چگونه تبلیغات اینستاگرام را حذف کنیم؟ آموزش تصویری حذف تبلیغ های اینستا

حذف تبلیغات اینستاگرام / حذف تبلیغ های اینستا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تبلیغات اینستا از زمانی که به این شبکه اجتماعی افزوده شدند، تقریبا در فید اکثر کاربران پیدا می‌شوند؛ به همین خاطر هم کاربران زیادی به‌دنبال حذف تبلیغات اینستاگرام هستند. در این مطلب از پلازا قصد داریم به این تبلیغات و نحوه پاک کردن یا لغو آن‌ها بپردازیم.

اینستاگرام مدتی است که یکی  از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی میان مردم کشورهای مختلف است و استقبال خوبی از آن شده است. بنابراین مسلما یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای تبلیغات برندها و کمپانی‌های مختلف محسوب می‌شود. اکثر کمپانی‌ها معتقدند که سپردن تبلیغات به این برنامه بهترین بازخورد و بیشترین بازده را دارد. اما تبلیغات زیاد و بیش از حد چیزی نیست که اکثریت مردم آن را دوست داشته باشند و یا بتوانند تحمل کنند. بنابراین خیلی از افراد به دنبال روش های لغو تبلیغ های اینستاگرام هستند.

فهرست مطالب

آموزش حذف تبلیغات در اینستاگرام ؛ چگونه تبلیغات اینستاگرام را حذف کنیم؟

تبلیغات اینستاگرام بیشتر از همه وابسته به فعالیت‌های شما هستند. هرچقدر شما بیشتر با پیج یک برند تعامل داشته و پست‌های آن را لایک کنید، احتمال اینکه تبلیغات آن برند بیشتر از همه برایتان به‌نمایش گذاشته شوند بیشتر است. اینستاگرام همچنین فعالیت شما در سایت‌های مختلف نیز زیرنظر قرار می‌دهد. مثلا ممکن است یک محصولی را در گوگل جستجو کنید و پس از آن با انبوهی از تبلیغات مرتبط با آن محصول در اینستاگرام مواجه شوید.

تبلیغات در فید اصلی و بخش استوری با برچسب Sponsored نشان داده می‌شوند. مانند مثال زیر یک دکمه اختصاصی در زیر تبلیغات نیز وجود دارد که براساس هدف آن برند از تبلیغ، کاربردهای متفاوتی دارد.

حذف تبلیغات اینستاگرام / پاک کردن تبلیغات اینستا

مثلا اگر تبلیغ یک برنامه باشد، دکمه Install Now را مشاهده می‌کنید و اگر تبلیغ یک محصول باشد، گزینه Shop Now را خواهید دید. اما حذف کردن یا بستن تبلیغات اینستاگرام چگونه است؟ هیچ راهی برای اینکه تبلیغات را به‌طور کامل و همیشگی حذف کنید وجود ندارد. شما تنها می‌توانید تبلیغات آزاردهنده‌ای که برایتان اهمیتی ندارند را محدود یا مسدود کنید تا دفعات بعدی که به برنامه مراجعه می‌کنید، آن تبلیغات برای شما نشان داده نشوند و جای خود را به تبلیغات جدید بدهند.

1. انتخاب دسته بندی موضوعی برای کاهش تبلیغات

از انجایی که نمی‌توانید این تبلیغات آزاردهنده اینستاگرام را برای همیشه حذف نمایید، با استفاده از این روش می‌توانید موضوعاتی که تمایل به مشاهده تبلیغات در رابطه آنها را ندارید، انتخاب کنید. مراحل حذف تبلیغات تصویری اینستا در این روش، به صورت زیر است:

ابتدا به پروفایل خود بروید و روی آیکون منو 3 خطی کلیک و Settings را انتخاب کنید.

حذف تبلیغات اینستاگرام / لغو تبلیغات اینستاگرام

سپس روی Ads، کلیک کنید تا به پنجره زیر برسید.

حذف تبلیغات اینستاگرام / حذف تبلیغات اینستاگرام در گوگل

در قسمت Ad activity می‌توانید موضوعاتی که اینستاگرام براساس فعالیت شما در این برنامه برای نشان دادن تبلیغات انتخاب کرده را مشاهده کنید. اما با انتخاب Ad topics می‌توانید موضوعاتی که نمی‌خواهید در ارتباط با آن‌ها تبلیغات برایتان نشان داده شود را حذف کنید. به این ترتیب حداقل برای حذف تبلیغات اینستاگرام در گوگل، یا به‌طور دقیق‌تر تبلیغاتی که با یک بار جستجو در گوگل برایتان نشان داده می‌شود، راهی پیش رویتان است.

2. روش لغو تبلیغات اینستاگرام بوسیله‌ی Hide ad

روش بعدی که در این آموزش تصویری حذف تبلیغ های اینستا به آن اشاره می‌کنیم، مخفی کردن تبلیغات است. می‌توانید تبلیغ موردنظر را مخفی کنید تا آن تبلیغ به‌خصوص، دیگر در فید شما نشان داده نشود. برای انجام این کار، زمانی که یک تبلیغ را مشاهده کردید، روی سه‌نقطه بالای سمت راست پست بزنید و Hide Ad را انتخاب کنید.

حذف تبلیغات اینستاگرام / پاک کردن تبلیغات اینستا

سپس از شما علت مخفی کردن این تبلیغ پرسیده خواهد شد. گزینه مدنظرتان را از میان گزینه‌های نشان داده شده انتخاب کنید. مثلا با انتخاب It’s irrelevant به اینستاگرام اطلاع می‌دهید که آن تبلیغ ارتباطی به علایق شما ندارد، گزینه I see it too often به این معنی است که آن تبلیغ را بیش از حد مشاهده می‌کنید، گزینه It’s inappropriate به این معنی است که محتوای تبلیغ از دید شما مناسب نیست و گزینه آخر هم به این معنی است که قبلا محصولی که تبلیغ شده را خریداری کرده‌اید.

لغو تبلیغات اینستاگرام / آموزش حذف تبلیغات در اینستاگرام

اگر همین روند را برای پست‌هایی با موضوعات مختلف برای مدتی تکرار کنید، تبلیغاتی که دریافت می‌کنید به مرور کاهش پیدا خواهد کرد و تا حدودی غیرفعالسازی و حذف Shop در اینستاگرام ممکن می‌شود.

3. ریپورت پست‌های تبلیغاتی برای پاک کردن تبلیغات اینستا

روش بعدی برای حذف تبلیغات اینستاگرام در مرورگر، گزارش کردن آن‌ها است. با انتخاب گزینه گزارش کردن، شما می‌توانید یک تبلیغ را به دلیل نقض قوانین اینستاگرام گزارش کنید. اما حواستان باشد که تبلیغی که گزارش می‌کنید حتما یکی از قوانین را نقض کرده باشد. برای گزارش کردن تبلیغات، باید مانند بالا روی سه‌نقطه بالای پست بزنید و Report Ad را انتخاب کنید.

حذف تبلیغات اینستاگرام / حذف تبلیغات اینستاگرام در مرورگر

سپس از میان گزینه‌ها، دلیل گزارش کردن تبلیغ را انتخاب کنید.

4. بلاک کردن پیج منبع تبلیغات ؛ پاک کردن تبلیغات اینستا

آخرین روش برای حذف تبلیغات اینستاگرام در اندروید و iOS، بلاک کردن صفحه‌ای است که تبلیغ را ارسال کرده است. با این کار می‌توانید تمام تبلیغات آن صفحه یا برند را کاملا حذف کنید. این کار را می‌توانید برای سایر صفحات نیز انجام دهید تا دیگر تبلیغات آن‌ها را مشاهده نکنید.

هنگام مشاهده یک پست تبلیغاتی، می‌توانید نام آن برند را در بالای پست مشاهده کنید. درست مثل یک پست عادی. به پروفایل آن‌ها بروید و پس از انتخاب سه نقطه بالای سمت راست صفحه پروفایل، روی Block بزنید.

حذف تبلیغات اینستاگرام / حذف تبلیغات تصویری اینستا

با این کار دیگر تبلیغات آن برند برای شما نشان داده نخواهد شد. این روش برای حذف استوری های تبلیغاتی اینستاگرام نیز کاربرد دارد.

سخن پایانی

در این مقاله درباره روش‌های حذف تبلیغات اینستاگرام صحبت کردیم. شما هم می‌توانید سوالات و یا نظرات خود را درباره پاک کردن تبلیغ های اینستا در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا راه حل های ممکن را برای حل مشکلاتتان به شما ارائه دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402