فعال کردن حالت بیزینس اینستاگرام ؛ راهنمای کامل، ویژگی ها، امکانات

فعال کردن حالت بیزینس اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فعال کردن حالت بیزینس اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا از امکانات منحصر به فرد اینستا برای کار خود استفاده کنید. بیزنسی کردن اکانت اینستا می‌تواند قابلیت‌های خوبی را برای بررسی بازدهی سایت خود انجام دهید. در این مقاله با بررسی کم و کیف بیزینسی کردن پیج اینستاگرام با ما همراه باشید.

اینستاگرام را می‌توان به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین شبکه‌های اجتماعی معرفی کرد که با قابلیت اشتراک گذاری عکس کار خود را شروع کرده و اکنون به یکی از مهمترین پلتفرم‌های تجاری دنیا تبدیل شده است. در ایران این پلتفرم اهمیت بسیار بیشتری را دارد و مورادی مانند راحتی کار کردن با آن، بدون دردسر بودن پیدا کردن سرویس‌ها و محصولات مورد نظر در آن و حجم زیاد محتوایی که در این شبکه تولید می‌شود، اهمیت بسیار زیادی را برای کسب و کارها پیدا کرده است. در صورتی که شما هم به دنبال فعال کردن حالت بیزینس اینستاگرام برای صفحه خود هستید، در این مقاله با پلازا همراه باشید.

قبل از ارائه آموزش برای فعال کردن حالت بیزینس اینستاگرام لازم است کمی در مورد خود بیزینس اکانت و امکاناتی که دارد کمی صحبت کنیم.

فهرست مطالب

بیزینس اکانت اینستاگرام چیست؟

اگر بخواهیم یک تعریف رک و راست با این سوال که بیزینس اکانت اینستاگرام چیست ارائه کنیم باید بگوییم این اکانت‌ها در واقع یک صفحه تجاری فیسبوک در قالب یک اکانت اینستاگرام است که می‌تواند امکانات متعددی را به کاربران خود ارائه کند. اینستاگرام در راستای تجاری سازی اکانت‌های خود و اینکه کاربران بتوانند از طریق پست‌های خود محصولات خود را نیز به کاربران نمایش دهند، امکانات متعددی را به کاربران ارائه می‌کند.

  • اگر بخواهیم به صورت فهرست وار این امکانات را معرفی کنیم، به این لیست می‌رسیم:
  • قابلیت ارتقای پست‌ها برای نمایش به کاربران؛
  • امکان اضافه کردن لینک به استوری‌ها(در صورتی که دنبال کنندگان شما بیش از 10 هزار نفر باشند)؛
  • دسترسی به تجزیه و تحلیل آماری قوی؛
  • امکانات خوبی برای ارائه محصول و پست‌های قابل خرید به صورت مستقیم(البته امکان خرید برای کاربران ایرانی در دسترس نیست)؛
  • امکان اضافه کردن اکانت‌های پارتنر که بتوانند از طرف ما و برای دنبال کنندگان ما پستی را منتشر کنند.
  • امکان اتصال آن به سایت و یا اپلیکیشن کاری خود جهت جذب کاربران بیشتر

در واقع باید گفت بیزنسی کردن اکانت اینستا برای اینکه شما بتوانید یک بازاریابی خوب و حرفه ای در اینستاگرام داشته باشید و محصولات و خدمات خود را به کاربران ارائه کنید، یا اینکه نتایج بازخورد‌های یکه از کاربران میگیرید را به خوبی بررسی کنید، یک اصل مهم و ضروری می‌باشد. برای داشتن این امکانات خوب و حرفه ای شما باید کار تغییر اینستاگرام به بیزینس اکانت را انجام دهید. در ادامه با هم روش تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس اکانت را بررسی می‌کنیم.

بیزینس اکانت اینستاگرام چیست

روش فعال کردن حالت بیزینس اینستاگرام؛ بیزنسی کردن اکانت اینستا

شما می‌توانید به راحتی کار فعال کردن حساب کسب و کار اینستاگرام خود را انجام داده و نیاز نیست که مراحل پیچیده یا را طی کنید. برای بیزنسی کردن اکانت اینستا لازم است این دستورات را دنبال کنید:

وارد پروفایل کاربری خود شده و روی گزینه‌ها در بالا و سمت راست کلیک کنید. (با علامت سه خط موازی نشان داده می‌شود) گزینه Settings and privacy را انتخاب کنید.

بیزینسی کردن پیج اینستاگرام

در بین گزینه‌های موجود گزینه Account type and tools را انتخاب کنید. البته برای بعضی از اکانت‌ها گزینه ای به نام Switch to professional account وجود دارد که می‌تواند راه را ساده تر کند. اگر این گزینه را داشتید آن را انتخاب کنید.

فعال کردن حالت بیزینس اینستاگرام

گزینه Switch to professional account را انتخاب کنید. روی ادامه یا همان Continue کلیک کنید.

بیزینسی کردن پیج اینستاگرام

از بخش Category طبقه بندی و موضوع کسب و کار خود را مشخص کنید و بعد از آن Done را بزنید. برای تایید تغییرات و بیزنسی کردن اکانت اینستا، OK را بزنید. گزینه Business را انتخاب کرده و Next را بزنید. اطلاعات تماس و ارتباط کاربران با خود را وارد کرده و Next را بزنید. همینطور شما می‌توانید گزینه Don’t use my contact info را انتخاب کنید تا این اطلاعات به کاربران نمایش داده نشود.

بعد از انتخاب گزینه Continue شما به صفحه ای منتقل می‌شوید که می‌توانید از طریق آن اکانت‌های مشابه خود را مشاهده کرده و در صورت نیاز آنها را فالو کنید.

بعد از اینجا چند مرحله به صورت اختیاری در اختیار شما خواهد بود که می‌توانید آنها را تکمیل کرده و یا با استفاده از گزینه X در بالا و سمت راست آن را ببندید.

اکنون کار فعال کردن حالت بیزینس اینستاگرام روی اکانت شما انجام شده است و می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر این سوال برای شما ایجاد شده است که از کجا بفهمیم پیج بیزینسی شده باید گفت که می‌توانید به سراغ پست‌های خود بروید، در صورتی که گزینه ای  به نام Boost Post در آن دیدید، می‌توانید مطمئن باشدی که کار فعال کردن حالت بیزینس اینستاگرام به درستی انجام شده است. در ادامه روش کار با این اکانت و بررسی ویزگی‌هایی که در اختیار شما می‌گذارد را با هم دنبال خواهیم کرد.

روش فعال کردن حالت بیزینس اینستاگرام

راهنمای استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام

اکنون که کار فعال کردن حالت بیزینس اینستاگرام انجام شده است نوبت به این رسیده تا از امکاناتی که در اختیار ما می‌گذارد استفاده کنیم و بتوانیم وضعیت پیج کاری خود را با آن کنترل کنیم. برای این منظور لازم است به سراغ تنظیمات بیزینس اکانت اینستاگرام خود بروید که از بخش اکانت و گزینه‌ها را از بالا سمت راست قابل دسترسی می‌باشد. با این انتخاب فهرست گزینه‌ها به شما نمایش داده خواهد شد، با این تفاوت که بعضی از این گزینه‌ها جدید بوده و مختص اکانت بیزینس شما می‌باشد:

گزینه های بیزینس پروفایل اینستاگرام

در مورد معنی گزینه های بیزینس اینستاگرام و موارد جدیدی که به آن اضافه شده است می‌توان این اطلاعات را ارائه کرد:

Scheduled content: در این بخش می‌توانید به پست‌های زمانبندی شده خود دسترسی داشته باشید. یکی از ویژگی‌های مهم اکانت‌های بیزنس این است که شما می‌توانید پست‌های خود را زمانبندی کرده و در ساعت مشخص آنها را منتشر کنید.

Insights: این بخش قسمت اصلی ارائه اطلاعات پیج بیزینسی اینستاگرام است. در این قسمت می‌توانید ببینید پست‌های شما چه میزان بازدید داشته اند، از این بازدید‌ها چقدر متعلق به کاربران جدید و چقدر مربوط به دنبال کنندگان شما بوده اند، همینطور می‌توانید ببینید که هر پستی چند دنبال کننده جدید برای شما داشته و یا ورند رشد خود را نسبت به هفته‌ها یا ماه‌های قبلی بررسی کنید.

علاوه بر این دو بخش مشا بخش دیگری را تحت عنوان Boost Post در اختیار دارید که در زیر هر کدام از پست‌های شما که در پروفایل خود می‌بینید می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید، بعد از انتخاب آن برای یک پست شما باید چهار مرحله زیر را به ترتیب از چپ به راست طی کنید:

مراحل بوست پست

 

در اولین مرحله هدف خود از این پست را انتخاب می‌کنید که می‌تواند برای ارتقای بازدید‌های پروفایل شما، سایت شما و یا فرستادن پیام به سایر کاربران باشد.

در مرحله دوم لازم است که مخاطبان خود را مشخص کنید. شما می‌توانید گزینه خودکار یا همان Automatic را انتخاب کنید، یا انکه به صورت موردی هر کدام از کاربران خود را مشخص کنید.با این کار شما می‌توانید اطلاعات مربوط به علاقه مندی‌ها، سن و همینطور موقعیت جغرافیایی کاربران خود را مشخص کرده تا مثلا پست شما تنها به افراد بالای 18 سال ساکن ایران نمایش داده شود. این موضوع می‌تواند به شما کمک کند که بازاریابی بسیار موثر و بهتری داشته باشید و هزینه کمتری را با بهره وری بالاتر پرداخت نمایید.

در مرحله سوم نوبت به انتخاب بودجه ای می‌رسد که قرار است صرف انجام این کار شود، شما می‌توانید با افزایش بودجه کاربرانی که پست شما را می‌بینند را بیشتر کرده و یا مدت زمان نمایش پست خود را بالا ببرید. در مرحله چهارم لازم است که تمامی اطلاعات را مرور کرده و اگر همه چیز خوب و درست بود با انتخاب گزینه Boost Post از پایین، پست خود را منتشر کرده تا کاربران مورد نظر شما آن را ببینند.

خارج شدن از حالت بیزینس اینستاگرام

خیلی از افراد نیاز دارند تا بعد از فعال کردن حالت بیزینس اینستاگرام از آن خارج شده و اکانت خود را دوباره به صورت اکانت شخصی یا Personal Account در بیاورند. در این حالت لازم است که تنها چند مرحله کوتاه را انجام دهید تا اکانت شما به حالت اول بازگردد. این مراحل به اینصورت می‌باشند:

  1. به پروفایل خود رفته و از میان کگزینه‌ها Setting and privacy را انتخاب کنید.
  2. گزینه Account را انتخاب کنید.
  3. Switch Account Type را از بین گزینه‌ها انتخاب کنید.
  4. گزینه Switch to Personal Account را انتخاب کنید و بعد از آن Switch to Personal را بزنید تا فرایند تکمیل شود.

اکنون شما اکانت خود را به حالت شخصی بازگردانده اید. البته در بعضی از موارد این مراحل کمی مشکل ساز خواهد بود و ممکن است بعد از انجام آن تغییری در وضعیت اکانت ایجاد نشود. برای رفع مشکل خارج شدن از حالت بیزینس اینستاگرام لازم است از اکانت خود خارج شده، اینستاگرام را بروزرسانی کنید(بهتر است آن را حذف و جدیدترین نسخه آن را مجددا نصب کنید)، بعد از این کار به اکانت خود لاگین کرده و این مراحل را تکرار کنید.

خارج شدن از حالت بیزینس اینستاگرام

مزایا و معایب فعال کردن حالت بیزینس اینستاگرام

فعال کردن حالت بیزینس اینستاگرام هم می‌تواند برای ما فایده داشته باشد و مزیت‌های زیادی را در اختیار ما بگذارد، و همی می‌تواند به نوعی معایبی داشته باشد /که از پس برآورده کردن انتظارات ما برنیاید. این مزایا و معایب را در ادامه بررسی می‌کنیم.

مزایای بیزینسی کردن پیج اینستاگرام:

  • امکان مدیریت کاربران که می‌خواهید بازدید کننده شما باشند و ارائه اطلاعاتی مانند سن و علاقه مندی‌ها(در اصطلاح مکارکتینگ به آن پرسونا گفته می‌شود)؛
  • امکان انتخاب شخصی کردن اطلاعات و مخفی کردن آنها با بیزینسی کردن پیج اینستاگرام.
  • امکان اتصال به سایت و صفحات فیسبوک مختلف؛
  • اینستاگرام یک پلتفرم شلوغ و پر کاربرد است.

معایب اکانت بیزینس اینستاگرام:

  • هزینه تبلیغات در آن کمی بالاست؛
  • ترافیک ورودی ارگانیک نبوده و نمی توان از آن انتظار بازدهی خوبی را داشت؛
  • کسب و کارها کوچک بوده و امکانات آن نیز کم است؛
  • اینستاگرام به خودی خود یک پلتفرم تجاری نیست و مشتریان زیادی ممکن است از تبلیغات بدست نیاید.

مزایا و معایب فعال کردن حالت بیزینس اینستاگرام

نتیجه گیری

اینستاگرام یکی از موثرترین پلتفرم‌ها در بازار این روز‌های ایران به حساب می‌آید و به نظر می‌رسد اوضاع قرار است در همین منوال باقی بماند. پس عرضه کسب و کار در این پلتفرم آن هم به کمک حالت بیزینس اینستاگرام ضروری به نظر می‌رسد. در این مقاله با هم فعال کردن حالت بیزینس اینستاگرام را بررسی کردیم و دیدیم که این کار چطور باید انجام شود. همینطور بعد از آن دیدیم که برای استفاده از این اکانت‌ها چه قابلیت‌هایی در اختیار ما خواهد بود. خوشحال می‌شویم که نظرات خود در این رابطه را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
Mohsen
.
05 مهر 1402، 08:32
پاسخ
0
0
سلام از وقتی پیجم و بیزینس کردم اونایی که پیجشون بیزینس هست نمی تونن پست های من و استوری کنن دلیلش چیه؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402