چگونه از ایران به چین پول انتقال دهیم؟ | نحوه انتقال ارز به چین

راه های واریز پول از ایران به چین
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هر ساله بسیاری از افراد از ایران به کشور چین از طریق روش‌های مختلف مهاجرت می‌کنند. اما یکی از اصلی‌ترین دغدغه توابع ایرانی در کشور چین نحوه انتقال پول از ایران به چین است. برای اینکه افراد ایرانی بتوانند در این کشور ارز خود را به یوان تبدیل کنند باید از روش‌هایی چون حواله، صرافی و… استفاده کنند.

همچنین ممکن است بسیاری از افراد بنا بر دلایلی قصد دارند پول یا مبلغی را به شکل حواله به شخصی در کشور چین ارسال کنند. در چنین شرایطی است که پرسش چگونه از ایران به چین پول ارسال کنیم در ذهن افراد شکل می‌گیرد. در این مطلب به منظور برطرف کردن کامل محدودیت‌های مربوط به واریز پول از ایران به چین برخی روش‌ها و راهکارهای تضمینی را معرفی می‌کنیم.

روش های انتقال پول به چین
معرفی بهترین روش های انتقال پول از ایران به چین

روش های ارسال پول از ایران به چین

با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توان از ایران به چین پول ارسال یا واریز کرد. اما مهم است بدانید تمامی این روش‌ها با شرایط تحریم ایران همخوانی ندارد. در مقابل با استفاده از برخی روش‌ها می‌توان فرایند انتقال پول از ایران به چین را با کمترین خطر و دردسر انجام داد. در حالت کلی سریع‌ترین روش انتقال پول به چین استفاده از حواله‌های ارزی است.

حواله از ایران به چین روش‌های مختلفی دارد که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها افتتاح حساب بین‌المللی است. متاسفانه به دلیل شرایط حاکم بر ایران و وجود تحریم‌ها افتتاح حساب بین المللی در این کشور برای ایرانیان کمی دشوار است. اما وب‌سایت‌های خدمات ارزی و مهاجرتی معتبر ایرانی هستند که در ازای دریافت هزینه و کارمزد تمامی مراحل مربوط به افتتاح حساب بین‌المللی را انجام می‌دهند.

انواع روش های انتقال پور از ایران به چین:

  1. انتقال پول از ایران به چین با افتتاح حساب در بانک‌های معتبر کشور چین
  2. ارسال پول با حواله سوئیفت (SWIFT)
  3. ارسال پول به چین با وایر ترانسفر
  4. واریز پول از ایران به چین از طریق پرفکت مانی
  5. واریز پول به چین با پی پال (Pay Pal)
  6. ارسال حواله از ایران به چین با ارزهای دیجیتال

1- انتقال پول از ایران به چین با افتتاح حساب در بانک‌های معتبر کشور چین

همان گونه که در مطالب بالا گفته شد، یکی از بهترین راهکارها برای انتقال پول از ایران به چین افتتاح حساب بین المللی است. برای ارسال حواله از ایران به چین با استفاده از این روش لازم است تا حساب بانکی را در یکی از بانک‌های چین افتتاح کنید. برای این کار یا باید به صورت حضوری و شخصا به کشور چین سفر کنید و یا اینکه از موسسات مهاجرتی و خدمات ارزی ایرانی کمک بگیرید.

البته برای تکمیل روند انتقال پول از ایران به چین در صورت داشتن حساب بانکی بین‌المللی لازم است تا به یکی از صرافی‌های معتبر مراجعه کنید. سپس مبلغ مورد نظر خود را به همراه شماره حساب بین‌المللی در اختیار کارشناسان صرافی قرار دهید تا فرایند انتقال وجه توسط آن‌ها انجام شود.

نکات مهم در مورد حواله به چین که باید بدانید

از جمله مهم‌ترین نکاتی که قبل از حواله به چین باید به آن توجه کنید، قوانین ارزی در این کشور است. قبل از ارسال و انتقال پول از ایران به چین حتما موازین و قوانین ارزی این کشور را مطالعه کنید. برای نمونه یکی از مهم‌ترین قوانین ارزی در این کشور گزارش بانک به دولت در صورت حواله بیش از 7600 دلار به بانک است.

یعنی اگر شما مبلغی بیش از 7600 دلار را از ایران به یک بانک در چین حواله کنید، بانک مورد نظر گزارش مربوطه را به دولت ارسال خواهد کرد. در صورت وقوع این امر عملیات انتقال پول و حواله شما طولانی‌تر خواهد شد.

2- ارسال پول با حواله سوئیفت (SWIFT)

سوئیفت یک شبکه بزرگ برای انتقال پول بین بانکی در سراسر دنیا است. با عضویت در این شبکه امن و گسترده می‌توانید انواع انتقالات و تبادلات وجهی خود را انجام دهید. البته باز باید به این نکته مهم اشاره کنیم که به دلیل تحریم ایران برای افتتاح حساب در سوئیفت باید از سایت‌های واسط مبنی بر خدمات ارزی کمک بگیرید.

تمامی کاربران حتی ایرانیان در عین تحریم بودن با مراجعه به این سایت‌ها می‌توانند به راحتی حواله سوئیفت را دریافت کرده و بدون هیچ گونه محدودیتی در مبلغ فرایند انتقال پول از ایران به چین را انجام دهند.

در حال حاضر یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای حواله از ایران به چین استفاده از سیستم گسترده سوئیفت است. سرمایه‌گذاران بزرگ برای جابه‌جا کردن مبالغ کلان به کشورهایی چون چین بیشتر از سیستم و حواله سوئیفت استفاده می‌کنند.

نحوه ارسال پول از ایران به چین با حواله سوئیفت

برای ارسال حواله سوئیفت از ایران به چین شما باید ابتدا به پلتفرم سوئیفت مراجعه کنید. سپس از طریق این بستر به یک موسسه مالی یا صرافی معتبر مراجعه کرده و مبلغ مورد نظر خود را از طریق حساب ثبت شده در صرافی به حساب دیگری یا حساب خود در چین واریز کنید. به این نکته توجه داشته باشید که هر یک از روش‌های انتقال پول از ایران به چین نیازمند پروسه زمانی متفاوتی است.

ارسال حواله از ایران به چین با سیستم سوئیفت چقدر طول می‌کشد؟

در حالت عادی برای واریز پول از ایران به چین از طریق سیستم سوئیفت بین 3 الی 5 روز کاری زمان نیاز است. در واقع سایت‌های واسط خدمات ارزی ایرانی کلیه این خدمات را در این بازه زمانی به صورت تضمینی و قانونی انجام می‌دهند. حتی اگر سایت خدمات گسترده‌تری داشته باشد می‌تواند در بازه زمانی کمتری مبلغ مورد نظر شما را به صورت حواله سوئیفت به حسابی مشخص در چین واریز کند.

3- ارسال پول به چین با وایر ترانسفر

وایر ترانسفر (Wire transfer) یک شبکه بانکی بین‌المللی است که کلیه خدمات مربوط به واریز و دریافت وجه را ارائه می‌دهد. البته به این نکته توجه داشته باشید که وایر ترانسفر یک سیستم بانکی الکترونیکی است. یعنی شما با استفاده از این سیستم می‌توانید به صورت الکترونیکی مبلغ مورد نظر خود را به چین ارسال کنید.

متاسفانه همچنان به دلیل وجود تحریم‌های بسیار علیه ایران امکان بهره‌برداری از خدمات این سیستم بانکی برا ایرانیان تحریم است. به همین ترتیب برخی از سایت‌های معتبر خدمات ارزی ایرانی صفر تا صد فرایند افتتاح حساب در این بانک را انجام می‌دهند.

پس از تکمیل کلیه مراحل انتقال پول از ایران به چین از طریق این سیستم تنها به یک روز کاری نیاز است تا مبلغ مورد نظر شما به حساب مشخص شده واریز شود! می‌توان گفت سریع‌ترین راه برای ارسال پول از ایران به چین سیستم وایر ترانسفر است.

انتقال پول به چین با وایر ترانسفر
وایر ترانسفر بهترین و سریع ترین روش برای ارسال پول به چین از ایران

مزایای استفاده از سیستم وایر ترانسفر

استفاده از این سیستم برای انتقال پول از ایران به چین مزیت‌های زیادی برای شما خواهد داشت. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این سیستم استفاده از تکنولوژی نظیر به نظیر است. به این معنی که شما زمانی که قصد انتقال پول را از واحد ارزی یورو به دلار آمریکا را دارید، این سیستم به صورت هوشمند شخص دیگری که در حال مبادله یورو به دلار آمریکا است را با شما منطبق می‌کند.

هزینه و کارمزد انتقال پول با وایر ترانسفر

در حالت کلی کارمزد انتقال پول با استفاده از این سیستم کاملا به مقدار مبلغ و کشور مقصد بستگی دارد. طبیعتا هر چقدر فاصله بین کشور مبدا و مقصد بیشتر باشد کارمزد نهایی برای انتقال وجه بیشتر خواهد بود. به این مورد هم توجه داشته باشید که هر مقدار مبلغی که قصد انتقال آن از ایران به چین را دارید باید کارمزدی بالغ بر 40 دلار پرداخت کنید. البته این کارمزد تنها شامل مواقعی می‌شود که شما قصد تبدیل ارز را دارید. در چنین شرایطی کارمزد پرداختی بین 0.45 درصد الی 3 درصد کل مبلغ است.

4- واریز پول از ایران به چین از طریق پرفکت مانی

پرفکت مانی سیستم پرداخت آنلاین جهانی است که در سال 2017 راه‌اندازی شد. این سیستم و اپلیکیشن آن مانند سایر سیستم‌های پرداخت بین‌المللی برای ایرانیان تحریم است. اما تعداد بسیار معدودی از سایت‌های ایرانی خدمات ارزی عملیات افتتاح حساب در این سیستم، شارژ حساب و… را انجام می‌دهند.

با افتتاح حساب در این سیستم پرداخت می‌توانید فرایند انتقال پول از ایارن به چین را به سریع‌ترین و بهترین شکل ممکن انجام دهید.

مزایای سیستم پرفکت مانی

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های سایت پرفکت مانی پشتیبانی از زبان فارسی است. همچنین شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن حساب کاربری را در این سیستم برای خود ایجاد کنید. علاوه بر موارد فوق کاربران می‌توانند از سیستم پرفکت مانی انواع وام‌‌های کاری و همچنین سود سالانه با نرخ 4 درصد را دریافت کنند.

  • انتقال ارز به صورت آنلاین
  • دریافت ارز به شکل دلار و…
  • خرید بیت کوین، دلار و…
  • خرید انواع کالا و محصول از سایت‌های اینترنتی

5- واریز پول به چین با پی پال (Pay Pal)

پی پال نیز مانند سایر سیستم‌های معرفی شده یک سیستم پرداخت بین‌المللی است. با افتتاح حساب در این سیستم پرداخت آنلاین به راحتی می‌توانید کلیه امورات مالی خود از قبیل انتقال پول و… را انجام دهید. کلیه افراد با ساخت اکانت پی پال می‌توانند به چندین نوع حساب کاربری از نوع تجاری، شخصی و ویژه دسترسی داشته باشند.

در صورتی که قصد انتقال پول از ایران به چین یا هر کشور دیگری با مبالغ بالا را دارید بهتر است اکانت پی پال نوع تجاری یا ویژه را خریداری کنید. در این نوع حساب‌های کاربری محدودیت تراکنش کمتر است. برای ساخت اکانت در این سیستم بهترین روش مراجعه به سایت‌های خدمات ارزی ایرانی است.

این سایت‌ها صفر تا صد ساخت اکانت پی پال و حساب کاربری را در کمترین زمان انجام می‌دهند. کارمزد مبادلات ارزی در پی پال نیز حدود 2.9 درصد از کل مبلغ واریزی است که در نهایت هزینه ثابت 0.3 درصد دلار هم به آن افزوده می‌شود.

قابلیت‌ها و مزیت‌های سیستم پرداخت آنلاین پی پال

شما علاوه بر ارسال پول از ایران به خارج می‌توانید سایر امورات مالی خود را با این سیستم انجام دهید:

  • انتقال و دریافت پول از طریق کارت‌هی بین المللی اعتباری یا نقدی
  • خرید محصول از سایت‌های خارجی
  • واریز پول به از پی پال به حساب بانکی افراد

البته برای استفاده از خدمات انتقال و واریز وجه با کارت‌های بین‌المللی در این بستر لازم است تا ابتدا از یکی از شرکت‌های ویزا یا مستر کارت اعتباری یا نقدی خریداری کنید. به علت تحریم استفاده از خدمات مستر و ویزا در ایران برای صدور این کارت‌ها باید به سایت‌های ارائه دهنده خدمات ارزی و واسط ایرانی مراجعه کنید.

همچنین بخوانید :
واریز وجه به چین با سیستم پی پال
با استفاده از سیستم پی پال بدون هیچ محدودیتی می توان فرایند انتقال وجه از ایران به چین را انجام داد.

6- ارسال پول از ایران به چین با ارزهای دیجیتال

یکی از جدیدترین و البته پرطرف‌دارترین روش‌های انتقال پول از ایران به چین ارزهای دیجیتال هستند. این روش در حالت کلی نسبت به سایر روش‌ها پایداری کمتری داشته و به همین دلیل بهترین و آسان‌ترین راه برای انتقال وجه است. البته برای انجام این کار باید تخصص و مهارت مربوط به بازار ارزهای دیجیتال را داشته باشید.

بهترین روش انتقال پول از ایران به چین کدام روش است؟

اما زمانی که بحث از بهترین روش برای انتقال پول ازا یران به چین می شود، روش هایی چون حواله سوئیفت، وایر ترانسفر و افتتاح حساب بانکی به میان می آید. یعنی در حال حاضر بهترین و مناسب ترین روش برای واریز وجه از ایران به چین سه روش فوق است. مابقی روش هایی که معرفی کردیم تا اطلاع ثانوی ایرانیان نمی توانند با استفاده از آن ها فرایند انتقال وجه را انجام دهند، یا اگر این امکان فراهم شود بسیار هزینه بر و دشوار خواهد بود. حواله سوئیفت در بین این سه روش بهترین و سریع ترین روش به حاسب می آید. البته باز بسته به شرایط خودتان می توانید یکی از این سه روش ذکر شده را انتخاب کرده و از قابلیت و مزیت های آن ها بهره ببرید.

نحوه انتقال پول از ایران به چین

با اینکه بهترین روش های انتقال وجه از ایران به چین را معرفی کردیم، اما باید شما به این نکته توجه داشته باشید که این روش ها برای کاربران ایرانی محدودیت های بسیاری دارند. به همین دلیل بایستی قبل از اقدام به هر کاری به سایت های خدمات ارزی ایرانی معتبر مراجعه کنید تا کارشناسان متخصص این سایت ها شما را در امر انتقال پول از ایران به چین به صورت کامل راهنمایی کنند. کمک گرفتن از این سایت ها نه تنها منجر به پیشبرد هر چه سریع تر اهداف شما می شود، بلکه باعث می شود با  دردسر کمتری فرایندهای پرداخت ارزی بین المللی خود را انجام دهید. برای همکاری با سایت های واسط باید ابتدا به این سایت ها مراجعه کرده، مراحل ثبت نام و درخواست افتتاح حساب سوئیفت، پی پال و حتی افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک های چین را باید تکمیل کنید و بعد از انجام این اقدامات و عملی شدن درخواست شما سایت کارمزدی را بابت ارائه خدمات به شما ارسال می کند که باید آن را پرداخت نمایید.

سوالات مهم در مورد ارسال پول از ایران به چین

با وجود ارائه اطلاعات شفاف و واضح در مورد روش‌های مختلف انتقال پول از ایران به چین ممکن است برخی از افراد با سوالاتی مواجه شوند. در ادامه به برخی از این سوال‌های متداول و رایج پاسخ می‌دهیم.

مدت زمان لازم برای انتقال پول از ایران به چین چقدر است؟

مدت زمان انتقال پول از ایران به چین بستگی به نوع روش انتخابی دارد. برای نمونه با استفاده از روش وایر ترانسفر این کار تنها در مدت زمان یک روز انجام می‌شود.

افتتاح حساب در بانک‌های چین به چه صورت است؟

بهترین راه برای افتتاح حساب در این بانک‌ها سپردن مراحل اداری به موسسه‌های مهاجرتی و ارزی معتبر در ایران است.

بهترین بانک در کشور چین برای واریز پول کدام است؟

تعداد زیادی از بانک‌های حاضر در کشور چین قابلیت انتقال وجه از کشورهای حومه و خارجی را دارند. از جمله بهترین بانک‌های چین برای انتقال وجه بانک صنعتی و بازرگانی است.

سخن پایانی

انتقال پول از ایران همواره چالش‌های خاص خود را دارد. اما زمانی که شما بتوانید از روش مناسب با شرایط فعلی خود این کار را انجام دهید تمام این مشکلات برطرف خواهد شد. از جمله بهترین روش‌های واریز پول به چین می‌توان به افتتاح حساب در یکی از بانک‌های این کشور، ساخت اکانت در پی پال و وایر ترانسفر و سوئیفت اشاره کرد. برای تکمیل اطلاعات ثبت نام در هر یک از این سیستم‌های پرداخت بین‌المللی بهتر است از سایت‌های خدمات ارزی ایرانی و واسط کمک بگیرید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402