معرفی بازی مکس پین 3 ؛ داستان، گیم پلی، تریلر و نمرات

داستان بازی Max Payne 3 / گیم پلی بازی Max Payne 3
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از مهمترین بازی‌های تیراندازی سوم شخص دهه اخیر بازی مکس پین 3 است. این بازی ویدیویی از سوی منتقدین تحسین شده است. با معرفی بازی Max Payne 3 همراه ما باشید.

بازی Max Payne 3 یک بازی ویدیویی تیراندازی سوم شخص (TPS) است که توسط کمپانی Rockstar Studios ساخته شده و همین کمپانی آن را به مرحله انتشار رسانده است. بازی مکس پین 3 در تاریخ 15 می 2012 (26 اردیبهشت 1391) برای پلتفرم‌های PS3 و Xbox 360 منتشر شده و در تاریخ 29 می (9 خرداد 1391) نسخه PC این بازی نیز برای این پلتفرم عرضه شده است. در مقاله‌ای که پیش رویتان هست قصد داریم به معرفی بازی مکس پین ۳ بپردازیم. همراه پلازا بمانید.

گیم پلی بازی مکس پین 3 داستان بازی مکس پین 3 / تریلر بازی Max Payne 3

آنچه در ادامه می‌خوانید:

تریلر بازی Max Payne 3

در بخش زیر تریلر جذاب گیم پلی بازی مکس پین 3 را با همدیگر مشاهده می‌کنیم. همراه پلازا بمانید.

داستان بازی مکس پین 3

داستان بازی Max Payne 3 از جایی شروع می‌شود که 9 سال پس از اتفاقات نسخه دوم، مکس پین از اداره پلیس نیویورک (NYPD) بازنشسته می‌شود و روزهای خود را با الکل و اعتیاد به قرص‌های آرام بخش سپری می‌کند. پس از آنکه یک دعوا سبب می‌شود پین نیویورک را ترک کند او پیشنهادی از سمت فردی به نام رائول پازوس (Raul Passos) دریافت می‌کند که در طی همین دعوا با او آشنا شده بود.

پین پس از این پیشنهاد برای خانواده‌ای به نام برانکو (Branco) کار می‌کند و وظیفه محافظت از اعضای این خانواده را برعهده می‌گیرد. پین درگیر ماجراهای زیادی می‌شود و پس از کشته شدن رودریگو (Rodrigo) یکی از اعضای خانواده برانکو تصمیم می‌گیرد که با الکل خداحافظی کرده و به دنبال قاتلان رودریگو که سرانو (Serrano) و فابیانا (Fabiana) نام دارند بیفتد.

دانلود بازی Max Payne 3 / دانلود بازی Max Payne 3 برای PC

در طی این پروسه مکس با یک کارآگاه به نام ویلسون دا سیلوا (Wilson Da Silva) آشنا می‌شود که به او در ازای کمک به یک پرونده دیگر پیشنهاد کمک می‌کند. مکس نهایتا موفق می‌شود که به مخفیگاه سرانو دست پیدا کند و در این مخفیگاه شاهد آن می‌شود که کماندویی به نام سومبرا (Sombra) فابیانا را از پای درمی‌آورد. او همچنین با یورش نیروهای نظامی به مخفیگاه خود را در موقعیتی می‌یابد که در طی آن باید مارسلو (Marcelo) و جیووانا (Giovanna) را نجات دهد.

مارسلو توسط نیروهای شبه نظامی کشته می‌شود، اما پین موفق می‌شود که جیووانا را از مخفیگاه بیرون برد، اما او نهایتا با پازوس فرار می‌کند؛ فردی که از او بچه دار شده است. مکس بعدها پی می‌برد که پازوس برای ویکتور (Victor) کار می‌کند. مکس پین در خلال داستان بازی Max Payne 3 درگیر ماجراهای زیادی می‌شود و نهایتا مسبب دستگیری ویکتور می‌شود. پس از تمام این ماجراها شاهد او هستیم که به زندگی خود ادامه می‌دهد و در ساحل در حال راه رفتن است.

سیستم مورد نیاز بازی مکس پین 3 / نقدها و نمرات بازی مکس پین 3

گیم پلی بازی مکس پین 3

بازی مکس پین ۳ یک بازی تیراندازی سوم شخص (Third-person shooter) است. در گیم پلی بازی کامپیوتری Max Payne 3 بازیکنان در نقش قهرمان فراموش نشدنی سری‌های پیشین یعنی مکس پین قرار می‌گیرند؛ با این تفاوت که قهرمان داستان در این نسخه باتجربه‌تر و کارکشته‌تر است. یکی از ویژگی‌های جدید گیم پلی بازی Max Payne 3 مکانیزم کاور (Cover) است که بازیکنان از طریق آن قادر هستند نوعی مزیت تاکتیکی به دست آورند و مانع از ضربه خوردن توسط دشمنان خود شوند.

برای پیشروی در داستان خطی بازی Max Payne 3 بازیکنان از خلال مراحل دشمنان خود را از پای درمی‌آورند. بازی مکس پین ۳ همچنین دارای یکسری میان صحنه‌ها (Cutsceneها) است و یکی از نکات جذاب گیم پلی این بازی آن است که در این عنوان خبری از صفحه‌‌های لود (Loading) نیست و این میان صحنه‌ها در جریان گیم پلی بازی خلال یا وقفه‌ای ایجاد نمی‌کنند.

نکته دیگر در رابطه با مکانیزم مبارزه در بازی مکس پین 3 است که یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آن (به غیر از سیستم کاور) قابلیت هدف گیری اتوماتیک (Auto-aim) محسوب می‌شود. در گیم پلی بازی Max Payne 3 اگر دچار ضربه شدید می‌توانید از قرص‌های مسکن (Painkiller) برای بازیابی میزان جان خود استفاده کنید. علاوه بر این در این بازی قادر هستید از ضربات نزدیک برد (Melee)، اسلحه‌ها و همچنین مواد منفجره برای رویارویی با دشمنان خود بهره ببرید.

دانلود بازی مکس پین 3 برای کامپیوتر / بررسی بازی بازی مکس پین 3

در خلال سکانس‌های اکشن بازی مکس پین ۳ همچنین می‌توانید از مکانیزم Bullet Time به نفع خود بهره ببرید. با استفاده از این ویژگی قادر خواهید بود که هر کدام از گلوله‌های مختلفی را که به سمت و سوی دشمنان خود پرتاب می‌کنید با جزئیات کامل مشاهده کنید. علاوه بر این یکی دیگر از مکانیزم‌های گیم پلی بازی Max Payne 3 با عنوان مکانیزم Last Stand شناخته می‌شود.

بازیکنان از طریق مکانیزم Last Stand قادر هستند هنگامی که میزان جانشان به کلی از دست می‌رود دشمنی را که آخرین ضربه را زده است از پای درآورند تا از این طریق بتوانند زنده بمانند؛ به شرطی که حداقل دارای یک آیتم بازیابی باشند. هنگامی که از این مکانیزم جدید استفاده می‌کنید تمامی میزان Bullet Time شما نیز از میان خواهد رفت. البته تمام ویژگی‌های تازه بازی Max Payne 3 در این موارد خلاصه نمی‌شود و یک مکانیزم دیگر نیز به نام Shoot-dodge در این بازی وجود دارد.

از طریق مکانیزم Shoot-dodge در بازی مکس پین ۳ قادر خواهید بود که شیرجه زده و جاخالی دهید؛ در حالی که قادر خواهید بود از هر زاویه‌ای که بخواهید به دشمنان خود گلوله پرتاب کنید. بر خلاف دیگر نسخه‌های سری در بازی Max Payne 3 تنها قادر خواهید بود که سه اسلحه را به شکل همزمان نگه دارید. در این بازی می‌توانید دو اسلحه تک دست (Handgun) و یک اسلحه دو دست (Two-handed) به شکل همزمان با خود حمل کنید.

داستان بازی Max Payne 3 / گیم پلی بازی Max Payne 3

اگر به عنوان بازیکن در بازی مکس پین 3 تصمیم گرفتید که دو اسلحه تک دست را به شکل همزمان حمل کنید باید اسلحه دو دست خود را زمین بیندازید؛ اما در غیر اینصورت می‌توانید این اسلحه را با خود حمل کنید. از دیگر قابلیت های بازی Max Payne 3 در زمینه گیم پلی می‌توان به حالت چندنفره آنلاین آن اشاره کرد. در این حالت چندنفره نقشه‌ها و حالت‌هایی وجود دارد که به شکلی پویا در طی یک بازی عوض می‌شوند.

حداکثر 16 بازیکن در گیم پلی بازی مکس پین 3 می‌توانند در حالت‌های Co-op و یا رقابتی به مصاف هم روند. بازیکنان در خلال این گیم پلی هم تیم می‌شوند تا یکسری ماموریت‌ها را با همدیگر انجام دهند. بازیکنان در گیم پلی بازی Max Payne 3 همچنین قادر هستند که تیم‌های مختص خود را تشکیل دهند و با انجام مسابقات آنلاین به کسب امتیازات تجربه (XP) بپردازند و پیشرفت کنند.

تریلر بازی مکس پین 3 / نقد و بررسی بازی مکس پین 3

سیستم مورد نیاز بازی مکس پین 3

در این بخش سیستم مورد نیاز بازی مکس پین 3 را با همدیگر مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما باشید.

حداقل سیستم مورد نیاز

  • پردازنده اصلی: Intel Dual Core 2.4 GHz / AMD Dual Core 2.6 GHz
  • رم: 2 گیگابایت
  • سیستم عامل: ویندوز 7 32/64 سرویس پک 1، ویندوز ویستا 32/64 سرویس پک 2، ویندوز XP 32/64 سرویس پک 3
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA 8600 GT 512 MB VRAM / Radeon HD 3400 512MB VRAM
  • میزان حافظه داخلی مورد نیاز: 35 گیگابایت
  • رم کارت گرافیک: 512 مگابایت

سیستم مورد نیاز پیشنهادی

  • پردازنده اصلی: Intel i7 Quad Core 2.8Ghz or AMD equivalent
  • رم: 3 گیگابایت
  • سیستم عامل: ویندوز ویستا / ویندوز 7
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce 480 or AMD Radeon HD 5870
  • حافظه داخلی مورد نیاز: 35 گیگابایت
  • رم پردازنده گرافیکی: 1 گیگابایت

بازی کامپیوتری Max Payne 3 / قابلیت های بازی Max Payne 3

نقدها و نمرات بازی مکس پین 3

در این بخش با نقد و بررسی بازی مکس پین 3 و از نظر گذراندن نقدها و نمرات بازی مکس پین 3 همراه شما هستیم. با ما باشید.

Impulsegamer / امتیاز: 97

بازی مکس پین ۳ یک بازی قدرتمند است که چه از نظر گیم پلی و چه از نظر جلوه‌های بصری و صوتی در درجه بالایی از کیفیت قرار دارد. تجربه این بازی را برای تمامی طرفداران ژانر اکشن تیراندازی توصیه می‌کنم.

JeuxActu / امتیاز: 95

کمپانی راک استار گیمز با بازی Max Payne 3 ثابت کرده است که این استودیو به بهترین شیوه قادر است بازی‌های اکشن بسازد؛ با وجود آنکه این بازی همانند دیگر آثار این شرکت دنیای باز (Open-world) نیست. گیم پلی بازی جذابیت بسیار زیادی دارد و این جذابیت را مدیون مکانیزم‌های بسیار خوب Bullet Time و Shootdodge است که بازیکنان از نسخه‌های قبلی با آن‌ها آشنا هستند. کمپانی Rockstar Games با این عنوان خود تجربه‌ای به یادماندنی را برای طرفداران خود ارائه می‌دهد. تجربه‌ای پر از جزئیات که شما را به کشور برزیل خواهد برد. یک شاهکار که در مرکز آن یک کاراکتر زجرکشیده وجود دارد که تا مدت‌ها شما را با خود درگیر خواهد کرد.

Meristation / امتیاز: 93

در بررسی بازی مکس پین 3 می‌توان بدون اغراق گفت این بازی یکی از مهمترین عناوین تیراندازی سوم شخص نسل کنونی محسوب می‌شود.

GameSpot / امتیاز: 90

نسخه PC بازی مکس پین 3 بدون شک به همان اندازه نسخه‌های کنسولی رضایت بخش است.

تریلر جذاب گیم پلی بازی مکس پین 3

PC Games / امتیاز: 89

با وجود تنظیمات جدیدش بازی مکس پین 3 اتمسفر تاریک این سری بازی را به خوبی حفظ کرده است. المان‌های جدید گیم پلی این بازی همانند سیستم کاور به خوبی اعمال شده‌اند؛ اما از سوی دیگر عدم وجود ابداع سبب شده است در مراحل پایانی بازی اکشن آن کمی خسته کننده شود. با این اوصاف کمپانی راک استار موفق شده است که یک بازی ویدیویی بسیار خوب را عرضه کند؛ عنوانی که بدون شک لایق نام مکس پین است.

Pellt (Finland) / امتیاز: 87

بازی مکس پین 3 احساس یک بازی اریجینال کامپیوتر را دارد؛ به شیوه‌ای مثبت و بسیار ویژه.

PC Gamer UK / امتیاز: 55

یک بازی تیراندازی اسلوموشن وار نه چندان بد که دارای مشکلات تکنیکی بسیار و یک روایت داستانی پوچ است.

دانلود بازی Max Payne 3

در این قسمت لینک دانلود بازی Max Payne 3 برای PC را در اختیار شما قرار می‌دهیم. با ما باشید.

دانلود بازی مکس پین 3 برای کامپیوتر

تریلر بازی مکس پین 3 / نقد و بررسی بازی مکس پین 3

نکات جالب در رابطه با بازی Max Payne 3

در این بخش به ذکر برخی نکات و حواشی جالب در رابطه با بازی مکس پین 3 می‌پردازیم. با ما باشید.

  • صورت مکس پین در هر کدام از عناوین این سری متفاوت است. اولین مدل صورت مکس پین در عنوان نخست از روی نویسنده دو نسخه اول سری به نام سم لیک (Sam Lake) نسخه برداری شده بود. در دومین نسخه این مدل صورت از آن تیموتی گیبس (Timothy Gibbs) بازیگر بود و در نسخه سوم نیز این مدل به جیمز مک‌ کفری (James McCaffrey) که صداپیشه هر سه نسخه مکس پین محسوب می‌شود تعلق یافت.
  • بر خلاف دو نسخه قبلی بازی مکس پین 3 تنها نسخه‌ای است که در جایی به جز آمریکای شمالی روی می‌دهد.
  • بازی مکس پین 3 اولین نسخه از این سری بازی است که توسط کمپانی Remedy Entertainment ساخته شده و همچنین اولین عنوانی است که نویسندگی آن بر عهده سم لیک نبوده است.
  • بعضا هنگامی که یک دشمن را در هر قسمت از بازی مکس پین 3 از پای درمی‌آورید شاهد فریاد مرگ نیکو بلیک (Nico Bellic) خواهید بود.
  • بازی در ابتدا قرار بود در کشور روسیه (به جای برزیل) اتفاق افتد و هنگامی که ساخت بازی به استودیو Rockstar North انتقال یافت این قضیه تغییر کرد.

تریلر بازی مکس پین 3 / نقد و بررسی بازی مکس پین 3

سخن پایانی

در مقاله‌ای که خواندید جنبه‌های مختلف بازی Max Payne 3 را با همدیگر بررسی کردیم و سعی کردیم این بازی را با تمام جزئیات منحصربه‌فردش برای شما معرفی کنیم. در یک کلام می‌توان گفت بازی مکس پین 3 یکی از بهترین بازی‌های تیراندازی سوم شخص دهه اخیر محسوب می‌شود. این بازی چه از نظر گیم پلی و چه از نظر جلوه‌های بصری و دیگر ویژگی‌های خود بار دیگر توانایی کمپانی راک استار را در ساخت بازی‌های ویدیویی باکیفیت برای ما نمایاند و به ما نشان داد که این کمپانی در ساخت بازی‌های اکشن و تیراندازی نیز به همان اندازه موفق عمل می‌کند که در ساخت عناوین دنیای باز خود عمل کرده است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402