آموزش ساخت کانال خصوصی تلگرام؛ راهنمای جامع ایجاد کانال خصوصی تلگرام

ساخت کانال خصوصی تلگرام/ایجاد کانال خصوصی تلگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کانال‌های تلگرام به دو دسته عمومی و خصوصی تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این راهنمای جامع ساخت کانال خصوصی تلگرام قصد داریم به شکل تخصصی به این نوع کانال‌ها بپردازیم. علاوه بر روش‌های ایجاد کانال خصوصی تلگرام به شما آموزش می‌دهیم که چگونه تنظیمات کانال را مطابق با نیازهای خود تغییر دهید.

با اضافه شدن قابلیت ساخت کانال به پیام‌رسان محبوب تلگرام، تحول بزرگی در تولید و انتشار محتوا ایجاد شد. علاوه بر این بسیاری از کسب‌و‌کارها برای فروش محصولات خود از این بستر استفاده می‌کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم راهنمای جامعی را برای ساخت کانال خصوصی تلگرام به شما ارائه دهیم. در ادامه این مطلب خواهید دید که ایجاد کانال خصوصی تلگرام چندان کار سختی نیست و همین الان می‌توانید کسب‌و‌کار خود را روی تلگرام راه‌اندازی کنید. پس با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

آموزش ساخت کانال خصوصی تلگرام به صورت گام به گام

در این قسمت ابتدا به نحوه ساخت کانال خصوصی تلگرام به صورت گام به گام و تصویری خواهیم پرداخت. پس از آن به سراغ نکات تکمیلی در مورد ایجاد کانال خصوصی تلگرام می‌رویم. در پایان نیز به دو سؤال متداول در مورد ساخت کانال خصوصی پاسخ می‌دهیم. توجه داشته باشید که نحوه ساخت کانال خصوصی در دسکتاپ، گوشی آیفون و سیستم عامل اندروید یکسان است و نسخه دسکتاپ تنها در مرحله اول متفاوت است.

۱. ابتدا تلگرام خود را باز کنید. همان‌گونه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید در قسمت پایین صفحه آیکون New message به شکل یک مداد قرار دارد. روی آن بزنید تا به مرحله بعد بروید.

ساخت کانال خصوصی تلگرام/ایجاد کانال خصوصی تلگرام

توجه داشته باشید که برای تلگرام دسکتاپ آیکون مداد وجود ندارد و باید مانند شکل زیر از منوی سمت چپ روی گزینه New Channel کلیک کنید. سایر موارد در تمام پلتفرم‌ها یکسان است.

ساخت کانال خصوصی تلگرام/کانال خصوصی تلگرام چیست؟

۲. در منوی جدید با نام New Message سه گزینه مانند تصویر زیر مشاهده می‌کنید. گزینه اول یعنی New Group برای ساخت گروه تلگرام کاربرد دارد. برای ساخت کانال خصوصی روی گزینه New Channel بزنید تا وارد مرحله بعد شوید.

ایجاد کانال خصوصی تلگرام/ساخت کانال خصوصی تلگرام

۳. در این مرحله صفحه‌ای مانند شکل زیر مشاهده می‌کنید. در متن مشاهده شده راجع به کانال توضیح داده شده است. روی گزینه آبی Create Channel بزنید.

۴. در منوی New Channel که مانند تصویر است باید ابتدا نام کانال خود را انتخاب کنید. نام کانال در قسمت بالا به اعضا نمایش داده می‌شود و با آدرس کانال متفاوت است. سپس از علامت دوربین عکاسی کنار آن یک تصویر یا لوگو برای کانال خصوصی خود انتخاب نمایید. در کادر Description نیز توضیح کوتاهی راجع به کانال خود قرار دهید. پس از تکمیل مراحل روی علامت تیک بالای صفحه بزنید تا وارد تنظیمات کانال شوید.

ایجاد کانال خصوصی تلگرام/ساخت کانال خصوصی تلگرام

۵.  در بخش تنظیمات کانال که مانند شکل زیر است باید از بخش Channel type عمومی یا خصوصی بودن کانال را مشخص کنید. گزینه اول یعنی Public Channel برای کانال عمومی است و از شما می‌خواهد یک آدرس برای کانال مشخص کنید. برای ایجاد کانال خصوصی تلگرام روی Private Channel بزنید.

با زدن این گزینه کادری به نام Invite Link در پایین نمایش داده می‌شود که لینک ورود به کانال خصوصی تلگرام شماست. برای کپی کردن لینک از دکمه Copy و برای اشتراک‌گذاری با دیگران از دکمه Share استفاده کنید. علاوه بر این با زدن سه نقطه کنار لینک می‌توانید تصویر QR Code آدرس کانال خود را به اشتراک بگذارید. پس از تکمیل مراحل روی آیکون تیک بالای صفحه بزنید.

ایجاد کانال خصوصی تلگرام/ساخت کانال خصوصی تلگرام

۶. در مرحله آخر وارد منوی Add Subscribers می‌شوید. در اینجا می‌توانید مخاطبین خود را به کانال خصوصی خود اضافه کنید. پس از انتخاب اعضا روی فلش آبی رنگ پایین صفحه بزنید تا فرایند ایجاد کانال خصوصی تلگرام به پایان برسد.

ساخت کانال خصوصی تلگرام/ایجاد کانال خصوصی تلگرام

نکات تکمیلی در مورد ایجاد کانال خصوصی تلگرام

در این قسمت از راهنمای ساخت کانال خصوصی تلگرام به مواردی مانند تفاوت‌های کانال عمومی و خصوصی، نحوه تبدیل کانال عمومی به خصوصی و تنظیمات کانال اشاره می‌کنیم.

تفاوت کانال عمومی و خصوصی تلگرام در چیست؟

به طور کلی تفاوت کانال عمومی و خصوصی تلگرام در چهار مورد خلاصه می‌شود که به شرح زیر هستند:

  • آدرس کانال: اولین نشانه بارز یک کانال خصوصی یا اصطلاحاً کانال پرایوت تلگرام، آدرس آن است. آدرس کانال خصوصی به صورت خودکار ساخته می‌شود و نام آن را خود تلگرام تعیین می‌کند. برخلاف آدرس کانال عمومی که معمولاً یک نام معنادار است، آدرس کانال خصوصی از یک سری کاراکترهای بی‌معنی تشکیل می‌شود.
  • قابلیت جستجوی کانال: دومین تفاوت کانال عمومی و خصوصی تلگرام قابلیت پیدا شدن در جستجوست. به دلیلی که در قسمت اول عنوان شد، اگر نام کانال عمومی را با علامت @ جستجو کنید مستقیماً کانال به شما نمایش داده می‌شود اما این قابلیت برای کانال خصوصی وجود ندارد.
  • امکان ورود به کانال: کانال‌های عمومی به صورت آزاد در اختیار کاربران قرار دارد و نیازی به تأیید ادمین ندارند اما در کانال خصوصی اگر مورد تأیید ادمین نباشید به شما اجازه ورود و استفاده از کانال را نخواهد داد.
  • قابلیت مشاهده تعداد اعضا: اگر تا به حال وارد یک کانال عمومی شده باشید می‌بینید که تعداد اعضای کانال در قسمت بالا قابل مشاهده است. جالب اینجاست که حتی نیازی نیست عضو کانال باشید. در کانال خصوصی این مورد صادق نیست و فقط صاحب کانال و ادمین‌های آن می‌توانند تعداد اعضا را ببینند.

ورود به کانال خصوصی تلگرام چگونه است؟

برای ورود به کانال خصوصی تلگرام فقط دو راه وجود دارد:

  • روش اول استفاده از لینک دعوت مستقیم یا اصطلاحاً لینک جوین است که فقط ادمین و صاحب کانال به آن دسترسی دارند. کافی است روی این لینک که به شکل کاراکترهای عجیب و غریب است بزنید تا وارد کانال خصوصی شوید.
  • اگر لینک مستقیم کانال را ندارید باید با یکی از اعضای کانال آشنا باشید و از وی بخواهید که یک پیام از آن کانال برای شما ارسال کند. در پیام ارسال شده کافی است روی نام کانال بزنید تا وارد آن شوید. لازم به ذکر است که اگر صاحب کانال محدودیت در ارسال پست را فعال کرده باشد این روش امکان‌پذیر نیست.

تنظیمات کانال خصوصی تلگرام

پس از ساخت کانال خصوصی تلگرام از بخش تنظیمات آن می‌توانید بخش‌های مختلف کانال را تغییر دهید. توجه داشته باشید که تنظیمات کانال عمومی و خصوصی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. برای ورود به صفحه تنظیمات کانال خصوصی تلگرام کافی است وارد کانال خود شوید و روی نام کانال در قسمت بالا بزنید تا صفحه زیر به شما نمایش داده شود. در این صفحه روی آیکون مداد بزنید تا وارد تنظیمات شوید.

تنظیمات کانال خصوصی تلگرام/ساخت کانال خصوصی تلگرام

پس از ورود به صفحه تنظیمات کانال تعدادی گزینه به شما نمایش داده می‌شود که در این بخش به آن‌ها خواهیم پرداخت. گزینه‌های این منو به شرح زیر هستند:

  • Set Phot or Video: در این قسمت می‌توانید یک تصویر یا ویدئو برای کانال خود تعیین کنید.

ساخت کانال خصوصی تلگرام/تنظیمات کانال خصوصی تلگرام

  • Channel Type: با زدن این گزینه وارد صفحه جدیدی می‌شوید که در آن امکان تغییر کانال خصوصی به عمومی و بالعکس وجود دارد. توجه داشته باشید که برای تبدیل به کانال عمومی باید آدرس را خودتان در بخش Public link وارد کنید.
  • Discussion: با زدن این گزینه صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود و در آن می‌توانید کانال خود را به یک گروه متصل کنید. با اتصال کانال به گروه، هر چیزی که در کانال پست شود در گروه نیز نمایش داده خواهد شد. اگر از قبل گروه ساخته باشید نام آن مانند زیر نمایش داده می‌شود، در غیر این‌صورت یک گروه بسازید. پس از زدن روی نام گروه صفحه‌ای باز می‌شود که باید روی Link Group بزنید تا اتصال انجام شود.

ایجاد کانال خصوصی تلگرام/تنظیمات کانال خصوصی تلگرام

  • Sign Messages: با فعال کردن این گزینه می‌توانید نام ارسال کننده پست در زیر آن نمایش داده می‌شود.
  • Reactions: با زدن این گزینه صفحه‌ای باز می‌شود که در آن می‌توانید واکنش به پست‌ها را فعال یا غیرفعال کنید. پس از فعال کردن واکنش‌ها می‌توانید ایموجی‌های مجاز را خودتان انتخاب کنید تا اعضای کانال فقط بتوانند از این ایموجی‌ها استفاده کنند.
  • Administrators: با زدن این گزینه وارد صفحه جدیدی می‌شوید و برای افزودن ادمین به کانال روی Add Admin بزنید و فرد مورد نظر را انتخاب کنید. سپس صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود. در این صفحه می‌توانید دسترسی‌های ادمین مورد نظر را تغییر دهید که به صورت زیر است:
    • Change Channel Info: تغییر اطلاعات کانال
    • Post Messages: ارسال پست
    • Edit Messages of Others: ویرایش پیام‌های دیگران
    • Delete Messages of Others: حذف پیام‌های دیگران
    • Invite Users via Link: دعوت کاربران از طریق لینک
    • Manage Video Chats: مدیریت چت‌های تصویری
    • Add New Admins: اضافه کردن ادمین‌های جدید

ساخت کانال خصوصی تلگرام/تنظیمات کانال خصوصی تلگرام

  • Subscribers: با انتخاب این گزینه می‌توانید اعضای کانال خود را مشاهده کنید. علاوه بر این با زدن گزینه Add subscribers می‌توانید اعضای جدیدی به کانال اضافه کنید یا با Invite via Link برای مخاطبین خود لینک دعوت ارسال نمایید.
  • Remove Users: با ورود به این منو می‌توانید کاربرانی که نمی‌خواهید عضو کانال شما باشند را حذف کنید.
  • Recent Actions: با زدن این گزینه وارد تمام کارهایی که توسط ادمین‌های کانال انجام شده‌اند به شما نمایش داده می‌شود.
  • Delete Channel: در انتهای صفحه گزینه Delete Channel با رنگ قرمز نمایش داده شده است که با زدن آن کانال شما حذف می‌شود.

تنظیمات کانال خصوصی تلگرام/ایجاد کانال خصوصی تلگرام

سؤالات متداول

آیا ورود به کانال خصوصی تلگرام بدون لینک ممکن است؟

همان‌گونه که توضیح داده شد باید با یکی از اعضای کانال آشنا باشید و از او بخواهید یک پست از کانال برای شما ارسال کند. در پیام ارسال شده کافی است روی نام کانال بزنید تا وارد آن شوید. البته در صورتی که صاحب کانال امکان ارسال پیام‌ها را محدود نکرده باشد این روش امکان‌پذیر است.

تفاوت کانال عمومی و خصوصی تلگرام چیست؟

طبق توضیحات، کانال عمومی و خصوصی در ۴ ویژگی شامل آدرس کانال، قابلیت جستجوی کانال، امکان ورود به کانال و نمایش تعداد اعضا با یکدیگر تفاوت دارند. برای مطالعه بیشتر در این زمینه به بخش «تفاوت کانال عمومی و خصوصی تلگرام در چیست؟» در همین مقاله مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این راهنمای جامع، نحوه ساخت کانال خصوصی تلگرام را به صورت گام به گام و تصویری آموزش دادیم. پس از آن به نکات ایجاد کانال خصوصی تلگرام و تمام تنظیمات آن اشاره کردیم. کانال عمومی و خصوصی هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و برحسب نیاز باید یک مورد را انتخاب کرد. اگر صاحب کانال هستید کدام نوع کانال را برای مخاطبین خود ترجیح می‌دهید و دلیل شما چیست؟ دلایل خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
سایه صالح
.
19 خرداد 1402، 23:47
پاسخ
0
0
سلام من یه کانال تلگرامی زدم. و توی تنظیمات کانال لینکش رو خصوصی کردم. اما هر وقت کسی بخواد واردش بشه، کانال مثل یه کانال عمومی رفتار میکنه. یعنی طرف میتونه بدون جویین دادن پست ها رو ببینه! باید چیکار کنم که درست بشه؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402