بررسی فیلم Moneyball ؛ تریلر، داستان، بازیگران و نمرات منتقدین

فیلم Moneyball
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Moneyball عنوان فیلمی ورزشی با بازی برد پیت و جونا هیل است. برای دانلود و آشنایی با فیلم مانیبال با ما همراه باشید.

فیلم Moneyball اثری از بنت میلر (Bennett Miller)، فیلمی در ژانر درام، ورزشی و زندگینامه‌ای محصول سال 2011 است. فیلمنامه این فیلم را استیون زایلیان (Steven Zaillian) و آرون سورکین (Aaron Sorkin) براساس کتابی از مایکل لوئیس (Michael Lewis) نوشته‌اند. کتاب غیرداستانی Moneyball در سال 2003 منتشر شده است. داستان فیلم مانیبال براساس واقعیت است و بازیگرانی چون برد پیت (Brad Pitt) و جونا هیل (Jonah Hill) در آن بازی می‌کنند. فیلم Moneyball اولین بار در جشنواره فیلم بین‌المللی تورنتو به نمایش درآمد و در 23 سپتامبر 2011 (1 مهر 1390) در سینماها اکران شد. این فیلم جوایز بسیاری از جمله نامزدی 6 جایزه اسکار را نصیب خود کرده است.

در ابتدا از شما دعوت می‌کنیم به تماشای «تریلر فیلم Moneyball با زیرنویس فارسی» بنشینید تا با فضای فیلم آشنا شوید.

موضوع این مقاله از پلازا بررسی و تحلیل فیلم Moneyball است. ما نه تنها بخش‌های متفاوتی برای دانلود فیلم و آشنایی با داستان و بازیگران داریم، بلکه مروری بر نظرات منتقدین و تحلیل این اثر نیز خواهیم داشت.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم Moneyball

تریلر فیلم moneyball

امکان ندارد از طرفداران برد پیت یا جونا هیل باشید، ولی این فیلم را تماشا نکنید. برای دانلود فیلم مانیبال با زیرنویس فارسی می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

کیفیت: 1080p | حجم: 2.35 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 1.15 گیگابایت

دانلود زیرنویس فارسی

داستان فیلم Moneyball

داستان فیلم مانیبال

داستان فیلم مانیبال در مورد تغییرات شگرف یک تیم بیسبال و تبدیل آن از یک تیم ضعیف به تیمی برنده و قوی است. بیلی بین مدیر ناموفق تیم بیسبال اوکلند اتلتیک است. بودجه تیم بسیار اندک و حقوق بیلی بسیار ناچیز است. او مجبور است با همین بودجه اندک یک تیم رقابتی برای تیم بیسبال خود جور کند. بیلی خیلی اتفاقی با فردی به نام پیتر برند آشنا می‌شود. پیتر فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد از دانشگاه ییل است و ایده‌هایی درباره استفاده از معادلات ریاضی برای تعیین ارزش بازیکنان دارد. بیلی و پیتر موفق می‌شوند با همکاری هم و استفاده از معادلات ریاضی جان تازه‌ای به تیم بیسبال اوکلند اتلتیک ببخشند.

بازیگران فیلم Moneyball

فیلم مانیبال در ابتدا قرار بود توسط استیون سودربرگ (Steven Soderbergh) کارگردانی شود، اما به خاطر مشکلات پیش آمده کارگردانی فیلم به بنت میلر رسید. سودربرگ قصد داشت دو نقش اصلی را به برد پیت و دیمیتری مارتین (Demetri Martin) بدهد. پس از عوض شدن کارگردان، برد پیت نقش خود را حفظ کرد، ولی نقش مارتین به جونا هیل رسید. جالب است بدانید در ابتدا به کریس پرت (Chris Pratt) گفته شد برای ایفای نقش اسکات هاتبرگ خیلی چاق است. او با رژیم و ورزش وزن خود را کم کرد، دوباره مصاحبه داد و توانست نقش را از آن خود کند. در این بخش با بازیگران فیلم مانیبال آشنا می‌شویم.

برد پیت در نقش بیلی بین

بازیگران فیلم مانیبال

ویلیام بردلی پیت که او را با نام حرفه‌ای برد پیت می‌شناسیم، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است. برد پیت متولد 18 دسامبر 1963 برابر با 26 آذر 1342 در ایالت اوکلاهاما است. او بازیگری را از سال 1987 آغاز کرد و با فیلم جنایی و مهیج Seven در سال 1995 به شهرت رسید. پس از آن در فیلم 12 Monkeys (1995) و فیلم Fight Club (1999) بازی کرد و بر شهرت خود افزود. این فیلم‌ها مسیر وی به سوی دیگر فیلم‌های موفق از جمله فیلم Mr. & Mrs. Smith (2005)، فیلم 12 Years a Slave (2013) و فیلم The Big Short (2015) را هموار کرد.

برد پیت به عنوان یک بازیگر موفق و یک تهیه‌کننده عالی افتخارات زیادی کسب کرده است. او هم اکنون 5 نامزدی و 1 برد جایزه اسکار، 6 نامزدی و 2 برد جایزه گلدن‌ گلوب و 3 نامزدی و 1 برد جایزه امی ساعات پربیننده را در کارنامه خود دارد. برد پیت یکی از پرحاشیه‌ترین بازیگران هالیوودی است. ازدواج او با جنیفر آنیستون (Jennifer Aniston) و طلاق این دو و سپس ازدواج برد پیت و آنجلینا جولی (Angelina Jolie) و باز هم طلاق این دو بازیگر دوست‌داشتنی تا مدت‌ها سوژه خبرگزاری‌ها بود.

جونا هیل در نقش پیتر برند

نقد و بررسی فیلم مانیبال

جونا هیل متولد 20 دسامبر 1983 (29 آذر 1362) در لس‌آنجلس است. او بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان است. او با نقش‌های کمدی در فیلم‌هایی چون فیلم Funny People (2009)، فیلم This Is the End (2013) و فیلم 22 Jump Street (2014) شناخته می‌شود. جونا هیل برای بازی در فیلم گرگ وال استریت نامزد جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش‌ مکمل شد.

جونا هیل به عنوان فیلمنامه‌نویس در نگارش فیلمنامه فیلم‌های 21 Jump Street، انیمیشن Sausage Party و فیلم Why Him? مشارکت داشته است. وی در سال 2018 کارگردانی فیلم Mid90s را برعهده داشت. نشریه Forbes در سال 2015 نام هیل را در فهرست گران‌قیمت‌ترین بازیگران هالیوود آورده بود. از جدیدترین کارهای او می‌توانیم مینی‌ سریال Maniac (2018)، فیلم Richard Jewell (2019) و فیلم Don’t Look Up (2021) را نام ببریم.

فیلیپ سیمور هافمن در نقش آرت هوو

بازیگران فیلم مانیبال

فیلیپ سیمور هافمن (Philip Seymour Hoffman) متولد 23 جولای 1967 برابر با 1 مرداد 1346 در نیویورک بود. او بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده بود. فیلیپ بازیگری را از 12 سالگی با حضور در نمایش All My Sons در تئاتر آغاز کرد. وی سپس با نقش کوچکی در سریال Law & Order در سال 1991 برای اولین بار جلوی دوربین رفت و بازیگری را با فیلم‌های سینمایی از جمله فیلم Twister (1996)، فیلم Mission: Impossible III (2006) و مجموعه فیلم‌های The Hunger Games ادامه داد.

فیلیپ سیمور هافمن اولین بار در سال 2006 برای فیلم Capote برنده جایزه اسکار شد و پس از آن نیز 3 بار دیگر توانست به نامزدی جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برسد. این فیلم جوایز دیگری چون جایزه بفتا و جایزه گلدن‌ گلوب را نیز برای او به ارمغان آورد. وی همچنین 2 نامزدی جایزه امی و 3 نامزدی جایزه تونی را نیز در کارنامه خود دارد. فیلیپ در 2 فوریه 2014 (13 بهمن 1392) درحالی که 46 سال داشت، بر اثر زیاده‌روی در مصرف مواد مخدر و تداخل مواد درگذشت.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
معرفی 28 عنوان از بهترین فیلم های ورزشی جهان
محمد امین سرافراز11 آبان 1402 09:30
thumbnail
مروری بر بهترین فیلم های ورزشی ایرانی
میثم ابراهیم نژاد21 شهریور 1401 09:30

در فهرست زیر می‌توانید نام و نقش دیگر بازیگران فیلم مانیبال را ببینید:

  • کریس پرت (Chris Pratt) در نقش اسکات هاتبرگ
  • رابین رایت (Robin Wright) در نقش شارون بین
  • استیون بیشاپ (Stephen Bishop) در نقش دیوید جاستیس
  • رید دایموند (Reed Diamond) در نقش مارک شاپیرو
  • برنت جنینگز (Brent Jennings) در نقش ران واشینگتون
  • کن مدلاک (Ken Medlock) در نقش گرادی فوسون

نمرات و نقد و بررسی فیلم مانیبال

فیلم Moneyball اولین بار در 9 سپتامبر 2011 (18 شهریور 1390) در جشنواره فیلم بین‌المللی تورنتو به روی پرده رفت. 2 هفته بعد، یعنی در 23 سپتامبر 2011 (1 مهر 1390) این فیلم توسط کمپانی Columbia Pictures در سینماهای ایالات‌ متحده‌ آمریکا اکران شد. نسخه DVD و بلوری فیلم نیز در 6 دسامبر همان سال، برابر با 15 آذر، در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

فیلم مانیبال با بودجه‌ای 50 میلیون دلاری ساخته شد و بیش از 2 برابر این بودجه، یعنی 110 میلیون دلار، به فروش رسید. این فیلم در مجموع 73 نامزدی و 19 برد در جشنواره‌های مختلف را کسب کرده است. یکی از مهمترین این افتخارات 6 نامزدی جایزه اسکار در بخش‌های زیر است: بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد (برد پیت)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (جونا هیل)، بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین میکس صدا و بهترین تدوین فیلم.

این فیلم تاکنون امتیاز 7.6 از 10 را از منظر بینندگان در IMDb دریافت کرده که امتیاز نسبتا خوبی محسوب می‌شود. وبسایت راتن‌ تومیتوز براساس 265 نقد، با دست‌ودلبازی فراوان، امتیاز 94% را به این فیلم داده است. فیلم مانیبال در وبسایت متاکریتیک نیز امتیاز 87 از 100 و برچسب «فیلم‌هایی که باید دید» را دریافت کرده است. با ما همراه باشید تا نگاهی به نظرات و نمرات منتقدین در نقد فیلم Moneyball داشته باشیم.

داستان فیلم مانیبال

Chicago Sun-Times / راجر ابرت: 100

فیلم Moneyball یک فیلم هوشمند، مهیج و متاثرکننده است که بیش از اینکه در مورد ورزش باشد در مورد تقابل بین بصیرت و آمار است. من تماشای این فیلم را درحالی آغاز کردم که داستان آن را می‌دانستم، اما برای این حجم از عمق و هوشمندی فیلم آماده نبودم.

Time / ریچارد کورلیس: 90

بازی برد پیت در فیلم یک پرتره کنایه‌آمیز از رهبری است، بخشی هوشمندانه، بخشی دیوانه‌وار و بخشی متکی بر شانس و این فیلم می‌تواند شانس پیت برای قرار گرفتن در لیست نامزدهای نهایی اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد باشد.

The New Yorker / دیوید دنبی: 80

آمار و ادعای معنای واقعی آن اساس فیلم Moneyball است، اما این فیلم همچنین یکی از با روح‌ترین فیلم‌های ورزشی در مورد بیسبال است که با اضطراب یک بازی سخت روبرو می‌شود.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
معرفی فیلم Seven ؛ اثری درخشان و پرستاره + تریلر و نمرات ...
نسترن امین زاده06 فروردین 1400 14:00
thumbnail
دانلود و بررسی فیلم 12 Years a Slave + تریلر، داستان و بازیگران
نسترن امین زاده12 اسفند 1399 22:00
thumbnail
دانلود فیلم روزی روزگاری در هالیوود + 42 نکته جذاب درباره ...
نسیبه عسکری02 آذر 1399 13:36
thumbnail
دانلود فیلم Ad Astra با بازی برد پیت ؛ بررسی، داستان، تریلر ...
فاطمه ایزدپناه08 اردیبهشت 1399 12:30

ReelViews / جیمز براردینلی: 75

فیلم مانیبال در لحظاتی که به توصیف بِین برای سیستم یگانه انتخاب بازیکنان و مسابقات هیجان‌انگیز بیسبال می‌پردازد، سرشار از زندگی می‌شود؛ ولی هنگامی که از فضای استادیوم دور می‌شود به سمت کلی شدن و عمومی بودن تمایل دارد.

همچنین بخوانید :

The Hollywood Reporter / کرک هانیکات: 70

این فیلم به چیزی دست یافت که تقریبا غیرممکن بود: بیلی بین و تیم بیسبال اکلند اتلتیک 2002 برای افرادی که حتی این ورزش را دوست ندارند مورد اهمیت قرار می‌گیرند.

San Francisco Chronicle / پیتر هارتلاب: 50

منتقدین سرسخت و افراد منفی‌باف سال‌هاست ادعا دارند کتاب مانیبال نمی‌تواند تبدیل به یک فیلم شود. اما در نهایت، این تاثیرات سینمایی است که این نسخه از فیلم را از تبدیل شدن به یک چیز استثنایی حفظ می‌کند.

تحلیل فیلم Moneyball

فیلم مانیبال نه تنها یک فیلم ورزشی بسیار عالی است، بلکه فیلمی در مورد شور و اشتیاق، مبارزه و باورها است که درس‌هایی عالی در مورد پروژه‌های مدیریتی، تیمی و استراتژی‌ها دارد. در این بخش با تحلیل مدیریتی فیلم مانیبال و بررسی درس‌های این فیلم با شما هستیم.

تحلیل مدیریتی فیلم مانیبال

انتظارات خود را مشخص کنید

هدف من این است که این تیم را به قهرمانی برسانم.

اگر هدف خود را مشخص نکنید، مقصد ندارید. اگر مقصد نداشته باشید نمی‌توانید میزان موفقیت را اندازه بگیرید و اگر نتوانید میزان موفقیت را اندازه بگیرید تیم شما امیدی نخواهد داشت.

با محدودیت ها مقابله کنید

ما باید متفاوت فکر کنیم.

بین با محدودیت‌های فراوانی روبرو بود. شما نیز همانند او با چالش‌های فراوانی روبرو می‌شوید و با افراد منفی‌بافی که به اندازه شما اشتیاق ندارند کار می‌کنید. شما باید متفاوت فکر کنید. پرداختن به متدهای سنتی، هنگامی که در خطر قرار دارید، سبب شکست شما خواهد شد.

مشکلات را مشخص کرده و به دنبال راه حل باشید

تو مشکل رو حل نمی‌کنی. تو حتی به مشکل نگاه هم نمی‌کنی.

مشکلات اصلی را مشخص و برای حل آنها اقدام کنید. این یک تئوری ساده است. به این فکر کنید که چگونه مشکل را برای طولانی مدت برطرف کنید، راه‌حل‌های متفاوت را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید و بهترین راه‌حل را برگزینید.

استراتژی خود را مشخص کنید

مردمی که باشگاه بیسبال راه می‌اندازند، به فکر خرید بازیکن هستند. هدف شما نباید خرید بازیکن باشد. هدف شما باید خرید برنده‌‌ها باشد.

توضیح دوباره مشکل و تلاش برای یافتن راه‌حلی جدید یکی از ارزشمندترین درس‌های مدیریتی است. ممکن است استراتژی شما محبوب نباشد، اما گاهی اوقات برای پیشرفت این تنها کاری است که باید انجام دهید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
معرفی مجموعه فیلم های The Hunger Games و نکات جالب درباره ...
تیم پلازا17 مرداد 1401 15:30
thumbnail
دانلود فیلم سریع و خشن 9 با زیرنویس فارسی + تریلر، داستان، ...
نسیبه عسکری09 مرداد 1400 10:00
thumbnail
دانلود و بررسی فیلم Million Dollar Baby از برترین آثار کلینت ...
الهه بیات12 بهمن 1399 22:00
thumbnail
نگاهی به فیلم گرگ وال استریت ؛ پرفروش ترین اثر مارتین ...
الهه بیات23 دی 1399 14:00

تیم خود را انتخاب کنید

هنگامی که اهداف خود را تعیین کردید، باید مطمئن شوید اعضای تیم به تعهدات شما پایبند هستند، از شما حمایت و به پیشرفت استراتژی شما کمک می‌کنند. اگر فردی این ویژگی‌ها را ندارد، ممکن است بخشی از مشکل شما باشد. در این صورت به او اجازه دهید از آنجا برود.

صبور باشید

6 هفته اول برای تیم اوکلند یک فاجعه بود. اگر تغییراتی در تیم خود ایجاد کرده‌اید، لازم است صبور باشید. رم یک شبه ساخته نشد و گاهی اوقات حتی بهترین افراد شما نیاز به زمان دارند تا به خوبی بدرخشند.

رهبری

بین و برند برای اعضای تیم توضیح دادند که استفاده از آمار چگونه به موفقیت آنان کمک می‌کند. اگر می‌خواهید اعضای تیم از شما حمایت کنند، چگونگی انجام کار را برای آنان توضیح دهید، نه اینکه فقط کار را دیکته کنید. بدین ترتیب آنها نیز بر روی پروسه سرمایه‌گذاری می‌کنند و برای موفقیت آن در کنار شما تلاش می‌کنند. هرچه باور تیم به استراتژی بیشتر باشد، نتایج زودتر به دست می‌آیند.

نکته آخر و مهم‌ترین درس مدیریتی از فیلم Moneyball این است که هر مشکلی، راه‌حلی دارد. بین با دیگر مربیان یک تفاوت داشت. او سوالات درستی پرسید و با پاسخ به آنها توانست تیم را به پیروزی‌های پی در پی برساند:

  • مشکل چیست؟
  • چگونه می‌توان با دیگر تیم‌ها رقابت کرد؟
  • چگونه می‌توان پیروز مسابقات شد؟

کلام آخر

از اینکه با بررسی فیلم Moneyball با ما همراه بودید، سپاسگزاریم. نظر شما در مورد این فیلم چیست؟ بازی بازیگران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا با دیگر فیلم‌های ورزشی آشنا هستید؟ نظر شما در مورد نکات مدیریتی فیلم مانیبال چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402