بررسی گوشی پوکو M5s؛ بهترین موبایل اقتصادی بازار؟

گوشی پوکو m5s; مزیت و معایب محصول را بشناسید
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی پوکو M5s یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی موجود در بازار است که می‌توانید تهیه کنید. در ادامه با پلازا همراه باشید تا بیشتر با مزایا و معایب گوشی پوکو ام 5 اس (Poco M5s) آشنا شویم.

شیائومی در اواخر سال 2022 از گوشی پوکو M5s همراه با پوکو M5 رونمایی کرد. یک گوشی اقتصادی که ویژگی‌های قابل توجهی مثل نمایشگر امولد روانه بازار شده است. شیائومی تا به‌حال این گوشی را 3 بار با اسامی مختلف وارد بازار کرده است؛ شیائومی ردمی نوت 10S و شیائومی ردمی نوت 11 SE پک هند هردو از نظر مشخصات دقیقا با این گوشی یکسان هستند و تنها مزیتی که پوکو M5s دارد، اندروید جدیدتر و پشتیبانی نرم‌افزاری کمی بیشتر است. ما نیز در این مطلب قصد داریم به بررسی گوشی Poco M5s و امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌دهد تمرکز کنیم. همراه ما باشید.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی Poco M5s

ویژگی‌هاگوشی پوکو ام 5 اس
نمایشگر6.43 اینچی امولد با رزولوشن 1080p
پردازندههلیو G95
سیستم عاملاندروید 12 با رابط کاربری MIUI 13
حافظه/رم4/6/8 گیگابایت رم | حافظه 64/128/256 گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه
دوربین‌‌ها2 + 2 + 8 + 64
دوربین سلفی13
باتری5000 میلی‌آمپر با شارژ 33 وات
قیمتاز 6 میلیون تومان

بررسی گوشی پوکو M5s

پوکو M5s در بازه قیمتی حدود 6 میلیون تومان رقبای سرسخت خیلی زیادی ندارد. این گوشی با یک نمایشگر امولد، دوربین چهارگانه و تراشه G95 مدیاتک عرضه شده و از بسیاری جهات در مقایسه با رقبا یک گزینه ارزشمند به‌حساب می‌آید.

نمایشگر و طراحی گوشی Poco M5s

از لحاظ ظاهری این گوشی طراحی آشنایی دارد چرا که پوکو و ردمی هردو طی چند سال اخیر از طراحی‌های مشابهی در گوشی‌های خود استفاده می‌کردند و با توجه به این که هرسال هم تعداد زیادی گوشی وارد بازار می‌کنند، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم از نظر طراحی همه آن‌ها منحصر به‌فرد و متفاوت باشند. پوکو M5s تماما از پلاستیک ساخته شده اما پنل پشتی دارای پوشش مات است.

همچنین بخوانید :

گوشی همچنین با گواهی IP53 عرضه شده و در برابر پاشش قطرات آب و گرد و غبار مقاوم است. در بخش بالایی پنل جلویی علاوه بر حفره سلفی، بلندگوی ثانویه دستگاه قرار گرفته و در بالای آن و قاب گوشی نیز سنسور IR در کنار یکی از میکروفون‌های گوشی تعبیه شده‌اند.

گوشی poco m5s

قاب گوشی پلاستیکی با پوشش براق است؛ به‌طوری که گوشی ممکن است از دستتان لیز بخورد. اما براق بودن قاب به این معنی است که خیلی راحت اثرانگشت را به خود جذب خواهد کرد. در سمت چپ قاب، اسلات سیم‌کارت قرار گرفته که از 2 سیم‌کارت نانو و یک کارت حافظه پشتیبانی می‌کند.

دکمه پاور اما در سمت دیگر دستگاه است و همزمان از یک سنسور اثرانگشت نیز میزبانی می‌کند. کمی بالاتر از آن هم دکمه‌های تنظیم صدا هستند. در پایین گوشی نیز میکروفون و بلندگوی اصلی گوشی در کنار درگاه USB-C و البته جک 3.5 میلی‌متری قرار گرفته است.

در پنل پشتی طراحی شبیه به دیگر گوشی‌های ردمی در این بازه قیمتی است. اما در این گوشی یک کادر مشکی درست در کنار سنسورهای دوربین قرار دارد و از لوگو پوکو میزبانی می‌کند. دوربین‌های چهارگانه گوشی در یک جزیره شیشه‌ای در پشت گوشی چیده شده‌اند و کمی هم برآمدگی دارند.

همانطور که گفتیم پنل پشتی دارای پوشش مات است و به همین خاطر علاوه بر این که حس ارزان بودن را القا نمی‌کند، اثرانگشت را نیز جذب نمی‌کند. مهمتر این که این پوشش بیشتر از همه حس شیشه گوشی‌های پرچم‌دار را دارد.

گوشی پوکو m5s

نمایشگر گوشی یک پنل اولد است که یکی از اصلی‌ترین مزایای گوشی پوکو M5s به‌حساب می‌آید. این پنل با پوشش گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود و حاشیه‌های تقریبا ظریفی هم دارد. البته مثل تمام گوشی‌های اقتصادی، حاشیه‌های نمایشگر قرینه نیستند و بخش پایینی به اندازه زیادی ضخیم‌تر از سایر قسمت‌ها است. این پنل همچنین از رفرش‌ریت 60 هرتز برخوردار است و به گفته پوکو حداکثر روشنایی آن به 1100 نیت می‌رسد.

این پنل دارای رزولوشن 1080p و تراکم پیکسلی 409ppi است و با وجود این که پوکو در مشخصات گوشی به این موضوع اشاره‌ای نکرده، از HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. از لحاظ کیفیت و وضوح این پنل یکی از بهترین پنل‌ها در این بازه قیمتی به‌حساب می‌آید اما شاید تنها نقطه ضعف آن، رفرش‌ریت 60 هرتزی باشد؛ به‌خصوص در حالی که پوکو M5 که ارزان‌تر است با پنل 90 هرتزی برای نمایشگر LCD خود وارد بازار شده است.

سخت افزار گوشی پوکو ام 5 اس

پرازنده ی گوشی Xiaomi Poco M5s، هلیو G95 است. یک تراشه اقتصادی نسبتا قدرتمند که برای گیمینگ نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد. این تراشه از 2 هسته قدرتی A76 با فرکانس 2.05 گیگاهرتز و 6 هسته کم‌مصرف A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز بهره می‌برد. همچین پردازنده گرافیکی گوشی موبایل پوکو ام ۵ اس نیز Mali-G76 MC4 با فرکانس 900 مگاهرتز است.

حافظه داخلی و رم گوشی موبایل پوکو ام ۵ اس نیز تنوع قابل توجهی دارد. گوشی در پیکربندی پایه با رم و حافظه 4/64 گیگابایت عرضه می‌شود و در دیگر پیکربندی‌ها با رم و حافظه 4/128، 6/128 گیگابایتی نیز به‌فروش می‌رود؛ با این وجود از خرداد امسال یک نسخه جدیدتر با رم و حافظه 8/256 گیگابایتی نیز از سوی پوکو در بازار عرضه شده است.

در بنچمارک GeekBench 5 گوشی چه در عملکرد تک‌هسته‌ای و چه چندهسته‌ای، امتیاز بسیار خوبی نسبت به دیگر رقبایش کسب می‌کند و در حقیقت یکی از سریع‌ترین گوشی‌ها است.

اما برای بررسی گوشی Poco M5s از نظر گیمینگ بیشتر از همه بنچمارک‌های گرافیکی اهمیت دارند. در بنچمارک GFX Car Chase ES 3.1 گوشی عملکرد بسیار عالی با توجه به قیمت خود دارد و تقریبا با گلکسی A33 که چندین میلیون تومان گران‌تر است برابری می‌کند. به همین ترتیب در بنچمارک GFX Manhattan ES 3.1 نیز پوکو M5s یکی از برترین گوشی‌ها است و تنها کمی از ردمی نوت 11 پرو 5G ضعیف‌تر عمل می‌کند.

با توجه به این بنچمارک‌ها طبیعی است که گوشی عملکرد کاملا روانی در استفاده روزمره داشته باشد و بیشتر بازی‌ها را نیز بدون مشکل اجرا کند.

در بخش باتری گوشی با یک باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپری عرضه شده است. درست مانند تمامی رقبایی که دارد، در بخش باتری شاهد عملکرد بسیار عالی از این گوشی هستیم؛ به‌طوری که می‌توان گفت پوکو M5s یکی از برترین گوشی‌های بازار از نظر شارژدهی است و به‌راحتی تا چند روز شما را همراهی می‌کند.

گوشی poco m5s

از طرف دیگر گوشی از شارژ 33 وات پشتیبانی می‌کند که شاید در نگاه اول در مقایسه با دیگر گوشی‌های شیائومی خیلی جالب به‌نظر نرسد اما با این وجود برای استفاده بسیاری از کاربران سرعت کافی را دارد. پوکو M5s قادر است ظرف 30 دقیقه باتری را از 0 به 64 درصد برساند و با توجه به مصرف باتری بهینه‌ای که دارد، می‌توان گفت سرعت شارژ آن نیز برای مواقعی که می‌خواهید گوشی را به‌سرعت شارژ کنید، کاملا کافی است.

دوربین گوشی پوکو M5s

گوشی با دوربین‌های 4 گانه معرفی شده است. دوربین اصلی یک دوربین 64 مگاپیکسلی است که در کنار دوربین 8 مگاپیکسلی فوق‌عریض و 2 سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق‌سنج قرار گرفته است. دوربین اصلی از سنسور OV64B ساخت آمنی‌ویژن استفاده می‌کند و دوربین فوق‌عریض نیز از سنسور سونی IMX355 بهره می‌برد. دوربین ماکرو اما با سنسور GC02M1 ساخت شرکت GalaxyCore عرضه شده و در نهایت سنسور عمق‌سنج نیز سنسور OV02B1 ساخت آمنی‌ویژن است.

دوربین اصلی تصاویر را به‌صورت پیش‌فرض با رزولوشن 16 مگاپیکسلی ذخیره می‌کند. تصاویر آن در روز و نور کافی کیفیت بسیار خوبی دارند ولی اگر روی بخش‌های مختلف تصویر زوم کنید، می‌بینید گوشی بیش از اندازه آن‌ها را پردازش می‌کند. با این وجود عکس‌ها دامنه داینامیک بسیار عالی دارند و کنتراست نیز در سطح دلپذیری است. همچنین خبری هم از نویز در این عکس‌ها نیست.

دوربین اصلی همچنین دارای حالت زوم 2 برابر است ولی این حالت تنها زوم دیجیتالی از تصاویر معمولی است و می‌توان گفت این تصاویر نیز در صورتی که نور کافی وجود داشته باشد و خیلی روی آن‌ها زوم نکنید، کیفیت قابل قبولی دارند.

این دوربین همچنین در شب عملکرد خوبی دارد. تصاویر گوشی پوکو ام 5 اس از نظر نوردهی قابل قبول هستند و می‌توانند تا حد معقولی رنگ‌ها را همچنان حفظ کنند. از طرف دیگر کنتراست و دامنه داینامیک نیز با توجه به بازه قیمتی که گوشی در آن قرار دارد، خوب هستند. اما تصاویر طبیعتا بدون مشکل نیستند؛ برای مثال جزئیات خیلی کمی در آن‌ها وجود دارد و پردازش بیش از اندازه عکس‌ها سبب می‌شود بیشتر سوژه‌ها ظاهر مصنوعی و بدی داشته باشند.

عکس‌های دوربین فوق‌عریض نیز با توجه به مشخصاتی که لنز و سنسور دارند، از نظر جزئیات، شادابی رنگ‌ها و کنتراست در سطح بسیار خوبی هستند. در این دوربین نیز خبری از نویز نیست و گوشی به خوبی قادر است تصاویر را پردازش کند. با این حال شاید دامنه داینامیک کمی جای کار داشته باشد و برخی سوژه‌ها نیز کمی بیش از اندازه پردازش شوند.

این دوربین در شب با وجود این که رنگ‌ها را به خوبی اشباع می‌کند اما نویز تصاویرش آنقدر زیاد است که در خیلی از مواقع تصاویر اصلا قابل استفاده نیستند. با این حال نباید انتظار خیلی زیادی هم از گوشی داشته باشید. در حقیقت با توجه به قیمتی که پوکو M5s دارد، عملکرد دوربین آن کاملا رضایت‌بخش است.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی پوکو M5s

این گوشی از اواسط آبان سال 1401 وارد بازار ایران شد. نسخه 6/128 گیگابایتی آن در آن زمان حدود 5 میلیون تومان قیمت داشت اما در حال حاضر این نسخه حدود 6 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین قیمت گوشی پوکو M5s در بهترین پیکربندی (8/256 گیگابایت) در حال حاضر حدود 8 میلیون تومان است.

سخن پایانی

گوشی پوکو M5s از هرنظر یک گوشی اقتصادی فوق‌العاده به‌حساب می‌آید. گواهی IP53، نمایشگر امولد، تراشه قدرتمند نسبت به قیمت، دوربین‌های قابل قبول و همچنین شارژدهی بسیار عالی از جمله مهمترین نقاط قوت این گوشی هستند. به این موارد امکاناتی مثل بلندگوهای استریو و جک صدا را نیز اضافه کنید تا یک گوشی تقریبا بدون ایراد داشته باشید. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ آیا تجربه کار با آن را داشته‌اید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران5 دیدگاه
avatar
.
17 آبان 1402، 02:54
پاسخ
1
0
سلام به شما میخام یه گوشی اقتصادی با کیفیت بالا بگیرم میشه میشه بگین چه گوشی بگیرم
avatar
مجتبی اشرفیان
.
18 مرداد 1402، 10:22
پاسخ
0
3
سلام من الان چهار ماه که گرفتم از لحاظ استفاده در کارهای روز مره وبازی خیلی خوب عمل می‌کنه شارژ دهی خوبی هم داره دیدن فیلم رو تو این گوشی بهتون تاکید میکنم
avatar
Poco
.
17 مرداد 1402، 12:54
پاسخ
1
2
واقعا بهترین گوشی با این قیمت هستش من صبح تا شب کالاف دیوتی موبایل بازی میکنم و فقط یک بار شارژ میکنم حیف که فقط 60 هرتز هست نرخ تازه سازی تنها ضعف این گوشی همینه بقیه امکانات فوق العاده ست
avatar
.
16 مرداد 1402، 22:03
پاسخ
8
0
بی خاصیت ترین گوشی
avatar
Sajjad
.
13 مرداد 1402، 23:36
پاسخ
0
12
با سلام ، بنده این گوشی رو شیش ماهه دارم و ازش استفاده زیادی کردم ، کاملا راضیم ، اصلا اذیت نکرده و عین روز اولش هست ، البته بستگی داره چقدر توقع داشته باشین ! با توجه به قیمتش بهترین گزینه واسه انتخابه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402