اصطلاحات جامع کیپاپ ؛ 58 اصطلاح که معنی آن را شاید ندانید

اصطلاحات جامع کیپاپ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر به تازگی با دنیای موسیقی پاپ کره ای آشنا شده باشید، احتمالا با اصطلاحات کیپاپ ناآشنا هستید. گاهی این اصطلاحات کمی پیچیده و سخت هستند، پس بیایید در ادامه با معنی اصطلاحات کیپاپرها آشنا شویم.

دنیای موسیقی پاپ کره‌ای دنیای نسبتا پیچیده‌ای دارد. اگر به تازگی با این سبک آشنا شده‌ باشید ممکن است به اصطلاحات و کلماتی برخورد کنید که متوجه معنی آنان نشوید. حتی ممکن است تصور کنید طرفداران کی پاپ به زبان دیگری سخن می‌گویند! در ادامه تعدادی از اصطلاحات کیپاپ و معانی آنان را قرار خواهیم داد تا با معنی و کاربرد آنها آشنا شوید. با بررسی کلمات پرکاربرد در کیپاپ همراه پلازا بمانید.

فهرست مطالب:

اصطلاحات کیپاپ و معانی آنان

در این بخش به معرفی اصطلاحات جامع کیپاپ که رایج هستند به صورت کامل می‌پردازیم. اصطلاحات کیپاپ با تلفظ را بررسی می‌کنیم و به سوالاتی از قبیل: آیدل چیست ؟ دیسبند یعنی چه ؟ بایس رکر چیست ؟ فندوم یعنی چه ؟ کامبک در کیپاپ چیست ؟ مولتی فن چیست ؟ فن میتینگ چیست ؟ دبیو چیست ؟ استف یعنی چه و بسیاری اصطلاحات جامع کیپاپ پاسخ می‌دهیم. با دیکشنری کیپاپی همراه ما باشید تا تلفظ اصطلاحات کیپاپ را بشناسید.

1. کی پاپر (Kpoper)

کیپاپر یعنی چی ؟ کی‌پاپر اصطلاحی است که به طرفداران موسیقی پاپ کره‌ ای اطلاق می‌شود. بنابراین اگر شما نیز از طرفداران این سبک هستید اصطلاح کی پاپر برای شما نیز صدق می‌کند! اکنون دیگر می‌دانید نام طرفداران گروه های کیپاپ کی پاپر است! پس به سراغ سوال بعدی می‌رویم، آیدل یعنی چه ؟

روکی در کی پاپ چیست؟ / اصطلاحات کیپاپ به انگلیسی / اصطلاحات در کیپاپ

2. آیدِل (IDOL)

آیدل به چه معناست؟ در فرهنگ هواداران کره جنوبی، آیدل به شخصیت مشهوری گفته می‌شود که در زمینه کی پاپ چه به عنوان عضوی از یک گروه و چه تک نفره فعالیت می‌کند. بنابراین اگر کسی از شما پرسید معنی آیدل چیست ؟ بدانید که منظور از این کلمه «خواننده کی پاپ» است و از اصطلاحات پرکاربرد بین کیپاپر ها است.

3. اِم وی (MV)

یکی دیگر از اصطلاحات موسیقی کیپاپ “اِم وی” است که مخفف کلمه موزیک ویدیو (Music Video) است و توسط کی پاپرها برای اشاره به موزیک ویدیو خواننده یا همان آیدل مورد نظر کره‌ای استفاده می‌شود.

همچنین بخوانید :

4. دِبیو (Debut)

دبیو کردن یعنی چه؟ اصطلاح دبیو که لاتین آن Debut است، در انگلیسی به معنی شروع کردن و آغاز کردن است. در اصطلاحات کیپاپ نیز معنی کلمه Debut همین است و در مواقعی استفاده می‌شود که یک آرتیست کره ای به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند. حالا دیگر می‌دانیم معنی دبیو چیست و چه زمانی استفاده می‌شود.

5. فن (Fan)

کلمه فن مختص به استفاده کی پاپرها نیست و به طور کلی به طرفداران سبکی خاص یا طرفداران سلبریتی‌ها اطلاق می‌شود و در لغت نامه کیپاپ نیز این کلمه استفاده زیادی دارد. مهم‌ترین سوال برای پیدا کردن دوستی هم‌سلیقه با شما این است که بپرسید فن چه گروه یا چه بازیگری است؟

6. فندوم (Fandom)

اصطلاح فندوم یعنی چه؟ به مجموعه طرفدارهای یک گروه پاپ کره‌ای، فندوم گفته می‌شود. و هر فندوم نام مختص به خود را دارند. مثلا به فندوم گروه معروف بی تی اس “آرمی” یا به فندوم گروه استری کیدز “استی” و به طرفداران گروه بی تی او بی “ملودی” می‌گویند.

7. مولتی فن (Multi Fan)

مولتی فن چیست ؟ مولتی فن در لغت نامه کیپاپ به شخصی گفته می‌شود که طرفدار تمام یا تعداد بسیاری از گروه های کیپاپ است. به اصطلاح عامیانه‌تر مولتی فن به طرفدار دو آتشه موسیقی کی پاپ کره گفته می‌شود که تمام یا تعداد بسیاری از گروه های موسیقی کره ای را دنبال کرده و طرفدار آنان باشد.

8. فن وار (Fan War)

فن وار به معنی جنگ طرفداران است. شاید برایتان عجیب باشد اما طرفداران گروه های پر طرفدار کی پاپ به حدی به گروه کی پاپی خود علاقه دارند که به خاطر آن با طرفداران گروه‌های رقیب در فضای مجازی و گاها حقیقی، کل کل و بحث‌های متعدد دارند که در اصطلاح به آن فن وار یا جنگ فن‌ها می‌گویند. با ادامه لیست معنی کلمات کی پاپ همراه ما بمانید.

9. فن میتینگ (Fan Meeting)

رویدادهایی که در آن خواننده کی پاپ یا همان آیدل، با طرفداران خود ملاقات می‌کند را فن میتینگ می‌گویند. معمولا خواننده‌ها و بازیگران در فن میتینگ هایشان بازی‌های مختلف می‌کنند یا آهنگ می‌خوانند و با فعالیت‌های این‌چنینی طرفدارانی که به دیدن ان‌ها رفته‌اند را سورپرایز می‌کنند.

10. فن ساین (Fan Sign)

معنی فن ساین یعنی چه ؟ در اصطلاح قبلی، گفتیم که فن میتینگ به جلسه ملاقات آیدل (خواننده پاپ کره‌ای) با طرفداران خود گفته می‌شود. فن ساین همان جلسه ملاقات است منتها این رویداد، اغلب برای گرفتن امضای آلبوم‌ جدید آن آیدل شکل می‌گیرد. فن ساین خصوصی‌تر است و شامل صحبت حضوری، عکاسی و امضا گرفتن نیز می‌شود.

معنی فن ساین / اصطلاحات کره ای کیپاپ / اصطلاحات کیپاپ با تلفظ

11. دیسبند (Dissband)

اگر بنا به اتفاقاتی اعضای یک گروه موسیقی کی پاپ بخواهند قرارداد خود را با کمپانی تمدید نکنند و یا راه جداگانه‌ای را پیش بگیرند و از هم جدا شوند در اصطلاحات کیپاپ به آن دیسبند گفته می‌شود. معنی دیسبند در واقعیت برای طرفداران یک گروه غم‌انگیزترین واژه ممکن است.

12. کامبک (Come Back)

کامبک در کیپاپ چیست ؟ این اصطلاح در زمان انتشار آهنگ، موزیک ویدیو یا آلبوم جدید گروه ها و آیدل‌های کیپاپ استفاده می‌شود.

13. منیجر (Manager)

ترجمه لغوی این کلمه لاتین به معنی مدیر است و در لیست کلمات کی پاپ به کسی اطلاق می‌شود که فعالیت آیدل‌ها و گروه‌های کی پاپ را مدیریت کرده و بر کارهای آنان نظارت می‌کند.

14. ساسِنگ (Sasaeng)

ساسنگ در kpop چیست؟ ساسنگ همان پاپاراتزی یا خبرنگار مخصوص تهیه گزارش از سلبریتی‌ها است. این واژه ترجمه کره‌ای این اصطلاح است. ساسنگ‌ها خبرنگارانی هستند که به هر صورتی قصد نزدیک شدن به آیدل‌ها و سردرآوردن از زندگی شخصی آنان را دارند. البته تفاوت ساسنگ‌ها با پاپاراتزی‌ها این است که پاپاراتزی‌ها خبرنگار هستند اما ساسنگ‌ها افراد عادی یا از طرفداران خواننده کی پاپ نیز می‌توانند باشند که یکی دیگر از اصطلاحات دیکشنری کی پاپ است.

15. ماما (MAMA)

جشنواره جایزه ام‌نت آسیا (Mnet Asian Music Awards) نام یکی مهم‌ترین جشنواره‌ های موسیقی کره جنوبی است، که هرساله برای خوانندگان کره‌ ای و گروه های کیپاپ اهمیت بسیاری دارد. در این مراسم هر آیدل به صورت تک نفره و گروهی اجرای خاص و ماندگاری طراحی و اجرا می‌کند و دربین اجراها جوایز داده می‌شود. این مراسم تا پیش از شیوع ویروس کرونا در سه کشور کره، ژاپن و هنگ‌کنگ برگزار میشد.

اصطلاحات کیپاپ / معنی کلمات کی پاپ

16. روکی (Rookie)

روکی در کی پاپ چیست؟ در ادامه معنی کلمات کی پاپ باید بگوییم که روکی به آیدل (خواننده) یا گروه کی پاپ تازه کار و نوظهور گفته می‌شود.

17. هیتر (Hater)

هیتر کیپاپ چیست ؟ Hater یکی دیگر از اصطلاحات کیپاپ و به معنی شخص نفرت پراکن است. این کلمه در فرهنگ کی پاپ به کسی گفته می‌شود که نسبت به آیدل‌ها و گروه های کیپاپ نفرت پراکنی می‌کند. در تلفظ اصطلاحات کیپاپ باید کمی دقت کرد، گاهی می‌شنویم که بعضی افراد بجای هِیتر، این اصطلاح را هیتر تلفظ می‌کنند!

18. ریل (Real)

معنی ریل در کیپاپ به دو صورت استفاده می‌شود. برخی آن را معادل Real انگلیسی به معنای واقعی می‌دانند، و برخی دیگر آن را معادل با رل از کلمه Relationship به معنای دوستی و ارتباط می‌گیرند.

همچنین بخوانید :

19. وکال (Vocal)

در میان معنی کلمات کی پاپ به وکال می‌رسیم. معنی وکال در کیپاپ خوانندگی است. مِین وکالیست (Main Voclist) نیز به فرد یا افرادی گفته می‌شود که صدای بهترین نسبت به سایر اعضا دارند و مدت زمان بیشتری می‌خوانند.

20. پادشاه کیپاپ (King of Kpop)

اگر برای شما هم سوال پیش آمده که پادشاه کیپاپ کیست؟ باید بگوییم در هر دوره به معروف‌ترین، محبوب‌ترین و موفق‌ترین گروه کیپاپی، پادشاه کیپاپ می‌گویند. در حال حاضر BTS پادشاه کی پاپ است.

آیدل به چه معناست

21. ویژوال در کیپاپ چیست؟

ویژوال چیست؟ ویژوال در اصطلاحات کیپاپ به معنی کسی است که به استانداردهای زیبایی کشور کره نزدیکتر است و به نوعی چهره آن گروه معرفی می‌شود. به عنوان مثال اگر شنیدید که کیم سوکجین و کیم تهیونگ ویژوال‌های گروه بی تی اس هستند به این منظور است که آنها از لحاظ زیبایی به چهره گروه معروف هستند. یا مارک و جینیونگ ویژوال گروه گاتسون اند.

22. معنی ساب یونیت چیست؟

هر گروه کی پاپ می‌تواند یک یا چند زیر گروه داشته باشد که به این اصطلاحات کیپاپ به انگلیسی ساب یونیت می‌گویند. به عنوان مثال گروه اکسو دو زیرگروه EXO-CBX و EXO-SC دارد. یا همچنین ساب یونیت تهکوک دربین آرمی‌ها خیلی معروف است و طرفداران بی صبرانه منتظر انتشار یک آهنگ از کیم تیهونگ و جئون جانگ کوک هستند. 

دیکشنری کی پاپ

23. بایس در کی پاپ چیست؟

بایس به انگلیسی (Bias) در اصطلاحات جامع کیپاپ و در دیکشنری کی پاپ به عضو مورد علاقه یک طرفدار در گروه گفته می‌شود. بدین ترتیب هرکسی که استعداد، مهارت و یا چهره او در بین افراد گروه مورد توجه شما قرار بگیرد او بایس شما است. یکی دیگر از اصطلاحات کیپاپ با تلفظ بایس رکر (bias wrecker) نیز ممکن است پس از بایس به گوشتان بخورد که آن نیز به همین منوال است اما به دومین فردی گفته می‌شود که در نظر شما جذاب و فریبنده باشد. 

24. شیپ در کیپاپ یعنی چه؟

واژه شیپ کردن در اصطلاحات کی پاپ برگرفته از واژه انگلیسی Relationship است و به دوستی و ارتباط بین دو آیدل اشاره می‌شود.

25. منظور از رنگ فندوم چیست؟

هر گروه کی پاپ یک رنگ را به نشانه گروه خود می‌داند. به عنوان مثال رنگ فندوم گروه Twice صورتی، رنگ فندوم گروه BTS بنفش، رنگ فندوم گروه BlackPink سیاه صورتی و رنگ گروه BigBang زرد است.

اصطلاح فندوم یعنی چه

26. مکنه و هیونگ به چه کسانی گفته می‌شود؟

در اصطلاحات جامع کیپاپ مکنه به کوچکترین عضو و همچنین واژه هیونگ به بزرگترین عضو گروه گفته می‌شود. کلمه هیونگ به زبان کره ای به معنای برادر بزرگتر و کلمه دونگسِنگ به معنای برادر کوچکتر نیز اطلاق می‌شود. 

27. کانسپت چیست؟

واژه کانسپت به زبان انگلیسی به معنای تصور کلی از چیزی است. معمولا هنگام انتشار آلبوم یک آیدل یا گروه بیشتر گفته می‌شود. مثلا کانسپت آلبوم یک گروه می‌تواند دارک، کیوت، جذاب و یا گرل کراش باشد. 

28. فن چنت چیست؟

فن چنت (Fan Chants) به معنی شعارهای هواداران، یکی از راه‌های تعامل بین آیدل‌‌ و طرفدارانش در مراسم و کنسرت‌ها است. عموما فن چنت‌ها با اسامی اصلی آیدل‌ها گفته می‌شود و یا در لیریک اصلی آهنگ قرار داده می‌شود تا طرفداران، خواننده را هنگام خواندن همراهی کنند. 

29. استریم کردن چیست؟

واژه استریم (Stream) در میان اصطلاحات کره ای کیپاپ به معنای حمایت کردن از آثاری است که آن آیدل و گروه منتشر می‌کند. به عنوان مثال شاید در بین پست‌های کیپاپرها ببینید که نوشته‌اند ” اهداف استریم کامبک جدید” و اهدافی را برای بازدید زدن در یوتیوب، شنیدن آهنگ در پلتفرم‌های جهانی موسیقی مانند Spotify و Apple Music لیست کرده‌اند. تماشای موزیک ویدئوی آیدل و شنیدن آهنگ‌های آنها از پلتفرم‌های گفته شده نوعی استریم محسوب می‌شود. 

30. معروف‌ترین ورایتی شو های کره ای چه هستند؟

برنامه تلویزیونی یا همان ورایتی شو (variety show) یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های کره ای است که آیدل‌ها و بازیگران اغلب در آنها شرکت می‌کنند و به صورتی سریال درحال پخش و یا کامبک جدید خود را تبلیغ می‌کنند. درحال حاضر ورایتی شو Knowing Brothers, Running Man, 2 Days 1 Night, Law Of The Jungle از محبوب‌ترین ورایتی شو های کره ای محسوب می‌شوند. 

ورایتی شو

همچنین بخوانید :

31. لایت استیک چیست؟

یکی دیگر از اصطلاحات کیپاپ به انگلیسی لایت استیک است که یک دستگاه الکترونیکی قابل حمل و درخشان است که برای هر آیدل یا گروه به صورت‌های متفاوت طراحی شده است در تصویر زیر می‌توانید طرح‌های مختلفی از آن را مشاهده کنید. 

معنی ساب یونیت

32. فن سرویس یعنی چه؟

متداول ترین معنی کلمه فن سرویس (Fan Service) در اصطلاحات جامع کیپاپ به معنای نشان دادن عشق و محبت به طرفداران از جانب آیدل است. به عنوان مثال یک آیدل یا گروه  تصمیم می‌گیرید تا در مراسم فن ساین یا فن میتینگ خود با طرفدارانش عکس بگیرد، بغلشان کند و  یا برایشان یک میان وعده خوشمزه بخرد، به مسائل این‌ چنینی در کی پاپ فن سرویس گفته می‌شود. 

33. فنکم یعنی چه؟

فنکم ( Fan Cam) در اصطلاحات کیپاپ به ویدئوهایی گفته می‌شود که طرفداران یک آیدل یا گروه در مراسم‌های مختلف و کنسرت‌ها از آیدلشان می‌گیرند. آنها مومنت‌ ها (Moment) و یا همان لحظات جالبی را که در مراسم و یا کنسرت‌ها برای آیدلشان رخ می‌دهد را از نگاه خود ضبط می‌کنند و در فضای مجازی به انتشار می‌گذارند تا طرفداران دیگر نیز آن را تماشا کنند. در برخی مواقع نیز برعکس می‌شود، به عنوان مثال از طرف کمپانی آن آیدل و گروه می‌تواند فنکم‌های رسمی برای طرفداران منتشر شود.

34. ساسنگ فن چیست؟

از دیگر اصطلاحات در کیپاپ ساسنگ فن است که به طرفدارانی می‌گویند که کارشان از طرفداری گذشته و شبیه به یک پاپاراتزی یا استاکر دردسرساز، برای فرد مشهور مورد علاقه خود مزاحمت ایجاد می‌کنند. مثلا شماره تلفن یا آدرس خانه شخص معروف را پیدا می‌کنند و آرامشش را مختل می‌کنند.

35. معنی ریل در کیپاپ چیست؟

بعضی ها این کلمه را معادل Real یا همان واقعی و بعضی معادل Relationship به معنی دوستی و ارتباط درنظر می‌گیرند. بهرحال وقتی از اصطلاح ریل در کیپاپ استفاده می‌شود یعنی طرفداران معتقد هستند مومنت‌های آن دو فرد معروف واقعی است و احتمالا بین آن‌ها یک رابطه واقعی وجود دارد. مثلا خیلی‌ها تهکوک را یک کاپل واقعی می‌دانند و آن‌ها را به شدت شیپ می‌کنند.

36. مکنه چیست؟

به کوچکترین و کم سن و سال‌ترین عضو هر گروه کیپاپ مکنه گروه گفته می‌شود. مثلا جئون جون گوک مکنه گروه بی تی اس یا یوگیوم مکنه گروه گاتسون است.

37. مکنه لاین چیست؟

طبق معنی مکنه که پیش‌تر گفتیم، مکنه لاین به گروهی از اعضای یک گروه که کمترین سن را دارند مکنه لاین گفته می‌شود. مثلا در گروه بی تی اس مکنه لاین شامل: جونگوک، جیمین و تهیونگ است.

38. هیونگ لاین چیست؟

به اعضایی از گروه که سن بیشتری دارند هیونگ لاین می‌گویند. به طور مثال بنگچان و چانگبین و لینو هیونگ لاین استری کیدز هستند.

39. استف یعنی چه؟

استف به کارمندان (شخص یا اشخاصی) از کمپانی گفته می‌شود که به اعضای گروه در مسائل مختلف و برنامه‌ریزی کمک می‌کنند.

40. ووکال لاین و رپ لاین به چه معناست؟

به خوانندگان اصلی یک گروه ووکال لاین گفته می‌شود و به همین منوال به رپرهای یک گروه نیز رپ لاین می‌گوییم.

41. بایس رکر چیست؟

همان‌طور که قبلا گفتیم بایس یعنی چی و دانستید که عضوی از یک گروه کیپاپ که بیشتر از همه توجه‌تان را به خودش جلب کند بایس شماست، دومین شخصی که در گروه بیشتر از بقیه به او علاقه دارید تبدیل به بایس رکر شما می‌شود و به این ترتیب با یکی دیگر از اصطلاحات جامع کیپاپ آشنا شدید.

42. معنی سولمیت در کیپاپ چیست؟

سولمیت یکی از اصطلاحات جامع کیپاپ و به معنای هم‌روح یا همزاد است و به دو عضو از یک گروه گفته می‌شود که همزادپنداری بسیاری با یکدیگر دارند و می‌توانند به یکدیگر آرامش دهند.

43. ادیشن یعنی چی؟

ادیشن یکی دیگر از اصطلاحات دیکشنری کی پاپمقاله ما است. به تست دادن برای قبولی در یک کمپانی و قرارداد بستن با کمپانی برای انجام فعالیت‌های هنری، ادیشن دادن می‌گویند.

44. کیدراما به چه معناست؟

کیدراما (Kdrama) مخفف (Korean Drama) است و به معنای سریال کره ای است.

تلفظ اصطلاحات کیپاپ / معنی کلمات کی پاپ / اصطلاحات کیپاپ بی تی اس

45. معنی نتیزن در کیپاپ چست؟

در ادامه معنی کلمات کی پاپ به اصطلاح نتیزن می‌رسیم. نتیزن به افرادی می‌گویند که در اینترنت درباره هر موردی مربوط به اخبار افراد معروف مانند بازیگران، خواننده ها و فیلم و سریال‌ها صحبت می‌کنند و نظر می‌دهند. نتیزن در میان اصطلاحات کیپاپ به معنی شهروندان اینترنتی نیز معنی می‌شود.

46. معنی اوتی سون در کی پاپ چیست؟

اصطلاح ot7 زمانی استفاده می‌شود که بخواهید از علاقه به اعضای یک گروه صحبت کنید. مثلا در میان اصطلاحات کیپاپ بی تی اس ، اگر تمام هفت عضو گروه بایس شما هستند، شما یک اوتی سون هستید، یعنی هر 7 عضو این گروه را دوست دارید. احتمالا هشتگ اوتی ایت #OT8 را زیر پست های گروه استری کیدز زیاد دیده‌اید. این نیز معنایی مشابه دارد یعنی استری کیدز زمانی معنا پیدا می‌کند که تمام 8 عضو کنار یکدیگر باشند. و استی ها به تمام 8 عضو عشق و توجه یکسانی می‌دهند.

47. کلون شدن در کیپاپ چیست؟

در لیست معنی کلمات کی پاپ به اصطلاح کلون شدن می‌رسیم. کلون شدن به معنای رودست خوردن است. زمانی استفاده می‌شود که ما را سرکار گذاشته باشند و همه چیز جور دیگری پیش برود.

48. معنی استن در کیپاپ چیست؟

استن کردن به معنی پشتیبانی کردن یک گروه است. مثلا وقتی یک نفر می‌گوید من اکسو استنم، یعنی تمام ویدئو‌ها، کلیپ‌ها و آهنگ‌های اکسو را دنبال می‌کنم و در یوتیوب و اسپاتیفای و دیگر پلتفرم‌ها از آن‌ها حمایت می‌کنم.

49. بلک کارت در کی پاپ چیست؟

بلک کارت به معنی کارت بدون محدودیت برداشت کردن است. نوعی کارت بانکی پولی که پول فراوان در آن است و می‌توان مانند یک فرد وی آی پی بدون هیچ محدودیتی با آن خرید کرد.

50. معنی فلاپ در کی پاپ چیست؟

فلاپ شدن یعنی شکست خوردن. در میان اصطلاحات کیپاپ اگر شنیدید می‌گویند موزیکی فلاپ شده یعنی بازدهی آن بسیار کم بوده و آن‌طور که باید دیده نشده.

51. اصطلاحات رول پلی کیپاپ

بصورت کلی “رول پلیر” به معنی بازی کردن نقش یک شخص دیگر است. شما می‌توانید در شبکه های اجتماعی و برخی گروه ها و کانال های مختلف، نقش یک شخصیت معروف را بازی کنید و پروفایل و نام کاربری خود را به شخص مورد نظر تغییر دهید و بجای آن شخص با دیگر افراد گفت و گو کنید.

به همین ترتیب “کیرول” به معنی بازی کردن نقش یک فرد معروف کره ای است. به طور مثال شما می‌توانید نام کاربری و پروفایل خودتان را به اسم جنی (عضوی از گروه بلک پینک)، تغییر دهید و نقش او را بازی کنید. در حال حاضر رول کیرول را بازی کردن در میان افراد، بیشتر محبوب است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

52. ساب وکالیست

ساب ووکالیست به خواننده های فرعی یک گروه گفته می‌شود که نسبت به “مین ووکال” (یا همان ووکالیست اصلی)، لاین های کمتری را می‌خوانند.

53. سولو

سولو در لغت به معنی تک است. یک آرتیست سولو می‌تواند به صورت تکی و تنها بخواند یا بنوازد. سولو آرتیست به فردی گفته می‌شود که به صورت فردی فعالیت می‌کند.

54. سولو استن

سولو استن به فردی گفته می‌شود که در یک گروه فقط به یک شخص خاص علاقه دارد و تنها همان یک نفر را حمایت می‌کند.

55. رئالیتی‌شو

رئالیتی شو به برنامه هایی گفته می‌شود که بیشتر جنبه مستند و واقعی دارند و زندگی شخص یا اشخاص معروف را بصورت نمایش تلوزیونی به تصویر می‌کشند. مثلا برنامه Bts In The Soop یک رئالیتی شو است که در آن اعضای بی تی اس به عنوان تعطیلات به یک ویلا در کنار یک دریاچه می‌روند و زندگی آن‌ها در این ویلا در این برنامه به بینندگان نشان داده می‌شود.

56. کی‌فنها و اینتر فنها

در حالت کلی طرفداران دنیای سرگرمی و موسیقی کره جنوبی به دو دسته تقسیم می‌شوند: “کی فن” به طرفدارانی گفته می‌شود که کره‌ای هستند و “اینتر فن” به دیگر طرفداران بین‌المللی در سرتاسر دنیا گفته می‌شود.

57. پرومت کردن

پرومت کردن به معنی تبلیغ کردن است. هر کمپانی کره ای پیش از انتشار یک آلبوم یا فعالیت جدید از اعضای خودش شروع به پرومت کردن می‌کند و به روش‌های مختلفی افراد را مشتاق به خریدن یک ترک یا آلبوم جدید و دنبال کردن فعالیت‎های اعضای مورد نظر می‌کند.

58. فن‌فیک

فن فیک یا فیکشن به داستان‌هایی گفته می‌شود که طرفداران با توجه به تصورات خود می‌نویسند درحالی که شخصیت‌های اصلی این داستان ها آیدول‌های مورد علاقه شان هستند. معمولا شخصیت اصلی این فن فیک‌ها، شیپ های پرطرفدارتر در هر گروه هستند.

کلام پایانی

در این مطلب از پلازا با معرفی اصطلاحات پر کاربرد کیپاپ همراه شما بودیم و معانی اصطلاحاتی که کاربرد بیشتری در دنیای کیپاپ دارند را اشاره کردیم. اگر اصطلاح جدیدی مدنظر دارید و از معنی آن مطلع نیستید، می‌توانید در پایین همین صفحه در قسمت کامنت‌ها برایمان یادداشت کنید تا معنی آن را به شما بگوییم. ممنون که در مقاله اصطلاحات کیپاپ همراه ما بودید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران97 دیدگاه
avatar
مائده
.
23 فروردین 1403، 20:28
پاسخ
3
0
من کی پاپ لاورم ولی من پیشتر رو بی تی اس تمرکز دارم و این دلیل نمیشه بگم کینگ کی پاپ بی تی اسه همه گروه ها در یه سطح هستن و ما نباید بخواطره اینکه جوایز و طرفدار های یک گروه چون بیشتره و بگیم اون کینگه واقعا این باعث تاسف هست که شماها سر ایدول ها و گروه های مورد علاقت دعوا و بحث میکنید ما نباید باهم بحث کنیم چون هیتر ها فرصت پیدا میکنن تا به آیدولامون و گروه هایی که طرفدارشونیم هیت بدن لطفا بحث نکنید!! 😊
avatar
‹‹‹아미⭐️방탄손연단;
.
27 اسفند 1402، 10:40
پاسخ
5
2
اکسوالز: اکسو کینگ کیپاپه...... کیپاپرا: بهترین جوک سال همینه.
avatar
بوبو
.
05 اسفند 1402، 14:16
پاسخ
4
10
بی تی اس پادشاهی معلومه
avatar
Army
.
30 دی 1402، 03:24
پاسخ
6
24
خب معلومه که پادشاه کیپاپ بی تی اسه😎 شما هر چقدر می‌خواین ... پاره کنید اما هیچکدومتون انگشت کوچیکه ی بی تی اسم نمی‌شید پس shut up 🤣🤫
avatar
فاطمه
.
24 دی 1402، 01:16
پاسخ
48
10
خاهشا این مطلب رو درست کنید اکسو پادشاه کیپاپه ن بی‌تی اس
avatar
...
.
11 اسفند 1402، 18:16
پاسخ
3
3
@فاطمه
اکسو فقط تا ۶ ماه بعد از دبیوشون پادشاه بودن بعدش لقب برگشت به بنگتن(BTS)
نمایش 5 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402