متاورس کجاست؟ | ورود به دنیای متاورس+ درآمد دلاری

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدیدی ظهور پیدا می‌کنند و روز به روز سبک زندگی گذشته را تغییر می‌دهند. در این بین، مفاهیم و پروژه‌های جدیدی نیز به وجود می‌آیند که توجهات افرادی از سرتاسر جهان را به خود جلب می‌کنند.

یکی از پروژه‌های نوظهور، متاورس (Metaverse) است که یک پروژه واقعیت مجازی در نظر گرفته می‌شود. این پروژه در تلاش است تا جهان فیزیکی پیرامون را با زندگی دیجیتال پیوند دهد. کاربران می‌توانند در متاورس به کار، تحصیل، معاشرت و تفریح بپردازند.

اگر می‌خواهید بدانید که متاورس چیست و با آموزش ورود به متاورس و خرید زمین در متاورس آشنا شوید در این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

دنیای متاورس چیست؟

در پاسخ به این سوال که متاورس چیست و چه هدفی دارد باید بگوییم که متاورس یک واژه مرکب است که از دو واژه متا (به معنای برتر و فراتر) و ورس (برگرفته از universe و به معنای جهان) تشکیل شده است. پس معنای این کلمه، «فراتر از جهان» است.

در حقیقت متاورس را یک فضای آنلاین سه بعدی می‌دانند که می‌توانید شخصیت خودتان را در قالب دیجیتال درست کنید. سپس در قالب آواتار یا شخصیت مخصوص به خودتان یا با کمک عینک‌های مخصوص، با تمام افراد و یا اشیایی که در این جهان قرار گرفته اند در تعامل باشید.

متیو بال، از افراد تاثیرگذار در عرصه اقتصاد دیجیتال، اصلی ترین ویژگی‌های متاورس را به این صورت بیان کرده:

  1. یک دنیای فعال و همیشه روشن است.
  2. کاربر می‌تواند به صورت زنده یا Real Time در این جهان وقت بگذراند.
  3. این فضا محدودیتی در جذب مخاطب ندارد و در آن واحد هر تعداد مخاطب می‌توانند در آن حضور پیدا کنند.
  4. اقتصاد پویا، مستقل و منحصر به فرد خود را دارد.
  5. فعالیت آن در سرتاسر فضاهای فیزیکی و دیجیتال گسترده شده است.
  6. می‌توانید ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی‌های دیجیتال نظیر NFTها را در این فضا منتقل کنید.
  7. همه افراد (چه کاربران عادی و چه شرکت‌های بزرگ) می‌توانند در این فضا محتوا ایجاد کنند.

متاورس کجاست؟

کاربردهای متاورس در دنیای مجازی چیست؟

هر روز مشاغل و صنایع جدیدی در متاورس پایه گذاری می‌شوند و این تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است. برخی از رایج ترین کاربردهای متاورس شامل این مواردند:

1.    بازی های متاورسی در کجاست؟

یکی از اصلی ترین منابع جذب سرمایه در متاورس، گیمینگ است که این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا علاوه بر تفریح و سرگرمی، به کسب درآمد نیز بپردازند.

برخی از محبوب ترین بازی‌های متاورس عبارتند از:

  • Sorare
  • The Sandbox
  • Axie Infinity
  • Decentraland

می‌توانید آیتم‌های داخل بازی‌ها را در قالب توکن‌های غیرمثلی ذخیره و مبادله کنید که همین موضوع باعث جذب سرمایه زیادی در متاورس شده است.

2.    خرید آنلاین در دنیای متاورس

هر روزه فروشندگان بیشتری به فکر عرضه و تبلیغ محصولاتشان در محیط جذاب متاورس می‌افتند. کاربران می‌توانند در متاورس لباس، کفش، عینک و هر چیزی را در اتاق‌های سه بعدی امتحان کنند. حتی می‌توانند یک نمای ۳۶۰ درجه از لباس را روی تن خودشان ببینند تا خرید راحت تری داشته باشند. همچنین اگر قصد خرید خودرو را دارید، می‌توانید در عین راندن خودروی مورد نظر و لذت بردن از رانندگی در این فضا، قابلیت‌ها و امکانات ماشین را هم بررسی کنید.

3.    سرگرمی و فراغت در متاورس

با کمک عینک و‌ هدست‌های واقعیت مجازی می‌توانید در این دنیای جدید تعاملات اجتماعی تان را بالا برده و با افراد مختلفی معاشرت کنید.

همچنین می‌توانید در رویدادهایی نظیر نمایشگاه‌های هنری، کنسرت، شوهای مد، مسابقات ورزشی و… هم شرکت کنید و به صورت مجازی از موزه‌ها یا اماکن تاریخی مورد علاقه تان دیدن کنید.

4.    امور مالی و بانکداری در دنیای متاورس

متاورس امکان دسترسی تمام افراد به موسسات مالی غیرمتمرکز در سرتاسر جهان را فراهم کرده است. همچنین آواتارها می‌توانند به نمای ۳۶۰ درجه از بانک مورد نظر دسترسی داشته باشند. با کمک این بانک‌ها همچنین می‌توانید به سایر دارایی‌های دیجیتال که مبتنی بر بلاک چین هستند دسترسی پیدا کنید.

این روش بانکداری تحولی عظیم در دنیای امروزی محسوب می‌شود و به کاربر این امکان را می‌دهد که با متصدی بانک در تعامل باشد و به تمام خدمات مورد نظرش بدون هیچ کم و کاستی دسترسی داشته باشد. بانک جی پی مورگان اولین بانکی بود که در سال ۲۰۲۲ در این فضای سه بعدی پایه گذاری شد. پیش بینی میشد که این بانک سالانه درآمدی بالغ بر ۱ تریلیون دلار داشته باشد.

البته کاربردهای متاورس محدود به موارد ذکر شده نمی‌شوند و متاورس توانسته به بسیاری از زمینه‌های دیگر نظیر خدمات درمانی، گردشگری و توریسم، املاک و مستغلات، دورکاری، آموزش و… نیز وارد شود.

متاورس کجاست دقیقا؟؟؟ آموزش ورود و ثبت نام در دنیای متاورس

تنها چیزی که برای ورود به این دنیای جدید و ناشناخته نیاز دارید اتصال اینترنت مناسب و یک دستگاه هوشمند (کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل و…) است. اگر چه وجود عینک یا هدست مخصوص، تجربه بهتر و واقعی تری را برای شما فراهم می‌کند اما وجود این ابزار و دستگاه‌های واقعیت مجازی ضروری نیست.

در مرحله بعدی از آموزش ورود به متاورس باید یک پلتفرم انتخاب کنید که با نیازهایتان متناسب است. سپس در پلتفرم مورد نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید. در برخی از شرایط برای این که بتوانید با پلتفرم مورد نظر در تعامل باشید، باید کمی هزینه کنید. برای این کار باید یک کیف پول سازگار با وب ۳ همچون کیف پول متامسک (MetaMask) را نصب کنید و کمی ارز دیجیتال در آن قرار دهید.

برخی از پلتفرم‌های متاورسی نظیر Cryptovoxels با ارزهای دیجیتال رایجی نظیر اتریوم کار می‌کنند اما برخی دیگر توکن‌های مخصوصی دارند. برای مثال برای این که با پلتفرم Decentraland کار کنید باید توکن مانا (MANA) را تهیه کنید. برای پلتفرم Somnium Space نیز باید توکن CUBE را تهیه کنید.

در آخرین مرحله از آموزش متاورس باید در پلتفرم مورد نظرتان به جستجو بپردازید. متاورس همچون یک جهان جدید است که نیاز به کاوش دارد. بعد از جستجو، فعالیت مورد نظرتان را انتخاب کنید و از قابلیت‌هایی که این جهان جدید به شما عرضه می‌کند لذت ببرید.

متاورس کجاست؟

نحوه خرید زمین مجازی  در دنیای متاورس

برای خرید زمین در متاورس باید همان کارهایی را انجام دهید که برای خرید توکن‌های غیرمثلی انجام می‌دهید. برای خرید زمین در متاورس ابتدا باید پلتفرم مد نظر را انتخاب کنید. البته با کمک فروشگاه‌های NFT همچون Rarible و OpenSea نیز می‌توانید در متاورس زمین خریداری کنید.

البته برخی از انواع پلتفرم نظیر OpenSea یک سری محدودیت برای کاربران ایرانی در نظر گرفته اند که خرید زمین در متاورس را با مشکل روبرو کرده اند. پس قبل از اقدام برای خرید زمین در متاورس، بررسی کنید که هیچ محدودیتی وجود نداشته باشد.

در مرحله بعدی از آموزش متاورس، یک کیف پول سازگار با پلتفرم تان انتخاب کنید. معمولا متامسک گزینه خوبی است. باید کیف پولی را انتخاب کنید که با مرورگر مورد استفاده تان سازگار باشد.

سپس باید ارز دیجیتال مناسبی را خریداری کنید. از آنجایی که هر پلتفرم، ارز دیجیتال خاصی را می‌طلبد قیمت زمین‌های موجود در هر پلتفرم ممکن است با هم متفاوت باشد.

در مرحله بعد، یک منطقه مجازی انتخاب کنید و از نظر هزینه، وسعت، مالک فعلی و… آن را با سایر منطقه‌ها مقایسه کنید. حالا گزینه «خرید زمین» را انتخاب کنید. بعد از این که تراکنش تکمیل شد، می‌توانید زمینی که خریداری کرده اید را در قسمت NFT کیف پول تان ببینید.

آینده متاورس در ایران و جهان چیست؟

متاورس هم اکنون در ابتدای مسیر پیشرفت قرار گرفته است و ظرفیت نامحدودی برای پیشرفت و تغییر سبک زندگی ما دارد. زمین‌های مجازی در پلتفرم‌های سندباکس و دیسنترالند از سال ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۲ تا ۱۳ برابر رشد کردند که همین موضوع نشان دهنده پیشرفت و بالا رفتن ظرفیت این زمین‌هاست.

از آنجایی که برندهای مشهوری نظیر گوچی، سامسونگ و آدیداس و همچنین بانک معتبر جی پی مورگان وارد این پلتفرم شدند، ارزش زمین‌های این پلتفرم‌ها بیش از پیش شد. این که در سال‌های آتی متاورس رشد کند یا دچار رکود شود، به این بستگی دارد که کاربران در چه حد از پلتفرم‌های متاورس استقبال می‌کنند.

این متاورسی که همش میگن، کجاست بالاخره!!!

امروزه تکنولوژی به میزان زیادی پیشرفت کرده و چیزهایی خلق شده اند که در سال‌های گذشته حتی از ذهن ما رد هم نمی‌شدند. در آینده هم مطمئنا دنیای دیجیتال با سرعت فوق العاده ای پیشرفت خواهد کرد.پروژه متاورس تاکنون توانسته خیلی از جنبه‌های زندگی ما را تغییر دهد و جایگزین بسیاری از روش‌های سنتی شود.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402