بررسی گوشی شیائومی 12 تی پرو؛ بی‌نظیر ولی گران!

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی موبایل شیائومی 12 تی پرو سال گذشته توسط شیائومی معرفی و وارد بازار شد. در این مطلب با بررسی گوشی ۱۲ تی پرو شیائومی ( Xiaomi 12T Pro) همراه پلازا باشید.

گوشی‌های سری T شیائومی، گوشی‌های قاتل پرچم‌دار این برند بوده‌اند که با ارائه مشخصات قدرتمند در حد بهترین‌ها، با قیمت مناسب‌تری از آن‌ها وارد بازار شدند. شیائومی می 10T پرو و به‌خصوص شیائومی 11T پرو طی چندین سال گذشته از جمله محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های این سری در بازار بودند. در سال 2022 نیز شیائومی مدل جدیدتر آن‌ها یعنی گوشی شیائومی 12 تی پرو را وارد بازار کرد. گوشی که از همان روزهای اولیه به‌دلیل قیمت بسیار بیشتری که نسبت به مدل‌های قبلی داشت، نتوانست با استقبال خیلی خوبی مواجه شود. حالا نیز قیمت آن به بالای 30 میلیون تومان رسیده و تقریبا یک پرچم‌دار به‌حساب می‌آید. با ما همراه باشید تا به این گوشی و همچنین مزایا و معایب آن بپردازیم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی شیائومی 12 تی پرو

ویژگی‌هاگوشی ۱۲ تی پرو شیائومی
نمایشگر6.67 اینچی امولد با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1220p
پردازندهاسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
سیستم عاملاندروید 13 با رابط کاربری MIUI 13
حافظه/رم8/12 گیگابایت رم | حافظه 128/256 گیگابایت
دوربین‌‌ها2 + 8 + 200
دوربین سلفی20
باتری5000 میلی‌آمپر با شارژ 120 وات
قیمتاز 33 میلیون تومان

بررسی گوشی ۱۲ تی پرو شیائومی

از همان روزهای اول معرفی گوشی شیائومی 12 تی پرو، یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های آن دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی بود. یک دوربین قدرتمند که از سنسور HP1 سامسونگ استفاده می‌کند. همچنین تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 نیز یکی از قدرتمندترین تراشه‌های اندرویدی بازار است. اما با توجه به معایب و مزایای گوشی موبایل شیائومی 12T Pro، آیا این گوشی با این قیمت ارزش خرید دارد؟

نمایشگر و طراحی گوشی موبایل شیائومی 12T Pro

شیائومی 12T پرو طراحی کاملا ساده و شاید خسته‌کننده‌ای دارد. پنل پشتی گوشی از همان طراحی اکثر گوشی‌های سال 2022 این برند بهره می‌برد و با توجه به این که به سمت کناره‌ها خمیدگی دارد، گوشی هندلینگ خوبی دارد و به‌راحتی در دست جای می‌گیرد. بخش پشتی گوشی همچنین دارای پوشش مات است و به همین خاطر اثرانگشت و کثیفی را کمتر جذب می‌کند.

همچنین بخوانید :

ماژول دوربین همانطور که گفتیم طراحی مشابه دیگر محصولات شیائومی دارد. یک بخش مربعی بزرگ که از دوربین اصلی میزبانی می‌کند و در پایین آن نیز 2 لنز اضافی در کنار فلاش دوربین قرار گرفتند. این بخش نیز مانند دیگر بخش‌های گوشی، کاملا ساده است و خیلی جلب توجه نمی‌کند.

گوشی ۱۲ تی پرو شیائومی

پنل جلویی گوشی اما هیچ ویژگی به‌خصوصی ندارد و مانند تمامی گوشی‌های هوشمند است. یک پنل بزرگ امولد تخت با حاشیه‌های تقریبا ظریف و همچنین یک حفره برای دوربین سلفی. پیکربندی دکمه‌ها و درگاه‌های گوشی نیز مانند تمامی گوشی‌های شیائومی است. پنل سمت چپ کاملا یکپارچه است و هیچ خبری از دکمه یا درگاه نیست. در بالای گوشی یکی از دو بلندگوی گوشی در کنار میکروفون ثانویه و سنسور مادون قرمز قرار گرفته است.

در حاشیه پایینی اما مثل همیشه بلندگو، میکروفون اصلی و درگاه شارژ در کنار اسلات سیم‌کارت از شما استقبال خواهند کرد. اما خبری از جک صدا و کارت حافظه در این گوشی نیست.

همچنین بخوانید :

پنل پشتی این گوشی از شیشه ساخته شده است و از طریق یک قاب پلاستیکی به نمایشگر متصل می‌شود. شیائومی برای شیشه جلویی از گوریلا گلس 5 استفاده کرده است. این در حالی است که شیائومی 11T پرو با پوشش محافظ جدیدتر گوریلا گلس ویکتوس عرضه شده بود.

گوشی موبایل شیائومی 12t pro

نمایشگر یکی از مهمترین ویژگی های گوشی شیائومی 12 تی پرو است. این گوشی با یک پنل 6.67 اینچی امولد با نسبت 20:9 و رزولوشن 1220p با تراکم پیکسلی 446 همراه شده و یکی از بهترین پنل‌هایی است که تاکنون شیائومی در گوشی‌های مورد استفاده قرار داده است. این پنل همچنین در حالت روشنایی خودکار قادر است به روشنایی حداکثر 900 نیت برسد که کاملا برای استفاده در محیط‌هایی که نور زیادی در آن‌ها وجود دارد، کافی است.

ویژگی بعدی این پنل رفرش‌ریت 120 هرتزی آن است. نمایشگر گوشی قادر است رفرش‌ریت را به‌صورت تطبیقی و براساس محتوای در حال نمایش تنظیم کند. با این حال از آنجایی که این پنل یک پنل LTPO نیست، بازه‌هایی که در اختیار گوشی قرار دارد محدودتر است. این پنل می‌تواند رفرش‌ریت را بین 60، 90 و 120 هرتز تنظیم کند. البته در تنظیمات نیز می‌توانید حالت داینامیک را انتخاب یا آن را به‌صورت ثابت روی 120 یا 60 هرتز قرار دهید.

اگر بخواهیم به یکی از مهمترین معایب گوشی موبایل شیائومی 12T Pro اشاره کنیم باید به عدم پشتیبانی از گواهی IP اشاره کنیم. این گوشی هیچ گواهی IP ندارد که با توجه به قیمت بسیار زیادی که دارد، یک نقطه ضعف بسیار مهم به‌شمار می‌آید.

سخت افزار گوشی شیائومی 12 تی پرو

پرازنده ی گوشی ۱۲ تی پرو شیائومی، همانطور که گفتیم اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است که با فرایند 4 نانومتری TSMC ساخته شده و نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 1 ساخت سامسونگ، عملکرد بهینه‌تری دارد. به‌خصوص پردازنده گرافیکی گوشی ۱۲ تی پرو شیائومی که نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است.

از نظر حافظه داخلی و رم گوشی ۱۲ تی پرو شیائومی تنوع زیادی وجود دارد. گوشی در پیکربندی پایه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه عرضه شده است. در بهترین پیکربندی نیز می‌توانید آن را با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنید.

گوشی با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 عملکرد قابل انتظاری دارد و امتیاز بالایی چه در عملکرد چندهسته‌ای و چه تک‌هسته‌ای ثبت می‌کند. گوشی حتی در بنچمارک AnTuTu نیز که عملکرد کلی دستگاه را مورد سنجش قرار می‌دهد، یکی از بهترین گوشی‌ها است و درخشش قابل توجهی دارد.

از طرف دیگر در بنچمارک‌های گرافیکی نیز نتایج تحسین‌برانگیز و مطابق انتظار هستند. به‌خصوص با توجه به این که نمایشگر گوشی رزولوشنی بالاتر از FHD اکثر رقبایش دارد.

شیائومی 12T پرو در استفاده روزمره نیز عملکرد بسیار روانی دارد و شما هرگز با لگ یا کندی مواجه نمی‌شوید. رابط کاربری و اپلیکیشن‌ها به‌راحتی اجرا می‌شوند و گوشی توان کافی برای اجرای هر برنامه یا بازی را دارا است. گوشی از نظر عملکرد هیچ نقطه ضعفی ندارد و حتی از برخی پرچم‌داران سال 2022 نیز عملکرد بهتری به‌جای می‌گذارد.

گوشی ۱۲ تی پرو شیائومی مانند مدل قبلی خود با یک باتری 5000 میلی‌آمپری عرضه شده است. گوشی از لحاظ شارژدهی عملکردی مشابه 11T پرو دارد و در این زمینه اختلاف خیلی زیادی بین این دو وجود ندارد. البته که 12T پرو به‌لطف بهره‌مندی از تراشه بهینه‌تر اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، در هنگام پخش ویدیو مصرف باتری کمتری دارد و مدت زمان طولانی‌تری دوام خواهد آورد.

شیائومی 12 تی پرو همچنین از شارژ 120 وات پشتیبانی می‌کند و قادر است در کمتر از 30 دقیقه باتری را از 0 به 100 درصد برساند. خوشبختانه شیائومی شارژر را نیز درون جعبه در اختیار شما قرار می‌دهد.

دوربین گوشی ۱۲ تی پرو شیائومی

این گوشی با دوربین 3 گانه وارد بازار شده است. طبیعتا تمام توجهات به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی معطوف است اما در کنار آن شما به یک دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو نیز دسترسی دارید.

تصاویر گوشی ۱۲ تی پرو شیائومی با دوربین اصلی همان خصوصیات تصاویر دوربین گوشی‌های شیائومی را دارند. رنگ‌ها شادابی زیادی دارند و به‌اندازه زیادی اشباع شده‌اند. همچنین کنتراست و دامنه داینامیک نیز در سطح بسیار عالی هستند. اما یکی از بزرگترین نقاط قوت این دوربین، جزئیات بسیار زیادی است که در حالت پیش‌فرض 12.2 مگاپیکسلی در تصاویر خودنمایی می‌کنند. گوشی این جزئیات را به خوبی رندر می‌کند و بیش از اندازه تلاش ندارد تا وضوح آن‌ها را افزایش دهد؛ نتیجه تصاویری کاملا طبیعی هستند و هیچ خبری هم از نویز در آن‌ها نیست.

دوربین اصلی در نور کم نیز عملکرد تحسین‌برانگیزی دارد. تصاویر به‌شکل طبیعی پردازش شدند و نوردهی نیز در سطح خوبی است. در نتیجه سایه‌ها بیش از اندازه تاریک یا روشن نیستند و به اندازه قابل قبولی پردازش می‌شوند. همچنین رنگ‌ها از نظر اشباع خیلی دچار آسیب نمی‌شوند و دامنه داینامیک نیز فوق‌العاده است.

از دوربین فوق‌عریض با توجه به مشخصات نه‌چندان جالبی که دارد نباید انتظارات زیادی داشته باشید. این دوربین 8 مگاپیکسلی در حد خودش عملکرد خوبی دارد و تصاویر را با جزئیات قابل قبولی در اختیارتان قرار می‌دهد. هرچند مانند اکثر دوربین‌های فوق‌عریض، در گوشه‌های تصاویر شاهد کمی تاری هستیم اما نه در حدی که عکس را کاملا خراب کند. این دوربین همچنین از نظر دامنه داینامیک و پردازش رنگ‌ها نیز عملکرد خوبی دارد؛ رنگ‌ها در حقیقت کمی گرم‌تر از رنگ‌های دوربین اصلی هستند و کمی هم بیش از حد اشباع شده‌اند، اما همچنان در سطح دلپذیر و رضایت‌بخشی قرار دارند.

این دوربین نیز در هنگام عکاسی در شب عملکرد خوبی دارد. به‌لطف حالت شب دوربین، تصاویر آن به‌خوبی نوردهی می‌شوند و دامنه داینامیک قابل قبولی هم دارند.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی موبایل شیائومی 12T Pro

این گوشی در ماه اکتبر سال 2022 معرفی شد. از اردیبهشت سال 1401 نیز در بازار ایران قابل خریداری بود. قیمت گوشی ۱۲ تی پرو در ماه‌های اولیه حدود 25 میلیون تومان بود. اما حالا مانند دیگر گوشی‌های بازار به‌اندازه زیادی بالا رفته است و دیگر در حد پرچم‌داران است. در حال حاضر قیمت گوشی شیائومی 12 تی پرو بیش از 30 میلیون تومان است.

سخن پایانی

گوشی شیائومی 12 تی پرو یک قاتل پرچم‌دار به تمام معنا است و تمامی ویژگی‌های مورد نیاز برای رقابت با برترین گوشی‌های دنیا را دارد. از نمایشگر امولد آن گرفته تا عملکرد بی‌نظیر و همچنین پشتیبانی از شارژ 120 وات. نباید عملکرد بسیار خوب دوربین‌های گوشی را نیز به‌سادگی نادیده بگیریم. اما این گوشی برخلاف مدل‌های قبلی خود دیگر یک گزینه بسیار عالی با قیمت مناسب در بازار ایران به‌حساب نمی‌آید؛ به همین خاطر نیز با توجه به قیمتی که دارد، ارزش خرید به‌مراتب کمتری از آن‌ها پیدا کرده است. نظر شما در مورد گوشی موبایل شیائومی 12T Pro چیست؟ آیا خرید آن را با توجه به قیمت بالایی که دارد، توصیه می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402