لوازم گیمینگ گیمرهای حرفه ای ؛ از صندلی تا کیبورد گیمینگ

لوازم گیمینگ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

لوازم گیمینگ از جمله مواردی هستند که تمام گیمرهای حرفه‌ای به آن‌ها نیازمندند. در این مقاله تعدادی از وسایل گیمینگ یا به عبارت بهتر، لوازم گیمینگ حرفه ای را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. بنابراین، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

افراد زیادی وجود دارند که در سراسر جهان، زمان‌های متفاوتی از روز خود را به تجربه بازی‌های ویدیویی اختصاص می‌دهند. در میان این افراد، عده‌ای نیز هستند که بازی‌های رایانه‌ای را به صورت جدی‌تری دنبال می‌کنند و حتی از این راه، درآمد کسب می‌کنند که معمولا این افراد را با نام «گیمر حرفه‌ای» می‌شناسیم؛ چراکه گیمینگ را تبدیل به یک حرفه کرده و از طریق آن امرار معاش می‌کنند، اما این افراد قطعاً به وسایل گیمینگ مناسب برای حرفه‌ای‌تر شدن نیاز دارند. بنابراین، اگر به دنبال خرید وسایل گیمینگ ، خرید وسایل تزئینی گیمینگ ، وسایلی که یک گیمر نیاز دارد ، و بهترین وسایل گیمینگ هستید، ادامه این مطلب را دنبال کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

لوازم گیمینگ حرفه ای

در این قسمت با برخی از لوازم گیمینگ که برای گیمرهای حرفه‌ای مناسب هستند، آشنا می‌شویم.

صندلی گیمینگ

لوازم گیمری

اولین موردی که در فهرست وسایل گیمینگ یا لوازم گیمینگ می‌خواهیم به آن اشاره کنیم، صندلی گیمینگ است که از وسایل ضروری گیمرهای حرفه‌ای به حساب می‌آید. جا دارد بگوییم استفاده از این صندلی‌ها در مسابقات ورزش‌های الکترونیکی (eSports) نیز رایج است.

از جمله مواردی که یک صندلی گیمینگ را از نظر ظاهری با صندلی‌های دیگر متفاوت می‌کند، پشتی بلند آن است که به طور کامل سر و گردن گیمر را پشتیبانی می‌کند. اگر قصد خرید یک صندلی گیمینگ را دارید، لازم است به مواردی همانند قیمت مناسب، ارتفاع قابل تنظیم محل نشستن، ارتفاع قابل تنظیم بازوهای جانبی، قابل تنظیم بودن شیب زاویه پشتی و تعدادی از موارد دیگر توجه کنید که همگی در راستای رقم زدن تجربه‌ای بهتر و راحت‌تر، در این صندلی‌ها تعبیه شده‌اند. علاوه بر این، صندلی‌های گیمینگ همانند اغلب صندلی‌های خوب امروزی دیگر، دارای خاصیت ارگونومیک (Ergonomic) هستند؛ به این معنی که به طور مشخص برای راحتی و کاربردی بودن طراحی شده‌اند. برای آشنایی با بهترین صندلی های گیمینگ 2019 به این مطلب مراجعه کنید.

موس پد حرفه ای

لوازم گیمینگ pc

گزینه دوم ما در فهرست لوازم گیمینگ، موس‌ پد حرفه‌ای است که اغلب موس‌پد گیمینگ نیز نامیده می‌شود. ابعاد بزرگ اکثر موس‌پدهای حرفه‌ای سبب می‌شوند دیگر نگران کمبود فضا برای حرکت موس در بازی‌هایی همانند کانتر و یا کال‌آف‌دیوتی نباشید و علاوه بر آن، حتی می‌توانید کیبورد را نیز روی آن‌ها قرار دهید.

ماوس پد گیمینگ ریزر مدل GoliaThus Speed Cosmic Edition Stand Medium

ماوس پد گیمینگ ریزر مدل GoliaThus Speed Cosmic Edition Stand MediumRazer GoliaThus Speed Cosmic Edition Stand Medium Gaming MousePad

از خصوصیات دیگر موس‌ پدهای حرفه‌ای خوب می‌توان به پارچه ضدآب، قابل شستشو بودن و مقاوم بودن در برابر لغزش روی میز اشاره کرد که همگی از بایدهای یک تجربه گیمینگ حرفه‌ای محسوب می‌شوند. کارکرد یک موس‌پد حرفه‌ای با ابعاد بزرگ را به ویژه زمانی متوجه می‌شوید که در حال تجربه یک بازی شوتر آنلاین هستید و وقتی یکی از دشمنانتان مخفیانه از پشت به شما حمله می‌کند، دیگر نگران کمبود فضا برای چرخیدن و حرکت موس نخواهید بود.

موس گیمینگ

یکی دیگر از وسایل گیمینگ که از ابزارهای مورد نیاز گیمرها بشمار می‌رود، موس گیمینگ است. یک موس ایده آل برای گیمینگ معمولاً با سیم است و رزولوشن بالاتری نسبت به سایر موس‌ها دارد. بعضی از موس‌های گیمینگ حتی دارای حافظه داخلی هستند تا سرعت مخصوص هر بازی ثبت شود. برای ساعت‌های طولانی بازی، موس حتماً باید دارای پد مناسب باشد و طراحی ارگونومی آن طوری باشد که در دست به راحتی جا بگیرد.

ماوس گیمینگ بی سیم ریزر مدل Mamba

ماوس گیمینگ بی سیم ریزر مدل MambaRazer Mamba Gaming Wireless Mouse

نوع اتصالبی سیم
نوع رابطدانگل وایرلس
دقت حسگر16000,DPI

وب ‌کم

لوازم گیم

سومین وسیله‌ای که در فهرست لوازم گیمینگ می‌خواهیم برایتان معرفی کنیم وب‌کم است. اگر قصد دارید یک گیمر حرفه‌ای باشید و از شبکه‌هایی همانند توییچ (Twitch) برای استریم استفاده کنید، یک وب‌کم خوب از جمله مواردی است که به آن نیاز مبرم خواهید داشت. وب‌کم‌ها انواع مختلفی دارند و مدل‌های حرفه‌ای‌تر آن‌ها معمولا دارای گستره‌ رزولوشن HD تا Full HD هستند. بی‌سیم بودن وبکم‌ها از جمله موارد دیگری است که به دست‌وپاگیر نشدن‌ آن‌ها کمک خواهد کرد.

همچنین اگر قصد خرید یک وب‌ کم برای گیمینگ و استریم دارید، علاوه بر کیفیت تصویربرداری حتما به کیفیت میکروفون‌های داخلی آن نیز توجه کنید؛ چرا که در صورت عدم تهیه میکروفون جداگانه و یا میکروفون‌دار نبودن هدست خود، باید از آن‌ها استفاده کنید. از جمله وب‌‌کم‌های حرفه‌ای محبوب کنونی میان گیمرها و استریمرهای جهان، می‌توان به وب‌کم Logitech C920 Pro اشاره کرد که با مشخصات منحصربه‌فرد خود همانند داشتن نسبت تصویر عریض 16:9، میکروفون‌های با کیفیت و همچنین فیلتر خودکار نویز پس‌زمینه، از اغلب رقبای خود یک سروگردن بهتر است.

دسته گیمینگ

ابزار گیمینگ

وسیله چهارمی که در فهرست لوازم گیمینگ می‌خواهیم به آن اشاره کنیم، دسته گیمینگ است. شکی نیست که بهتر است برخی بازی‌ها را با موس و کیبورد تجربه کنیم؛ اما تجربه برخی از عناوین دیگر نیز با دسته گیمینگ در اولویت قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، اگر بخواهید یک بازی همانند Dark Souls را بر روی پلتفرم کامپیوتر تجربه کنید، داشتن یک دسته گیمینگ و پیشروی در بازی از طریق آن به جای موس و کیبورد، نتایج بهتری را برای شما رقم خواهد زد.

دسته بازی ریزر مدل Wolverine Tournament Edition

دسته بازی ریزر مدل Wolverine Tournament EditionRazer Wolverine Tournament Edition Gamepad

نوع اتصالبا سیم
نوع رابطجک 3.5 میلی متری,MicroUSB

دسته‌های بازی مختلفی در بازار وجود دارند که با توجه به بودجه و نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. از جمله برندهای مشهور در زمینه تولید دسته بازی، می‌توان به کمپانی‌های ریزر (Razer) و استیل سریز (Steel Series) اشاره کرد که هر دو در زمینه تولید لوازم حرفه‌ای گیمینگ فعالیت می‌کنند.

 

هارد اکسترنال

وسایل گیمینگ

پنجمین وسیله در فهرست لوازم گیمینگ، هارد اکسترنال است. اگر شما هم جزو گیمرهایی باشید که در حافظه داخلی کامپیوتر خود بازی‌های زیادی دارید و یا عضو شبکه‌هایی همانند PS+ و یا Xbox Gold باشید، هارد اکسترنال از جمله لوازمی است که به آن نیاز خواهید داشت. هاردهای اکسترنال مختلف با ظرفیت‌ها و ویژگی‌های گوناگونی در بازار وجود دارند که بسته به نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را تهیه کنید.

از جمله شرکت‌هایی که در زمینه تولید هارد اکسترنال فعالیت می‌کنند می‌توان به وسترن دیجیتال (Western Digital)، ای دیتا (ADATA)، اپیسر (Apacer) و سیگیت (SeaGate) اشاره کرد. به غیر از ظرفیت حافظه، موارد دیگری که در خرید هارد اکسترنال باید به آن‌ها توجه کنید، سرعت انتقال داده‌ها، میزان قابل‌ حمل بودن، استحکام یا ماندگاری، امنیت و نهایتا ویژگی‌های جانبی همانند قابلیت اتصال به وای‌فای است که همگی در میزان کارایی یک هارد اکسترنال خوب، نقش مهمی دارند.

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A65 ظرفیت 1 ترابایت

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A65 ظرفیت 1 ترابایتSilicon Power Armor A65 External Hard Drive – 1TB

وزن242 گرم
نوع اتصالباسیم
رابطUSB 3.1

صفحه‌‌نمایش ال ای دی

وسایل گیمینگ

ششمین وسیله‌ای که در فهرست لوازم گیمینگ و وسایل لازم برای گیمر شدن می‌خواهیم معرفی کنیم، صفحه‌نمایش ال ای دی است که از نیازهای مبرم تمام گیمرهای حرفه‌ای محسوب می‌شود؛ چرا که وضوح صفحه‌ نمایشی که از طریق آن بازی می‌کنید، به خصوص در زمینه بازی‌های آنلاین می‌تواند عاملی باشد که شکست و یا پیروزی را برای شما رقم بزند.

صفحه‌نمایش‌های مختلف با کارایی‌های متفاوتی در بازار موجود هستند و جا دارد بگوییم برخی از صفحه‌ نمایش‌های ال ای دی (LED) به طور مشخص، برای بازی و گیمینگ طراحی شده‌اند. ازجمله تفاوت‌های اساسی این صفحه‌نمایش‌ها با صفحه‌ نمایش‌های معمولی، میزان لگ ورودی (Input lag) کم آن‌ها است که سبب می‌شود تصاویر دریافت شده با سرعت بیشتری پردازش شوند. علاوه بر این مورد، سایز صفحه‌نمایش نیز فاکتور مهم دیگری است که باید آن را با توجه به بازی‌های مورد علاقه خود مشخص کنید.

میکروفون حرفه‌ ای

وسیله هفتم فهرست لوازم گیمینگ یا وسایل گیمر ها را به میکروفون حرفه‌ای اختصاص داده‌ایم. در جایی از مقاله اشاره کردیم که اگر قصد داشته باشید برای ست گیمینگ خود میکروفون جداگانه تهیه نکنید، باید از میکروفون‌های وب‌کم استفاده کنید؛ اما حقیقت امر آن است که اکثر گیمرهای حرفه‌ای و استریم‌کننده‌ها به دلیل کاربری بهتر آن، از میکروفون حرفه‌ای جداگانه استفاده می‌کنند.

همانند اکثر وسایل گیمینگی که تاکنون معرفی کرده‌ایم، در زمینه میکروفون نیز برخی شرکت‌ها دست به تولید میکروفون‌هایی با کاربری اختصاصی برای گیمینگ و استریم زده‌اند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به کمپانی Kingston اشاره کرد که میکروفون HyperX QuadCast خود را منحصرا برای کاربران و گیمرهای حرفه‌ای طراحی کرده است. جالب است بدانید این میکروفون علاوه بر سازگاری با کامپیوتر و نوت‌بوک، با کنسول بازی PlaysStation 4 و سیستم عامل MAC نیز سازگاری کامل دارد.

میکروفن گیمینگ ریزر مدل SEIREN X مناسب PS4

میکروفن گیمینگ ریزر مدل SEIREN X مناسب PS4Razer SEIREN X for PS4 Gaming Microphone

نوع اتصالباسیم
رابطکابل MicroUSB,پورت 3.5 میلی متری

 

استند نگه‌دارنده‌ هدست

لوازم گیمینگ / لوازم گیمری

هشتمین وسیله‌ای که در فهرست لوازم گیمینگ یا وسایل یک گیمر و برای خرید وسایل گیمری می‌خواهیم به آن اشاره کنیم، استند نگه‌دارنده‌ هدست (Headset Holder) است که از جمله لوازم مهم دیگر برای گیمرهای حرفه‌ای محسوب می‌شود. کارکرد استند هدست از نام آن مشخص است: جایی برای نگه داشتن هدست شما. این وسیله به ویژه هنگامی به کارتان خواهد آمد که بیش از یک هدست داشته باشید و بخواهید که در محیطی مرتب، به تجربه بازی‌های مورد علاقه خودتان بپردازید.

استند هدست از جمله وسایل گیم یا وسایل گیمینگ کاربردی است که قبل از داشتن آن گمان خواهید کرد به آن نیاز ندارید؛ اما پس از آن‌که چنین وسیله‌ای را خریداری کردید، عضو لاینفک ست گیمینگ شما خواهد شد. مدل‌های مختلفی از استند‌های نگه‌دارنده‌ هدست با طراحی‌های مختلف در بازار موجود است که بسته به نیاز و سلیقه‌تان می‌توانید یکی را برای خود انتخاب کنید.

 

هدست گیمینگ

هدست گیمینگ رپو مدل VH200

هدست گیمینگ رپو مدل VH200Rapoo VH200 Gaming Headset

وزن499 گرم
نوع اتصالباسیم
رابطجک 3.5 میلی متری

هشتمین و آخرین وسیله در فهرست لوازم گیمینگ یا لیست وسایل گیمر این مقاله، هدست گیمینگ است که اگر قصد تبدیل شدن به یک گیمر حرفه‌ای به ویژه در حیطه بازی‌های آنلاین را داشته باشید، جزو نیازهای اولیه شما خواهد بود. کمپانی‌های مختلفی در زمینه ساخت هدست‌های مخصوص بازی فعالیت می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت‌های هویت (Havit)، ریزر (Razer) و سن‌هایزر (Senheiser) اشاره کرد.

مواردی که در خرید یک هدست گیمینگ خوب باید به آن‌ها دقت کنید شامل راحتی و سازگار بودن هدست با گوش‌های شما، کیفیت و ماندگاری هدست و نهایتا ویژگی‌های بصری هدست می‌شود که مورد آخر به طور کامل به سلیقه شخصی‌ شما بستگی دارد. البته از جا نیندازیم که کیفیت میکروفون هدست نیز از جمله موارد تعیین‌ کننده در کارایی کلی آن محسوب می‌شود.

کیبورد

یکی دیگر از ابزارهایی که در خرید وسایل مورد نیاز برای گیمر شدن ، لوازم مخصوص بازی و به اصطلاحِ گیمرها، وسایل گیمری لازم است، کیبوردهای مکانیکی است. صفحه کلیدهای مکانیکی دارای سوئیچ‌های فنری برای گیمینگ عالی هستند. به علاوه، برای گیمرهایی که دوست دارند در نور با لوازم گیمری خود بازی کنند، وجود کلیدهای Backlit دارای نور پس‌زمینه در کیبوردهای آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد. به علاوه کیبوردهای گیمینگ از مجموعه لوازم جانبی گیمینگ ، دارای کلیدهای ماکرو هستند که برای برنامه‌ریزی به عنوان کلیدهای میانبر مناسب به نظر می‌رسند.

کیبورد گیمینگ ریزر مدل BlackWidow Ultimate 2017

کیبورد گیمینگ ریزر مدل BlackWidow Ultimate 2017Razer BlackWidow Ultimate 2017 gaming Keyboard

نوع اتصالباسیم
رابطUSB
عمر ضربه پذیری کلیدها80 میلیون ضربه

جمع‌بندی

در این این مطلب تعدادی از مهم‌ترین وسایل گیمینگ یا به عبارت بهتر، لوازم گیمینگ را با یکدیگر بررسی کردیم. اگر می‌خواهید به یک گیمر حرفه‌ای تبدیل شوید و یا لوازم گیمینگ خود را به‌روزرسانی کنید، امیدواریم این مقاله کمک کند که در راستای هدف خود قدم بردارید.

همچنین شما کاربران می توانید برای خرید انواع لوازم جانبی بازی اعم از انواع موس و کیبوردهای گیمینگ، دسته های بازی، کاور دسته بازی و… به فروشگاه اینترنتی پلازا مراجعه نمایید.

نظر شما در مورد لوازم گیمینگ گفته شده در فهرست بالا چیست؟ نظرات خود را می‌توانید از طریق بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
محمد رضا
.
15 بهمن 1400، 12:33
پاسخ
0
2
خیلییی به من کمک کرد واقا ازتون ممنون
avatar
طاها نوفرستی
.
07 مرداد 1399، 05:05
پاسخ
1
8
باسلام من پسرم ۱۲ ساله اش هست وحدود ۸/۹ سالش هست باگوشی لب تاب بازی میکنه‌ویکی ازاروزی گیمرشدن هستن استعدادشم خوبه ایا شرایط ومکانی برای اموزش دیدن این بچه ها هست ممنون
avatar
رادین
.
30 مرداد 1399، 03:22
پاسخ
0
12
@طاها نوفرستی
سلام برای گیمر شدن جایی برای اموزش نیست و باید پسرتون خودش انقدر بازی کنه که حرفه ای بشه
avatar
گیمر
.
05 اسفند 1398، 15:32
پاسخ
5
3
سلام.موس گیمینگ رو یادت رفت لطفا اضافش کنیدممنون.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402