بررسی و معرفی سریال لوپین (Lupin) + تریلر، لینک دانلود، داستان و بازیگران

الهام پوسانه - ۰۸ تیر ۱۴۰۰ ۲۲:۰۰
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال لوپین که اولین سریال فرانسوی در فهرست 10 سریال برتر نتفلیکس است، داستان زندگی مردی است که قصد دارد پدرش را از اتهامی که سال‌ها قبل به آن متهم شده بود، تبرئه کند. در ادامه به معرفی کامل سریال Lupin 2021 می‌پردازیم.

سریال لوپن اولین سریال فرانسوی محسوب می‌شود که از نظر بالا بودن آمار بازدیدکنندگان، در فهرست ده سریال برتر یک سرویس استریم آمریکایی یعنی نتفلیکس قرار گرفته است. جورج کای (George Kay) و فرانسوا اوزان (François Uzan) سازندگان این سریال فرانسوی هستند. شبکه نتفلیکس، فصل اول سریال لوپین را در تاریخ 8 ژانویه 2021 (19 دی 1399) منتشر کرد و فصل دوم این سریال نیز در 11 ژوئن 2021 (21 خرداد 1400) منتشر شد.

در سریال لوپین بازیگران فرانسوی معروفی مانند عمر سی (Omar Sy)، شیرین بوتلا (Shirine Boutella)، لودیوین سنیه (Ludivine Sagnier)، کلوتید امه (Clotilde Hesme) و سوفین گوراب (Soufiane Guerrab) ایفای نقش کرده‌اند.

در ویدئو زیر شاهد «تریلر سریال Lupin با زیرنویس فارسی» هستید که می‌تواند شما را با فضای این سریال فرانسوی کمی آشنا کند.

به گفته شبکه نتفلیکس، سریال Lupin 2021 توانست تنها چهار هفته پس از انتشارش، توسط بیش از 70 میلیون نفر از مشترکان این شبکه دیده شود و در مقام سوم پربازدید‌ترین سریال‌های نتفلیکس قرار بگیرد. طبق آمار نتفلیکس، سریال‌های بریجرتون (Bridgerton) و جادوگر (The Witcher) به ترتیب با 82 و 76 میلیون بازدیدکننده در مقام اول و دوم قرار دارند و سریال‌های خانه کاغذی (Money Heist)، ببر پادشاه (Tiger King) و گامبی وزیر (The Queen’s Gambit) به ترتیب با 65، 64 و 62 میلیون بازدیدکننده در مقام‌های چهارم، پنجم و ششم قرار دارند. با معرفی و نقد سریال Lupin همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود سریال Lupin 2021

نقد سریال Lupin

در این بخش برای دانلود سریال Lupin 2021 می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کرده و سریال لوپین را با زیرنویس فارسی دانلود کنید.

داستان سریال لوپین

در این بخش به معرفی سریال Lupin می‌پردازیم و داستان سریال Lupin را بررسی می‌کنیم. سریال لوپن با الهام گرفتن از ماجراهای شخصیتی به نام آرسن لوپن ساخته شده است که در اوایل دهه 1990 توسط نویسنده‌ای به نام موریس لوبلان (Maurice Leblanc) خلق شد. موریس لوبلان، شخصیت فوق‌العاده آرسن لوپن را به گونه‌ای طراحی کرد که نمونه‌ای معاصر برای شخصیت شرلوک هولمز باشد. موریس لوبلان چنان ارتباط عمیق و عاطفی با شخصیتی که خالقش بود برقرار کرد که بیست جلد داستان برای آرسن لوپن نوشت.

کتاب‌های موریس لوبلان به منابع اقتباسی بسیار جذابی برای کارگردانان، انیمه‌سازان و حتی سازندگان بازی‌های ویدیویی تبدیل شد و از روی کتاب‌هایی که به آرسن لوپن می‌پرداخت، فیلم‌های بسیار زیادی ساخته شد و در فرهنگ عمومی مردم اروپا، مانند شخصیت شرلوک هولمز جایگاهی ویژه پیدا کرد. داستان ‌کتاب‌هایی که موریس لوبلان درباره آرسن لوپن نوشته است، کاملا خیالی است و در فرانسه‌ای می‌گذرد که در اوج دوران ادبی در اوایل قرن بیستم قرار دارد.

سریال lupin 2021

حال در سال 2021 نیز نتفلیکس با سریال لوپن، بار دیگر شخصیت آرسن لوپن را برای مردم یادآوری کرده است. سریال لوپن تفاوتی اساسی با نمونه‌های اقتباسی پیش از خود دارد و آن این است که سریال Lupin 2021 با الهام از ماجراهای آرسن لوپن ساخته شده است و در پاریس امروزی اتفاق می‌افتد. سریال لوپن داستان مردی به نام اسان دیوپ را روایت می‌کند که یک مرد سیاه‌پوست در فرانسه کنونی است. اسان شخصیتی منحصر به فرد است که داستان‌های زندگیش او را با شخصیت آرسن لوپن پیوند می‌زند و داستان جدیدتری را در سریال لوپین خلق می‌کند.

همچنین بخوانید :

اسان دیوپ، پسری است که در کودکی مادرش را از دست داده است و در روزهای نوجوانی خود همراه با پدرش از کشورشان سنگال به فرانسه مهاجرت می‌کنند. آن‌ها زندگی حقیرانه‌ای را می‌گذرانند تا اینکه پدر اسان که باباکار نام دارد، در منزل فرد ثروتمند فرانسوی به نام پلگرینی به عنوان راننده مشغول به کار می‌شود. مردی که ذره‌ای احترام برای اسان و پدرش قائل نیست و رفتارهای تحقیر‌کننده‌ای با آن‌ها دارد.

برخلاف این مرد، رفتار همسر و دخترش با اسان و باباکار درست و انسانی است. یکی از روزها باباکار مشغول گردگیری در کتابخوانه این خانواده ثروتمند است و در همین حین نگاهی نیز به عنوان کتاب‌ها می‌اندازد. در همان لحظه‌ کارفرمای عصبی و همیشه طلبکارش پلگرینی سر می‌رسد و او را بابت تاخیر در کارهایش و توجه بی مورد به کتاب‌ها سرزنش می‌کند. در همین حین همسر پلگرینی از باباکار می‌خواهد که کتابی را انتخاب کرده و برای اسان هدیه ببرد. پدر اسان نیز از میان عنوان کتاب‌ها کتاب ماجراهای آرسن لوپن، دزد شرافتمند را انتخاب کرده تا در روز تولد اسان به او هدیه کند.

سریال لوپین

بااین‌حال چند روز بعد پلگرینی از باباکار به علت دزدی از گاوصندوق جواهراتی که در کتابخوانه قرار داشت شکایت می‌کند و باباکار را به دزدیدن گردنبند گرانقیمتی که متعلق به ملکه ماری آنتوانت بوده است، متهم می‌کند. باباکار می‌داند که جرمی مرتکب نشده و شرافت خود را در خطر می‌بیند.

اما جامعه و پلیس دهه 90 فرانسه که جامعه‌ای نژادپرست است، ترجیح می‌دهد حرف مردم سفیدپوست خود را باور کند. باباکار به همین دلیل به دادگاه و سپس زندان منتقل می‌شود و اسان نیز به این دلیل که سرپرستی ندارد، به بهزیستی منتقل می‌شود. تنها همدم اسان در روزهای تنهاییش، کتاب دزد شرافتمند است که پدرش به عنوان هدیه تولد برای او به یادگار گذاشته بود.

اسان توسط فردی خیر که هزینه‌های تحصیلش را پرداخت کرده بود، در بهترین مدرسه فرانسه درس می‌خواند و در آن مدرسه با دختری آشنا می‌شود که در آینده به همسر و مادر فرزندش تبدیل می‌شود. در همان سال باباکار خود را در زندان دار می‌زند؛ اما یک امانتی نزد یکی از هم‌سلولی‌هایش قرار می‌دهد که اگر چنانچه در سال‌های بعد کسی سراغی از او گرفت، هم‌سلولی‌اش آن امانتی را به او بدهد.

در فصل دوم سریال لوپن مشاهده می‌کنیم که اسان در آن مدرسه با پسری نیز دوست می‌شود که در حال حاضر صمیمی‌ترین دوست اوست و به او در طرح و اجرای نقشه‌هایش کمک می‌کند. سریال در زمان فعلی آغاز می‌شود. حال 25 سال از آن روزها گذشته است و ناگهان اسان در خبری تلویزیونی متوجه می‌شود که گردنبند ماری آنتوانت پیدا شده و قرار است توسط خانواده پلگرینی در موزه لوور پاریس به مزایده گذاشته شود.

اسان دیوپ متوجه می‌شود در تمام این سال‌ها پدرش گناهی در این سرقت نداشته است. او نقشه‌ای می‌کشد و برای اثبات بی‌گناهی پدرش مجبور به طی کردن مسیری پرمخاطره می‌شود. مسیری که به دزدیده شدن پسر نوجوان خودش و وارد شدنش در بازی خطرناکی که پلگرینی طراحی کرده است، ختم می‌شود.

سریال لوپین فصل دوم جذابی نیز دارد و لوپین باید با انسان‌هایی که کودکی و زندگی خوب و همچنین پدر مهربانش را از او گرفته‌اند و حال پسر نوجوانش را نیز از او دزدیده‌اند، وارد جنگی بزرگ شود تا بتواند نیروهای شر را شکست داده و خود را بار دیگر به عنوان مردی شرافتمند برای همسر و فرزندش ثابت کند.

بازیگران سریال لوپین

در این بخش به معرفی بازیگران سریال Lupin و بررسی کارنامه هنری آن‌ها می‌پردازیم.

عمر سی در نقش اسان دیوپ

بازیگران سریال lupin

عمر سی، بازیگر 43 ساله فرانسوی که متولد ناحیه ایل-دو-فرانس در شمال فرانسه است، فعالیت هنری خود در دنیای سینما و تلویزیون را از سال 2000 آغاز کرده است. او برای فیلم شکلات در سال 2016، نامزد جایزه سزار در چهل و یکمین دوره برگزاری این مراسم شد.

داستان فیلم شکلات درباره داستان زندگی دلقکی با نام رافائل شکلات بود که اولین هنرمند سیاه‌پوست سیرک‌ها در فرانسه بود و در اواخر قرن 19 به انسان موفقی تبدیل شد. از دیگر آثار سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی عمر سی می‌توان به The Intouchables، فیلم Two Is a Family، فیلم Samba، فیلم Jurassic World، فیلم Inferno، فیلم X-Men: Days of Future Past و Yao اشاره کرد.

لودیوین سنیه در نقش کلیر

سریال لوپن

لودیوین سنیه بازیگر و مانکن 41 ساله اهل کشور فرانسه است. او یکی از بهترین بازیگران زن فرانسوی محسوب می‌شود و در فیلم‌های Swimming Pool، فیلم Water Drops on Burning Rocks و 8 Femmes با کارگردان فرانسوی محبوب فرانسیس اوزن (François Ozon) همکاری داشته است.

از دیگر آثار مهم لودیوین سنیه می‌توان به سریال معروف پاپ جوان (The Young Pope) اشاره کرد که سنیه در این سریال نقش بازیگر اصلی زن را ایفا می‌کند. کارنامه لودیوین سنیه، کارنامه پرباری است و از دیگر آثار سینمایی و تلویزیونی او می‌توان به Love Is in the Air، فیلم Peter Pan، فیلم Mesrine: Public Enemy، فیلم Little Lili، فیلم A Secret، فیلم Love Songs و A Girl Cut in Two اشاره کرد.

شیرین بوتلا در نقش افسر پلیس فرانسوی

سریال لوپین بدون سانسور

شیرین بوتلا (Shirine Boutella) بازیگر 30 ساله الجزایری است. وی پس از گذراندن دوران تحصیلی خود در مدرسه، تحصیلات عالی خود را در فرانسه ادامه داد. او یک مادربزرگ اتریشی دارد و به زبان‌های فرانسوی، عربی، انگلیسی و آلمانی صحبت می‌کند. شیرین بوتلا تاکنون در دو اثر Papicha و همچنین سریال لوپن ایفای نقش کرده است.

کلوتید امه در نقش جولیت پلگرینی

بازیگران سریال lupin

کلوتید امه، بازیگر 41 ساله فرانسوی است که فعالیت هنری خود در سینما و تلویزیون را از سال 1999 آغاز کرده و به عنوان بازیگر و مدل در این حوزه فعالیت داشته است. کلوتید امه در سال 2011 در بخش آینده‌دارترین بازیگر زن از جشنواره سزار جایزه دریافت کرد. او در آثاری مانند Amour Fou، فیلم Angel & Tony، فیلم Diane Has the Right Shape، فیلم Love Songs، فیلم Regular Lovers، فیلم Chocolat، فیلم The Last Hammer Blow و The Returned ایفای نقش کرده است.

سوفین گوراب در نقش یوسف

دانلود سریال lupin 2021

سوفیان گراب بازیگر 34 ساله فرانسوی الجزایری است که در شهر پاریس به دنیا آمده است. شاید بتوان مهم‌ترین نقش او را در سریال لوپن دانست. او در آثاری مانند School Life، فیلم Paulette، فیلم The Night Watchman و The Measure of a Man ایفای نقش کرده است.

سایر بازیگران سریال Lupin 2021 عبارتند از:

همچنین بخوانید :
  • ایتان سایمون (Etan Simon) در نقش رائول
  • ممدوح حیدر (Mamadou Haidara) در نقش جوانی اسان
  • حروه پیر (Hervé Pierre) در نقش پلگرینی
  • فارگاس اسانده (Fargass Assandé) در نقش باباکار دیوپ
  • نیکول گارسیا (Nicole Garcia) در نقش آنه پلگرینی
  • وینسنت لوندز (Vincent Londez) در نقش کاپیتان روگر
  • وینسنت گارانگر (Vincent Garanger) در نقش گابریل دومونت
  • آنه بینویت (Anne Benoît) در نقش فابین

نقد سریال لوپین

در این بخش به بررسی و نقد سریال Lupin می‌پردازیم. پس از پخش سریال موفق اسپانیایی خانه کاغذی توسط شبکه نتفلیکس و پرطرفدار شدن این سریال، نتفلیکس بار دیگر شانس خود را با سریالی پرهیجان این بار در کشور فرانسه امتحان کرده است. سریال لوپین را نیز می‌توان مانند سریال خانه کاغذی، سریالی دانست که اعضای جامعه را مشغول جنگیدن و نبرد با نظام سرمایه‌داری و پلیس به تصویر کشیده است.

سریال لوپن تمام مولفه‌های جذاب‌کننده‌ای را که یک سریال دزد و پلیسی به آن نیاز دارد، در اختیار دارد؛ اما می‌توان گفت گاهی نیز در استفاده از این مولفه‌ها ناتوان است. خالق سریال Lupin 2021 شخصیت اصلی سریال خود را شخصیتی همیشه برنده و همیشه جلوتر از دیگران و به عبارتی شخصیتی همیشه قهرمان به تصویر کشیده است. لوپین نیز مانند شخصیت پروفسور در سریال خانه کاغذی، همیشه از کسانی که تلاش دارند تا او را به دام بیاندازند، جلوتر است و از تمام اتفاقاتی که برایش می‌افتد، سربلند و برنده خارج می‌شود.

این موضوع در کنار تدوین خوب و سریع سریال و مدت زمان کوتاهش، می‌تواند بینندگانی را که تنها به قصد سرگرم شدن به تماشای سریال نشسته‌اند، خشنود کند، اما برای بینندگان حساسی که منطق روایی برایشان اهمیت دارد، مسئله بسیار حساس و مهمی محسوب می‌شود.

لوپین سریالی ابرقهرمانی نیست که شخصیت نقش اولش از نیروهای ابرقهرمانی و فراانسانی برخوردار باشد که همیشه بر نوع بشر پیروز می‌شوند. لوپین نیز مانند ما انسان است و در شخصیت‌پردازی او بهتر بود نقاط منفی نیز مدنظر قرار بگیرد تا او را از وجه انسانیش دور نبینیم. گرچه لوپین در بعضی لحظه‌های سریال بدشانسی‌هایی نیز می‌آورد، اما به طور کلی می‌توان او را همیشه برنده و باهوش‌تر از دیگران تصور کرد.

تریلر سریال Lupin

از طرفی دیگر عدم شخصیت‌پردازی درست در شخصیت‌های فرعی و ایجاد ارتباطی عمیق‌تر میان آن‌ها با شخصیت اصلی نیز از دیگر ضعف‌های سریال لوپن محسوب می‌شود. ما به عنوان بیننده، شخصیت‌های سریال را فقط در قالب همان قصه‌ای که طراحی شده است می‌شناسیم و با آن‌ها پیش می‌رویم. اینکه این شخصیت‌ها بخش‌های شخصی که مرتبط با شخصیت‌هایشان باشد ندارند و از شخصیت‌پردازی‌های نصفه و نیمه‌ای برخوردارند، از دیگر ضعف‌های سریال Lupin 2021 در شخصیت‌پردازی است.

سریال لوپن برای نشان دادن چرایی اتفاقاتی که در حال وقوع است، از فلش‌بک‌هایی به گذشته استفاده می‌کند تا علت اتفاقات حال حاضر را شرح دهد. استفاده از این تکنیک شاید به داد سریال رسیده است؛ چرا که هم سریال را از ریتم کند و کسل‌کننده‌اش نجات داده و هم در کنار تدوین سریع و خوب سریال، ضعف‌ها و گاف‌های داستان را پوشش داده است.

پس از آنکه مشخص شد نتفلیکس قصد پخش سریالی معمایی پلیسی را دارد، طرفداران سریال‌های جنایی و کارآگاهی مانند هرکول پوآرو و شرلوک هولمز بسیار خوشحال شدند؛ زیرا تصور بر این بود که لوپین نیز سریالی در همان قد و قامت است و با چرخش‌های داستانی و حل معماهای داستانی، می‌تواند انتظارات بسیاری را برآورده کند. بااین‌حال بهتر است که انتظارات خود را پایین بیاورید و به لوپین تنها به چشم یک سریال از یاد رفتنی اما سرگرم‌کننده نگاه کنید که به شما ساعاتی خوش در کنار دوستان و خانواده‌تان هدیه می‌کند.

نمرات سریال لوپن

میانگین امتیازات سریال لوپین در سایت متاکریتیک 82 درصد است. سریال Lupin 2021 در بخش رتبه‌بندی سایت IMDb توانسته است امتیاز 7.5 از 10 را به دست آورد. همچنین امتیاز سریال لوپن در سایت‌ راتن تومیتوز 97% است. در ادامه نگاهی به نظرات منتقدین این سریال در وبسایت متاکریتیک می‌اندازیم.

Time / جودی برمن: 90

سریال Lupin 2021 نمونه نادر و گرانبهایی از یک سریال موفقیت آمیز برای بزرگسالان است. با دیدگاهی منصفانه، داستان‌سرایی در لوپین کاملا دقیق نیست؛ اما حتی در ضعیف‌ترین حالتش نیز بسیار هیجان انگیزتر از تقریباً هر چیز دیگری در تلویزیون به نظر می‌رسد. پیچ‌و تاب‌های سریال لوپین بسیار هیجان‌انگیر است.

Slate Karen / کارن هان: 90

سریال لوپن حتی یک دقیقه از زمان خود را نیز بیهوده هدر نمی‌دهد و هر لحظه از این سریال، پر از تعلیق است. قرار گرفتن تمام این نکات کنار هم، نشان‌دهنده پیشگامی این سریال است که می‌تواند آن را در میان یکی از بهترین سریال‌های سال قرار دهد.

RogerEbert / رابرت دنیلز: 90

سریال لوپین به اندازه هوشی که دارد، صبوری نیز بلد است و طرح سریال مانند ریل‌های راه‌آهن در حال پیج‌و تاب است. سریال لوپن را می‌توان نه تنها کاملاً اعتیاد‌آور، بلکه اولین نمایش تلویزیونی عالی سال 2021 دانست.

Rolling Stone / آلن سپین وال: 80

داستان سریال Lupin 2021 به مرور پیش می‌رود و در این مسیر نه تنها کودکی اسان را قبل و بعد از مرگ پدرش باباکار به ما نشان می‌دهد، بلکه بعد از آن نیز جنبه‌های هر عمل او را مرور می‌کند تا به طور دقیق علت و نحوه اتفاق افتادن آن‌ها را نشان دهد. این نوع روایت شکسته و فلش بکی می‌توانست به راحتی گیج‌کننده شود؛ اما داستان به خودی خود آنقدر انرژی دارد که همه با هم به خوبی و بدون گیج‌کنندگی جریان ‌پیدا می‌کند.

معرفی سریال Lupin

سوالات متداول

1. سریال Lupin 2021 چند قسمت است؟

سریال لوپین در 10 قسمت از شبکه نتفلیکس منتشر شده است.

2. سریال لوپن چند فصل دارد؟

سریال Lupin 2021 دو فصل دارد.

3. آیا آرسن لوپن شخصیتی واقعی است؟

آرسن لوپن شخصیتی تخیلی بود، اما با الهام از اتفاقاتی واقعی خلق شده است.

4. سریال لوپین به چه زبانی ساخته شده است؟

زبان سریال لوپن، فرانسوی است.

کلام پایانی

در نهایت اگر مشتاق تماشای یک سریال خوش ساخت و پاپ‌کورنی در ژانر رازآلود و معمایی هستید که از تماشای آن در یک آخر هفته همراه با خانواده و دوستانتان لذت ببرید، سریال Lupin 2021 گزینه مناسبی برای شماست. این سریال از منظر سرگرم کردن مخاطب و گره‌های داستانی و بازی بازیگرانش، در سطح قابل قبول و متوسطی قرار دارد و تماشای آن زمان زیادی از شما نمی‌گیرد.

بنابراین اگر طرفدار چنین موضوعاتی هستید، تماشای سریال لوپین را از دست ندهید. در این مقاله از داستان و بازیگران سریال لوپن گفتیم و به نقد و بررسی آن پرداختیم. آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ شما این سریال را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما راجع به آن چیست؟ شما می‌توانید نظراتتان را در پایین همین صفحه برای ما بنویسید و با دیگر کاربران پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402