معرفی فیلم نگران نباش عزیزم 2022 (Don’t Worry Darling) ؛ داستان، بازیگران، بررسی و حواشی فیلم

فیلم Don’t Worry Darling
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مدتی است که فیلم سینمایی نگران نباش عزیزم ۲۰۲۲ اکران شده است. اما آنقدر که حواشی‌ فیلم توجه‌ها را به خود جلب کردند، خود فیلم نکرد. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی فیلم Don’t Worry Darling 2022 پرداخته و درباره حواشی آن با شما سخن بگوییم.

فیلم سینمایی 2022 نگران نباش عزیزم (Don’t Worry Darling) یکی از جدیدترین آثار آمریکایی در ژانر تریلر روانشناختی به کارگردانی اولیویا وایلد (Olivia Wilde) است. فیلمنامه را نیز کیتی سیبرمن (Katie Silberman) بر اساس داستانی از کری ون دایک (Carey van Dyke)، شین ون دایک (Shane Van Dyke) و خودش نوشته است. این فیلم توسط کمپانی‌های New Line Cinema و Vertigo Entertainment ساخته شده و بازیگرانی چون فلورنس پیو (Florence Pugh) و هری استایلز (Harry Styles) در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. با معرفی فیلم Dont Worry Darling همراه پلازا باشید.

در اینجا تریلر فیلم سینمای نگران نباش عزیزم ۲۰۲۲ را برای شما قرار می‌دهیم.

فهرست مطالب

تاریخ اکران فیلم سینمایی نگران نباش عزیزم ۲۰۲۲

فیلم Don’t Worry Darling 2022 در تاریخ 23 سپتامبر 2022 برابر با 1 مهر 1401 توسط کمپانی Warner Bros. Pictures اکران شد. این اثر 45 روز بعد از اکران در پلتفرم HBO Max نیز عرضه خواهد شد. ژانر فیلم Don’t Worry Darling 2022 درام، رازآلود و دلهره‌آور است. در واقع با یک تریلر روانشناختی روبه‌رو هستیم. مدت زمان فیلم سینمای نگران نباش عزیزم ۲۰۲۲ حدودا 123 دقیقه است.

همچنین بخوانید :

خلاصه فیلم Don’t Worry Darling 2022

بررسی فیلم نگران نباش عزیزم 2022 / داستان فیلم Don’t Worry Darling 2022

داستان فیلم Don’t Worry Darling 2022 درباره آلیس با بازی فلورنس پیو و جک با بازی هری استایلز است. آنها زوجی جوان و خوشبخت هستند که در دهه 50 میلادی در شهرکی به نظر عالی زندگی می‌کنند. این شهرک توسط یک کمپانی اسرارآمیز ساخته شده که جک در آن کار می‌کند. آلیس در مورد شغل همسرش کنجکاو است و همین موضوع منجر به چالش‌هایی برای این خانواده می‌شود.

بازیگران فیلم سینمایی نگران نباش عزیزم 2022

در آگوست 2019 ساخت فیلم Don’t Worry Darling 2022  به کارگردانی اولیویا واید اعلام شد. فیلمنامه اصلی را برادران کری و شین ون دایک نوشته بودند. سپس کیتی سیبرمن برای بازنویسی فیلمنامه استخدام شد.

در آوریل 2019 فلورنس پیو، شایا لباف (Shia LaBeouf) و کریس پاین (Chris Pine) برای بازی در فیلم Don’t Worry Darling انتخاب شدند و داکوتا جانسون (Dakota Johnson) ماه بعد به آنها پیوست. در سپتامبر 2020 هری استایلز جایگزین لباف شد. بعدها اعلام شد که لباف توسط واید به دلیل رفتار نامناسبش با سایر بازیگران و عوامل فیلم اخراج شده است.

در اکتبر 2020 جما چان (Gemma Chan) و کیکی لین (KiKi Layne) نیز به این پروژه پیوستند. لین در واقع به دلیل بازی جانسون در فیلم The Lost Daughter، جایگزین این هنرپیشه شده بود. همان ماه سایر بازیگران فیلم سینمایی نگران نباش عزیزم ۲۰۲۲ نیز انتخاب شدند.

فیلم‌برداری در تاریخ 20 اکتبر 2020 (29 مهر 1399) در لس آنجلس شروع شد. دو هفته‌ای فیلم‌برداری به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد و در نهایت در تاریخ 13 فوریه 2021 (25 بهمن 1399) به پایان رسید. موسیقی فیلم نیز توسط جان پاول (John Powell) ساخته شده است. در ادامه مروری بر بیوگرافی بازیگران فیلم سینمایی نگران نباش عزیزم ۲۰۲۲ خواهیم داشت.

فلورنس پیو در نقش آلیس چمبرز

بازیگران فیلم سینمای نگران نباش عزیزم 2022 / فلورانس پیو

  • سن: 26 سال
  • محل تولد: آکسفورد، انگلیس
  • آثار معروف: فیلم‌های Midsommer و Little Women

فلورنس پیو بازیگر انگلیسی متولد 3 ژانویه 1996 برابر با 13 دی 1374 است. وی با فیلم درام The Falling در سال 2014 وارد سینما شد و سپس با بازی در نقش اصلی فیلم درام Lady Macbeth در سال 2016 به شهرت رسید. بعد از بازی در فیلم‌های King Lear و Outlaw King در سال 2018، وی برای بازی در مینی سریال The Little Drummer Girl حسابی مورد توجه قرار گرفت .فیلم ترسناک Midsommar محصول سال 2019 و فیلم Little Women از جمله آثاری بودند که به معروفیت فلورانس پیو و نشان دادن استعدادهای او کمک کردند.

برخی از دیگر آثار این هنرپیشه عبارتند از فیلم ورزشی Fighting with My Family محصول سال 2019،محصول سال 2019، فیلم ابرقهرمانی Black Widow محصول سال 2021 و مینی سریال Hawkeye. او در فیلم سینمای نگران نباش عزیزم ۲۰۲۲ نقش اصلی را ایفا می‌کند.

هری استایلز در نقش جک چمبرز

مدت زمان فیلم سینمای نگران نباش عزیزم ۲۰۲۲ / هری استایلز

  • سن: 28 سال
  • محل تولد: ردیتچ، انگلیس
  • آثار معروف: فیلم‌های Dunkirk و Eternals

هری استایلز خواننده و بازیگر انگلیسی متولد 1 فوریه 1994 برابر با 12 بهمن 1372 است. وی کار موسیقی‌اش را از سال 2010 با شرکت در مسابقه The X Factor شروع کرد. بعد از حذفش از مسابقه، هری عضوی از گروه One Direction شد که در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین گروه‌های موسیقی پسرانه محسوب می‌شوند.

هری استایلز در سال 2017 با بازی در فیلم جنگی Dunkirk وارد سینما شد و سپس در آثار دیگری چون فیلم ابرقهرمانی Eternals محصول سال 2021 درخشید. او پس از آن در فیلم Don’t Worry Darling محصول سال 2022 و فیلم درام عاشقانه My Policeman که در اواخر مهر ماه امسال اکران می‌شود، به ایفای نقش پرداخت.

کریس پاین در نقش فرانک

بازیگران فیلم Don’t Worry Darling

  • سن: 42 سال
  • محل تولد: کالیفرنیا، آمریکا
  • آثار معروف: سری فیلم‌های Star Trek reboot  و فیلم Jack Ryan: Shadow Recruit

کریس پاین بازیگر آمریکایی متولد 26 آگوست 1980 برابر با 4 شهریور 1359 است. وی در سال 2004 با فیلم The Princess Diaries 2: Royal Engagement وارد سینما شد. کریس پاین بیشتر به خاطر بازی در سری فیلم‌های Star Trek، فیلم اکشن Unstoppable محصول سال 2010، فیلم موزیکال Into the Woods محصول سال 2014، فیلم نئو-وسترن Hell or High Water محصول سال 2016، فیلم ابرقهرمانی Wonder Woman محصول سال 2017 و  فیلم Wonder Woman 1984 محصول سال 2020 شناخته می‌شود.

اولیویا واید در نقش بانی

دانلود فیلم سینمای نگران نباش عزیزم ۲۰۲۲ / اولیویا وایلد کارگردان و بازیگر

  • سن: 38 سال
  • محل تولد: نیویورک، آمریکا
  • آثار معروف: کارگردانی Booksmart و Wake Up

اولیویا واید بازیگر و فیلمساز آمریکایی متولد 10 مارس 1984 برابر با 20 اسفند 1362 است. وی در آثاری چون سریال House، فیلم علمی تخیلی Tron: Legacy محصول سال 2010، فیلم علمی تخیلی Cowboys & Aliens محصول سال 2011، فیلم کمدی The Incredible Burt Wonderstone محصول سال 2013 و فیلم ترسناک The Lazarus Effect محصول سال 2015 بازی کرده است.

اولیویا واید کارگردان فیلم Dont Worry Darling نیز هست. او پیشتر آثار دیگری چون فیلم تینیجری Booksmart محصول سال 2019 و فیلم کوتاه Wake Up محصول سال 2020 را کارگردانی کرده بود که باعث درخشش او شدند. وایلد در حال حاضر در حال ساخت دو فیلم Perfect و Spider-Woman است.

جما چان در نقش شلی

ژانر فیلم Don’t Worry Darling 2022 / جما چان

  • سن: 39 سال
  • محل تولد: لندن، انگلیس
  • آثار معروف: سریال‌‌های Doctor Who و Sherlock

جما چان بازیگر انگلیسی متولد 29 نوامبر 1982 برابر با 8 آذر 1361 است. او نخستین بار با سریال‌های Doctor Who و Sherlock سریال درام Secret Diary of a Call Girl، سریال درام کمدی Fresh Meat، سریال Bedlam، سریال True Love، فیلم Exam محصول سال 2009، فیلم درام کمدی Submarine محصول سال 2010، فیلم اکشن Jack Ryan: Shadow Recruit محصول سال 2014، فیلم فانتزی Fantastic Beasts and Where to Find Them محصول سال 2016، فیلم علمی تخیلی Transformers: The Last Knight محصول سال 2017 و فیلم عاشقانه Crazy Rich Asians محصول سال 2018.

برخی از دیگر بازیگران فیلم نگران نباش عزیزم 2022 عبارتند از:

  • کیکی لین (KiKi Layne) در نقش مارگارت
  • نیک کرول (Nick Kroll) در نقش دین
  • سیدنی چندلر (Sydney Chandler) در نقش ویولت
  • کیت برلانت (Kate Berlant) در نقش پگ
  • آصف علی (Asif Ali) در نقش پیتر
  • داگلاس اسمیت (Douglas Smith) در نقش بیل
  • تیموتی سیمونز (Timothy Simons) در نقش دکتر کالین
  • آریل استچل (Ari’el Stachel) در نقش تد
  • دیتا ون تیز (Dita Von Teese) در نقش جی جی
  • مارسلو جولیان ریز (Marcello Julian Reyes) در نقش فرد
  • ماریا جاستیس (Mariah Justice) در نقش باربارا

بررسی فیلم سینمایی نگران نباش عزیزم ۲۰۲۲

نمرات فیلم سینمایی نگران نباش عزیزم ۲۰۲۲ / نقد فیلم سینمایی نگران نباش عزیزم ۲۰۲۲

در این قسمت قصد داریم به نقد فیلم سینمای نگران نباش عزیزم ۲۰۲۲ بپردازیم. در ادامه نمرات و نظر منتقدان را برای شما قرار می‌دهیم. نمرات فیلم سینمای نگران نباش عزیزم ۲۰۲۲ از سه سایت معتبر آی‌ام‌دی‌بی (IMDb)، راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) و متاکریتیک (Metacritic) به شرح زیر است.

نام سایتامتیاز
آی‌ام‌دی‌بی6.3/10
راتن تومیتوز38/100
متاکریتیک47/100

در این قسمت قصد داریم نظر چند منتقد را درباره فیلم Don’t Worry Darling 2022 را در اینجا قرار دهیم. از مجموع 59 منتقدی که به فیلم رای دادند، 14 رای مثبت، 39 رای میان منفی و مثبت و 6 رای منفی وجود داشت.

لیز شانون میلر (Liz Shannon Miller) / Consequence

  • نمره: 91 از 100

«فیلم سینمایی نگران نباش عزیزم ۲۰۲۲، فیلمی بی‌نقص نیست. تنها نکته‌ای که در آن که شایسته تقدیر به‌ نظر می‌رسد، بیان تنها یک نکته است: حتی در سال 2022 نیز برابری بین حقوق زن و مرد هنوز شبیه یک افسانه‌‌ به نظر می‌رسد.»

وندی آیده (Wendy Ide) / The Observer

  • نمره: 60 از 100

«مشکل اصلی این ساخته اولیویا وایلد این است که او بیشتر تمرکز خود را بر روی سطح و سبک (جلوه‌های بصری) گذاشته تا اینکه به عمق و معنا فکر کند. این اتفاق باعث شد تا داستان درهم باشد و انسجام نداشته باشد.»

کایل اسمیت (Kyle Smith) / The Wall Street Journal

  • نمره: 50 از 100

«فیلم از یک مشکل بسیار بزرگ برخوردار است. از اول تا اواسط داستان سعی می‌شود تا به موضوع اصلی اشاره نشود. چنان که حوصله مخاطب سر می‌رود و زمانی توضیحات داده می‌شود که دیر است.‌»

پیتر تراورز (Peter Travers) / ABC News

  • نمره: 35 از 10

«به نظر می‌رسد که داستان‌های اصلی خارج از کادر دوربین و بین فلورانس پیو، اولیویا وایلد و هری استایلز افتاده است و دیگر داستانی برای روی صحنه باقی نمانده است. فیلم متشکل شده از صحنه‌هایی تکراری از فیلم همسرانپفورد و نمایش ترومن است.»

حواشی فیلم سینمایی نگران نباش عزیزم ۲۰۲۲

معرفی فیلم سینمای نگران نباش عزیزم 2022

اگرچه فیلم Don’t Worry Darling 2022 چندان از نظر منتقدان و مخاطبان جذاب نبوده و تاکنون فروش موفقی نیز نداشته است، اما توانست سر و صدای زیادی کند. یکی از حواشی این فیلم ادعای برخی از نشریه‌ها مبنی بر دستمزد سه برابری هری استایلز نسبت به نقش اول و ستاره فیلم فلورنس پیو بود.

ظاهرا فلورنس پیو برای بازی در این نقش 700,000 دلار دریافت کرده و هری استایلز که از قضا نامزد اولیویا وایلد است دستمزدی 2.5 میلیون دلاری داشته است. این خبر به شدت توسط خود وایلد و کارکنان فیلم رد شد و وایلد کسانی که اخبار دروغ پخش می‌کنند را متهم کرد. اخبار دیگری که به گوش می‌رسید درباره رابطه بین پیو، استایلز و وایلد بود که پر تنش به نظر می‌آمد.

هیچکدام از اخبار گفته شده درباره فیلم سینمایی نگران نباش عزیزم ۲۰۲۲ کاملا تایید یا تکذیب نشده‌اند. برخی نیز پخش این اخبار را کار‌ی از جانب سازندگان فیلم برای فروش بهتر می‌دانند.‌ به هر حال صحت همه این خبرها هنوز نامعلوم است.

کلام آخر

در این مقاله از پلازا با معرفی فیلم سینمای نگران نباش عزیزم 2022 همراه شما بودیم؛ اثری روانشناختی با بازی فلورنس پیو و هری استایلز که به تازگی اکران شد. نظر شما درباره این فیلم چیست؟ سطح کیفی آن را چطور دیدید؟ به نظر شما شایعات تا چه حد حقیقت دارند؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
الیناز صابری
.
27 اردیبهشت 1401، 22:24
پاسخ
0
1
حالا چجوری تا مهررررر صبر کنیم واسه دیدن هری :D
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402