ویزا کارت و مستر کارت چه فرقی با هم دارند؟

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تجارت و سفرهای بین‌المللی مشکلات و چالش‌های خود را دارند. یکی از رایج‌ترین این چالش‌ها فرایند انتقال وجه و سایر خدمات بانکی است. تمامی این مشکلات ناشی از نداشتن کردیت کارت یا کارت اعتباری است. خوشبختانه امروزه با وجود شبکه‌های گسترده ارائه دهنده این خدمات بسیاری از چالش‌های مربوط به تجارت و سفرهای بین‌المللی (پرداخت‌های ارزی) برطرف شده است. ویزا کارت و مستر کارت از جمله معروف‌ترین و معتبرترین شبکه‌های ارائه دهنده خدمات بانکی هستند. اما سوالی که ممکن است شما مانند تعداد کثیری از افراد به هنگام انتخاب یکی از این دو کردیت کارت با آن مواجه شوید این است که تفاوت ویزا کارت و مستر کارت در چیست؟

برای پی بردن به تفاوت مستر کارت با ویزا کارت در این مقاله به راحتی می‌توانید به نسبت نوع کاربری خود یکی از این دو کارت اعتباری را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب در مورد ویزا کارت و مستر کارت و تفاوت این دو به توضیحات کامل و جامعی می‌پردازیم.

فهرست مطالب

تفاوت مستر کارت و ویزا کارت
ویزا کارت و مستر کارت از نظر ویژگی، مزایا و نوع خدمات تفاوت های بسیار نامحسوسی بایکدیگر دارند. کسب اطلاعات کامل در مورد تفاوت این دو نوع کارت به شما کمک می کند تا بنتخاب بهتر و آگانه تری داشته باشید.

بررسی ویزا کارت و مستر کارت

این دو شرکت صادر کننده کارت های بین المللی جزو بزرگ ترین و معتبرترین شبکه ها در کشور آمریکا هستند که کلیه خدمات تعاملات مالی بین‌المللی را ارائه می‌دهند. به بیانی روشن‌تر این دو شبکه می‌توانند ارتباطی بدون محدودیت و مشکل را بین بانک‌های مختلف در نقاط مختلف دنیا ایجاد کنند. طرز عملکرد شبکه ویزا کارت و مستر کارت در کشورهای مختلف دقیقا مانند شبکه شتاب در ایران بوده و خدماتی مشابه با این شرکت عرضه می‌کنند.

هدف اصلی از انجام این کار بهبود خدمات بانکی و ارزی بین‌المللی در سراسر دنیا است. اما زمانی که بحث از تفاوت مستر کارت با ویزا کارت می‌شود، سوالات زیادی در ذهن افراد ایجاد شده و در انتخاب یکی از این دو کارت دچار شک و تردید می‌شوند. در ادامه در مورد تفاوت‌های بین این دو نوع شرکت ارائه دهنده کارت اعتباری به توضیحات بیشتری می‌پردازیم.

ویزا کارت چیست

ویزا کارت (Visa Card) موسسه‌ای است که در زمینه پرداخت‌های ارزی بین‌المللی خدمات کاملی را ارائه می‌کند. این شرکت چند ملیتی واقع در آمریکا است که دفتر مرکزی این موسسه در فوستر سیتی کالیفرنیا قرار گرفته است. ویزا کارت چیست اولین سوالی است که می‌تواند بلافاصله پس از شنیدن نام کارت‌های اعتباری به ذهن شما خطور کند. چراکه این شرکت از جمله معتبرترین شرکت‌های ارائه دهنده انواع کارت‌های اعتباری است.

با استفاده از انواع ویزا کارت شما می‌توانید از تمام کشورهای دنیا به حساب دیگران به راحتی وجه نقد انتقال داده و یا دریافت کنید. علاوه بر این دو موضوع با استفاده از شبکه ویزا کارت می‌توانید از سایر خدمات بانکی بین‌المللی این شبکه بهره‌مند شوید.

ویزا کارت از جمله بهترین کارت های اعتباری در دنیا
موسسه ویزا یکی از معتبرترین صادرکنندگان انواع کارت های بین المللی در دنیا است. ویزا کارت ها در انواع مختلف نقدی، اعتباری، پیش پرداخت و هدیه صادر می شوند.

کاربردهای ویزا کارت

قبل از اینکه در مورد موضوع تفاوت مستر کارت با ویزا کارت توضیحات کاملی را ارائه دهیم لازم است تا با موارد کاربرد هر یک از این دو کارت‌های اعتباری آشنا شوید. ویزا کارت در انجام تراکنش‌ها و پرداخت‌های ارزی یا غیر نقدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع ویزا کارت

ویزا کارت انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. انواع ویزا کارت عبارت‌اند از:

  • کارت‌های اعتباری ویزا
  • کارت‌های نقدی ویزا
  • کارت‌های پیش پرداخت و هدیه

کارت‌های اعتباری ویزا (Visa Credit Cards) و ویژگی‌های آن‌ها

استفاده از ویزا کارت‌های اعتباری منجر به راحتی و امنیت هر چه بیشتر کاربران در انجام امور بانکی بین‌المللی می‌شود. از این نوع ویزا کارت‌ها می‌توان در انجام انواع خریدهای بین‌المللی، پرداخت‌های آنلاین و فرایند انتقال و برداشت وجه از ATM ‌ها استفاده کرد.

کارت‌های نقدی ویزا (ویزا کارت‌های فیزیکی)

دبیت کارت‌‌ها یا همان ویزا کارت‌های نقدی مستقیما به حساب جاری کاربر متصل می‌شود. با استفاده از این کارت‌ها می‌توان به راحتی به حساب‌های کاربری دسترسی داشت. از این کارت‌ها مانند ویزا کارت‌های اعتباری می‌توان در انجام تراکنش و خرید نیز استفاده کرد.

ویزا کارت‌های پیش پرداخت و کاربرد آن‌ها

شرکت ویزا کارت علاوه بر ارائه کارت‌های نقدی و اعتباری، کارت‌های پیش پرداخت و هدیه را هم عرضه کرده است. از این نوع کارت‌های هدیه بر خلاف کارت‌های اعتباری بیشتر در فرایندهایی چون پیش پرداخت محصولات، خدمات و پرداخت اقساط استفاده می‌شود. دارندگان ویزا کارت‌های هدیه تنها می‌توانند مبلغ محدودی را از طریق این کارت‌ها پرداخت کنند.

مستر کارت چیست

یکی دیگر از محبوب‌ترین پلتفرم‌های پرداخت الکترونیکی و بین‌المللی در جهان مستر کارت است. این شرکت نیز مانند ویزا کارت در کشور آمریکا بنیان‌گذاری شده است. با استفاده از مستر کارت و انواع کارت‌های آن شما می‌توانید از کلیه خدمات مربوط به معاملات مالی بین‌المللی بهره‌مند شوید. تفاوت مستر کارت با ویزا کارت از نظر خدمات بسیار نامحسوس است. اما با این حال باز خدمات این شرکت تشابه زیادی به ویزا کارت دارد.

کاربردهای مستر کارت

با استفاده از این نوع کارت‌های اعتباری می‌توان بسیاری از فرایندهای معاملاتی مالی را به شکلی آسان و بدون محدودیت انجام داد. یکی از مهم‌ترین موارد کاربرد مسترکارت‌ها پرداخت هزینه‌های ضروری سفارت است. از دیگر کاربردهای مستر کارت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان پرداخت هزینه‌های مربوط به آزمون‌هایی چون تافل و آیلتس
  • خرید بلیط هواپیما برای سفرهای خارجی
  • کرایه کردن تاکسی و خودرو در کشورهای خارجی
  • رزرو هتل و اقامتگاه در کشورهای خارجی
مستر کارت از جمله محبوب ترین پلفترم های پرداخت بین المللی
با استفاده از مستر کارت شما می توانید تمامی پرداخت های ارزی خود اعم از خرید های اینترنتی، رزرو هتل، بلیط هواپیما و… را انجام دهید.

انواع مستر کارت

اصلی‌ترین فرق ویزا کارت با مستر کارت دقیقا ویژگی‌ها و کاربرد انواع کارت‌هایی است که این دو شرکت عرضه کرده‌اند. مستر کارت دارای انواع مختلفی چون کارت نقدی، اعتباری و هدیه است که این انواع بر اساس سطوح اعتباری در شبکه مستر کارت طبقه بندی می‌شوند.

  • مستر کارت‌های اعتباری
  • مستر کارت‌های نقدی
  • مستر کارت‌های هدیه

جالب است بدانید هر یک از این دسته بندی کارت‌های مستر در 6 سطح اعتباری مختلف صادر می‌شوند.

مستر کارت‌های اعتباری و ویژگی‌های آن‌ها

مستر کارت‌های اعتباری یا همان کردیت کارت‌های این شرکت بیشتر به منظور واریز حقوق ماهانه فرد در کشورهای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عبارتی پشتوانه مالی این نوع حساب‌ها توسط شرکت‌ها و موسسات معتبر انجام می‌شود تا افراد دارندگان این نوع کارت‌ها بتوانند بیشتر از میزان موجودی خود در حساب و حتی با موجودی صفر کالاهای مورد نظر خود را خریداری کنند.

مستر کارت‌های نقدی

این نوع از مستر کارت‌ها توسط یک حساب بانکی پشتیبانی می‌شوند. دارندگان مستر کارت‌های نقدی تنها می‌توانند به اندازه موجودی و اعتبار در کارت وجه نقد برداشت کنند.

مستر کارت‌های PrePaid

این نوع از مستر کارت‌ها مشابه ویزا کارت‌های نوع هدیه هستند. اما بر خلاف دو نوع قبلی خود به حساب بانکی خاصی متصل نیستند. مستر کارت‌های PrePaid قابلیت شارژ مجدد را داشته و دارنده کارت به همان اندازه‌ای که موجودی دارد می‌تواند از آن وجه نقد بردارد.

انواع مستر کارت‌ها بر اساس سطوح اعتباری

اصلی‌ترین تفاوت مستر کارت با ویزا کارت در سطح بندی انواع کارت‌های آن است. مستر کارت‌ از نظر انواع کارت های بین المللی تنوع بیشتری دارد. انواع کارت های مستر بر اساس نوع خدمات دسته بندی می شوند.

  • مسترکارت‌های استاندارد: مناسب برای گردش مالی و پرداخت هزینه‌های روزانه. امکان استفاده از تخفیفات ویژه در خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و… در صورت رسیدن میزان تراکنش‌ها به یک حد مطلوب
  • مستر کارت‌های گلد (Gold): افزایش قدرت خرید و تعلق گرفتن امتیاز بیشتر به دارنده کارت، دارای خدمات رایگان در خصوص بیمه حوادث، پوشش هزینه‌های پزشکی و…
  • مستر کارت‌های پلاتینیوم (Platinum): بیمه شدن کالای خریداری شده توسط این نوع مستر کارت‌ها، برخورداری از مزیت‌های زیاد نسبت به مستر کارت طلایی
  • مستر کارت‌های ورد الیت (World Elite): مناسب سفرهای لوکس، دارای تخفیف‌های شگفت‌انگیز در کرایه ماشین‌های لوکس و پروازهای اختصاصی
  • مستر کارت‌های ورد مستر (World Master): مناسب سفرهای بین قاره‌ای و کسب‌و‌کارهای کوچک در کشورهای خارجی
انواع مستر کارت
مستر کارت ها در انواع مختلف استاندارد، گلد، پلاتینیوم و… صادر می شوند. هر یک از این کارت ها ویژگی ها و قابلیت های خاص خود را دارند.

 تفاوت های مستر کارت با ویزا کارت

تفاوت مستر کارت با ویزا کارت بسیار نامحسوس است. اما پیش از خرید هر یک از این دو کارت باید در مورد نکات غیر مشترک آن‌ها اطلاعات کاملی داشته باشید. در ادامه برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های ویزا کارت و مستر کارت را معرفی می‌کنیم.

  • شماره کارت ویزا کارت با عدد 4 و شماره کارت مستر نیز با عدد 5 آغاز می‌شود.
  • امکان خرید بدون پرداخت در مستر کارت و عدم امکان خرید بدون پرداخت در ویزا کارت.

مزایا و معایب ویزا و مستر کارت

در بررسی تفاوت مستر کارت با ویزا کارت لازم است تا به مزایا و معایب این دو نوع کارت بپردازیم. هر یک از شبکه‌های ویزا و مستر برای مشتریان و کاربران خود مزایایی فارغ از مزایای بانک صادر کننده کارت دارند. ویزا کارت و مستر کارت از نظر مزایای استفاده با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. برای مثال ویزا کارت در کاربری‌های مسافرت مزایایی از جمله تخفیف‌های اقامت در بیش از 900 مرکز اقامتی و ارائه پیشنهادات آفر تفریحی و رفاهی دارد.

در مقابل مستر کارت نیز تنها برای مشتریان World و World Elite خود امتیازهایی را برای اقامت در هتل‌های بزرگ و خرید کالاهای لوکس در نظر گرفته است. همچنین شبکه مستر برنامه‌های کاربردی مخصوص مسافرت را برای سیستم عامل اندروید عرضه کرده است. مزیت‌های این دو نوع شبکه تا حدودی مشابه هم است:

  • حمل و نقل آسان وجه
  • قابلیت اتصال به کیف پول‌های پی پال و گوگل ولت
  • امکان خرید از سایت‌های خارجی با تخفیف‌های مناسب
  • کاهش هزینه‌های سفر

یکی از بزرگ‌ترین مزایای مستر کارت‌ها ارائه طرح‌های تخفیفاتی ویژه به دارندگان خود است، در حالی که در ویزا کارت چنین قابلیتی وجود ندارد.

مزایا و معایب مستر کارت و ویزا کارت
مستر کارت و ویزا کارت هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما با توجه به وجود برخی محدودیت ها در حال حاضر کاربران ایرانی برای صدور این کارت ها باید از سایت های واسط کمک بگیرند.

شرایط و راه‌حل‌های صدور ویزا کارت و مستر کارت برای ایرانیان

یکی از اصلی‌ترین چالش‌های ایرانیان در پرداخت‌های ارزی و سفرهای بین‌المللی تهیه و صدور ویزا یا مستر کارت است. بنا بر تحریم‌های اعمال شده از طرف این دو شرکت علیه ایران شرایط صدور کارت‌های اعتباری برای ایرانیان کمی مشکل است. اما خوشبختانه با وجود برخی سایت‌های واسط معتبر می‌توان از کلیه خدمات این دو شرکت و کارت‌های اعتباری آن‌ها بهره‌مند شد.

مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا یا مستر کارت

برای صدور این دو کارت در ایران در حالت کلی باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ثبت نام در سایت ارائه دهنده خدمات این دو شبکه
  • ثبت درخواست صدور مستر یا ویزا کارت
  • تکمیل فرم بانکی
  • ارسال اسکن کامل گذرنامه و بانک ملی
  • پرداخت هزینه پیش پرداخت صدور کارت

مراحل صدور ویزا کارت و مستر کارت برای ایرانیان

تفاوت مستر کارت با ویزا کارت از نظر فرایند صدور برای ایرانیان بسیار کم و نامحسوس است. شما به عنوان متقاضی ابتدا باید بر اساس نوع کاربری و شرایط خود یکی از کارت‌های ویزا یا مستر را انتخاب کنید.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید ایرانیان تنها مجوز صدور ویزا کارت نوع نقدی را دارند، علت این امر عدم تکمیل فرایند احراز هویت توابع ایرانی است.

مرحله اول: مراجعه به سایت واسطه صادر کننده کارت

در این مرحله شما باید به یک سایت واسطه معتبر و مورد تایید مراجعه کنید. بعد از ورود به سایت درخواست خود را ثبت کرده و پس از پرداخت مبلغ تعیین شده توسط سایت مراحل خرید انجام خواهد شد.

پس از تکمیل فرایند خرید، کارشناسان سایت واسطه کلیه اقدامات مربوط به صدور ویزا یا مستر کارت از قبیل برقراری ارتباط با برخی بانک‌های کشورهای مجاور مانند امارات و… ویزای مورد نظر را به نام شخص متقاضی صادر می‌کنند.

مرحله دوم: فرایند شارژ کارت

پس از تکمیل فرایند خرید و صدور ویزا یا مستر کارت، شما می‌توانید به میزان مبلغ مورد نظر خود کارت خود را شارژ کنید. بعد از شارژ شدن کارت اعتباری یک شماره حساب به همراه CVV2 و تاریخ انقضا کارت در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا با استفاده از این اطلاعات بتوانید در خریدهای اینترنتی خود استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد صدور مستر کارت و ویزا کارت

بعد از بررسی تفاوت مستر کارت با ویزا کارت لازم است تا در مورد رایج‌ترین سوالاتی که ممکن است برای افراد در این زمینه پیش بیاید صحبت کنیم. از جمله متداول‌ترین سوالات مربوط به فرق مستر کارت و ویزا کارت در صدور و استفاده برای ایرانیان عبارت‌اند از:

• آیا از ویزا کارت و مستر کارت می‌توان در داخل ایران استفاده کرد؟

در حال حاضر به دلیل وجود تحریم‌ها نمی‌توان به صورت فیزیکی (خودپرداز و کارت کشیدن) از این کارت‌ها استفاده کرد. اما در کلیه خدمات مربوط به پرداخت ارزی می‌توان از این دو نوع کارت به خوبی بهره برد.

• چگونه می‌توان با وجود تحریم‌ها در ایران این دو نوع کارت ارزی را خریداری کرد؟

ایرانیان تنها می‌توانند مستر یا ویزا کارت نوع هدیه یا همان PrePaid که به حساب‌های بانکی متصل نیستند را خریداری کنند.

• میزان کارمزد کسری در هر یک از این کارت‌ها با هم متفاوت است؟

میزان کارمزد در دو نوع کارت مستر و ویزا دقیقا به بانک صادر کننده بستگی دارد. به همین دلیل باید به هنگام خرید مستر یا ویزا کارت به کارمزدهای مربوط به بانک صادر کننده توجه داشته باشید.

با وجود برخی محدودیت‌ها و تحریم‌ها بر علیه ایران شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های ارائه دهنده خدمات صدور کارت‌های ارزی بین‌المللی به راحتی مستر یا ویزا کارت مورد نظر خود را دریافت کنید.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد تفاوت مستر کارت با ویزا کارت به توضیحات کاملی پرداختیم. همچنین اشاره شد که فرایند صدور ویزا کارت و مستر کارد در ایران با برخی تحریم‌‌ها و محدودیت‌ها همراه است. اما از طرفی با مراجعه به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات صدور کارت‌های بین‌المللی می‌توانید از کلیه خدمات این دو شبکه بهره‌مند شوید.

انواع مستر کارت بر خلاف ویزا کارت بر اساس سطح اعتبار دسته بندی شده است. یعنی شما می‌توانید بر اساس میزان خدماتی که قصد دارید از آن‌ها بهره‌مند شوید یکی از انواع مستر کارت گلد، پلاتینیوم، ورد الیت و… را خریداری کنید. البته باید با ملیت واقعی یعنی ایرانی خود هر یک از این دو نوع کارت را تهیه کنید تا از خطر مسدود شدن کارت در امان باشید. آیا قصد دارید بدون هر گونه نگرانی ویزا یا مستر کارت را در داخل ایران دریافت کنید؟ برای انجام این کار کافی است تا به بهترین سایت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت بین‌المللی مراجعه کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402