بررسی گوشی هواوی Y8p ؛ مشخصات فنی، سخت افزار، دوربین و قیمت

بررسی گوشی هواوی Y8p
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی هواوی Y8p یکی از جدیدترین مدل‌های هواوی است که در سال 2020 رونمایی شد. در این مقاله ما قصد داریم که به بررسی تخصصی و جزییات گوشی هواوی وای 8 پی بپردازیم.

سال‌هاست که هواوی تمرکز خود را بر روی گوشی‌های میان‌رده و خوش قیمت قرار داده است. حتی با وجود ممنوعیت ایالات متحده و ارائه ندادن خدمات گوگل‌ پلی، این شرکت از راه‌اندازی و رونمایی دستگاه‌های جدید خود هیچ ابایی ندارد. درست است که گوشی Huawei Y8p یک گوشی میان رده محسوب می‌شود، اما امکاناتی مانند صفحه نمایش همیشه روشن، حسگر اثر انگشت در پایین نمایشگر و بهره‌مندی از تکنولوژی OLED برای صفحه نمایش، آن را به یک گوشی جذاب و در حد پرچمدار تبدیل کرده است. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که گوشی هواوی وای 8 پی با توجه به قیمت و مشخصات فنی که برای آن در نظر گرفته شده، چه عملکردی را از خود نشان می‌دهد و اینکه آیا ارزش خرید دارد یا خیر. با بررسی گوشی هواوی Y8p همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 

بررسی گوشی هواوی Y8p

گوشی وای ۸ پی هواوی - قیمت گوشی هواوی وای 8 پی

گوشی Y8p یک گوشی میان‌رده است که از اندروید 10 پشتیبانی می‌کند. این گوشی از حسگر اثر انگشت و همچنین قابلیت تشخیص چهره برخوردار است. یکی از ویژگی‌های ظاهری و چشم‌نواز این گوشی از نظر کاربران، طیف رنگ آن است که پاستیل‌‌های رنگ رنگی را یادآوری می‌کند. قاب پشتی این گوشی اگرچه در نگاه اول ممکن است شیشه‌ای به نظر برسد، اما در واقع ساختار پلاستیکی دارد و از پلی کربنات مقاوم ساخته شده است.

هواوی برای این گوشی هم مانند سایر گوشی‌های میان‌رده خود از تراشه قدیمی و چینی Kirin 710F استفاده کرده است، اگرچه تراشه قوی‌ای نیست، اما عملکرد قابل قبولی دارد. گوشی هواوی Y8p دارای یک باتری 4000 میلی آمپری است که متاسفانه از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند. گوشی Huawei Y8p دارای سه لنز دوربین است که در پشت گوشی قرار دارد، لنز اصلی آن 48 مگاپیکسل و باقی به ترتیب 8 و 2 مگاپیکسل کیفیت دارند. همچنین لنز سلفی این گوشی 16 مگاپیکسل کیفیت دارد. در ادامه بیشتر به نقد و بررسی گوشی هواوی Y8p می‌پردازیم. اما قبل از آن با هم نگاهی به جدول مشخصات فنی آن می‌اندازیم.

 

مشخصات فنی گوشی هواوی Y8p

ویزگی‌هامشخصات گوشی  Y8p
وزن163 گرم
نمایشگرصفحه نمایش لمسی خازنی OLED با 16 میلیون رنگ
اندازه صفحه نمایش6.3 اینچ، 95.8 سانتیمتر مربع (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 83.2 درصد)
دوربیندوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی
حافظه داخلی128 گیگابایت 4 گیگابایت رم | 128 گیگابایت 6 گیگابایت رم
تراشهKirin 710F (دوازده نانومتری)
سیستم عاملاندروید 10 (فاقد گوگل سرویس)
باتری

40000 میلی آمپری جدا نشدنی

(عدم پشتیبانی از شارژ سریع)

 

ویژگی های ظاهری

گوشی موبایل هوآوی مدل Y8p - مشخصات گوشی هواوی وای 8 پی

در طراحی گوشی Y8p هواوی هیچ چیز جدیدی به چشم نمی‌خورد. این گوشی یک قاب براق دارد، جلو شیشه و عقب از جنس پلاستیک است. سبک بودن و خوش دستی آن باعث رضایت کاربران از این گوشی شده است. به گفته‌ کمپانی هواوی، صفحه نمایش این گوشی به شکل منحنی سه بعدی ساخته شده است. مانند همه گوشی‌های میان‌رده هواوی، این گوشی از سه لنز دوربین در پشت گوشی و یک لنز سلفی در وسط صفحه نمایش برخوردار است. دکمه پاور و صدا هم در کنار گوشی قرار داده شده است. همچنین این گوشی در دو رنگ Midnight Black و Breathing Crystal عرضه شده است.

 

نمایشگر

بررسی گوشی هواوی Y8p - خرید گوشی هواوی وای 8 پی

همچنین بخوانید :

هواوی برای نمایشگر گوشی Y8p، صفحه نمایش OLED را انتخاب کرده که واقعا انتخابی جسورانه برای یک گوشی میان‌رده است. این گوشی از یک صفحه نمایش 6.3 اینچی با وضوح 1080×2400 برخوردار است. همانطور که از صفحه نمایش OLED انتظار می‌رود، رنگ‌ها بسیار واضح و طبیعی نشان داده می‌شوند. این گوشی حاشیه‌های باریکی دارد و به طور کل 83.2 درصد صفحه نمایش را به خود اختصاص داده است. از ویژگی‌های خوب گوشی موبایل هوآوی مدل Y8p این است که حسگر اثر انگشت در پایین صفحه نمایش قرار دارد. این گوشی همچنین از قابلیت تشخیص چهره نیز برخوردار است.

 

دوربین گوشی هواوی Y8p

دوربین گوشی هواوی Y8p - طراحی بدنه گوشی هواوی وای 8 پی

عکاسی و فیلم گرفتن با گوشی موبایل، یکی از اصلی‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی استفاده کاربران است و کمپانی هواوی همیشه سعی داشته این نکته را در تولید گوشی‌های خود لحاظ کند. دوربین گوشی هواوی وای 8 پی سه لنز در پشت گوشی دارد که به صورت عمودی قرار گرفتند و یک فلش LED دارد که در زیر این سه لنز قرار دارد. دوربین گوشی Huawei Y8p از یک لنز 48 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی عمق میدان تشکیل شده است. لنز سلفی این گوشی نیز 16 مگاپیکسل کیفیت دارد.

دوربین گوشی وای ۸ پی هواوی از قابلیت‌هایی مثل HDR، پاناروما، فوکوس خودکار و لرزشگر نوری تصویر برخوردار است. عکاسی با این دوربین جزییات زیادی از تصاویر را نمایان می‌کند و رنگ‌ها را به صورت طبیعی نشان می‌دهد. به جرات می‌توان گفت که دوربین گوشی هواوی Y8p نسبت به رقبای هم رده خود بی نظیر است. شما همچنین می‌توانید با کیفیت فول اچ دی با این گوشی فیلمبرداری کنید.

 

نرم افزار

گوشی موبایل هوآوی مدل Y8p - باتری گوشی هواوی وای 8 پی

حدود یک سال پیش به خاطر مشکلات به وجود آمده، آمریکا کمپانی هواوی را تحریم کرد. گوگل هم یکی از مهمترین شرکت‌هایی بود که مجبور بود همکاری خود را با هواوی قطع کند و سرویس‌های موبایلی گوگل از گوشی‌های هواوی گرفته شد. با این حال این تحریم کمپانی هواوی را نه تنها زمین‌گیر نکرد، بلکه موجب شد تا این کمپانی خدمات موبایلی هواوی، یعنی HMS را راه‌اندازی کند.

این سرویس موبایلی نوپا یا همان HMS، هنوز جای رشد و ارتقا زیادی دارد. به این معنی که مثل اپ استور گوگل شما را بی نیاز از مارکت‌های دیگر نمی‌کند و هنوز خیلی از اپلیکیشن‌ها در اپ گالری هواوی (جایگزین اپ استور گوگل) وجود ندارند و ممکن است به مارکت‌های دیگری مثل APKpure یا کافه بازار هم نیاز پیدا کنید. اما برای یک سری اپلیکیشن‌های گوگل که قابلیت نصب ندارند و به صورت پیش فرض روی گوشی‌ها نصب هستند مثل یوتیوب، می‌توانید از نسخه‌ وب آنها استفاده کنید.

 

باتری گوشی هواوی Y8p

باتری گوشی هواوی Y8p

همچنین بخوانید :

باتری گوشی هواوی وای 8 پی یک باتری قدرتمند 4000 میلی آمپر ساعتی است که در صورت استفاده روزمره مثل چک کردن واتساپ و تلگرام و اینستاگرام، تا سه روز شما را بی‌نیاز از شارژ مجدد خواهد کرد. اما نکته منفی باتری این گوشی این است که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و خیلی طول می‌کشد تا گوشی شما شارژ شود. برای شارژ از صفر تا صد چیزی حدود دو ساعت طول می‌کشد تا کامل شارژ شود.

 

قیمت

بررسی گوشی هواوی Y8p

قیمت گوشی هواوی وای 8 پی، در حال حاضر در بازارهای معتبر ایران حدود 5,700,000 تومان است.

 

سه دلیل برای خرید گوشی هواوی Y8p

دوربین قدرتمند و مجهز به هوش مصنوعی

گوشی موبایل هوآوی مدل Y8p

اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم اولین چیزی که در خرید یک گوشی توجه ما را به خود جلب می‌کند، دوربین آن است. دوربین گوشی هواوی Y8p از سه لنز مجزا و مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی تولید شده است. لنز اصلی این گوشی 48 مگاپیکسل کیفیت دارد که در طول روز می‌توانید عکس‌های با کیفیتی بگیرید. یک لنز 8 مگاپیکسلی فوق‌العاده با زاویه دید عریض دارد که مناسب برای گرفتن مناظر، خطوط شهری و عکس‌های گروهی است، بدون اینکه کسی از قاب خارج شود. همچین یک لنز 2 مگاپیکسلی مناسب عکاسی بوکه (افکت هنری برای تار کردن نواحی خارج از فوکوس) که جلوه‌های حرفه‌ای و زیبایی را به عکس‌های شما اضافه می‌کند.

علاوه بر آن، از یک لنز سلفی 16 مگاپیکسلی با قابلیت HDR برخوردار است که نه تنها عکس‌های واضحی می‌گیرد، بلکه جلوه‌ نور خوبی در پس زمینه به شما می‌دهد. شگفت انگیز است که این گوشی از قابلیت حالت سلفی در شب هم برخوردار است. بنابراین در موقعیت‌‌ها و مکان‌هایی با نور کم نیز می‌توانید با گوشی هواوی Y8p سلفی‌های با کیفیتی بگیرید.

 

تمام عکس‌ ها و فیلم های خود را ذخیره کنید و هر زمان که خواستید آن ها را مشاهده کنید

مشخصات فنی گوشی هواوی Y8p

همه ما به یک گوشی با فضای ذخیره‌سازی کافی برای همه عکس‌ها، فیلم‌ها و فایل‌های خود نیاز داریم. یک گوشی با باتری بزرگ و قدرتمند که در طول روزها و شب‌ها، بتواند شما را همراهی کند. گوشی هوشمندی که دارای یک پردازنده هوشمند با پردازشی روان و کارآمد هم برای پخش ویدئو و هم برای بازی باشد.

گوشی موبایل هواوی Y8p دارای یک رم بزرگ 6 گیگابایتی برای پردازش نرم و روان همه فیلم‌ها و بازی‌های شما است. همچنین این گوشی دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی است که فضای مناسبی برای ذخیره تمام صدا و فیلم شما است. گوشی Y8p دارای یک باتری بزرگ 4000 میلی آمپر ساعتی است و همچنین از قابلیت Power Saving مجهز به هوش مصنوعی بهره می‌برد که عمر باتری را طولانی می‌کند.

 

طراحی شیک و ظریف گوشی هواوی Y8p

قیمت گوشی هواوی مدل Y8p

البته که یک گوشی هوشمند با دوربین شگفت انگیز با عملکردی عالی و ظاهری زیبا و شیک، کامل‌تر می‌شود. گوشی هواوی وای ۸ پی دارای نمایشگر OLED به بزرگی 6.3 اینچ و مجهز به تکنولوژی جدید ناچ قطره ای است. این گوشی هوشمند وضوح تصویر 2400×1080 را فراهم می‌کند و همچنین رنگ‌ها را به صورت زنده و جزئیات را به وضوح نشان می‌دهد. برای امنیت شما، این نمایشگر زیبا یک حسگر اثر انگشت در پایین صفحه نمایش صفحه برای باز کردن سریع قفل فراهم کرده است.

گوشی Huawei Y8p دارای رنگ‌های زنده جذاب و چشم‌نواز است. گوشی Y8p در دو رنگ زیبای Breathing Crystal و Midnight Black عرضه می‌شود. گوشی هواوی Y8p سرویس خدمات موبایلی خود یعنی HMS و نیز پلتفرم برنامه خود یعنی AppGallery را ارائه می‌دهد که دارای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های جهانی و محلی است که آن را به سومین مارکت بزرگ در جهان تبدیل کرده است.

 

کلام آخر

در این مقاله از پلازا تمام جزییات گوشی هواوی Y8p را صادقانه و منصفانه بررسی کردیم. بنابراین اگر به دنبال یک گوشی هوشمند با یک دوربین حیرت انگیز با عملکردی قدرتمند و ظاهری شیک هستید، دیگر بیشتر از این معطل نکنید و گوشی Huawei Y8p را بخرید.

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
فاطیما
.
02 دی 1399، 07:37
پاسخ
0
1
موبایل y8p دارم و خیلی راضی هستم گوشی خوبی هستش
avatar
.
01 دی 1399، 12:06
پاسخ
0
2
از مشخصات Y8 پی مشخصه گوشی قوی هستش
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402