژگی‌های ظاهری خود را از برادرش اوپو ریلمی 7 وام گرفته است، با این حال بهره‌گیری از تراشه ارزان‌قیمت Mediatek Dimensity 800U به آن این امکان را می‌دهد که از شبکه 5G نیز پشتیبانی کند. در ادامه نگاهی به جدول مشخصات فنی این گوشی خواهیم داشت.

گوشی ریلمی ۷/Oppo-Realme-7-5G

جدول مشخصات فنی گوشی ریلمی 7 اوپو

ویژگی‌هاگوشی اوپو ریلمی 7 5G
بدنه9.1×75.1×162.2 میلی‌متر | 195 گرم | بدنه پلاستیکی
نمایشگرپنل 6.5 اینچی IPS LCD | رزولوشن 2400×1080 پیکسل | تراکم 405 پیکسل در هر اینچ
دوربین‌هاماژول چهارگانه:

دوربین واید 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8

دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.3

دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4

دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.1

سیستم عامل و

رابط کاربری

اندروید 10

Realme UI 1.0

پردازندهپردازنده محاسباتی: MediaTek Dimensity 800U 5G

پردازنده گرافیکی: Mali-G57 MC3

حافظهقابل عرضه در نسخه‌های با رم 6 و 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایت
باتری5000 میلی‌آمپر ساعتی با شارژر 30 واتی فست شارژ
سنسورها و امنیتسنسور اثرانگشت زیر دکمه پاور، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت سنج، قطب‌نما و NFC
قیمت370 دلار

 

طراحی

باتری گوشی ریلمی 7 5G اوپو/Oppo-Realme-7-5G

همچنین بخوانید :

از نظر ظاهر و طراحی گوشی ریلمی ۷ نسخه 5G باید گفت که این گوشی بسیار شبیه به برادر خود یعنی اوپو ریلمی 7 است. درواقع هر دو تقریبا ابعاد یکسانی داشته، اما گوشی Realme 7 5G کمی بلندتر و اندکی باریک‌تر به نظر می‌آید.  گوشی اوپو ریلمی 7 5G ابعادی در اندازه 9.1×75.1×162.2 میلی‌متر و وزنی در حدود 195 گرم دارد. این در حالی است که پنل پشتی این گوشی همان طراحی آشنای ریلمی را تداعی می‌کند. پنل پشت با یک خط عمودی و دو رنگ متفاوت به دو قسمت نامساوی تقسیم شده است که ظاهری چشم‌نواز به گوشی بخشیده است. اگرچه سطح قاب پشتی آنقدر بازتابنده نور نیست، اما نوعی احساس صافی و صیقلی بودن به کاربر القا می‌کند.

گوشی اوپو ریلمی 7 نسخه 5G همانند دیگر اعضای خانواده خود از یک طراحی سه قسمتی ساندویچی بهره می‌برد. اگرچه فریم میانه خیلی پرزرق و برق نیست، اما نمایش گرادیان رنگ‌ها در آن ظاهر جالبی به گوشی بخشیده است. بدنه از جنس پلاستیک باکیفیت است و اصلا لک و اثرانگشت را به خود جذب نمی‌کند.

Oppo-Realme-7-5G/گوشی اوپو ریلمی 7 5G

گوشی Oppo Realme 7 نسخه 5G دقیقا مشابه دیگر برادر خود با نمایشگر 6.5 اینچی عرضه شده، اما در مقایسه با اوپو ریلمی 7 که نسبت نمایشگر به بدنه‌ای در حدود 83.4 درصد دارد، این گوشی از نسبت خیره‌کننده 90.5 درصد بهره می‌برد. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در حفره‌ای و در سمت چپ نمایشگر دیده می‌شود. نکته مثبت این که نمایشگر با محافظ کورنینگ گوریلا گلس پوشانده شده است. در کل می‌توان گفت که طراحی و کیفیت ساخت بدنه گوشی اوپو ریلمی 7 5G کاملا قابل قبول است و هیچ خرده‌ای نمی‌توان از آن گرفت. این گوشی در رنگ‌های سفید و آبی در بازار عرضه شده است.

در پایین بدنه اوپو ریلمی 7 نسخه 5G یک اسپیکر در کنار جک هدفون 3.5 میلی‌متری و درگاه USB-C دیده می‌شود. این در حالی است که یک میکروفون دوم در حاشیه بالای آن قرار گرفته و سمت راست بدنه آن میزبان دکمه پاور و سنسور اثرانگشت خازنی است. سرعت عملکرد حسگر اثرانگشت دقیقا مطابق آنچه از سنسورهای خازنی انتظار می‌رود، بالا و قابل اعتماد است. در نهایت به سمت چپ گوشی Realme 7 5G می‌رسیم که روی آن دکمه تنظیم صدا و درگاه سیمکارت جایگذاری شده است. خاطرنشان می‌شود گوشی اوپو ریلمی 7 به صورت همزمان از دو سیمکارت پشتیبانی می‌کند، اما متاسفانه اگر بخواهید برای ارتقای حافظه از microSD استفاده کنید، باید قید داشتن دو سیمکارت همزمان را بزنید.

 

نمایشگر

مشخصات گوشی ریلمی 7 5G اوپو/Oppo-Realme-7-5G

در حال حاضر وجود نمایشگرهای با نرخ رفرش 90 هرتز در گوشی‌های اقتصادی بسیار زیاد و عادی شده است، این در حالی است که نمایشگرهای با نرخ رفرش 120 هرتز همچنان در گوشی‌های پرچمدار نیز به ندرت دیده می‌شود. با این حال اوپو برای گوشی Realme 7 5G خود از نمایشگر با نرخ رفرش 120 هرتز استفاده کرده است.

همچنین بخوانید :

این گوشی مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی با پنل IPS LCD است و همانند دیگر برادر خود از رزولوشن فول HD پلاس (2400×1080 پیکسل) و تراکم پیکسل 405 ppi بهره می‌برد. این در حالی است که نمایشگر بلند 20 به 9 این گوشی با حاشیه‌های بسیار باریک احاطه شده و حدود 90.5 درصد از بدنه را به خود اختصاص داده است.

با این حال باید گفت اگرچه صفحه نمایش این گوشی با نرخ رفرش 120 هرتز نوید یک نمایشگر بسیار روان‌تر را می‌دهد، اما پنل LCD آن ممکن است رضایت هر کاربری را نتواند جلب کند؛ چراکه رنگ‌ها در آن به وضوح پنل اولد نیست.

 

دوربین گوشی اوپو ریلمی 7 5G

Oppo-Realme-7-5G/قیمت گوشی ریلمی 7 اوپو

همچنین بخوانید :

اوپو در این گوشی از ماژول آشنای چهارگانه واید، اولترا واید، ماکرو و سنسور سنجش تشخیص عمق استفاده کرده است. در واقع دوربین گوشی ریلمی 7 5G اوپو متشکل از سنسور اصلی Quad-Bayer واید 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 در کنار سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.3 به همراه دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنجش عمق تصاویر است. اگر کمی دقیق‌تر به مشخصات گوشی ریلمی 7 5G اوپو پرداخته شود، مشخص می‌شود که دوربین اصلی از سنسور S5KGM1ST سامسونگ استفاده کرده است. دوربین اصلی از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) پشتیبانی کرده و توانایی ضبط ویدیوهای 4K با نرخ  30 فریم بر ثانیه را دارد. در طرف دیگر دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی از سنسور IMX471 سونی ساخته شده و فوکوسی ثابت دارد.

به طور کل باید گفت که دوربین اوپو ریلمی 7 نسخه 5G در حضور نور کافی عکس‌های باکیفیتی را ثبت می‌کند. دوربین این گوشی با پشتیبانی از فیلترهای مختلف، HDR و بهبود صحنه AI رنگ و کنتراست را به خوبی ثبت می‌کند. در نهایت می‌توان گفت دوربین گوشی اوپو ریلمی 7 5G در مقام یک گوشی میان‌رده و اقتصادی عملکرد خوب و قابل قبولی داشته و به خوبی می‌تواند نیازهای کاربران خود را برآورده سازد.

 

عملکرد

گوشی اوپو ریلمی 7/Oppo-Realme-7-5G

یکی از نکات جالب درباره گوشی ریلمی 7 5G حضور تراشه Dimensity 800U است. این تراشه اولین عضو از خانواده اقتصادی 5G مدیاتک است که به بازار اروپا راه پیدا کرده است. تراشه مدیاتک Dimensity 800U هشت هسته‌ای است و متشکل از دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است.

برخلاف دو هسته Kryo 570 که درون اسنپدراگون 750 قرار دارند و یا هسته Kryo 560 که در ساختمان اسنپدراگون 690 جایگذاری شده است، دو هسته Cortex-A76 موجود در Dimensity 800U کمی قدیمی‌تر بوده و براساس طراحی جدید Cortex-A77 نیستند؛ با این حال سرعت بیشتری داشته و از ماکزیمم فرکانس 2.4 گیگاهرتز بهره می‌برند. این در حالی است که در گوشی ریلمی 7 هسته Cortex-A76 با فرکانس کمتر و در حد 2.05 گیگاهرتز درون تراشه مدیاتک هلیو G95 قرار گرفته است.

گوشی اوپو ریلمی 7/Oppo-Realme-7-5G

گوشی اوپو ریلمی 7 5G در بنچمارک گیک‌بنچ 5 که عملکرد کلی گوشی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، در بخش عملکرد تک هسته‌ای با کسب امتیاز 598 با اختلاف جزئی بعد از دو گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G و وان پلاس نورد N10 5G در مقام سوم ایستاده است. این در حالی است که در تست چندهسته‌ای ریلمی 7 5G عملکرد ضعیف‌تری در مقایسه با گوشی‌های هم‌رده خود داشته و با اختلاف فاحشی در مقام ششم جدول قرار می‌گیرد.

اما در بحث درباره پردازنده گرافیکی ورق برمی‌گردد و ریلمی 7 5G با تراشه Mali-G57 MC3، گوشی وان پلاس نورد N10 5G را با اختلاف زیادی پشت سر می‌گذارد. اوپو ریلمی 7 5G در نسخه‌هایی با رم 6 و 8 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت در بازار عرضه شده است.

دقیقا مشابه دیگر گوشی‌های ریلمی، اوپو ریلمی 7 5G نیز از رابط کاربری خود این شرکت یعنی Realme UI 1.0 استفاده کرده و اندروید 10 را اجرا می‌کند.

 

شارژدهی باتری

Oppo-Realme-7-5G/تاریخ عرضه گوشی Oppo Realme 7

همچنین بخوانید :

در ادامه بررسی گوشی اوپو ریلمی 7 5G به بحث درباره شارژدهی باتری می‌رسیم. گوشی اوپو ریلمی 7 نسخه 5G مجهز به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است و در کنار تراشه Dimensity 800U هفت نانومتری عملکرد رضایت‌بخشی از خود به نمایش می‌گذارد. در واقع اگرچه انتظار می‌رود که این گوشی به دلیل پشتیبانی از نمایشگر با نرخ رفرش بالا، فناوری 5G و پردازنده قدرتمند زودتر شارژ خود را از دست بدهد، اما به لطف مدیریت مصرف انرژی رابط کاربری ریلمی و تراشه کوچک 7 نانومتری Dimensity 800U مصرف شارژ در این گوشی به خوبی مدیریت شده است.

در واقع در حالت نرخ رفرش اتوماتیک نمایشگر، اوپو ریلمی 7 5G قادر خواهد بود از 19 ساعت وبگردی و 16 ساعت پخش ویدیوی آفلاین پشتیبانی کند. این گوشی مجهز به شارژر 30 واتی Dart Charge است و به گفته ریلمی قادر است تنها در 26 دقیقه از شارژ 0 به 50 درصد برسد. این در حالی است که برای شارژ کامل اوپو ریلمی 7 5G تنها به 1 ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

 

قیمت گوشی ریلمی 7 5G اوپو

گوشی ریلمی 7 اوپو/Oppo-Realme-7-5G

تاریخ عرضه گوشی Oppo Realme 7 نسخه 5G روز 27 نوامبر (7 آذر) بود. این گوشی با قیمتی بیشتر از برادر 4G خود یعنی اوپو ریلمی 7 در بازار عرضه شد. قیمت گوشی ریلمی 7 اوپو 5G حدود 370 دلار است که در مقایسه با گوشی‌های گران‌قیمت‌تری نظیر وان پلاس نورد N10 5G و گوگل پیکسل 4a 5G به مراتب قیمت پایین‌تری دارد. فعلا در حال حاضر گوشی ریلمی 7 5G لقب ارزان‌ترین گوشی 5G اروپا را به خود اختصاص داده است.

در این نوشتار به بررسی گوشی ریلمی 7 اوپو 5G پرداخته شد. در حال حاضر این گوشی جایگاه خوبی در بازار گوشی‌های 5G اروپا دارد. این در حالی است که علاوه بر پشتیبانی از فناوری 5G، شارژدهی عالی باتری، نمایشگر با نرخ رفرش 120 هرتز و رابط کاربری زیبای Realme UI در کنار ماژول دوربین چهارگانه ارزش بالایی به ریلمی 7 5G بخشیده‌ است. نظر شما درباره این گوشی 5G چیست؟ به نظرتان ریلمی 7 5G خواهد توانست در مقام یک گوشی میان‌رده نیازهای شما از یک گوشی هوشمند اقتصادی را برآورده سازد؟

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402