ساخت آزمون آنلاین در واتساپ ؛ آموزش قدم به قدم برگذاری امتحان

روش های ساخت آزمون آنلاین در واتساپ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آموزش و آزمون گیری غیر حضوری از زمان قبل از شیوع و همه گیری بیماری کرونا هم بسیار مورد توجه همگان بود. بعد از شروع اپیدمی کرونا این توجه به آموزش غیر حضوری بیشتر شد و به طبع بشریت نیاز بیشتری به ادامه تحصیل به صورت آنلاین پیدا کرد. ساخت آزمون آنلاین در واتساپ در واقع راهی برای افزایش کارایی آموزش آنلاین و غیر حضوری است.

در هر کشور روش و مسیر مشخصی برای آموزش و ادامه تحصیل رایگان وجود دارد. در ایران عزیزمان نیز، سیستم آموزشی شاد برای این امر اختصاص یافت. اما همین سیستم آموزشی شاد نیز در اولین ارائه‌های خود دارای نواقصی بود که برخی از آنها تا کنون به صورت کامل رفع و رجوع نگردیده‌اند. یکی از این نواقص، برگزاری آزمون آنلاین به صورت امن و حرفه‌ ایست. در همین راستا تا زمانی که این مشکل کاملا رفع نشود می‌توانید از این آموزش ساخت آزمون آنلاین در واتساپ بهره ببرید.

ساخت آزمون آنلاین نه تنها برای مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم، بلکه دانشگاه‌های مختلف و موسسات آموزشی مختلف امری بسیار مهم است. با توجه به آن که زیر ساخت‌های فنی آن به صورت دقیق و جامع در کشورمان وجود ندارد به سادگی نمی‌توانید از آزمون آنلاین مناسب بهره ببرید. اما به هیچ وجه نگران نباشید، پلازا به شما روشی مطمئن و امن را پیشنهاد می‌کند.

در ادامه می‌خوانید:

چرا ساخت آزمون آنلاین در واتساپ اهمیت دارد؟‌

برخی بر این باورند حتما بایستی یک محیط و پیام رسان ویژه جهت برگزاری آزمون آنلاین موجود باشد تا بتوان از آن استفاده کنید و الا هیچ راه دیگری برای ساخت آزمون وجود ندارد. اما بر شما لازم است بدانید که روش‌های مطمئن و ساده‌ای برای این کار وجود دارد و آن هم استفاده از پیام رسان هاست. چه پیام رسانی بهتر از واتساپ که هم تعداد نصب بالایی دارد و محبوب است و هم این که از امنیت بالایی برخوردار است. البته این که دچار فیلترینگ نیز نیست، امتیاز بزرگ و مهمی برای این پیام رسان محبوب بین المللی است.

آزمون آنلاین فقط مخصوص مدارس است؟

در پاسخ به این سوال که آیا آزمون آنلاین فقط مخصوص مدارس است؟ باید گفت که به هیچ وجه این گونه نیست. دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی نیز می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. حتی شرکت‌‌های مختلف برای مصاحبه کاری با متقاضیان مشاغل مربوط به حوزه شرکت خود می‌توانند از این قابلیت استفاده نمایند.

مزایا و معایب ساخت آزمون آنلاین در واتساپ

هر چیزی در این جهان هستی دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است. گاهی میزان و تعداد مزایای یک امر به میزان و تعداد معایب آن می‌چربد و گاهی نیز این قضیه برعکس خواهد شد. راه اندازی ساخت ازمون انلاین در واتساپ نیز دارای مزایا و معایب خاصی است که در ادامه این مقاله آنها را مطالعه خواهید کرد.

مزایای آزمون آنلاین در واتساپ

از جمله مزایای برگزاری آزمون آنلاین در واتساپ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جلوگیری از هدر رفت زمان
  • جلوگیری از استفاده بی رویه از کاغذ و در نتیجه جلوگیری از قطع بی حد و مرز درختان و آسیب به محیط زیست
  • عدم نیاز به مکان فیزیکی
  • افزایش تعداد آزمون دهندگان
  • افزایش سرعت تصحیح و کاهش زمان اعلام نتایج
  • عدم نیاز به فیلتر شکن و یا پروکسی برای ورود به واتساپ

معایب آزمون آنلاین در واتساپ

از جمله معایب برگزاری آزمون آنلاین در واتساپ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • متاسفانه زیر ساخت‌های کاملی برای دسترسی همه هموطنان مان به شبکه اینترنت وجود ندارد بنابراین ممکن است، عده ای از آنها نتوانند در آزمون شرکت نمایند و یا هنگام پاسخ به سوالات دسترسی آنها به سوالات بعدی محدود شود. در واقع منظور این است که این امکان وجود دارد که کاربران نتوانند آزمون را به صورت کامل و صحیح به اتمام برسانند.
  • امکان تقلب گسترده‌تری نسبت آزمون آفلاین وجود دارد.

روش های ساخت آزمون‌ های مختلف آنلاین در واتساپ

سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف اندرویدی متعددی برای ساخت آزمون آنلاین در واتساپ وجود دارد. اما امن‌ترین، بهترین و راحت‌ترین روش و نحوه ساخت تست آنلاین در واتساپ، استفاده از سایت فرم ساز گوگل فرم است. در کلامی دیگر سایت گوگل فرم بهترین روش و ابزار برای ساخت آزمون آنلاین در واتساپ است. البته قابل ذکر است که دیجی فرم نیز از قابلیت های خوبی برخوردار است. راهنمای ساخت امتحان آنلاین در واتس اپ را در ادامه این مقاله خواهید خواند.

مراحل ساخت آزمون آنلاین در پیام رسان واتساپ‎ ؛ چگونه در واتساپ آزمون بسازیم؟

در این بخش از مقاله شما با آموزش قدم به قدم برگذاری آزمون انلاین در واتس اپ آشنا می‌شوید. شما در این سایت می‌توانید آزمون ها چهر گزینه‌ای، تشریحی، تستی، تعاملی و … بسازید و از آن بهره ببرید. برای برگذاری ساخت ازمون انلاین در واتس اپ کافیست وارد سایت گوگل فرم شوید. در سمت راست و بخش بالایی صفحه اول سایت یک گزینه با نشانه سه خط افقی موازی خواهید دید، روی آن کلیک کنید. از میان گزینه‌های نمایش داده شده، گزینه فرم نگار را انتخاب کنید. اگر قصد ایجاد یک فرم دارید بایستی دکمه افزودن که با علامت به علاوه در پایین صفحه وجود دارد را انتخاب کنید.

روش های ساخت آزمون آنلاین در واتساپروش های ساخت آزمون آنلاین در واتساپ

حال صفحه‌ جدیدی را مشاهده می‌کنید که بایستی در قسمت فرم بدون عنوان، نام آزمون را انتخاب کنید. برای مثال “آزمون ریاضی” میتواند نام آزمون مد نظر شما باشد.

بعد از این که نوع و نام فرم را مشخص کردید در صفحه جدیدی که برای شما نمایش داده می‌شود دکمه به علاوه ای که در تصویر زیر و سمت چپ مشخص است را انتخاب کنید. با انتخاب این دکمه به سراغ طرح سوالات بروید.در اولین سوالی که باید طرح کنید، نام و نام خانوادگی آزمون دهنده را باید درخواست کنید. حتما پاسخ به این سوال را از نوع ضروری و الزامی قرار دهید.

به گام بعدی ساخت آزمون آنلاین در واتساپ خوش آمدید. حال که پرسش مربوط به نام و نام خانوادگی آزمون دهنده را طرح کردید، باید سایر سوالات را طرح کنید. برای این کار شما باید باز باید به دکمه به علاوه ای که در تصویر زیر و سمت چپ مشخص است مراجعه کنید. بعد از انتخاب مجدد آن سوالات مد نظر خود را طرح نمایید. سوالاتی که طرح می‌کنید می‌توانند چهار گزینه‌ای، تشریحی، تستی، پر کردنی و … باشند.

ساخت آزمون آنلاین در واتساپ و تنظیمات مربوط به آن‌

در بالای صفحه شما می توانید یک گزینه با علامت تنظیمات و یا چرخ دنده مشاهده نمایید. برای این که تنظیمات مربوط به آزمون خود را ایجاد کنید روی این گزینه کلیک نمایید.

سه زیر بخش در بخش تنظیمات وجود دارد که به ترتیب بخش های کلی، ارائه و آزمونها هستند. در زیر بخش کلی، می توانید تنظیمات گسترده تری برای آزمونها اعمال کنید. اگر قصد دارید پس از ساخت آزمون آنلاین در واتساپ، رسید پاسخ به سوالات توسط دانش آموزان برای شما ایمیل شود کافیست در قسمت جمع آوری اطلاعات، تیک این بخش را فعال کنید.

گاها شما قصد دارید که هر دانش آموز فقط یکبار در آزمون شرکت کند، بنابراین بایستی گزینه محدودیت به یک پاسخ را فعال کنید تا این آپشن برای شما ایجاد شود.

 

در زیر بخش ارائه می توانید به سادگی هر چه تمام تر مقل تصویر زیر، پیغام تایید را بنویسید و آن را تایید نمایید.

گاهی از اوقات شما می‌خواهید که آزمون به صورت سیستمی تصحیح شود.

 

برای تصحیح سیستمی آزمون می‌بایست که به زیر بخش آزمون ها وارد شوید و سپس گزینه به آزمون تبدیل شود را انتخاب کنید.

ارسال آزمون ساخته شده در واتس آپ

بعد از آن که ساخت آزمون آنلاین در واتساپ به پایان رسید، سوالات را طرح کردید و زمان شروع امتحان را مشخص نمودید، گزینه ارسالی که در بالای صفحه می‌بینید را انتخاب نمایید.

حال کافیست که لینک آزمون را طبق تصویر زیر کپی کنید و در گروه واتساپی مربوط به آزمون و یا درس مد نظر خود ارسال کنید.

 

شما می‌توانید علاوه بر واتساپ، لینک آزمونی که ساختید را در همه شبکه های اجتماعی و سایر پیام رسانها قرار دهید.

سوالات متداول

دانش آموزان و دانش جویان چگونه میتوانند وارد آزمون شوند؟

کافیست که روی لینک آزمون کلیک کنند تا وارد آزمون شوند

آیا هر زمانی آزمون برای دانش آموزان در دسترس است؟

خیر، فقط در بازه زمانی مشخص شده توسط شما دانش آموزان و دانش جویان میتوانند در آزمون شرکت کنند.

چه سایت دیگری برای ایجاد آزمون وجود دارد؟

سایت های متنوعی وجود دارند که میتوانند آزمون ایجاد کنند اما دیجی فرم بعد از گوگل فرم سایت بهتری نسبت به سایر سایت های مشابه است.

سخن پایانی

در قسمت سخن پایانی مربوط به ساخت آزمون آنلاین در واتساپ باید گفت که بعد از اتمام آزمون، پاسخ هایی که داتش آموزان و دانش جویان برای سوالات شما در نظر گرفته اند به صورت سیستمی تصحیح می‌شود. گوگل فرم اطلاعات و آمار کاملی از آزمونی که برگزار کردید را به شما ارائه می‌کند. به طوری که شما سخت و آسانترین سوالات را می‌توانید شناسایی کنید و از میانگین نمره و میزان پاسخگویی دانش آموزان مطلع شوید. از نظر شما بهترین روش ایجاد ازمون انلاین در واتس اپ اندروید و آیفون کدام است؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402