دانلود بهترین برنامه ها برای تست کردن صفحه نمایش گوشی + کد تست سلامت تاچ

تست صفحه نمایش گوشی شیائومی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر قصد خرید یک گوشی دست دوم را دارید، از  تست کردن صفحه نمایش گوشی غافل نشوید چرا که تعمیر آن ممکن است هزینه زیادی برای شما در بر داشته باشد. در این مقاله چندین اپلیکیشن مخصوص تست سلامت ال سی دی  (LCD) گوشی و نیز یک سری کد تست تاچ گوشی موبایل مخصوص انوع گوشی‌های اندرویدی و آیفون را به شما معرفی خواهیم کرد.

اگر احساس می‌کنید صفحه لمسی گوشی هوشمند شما به درستی کار نمی‌کند، می‌توانید با استفاده از یکی از برنامه‌های مختلفی که به منظور تست تاچ گوشی طراحی شده‌اند، آن را امتحان کنید. این برنامه‌های تست سلامت LCD گوشی به شما کمک می‌کنند تا هر مشکلی که صفحه‌نمایش لمسی شما ممکن است داشته باشد را شناسایی کنند. هر کدام از این برنامه‌ها رویکرد خاص و یا به عبارتی روش مخصوص به خود را برای تست ال سی دی دارند. در زیر بهترین برنامه‌ها برای عیب‌یابی و تست کردن صفحه نمایش گوشی اندرویدی و آیفون و چند برنامه تست تاچ گوشی را بررسی خواهیم کرد.

در ویدیوی زیر می‌توانید با «ده تا از بهترین برنامه های تست صفحه نمایش گوشی» آشنا شوید.

تست صفحه نمایش گوشی شیائومی

در ادامه با معرفی چند کد تست تاچ موبایل و برنامه تست سلامت LCD گوشی همراه ما باشید.

1- اپلیکیشن Touchscreen Test

Touchscreen-Test- تست سلامت صفحه نمایش گوشی

Touchscreen Test یک برنامه ساده برای تست کردن صفحه نمایش گوشی است که نمایشگر گوشی اندرویدی از جمله گوشی شیائومی شما را از نظر عیب و ایراد بررسی می‌کند. با استفاده از  این برنامه تست تاچ گوشی می‌توانید تست کنید که آیا تمام نواحی روی صفحه نمایش به یک اندازه حساس هستند و به لمس پاسخ می‌دهند یا خیر.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه را نصب کنید، آزمایش را شروع کنید و انگشت خود را روی تمام نقاط بکشید. با انجام این کار نقاط سفید به رنگ سبز تبدیل می‌شوند، یعنی صفحه‌نمایش به خوبی کار می‌کند. اگر نقطه خاصی را مشاهده کردید که رنگ آن سبز نشد، می‌تواند نشانه وجود یک ایراد خاص در تاچ گوشی یا پیکسل مرده باشد.

دانلود اپلیکیشن Touchscreen Test برای اندروید

2- اپلیکیشن Multi-Touch Tester

Multitouch Tester- کد تست صفحه نمایش گوشی

همانطور که از نام آن پیداست، Multi-Touch Tester یک برنامه تست تاچ گوشی است که به شما این امکان را می‌دهد تا قابلیت‌های چند لمسی نمایشگر گوشی خود را آزمایش کنید. با استفاده از این برنامه که مخصوص تست کردن صفحه نمایش گوشی است، می‌توانید با تمام انگشتان خود صفحه‌نمایش را لمس کنید تا ببینید گوشی مورد نظر همزمان چند انگشت را می‌تواند حس کند. معمولا اکثر گوشی‌های اندرویدی از صفحه‌نمایش لمسی پنج نقطه‌ای پشتیبانی می‌کنند.

دانلود اپلیکیشن Multi-Touch Tester برای اندروید

کد تست صفحه نمایش گوشی شیائومی

در ابتدا باید کد تست QC یا تست قسمت‌های مختلف گوشی را شماره‌گیری کنید تا دسترسی کلی به بخش‌های مختلف در اختیار شما قرار بگیرد. برای انجام این کار می‌توانید کد *#*#64663#*#* را در گوشی شیائومی خود شماره‌گیری کنید تا لیستی برای انجام تست‌های مختلف برای شما باز شود و در انتها با شماره‌گیری کد *#*#2664#*#* می توانید برای تست سلامت LCD گوشی خود اقدام کنید.

تست صفحه نمایش گوشی هواوی

1- اپلیکیشن Screen Test Pro

Screen Test-Pro- تست صفحه نمایش گوشی هواوی

Screen Test Pro یک اپلیکیشن تمام عیار برای تست ال سی دی گوشی اندرویدی و هواوی شما است. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا عملکرد رنگ، پیکسل‌های مرده، اشباع و تعادل رنگ سفید را بررسی کنید.

حتی یک تست وضوح مقیاس خاکستری و تست عملکرد مولتی‌تاچ یا چند لمسی نیز در آن تعبیه شده است. همچنین این اپلیکیشن پارامترهای نمایشگر از جمله اندازه صفحه‌نمایش، تعداد پیکسل، تراکم و موارد دیگر را هم نشان می‌دهد. یک بخش جداگانه هم وجود دارد که تمام سنسورهای پشتیبانی شده توسط دستگاه را نشان می‌دهد.

دانلود برنامه Screen Test Pro برای اندروید

2- اپلیکیشن Display Tester

Display Tester- تست سالم بودن صفحه گوشی

Display Tester یک اپلیکیشن پیشرفته است که به منظور تست صفحه نمایش گوشی هواوی و سایر گوشی‌های اندرویدی طراحی شده است. از جمله امکانات این اپلیکیشن می‌توان به تشخیص پیکسل معیوب، دامنه دینامیکی، کنتراست، اشباع رنگ و به دنبال آن تشخیص گاما اشاره کرد.

اگرچه این برنامه با گزینه‌های زیادی برای انجام یک‌سری تست‌های خاص همراه است، اما در نسخه رایگان تنها شاهد دو تب مفید هستیم (باقی تست‌ها فقط توسط کاربران حرفه‌ای قابل استفاده است). دو دسته کلی که برای تست کردن صفحه نمایش می‌توانید استفاده کنید عبارتند از اطلاعات و کیفیت صفحه‌نمایش. شما همچنین می‌توانید اطلاعات زیادی مرتبط با صفحه‌نمایش گوشی همراه خود، مانند اندازه، تعداد پیکسل‌ها و فرمت آن‌ها، چگالی و بسیاری چیز‌های دیگر را پیدا کنید.

دانلود برنامه Display Tester برای اندروید

کد تست صفحه نمایش گوشی هواوی

در حال حاضر شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا راهی برای تست سلامت LCD گوشی بدون نصب برنامه وجود دارد؟ در پاسخ باید عنوان کنیم که بله، کاربران می‌توانند با شماره‌گیری کد تست تاچ موبایل *#*#2846#*#* برای تست سالم بودن LCD گوشی هواوی یا به عبارتی تست تاچ ال سی دی هواوی خود اقدام کنند.

تست صفحه نمایش گوشی سامسونگ

1- اپلیکیشن Backlight Bleed Test

تست صفحه نمایش گوشی سامسونگ

همچنین بخوانید :

صفحه نمایش برخی از گوشی‌های اندرویدی و سامسونگ دارای مشکلاتی مثل نشت نور هستند که مربوط به سخت افزار است و نمی‌توان آن را از طریق نرم افزار برطرف کرد، اما با استفاده از این برنامه ساده می‌توانید به وضوح هرگونه نشت‌نور پس‌زمینه را بررسی کنید. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا رنگ پس‌زمینه را به تعدادی از رنگ‌های ثابت تغییر دهید و پیکسل‌های مرده یا گیر کرده و همچنین درستی رنگ نمایشگر را نیز بررسی کنید.

دانلود برنامه Backlight Bleed Test

کد تست صفحه نمایش گوشی سامسونگ

با استفاده از کد تست تاچ سامسونگ #*۰#* یک منوی مخفی برای شما باز می‌شود که بخش‌های متفاوتی برای تست اجزای مختلف گوشی دارد. برای تشخیص پیکسل‌های سوخته یا گیرکرده می‌توانید روی گزینه‌های Red, Blue و Green کلیک کنید و وارد تست مربوطه شوید. برای تست تاچ موبایل نیز می‌توانید روی گزینه Touch کلیک کنید، به محض کلیک کردن روی این گزینه صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که دارای مربع‌های کوچک سفیدی است که با تاچ کردن آنها سبز می‌شوند. اگر متوجه شدید که مربعی با تاچ‌کردن سبز نمی‌شود، این می‌تواند نشان‌دهنده وجود ایرادی در نمایشگر گوشی باشد که باید بررسی شود.

تست صفحه نمایش گوشی آیفون

1- اپلیکیشن Touchscreen Test

Touchscreen Test- تست سلامت صفحه نمایش گوشی

Touchscreen Test یک برنامه ساده و کاربردی است که با استفاده از آن می‌توانید اطمینان حاصل کنید از اینکه صفحه‌نمایش گوشی شما به خوبی کار می‌کند یا خیر. برای تست سلامت صفحه نمایش گوشی ایفون شما بخش‌های مختلفی در نظر گرفته شده است، از جمله قابلیت‌های این برنامه تست تاچ گوشی می‌توان به تست صفحه لمسی، تست چند لمسی و تست عملکرد روشنایی گوشی اشاره کرد.

دانلود برنامه تست تاچ گوشی Touchscreen Test برای iOS

2- اپلیکیشن Phone Diagnostics

phone-diagnostics- تست سالم بودن صفحه گوشی

همچنین بخوانید :

اپلیکیشن Phone Diagnostics به کاربران کمک می‌کند تا قبل از خرید، ارسال به تعمیرگاه یا پس از تعمیر، به راحتی عملکرد اجزای مختلف گوشی آیفون خود از جمله صفحه‌نمایش را تست و بررسی کنند. آیتم‌های متفاوتی برای عیب‌یابی بخش‌های مختلف گوشی در نظر گرفته شده است که شما می‌توانید با استفاده از آیتم‌های Digitalizer و Multi-Touch و LCD عملکرد تاچ و صفحه‌نمایش‌ گوشی مورد نظر را بررسی کنید.

دانلود اپلیکیشن Phone Diagnostics برای iOS

کد تست صفحه نمایش گوشی آیفون

متاسفانه هیچ‌گونه کد تست تاچ موبایل یا تست ال سی دی برای گوشی‌های آیفون در دسترس نیست و در عوض می‌توانید یکی از این برنامه‌ها را نصب و استفاده کنید.

کلام آخر

این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا قبل از خرید یک گوشی‌کارکرده، عملکرد صفحه‌نمایش و تاچ گوشی را بررسی کنید. همانطور که پیش‌تر عنوان کردیم، کد‌های مخصوصی نیز برای انجام این کار در دسترس است که می‌توانید بدون نصب برنامه عملکرد اجزای مختلف گوشی مورد نظر را بررسی کنید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402