لیست کامل تفریحات شبانه در شهر وان ترکیه

بهترین تفریحات شبانه در وان ترکیه
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای شبگردی در شهر وان ترکیه کجا بریم؟ شهر وان یکی از شهرهای زیبا و تاریخی کشور ترکیه است. این شهر از جمله نزدیک‌ترین، ارزان‌ترین و بزرگترین شهرهای شرقی ترکیه به شمار می‌آید که به علت نزدیکی مسافت با ایران اکثر مسافران به صورت زمینی به این شهر سفر می‌کنند. شهر وان دارای جاذبه‌های تفریحی بسیار زیادی است که می‌خواهیم در مطلب امروز شما را با بهترین تفریحات شبانه در شهر وان ترکیه آشنا کنیم و برایتان بگوییم که اگر علاقمند به شبگردی در وان هستید کجاها می‌توانید بروید.

یکی از پرطرفدارترین و ارزان‌ترین سفرهای خارجی برای توریست‌های ایرانی سفر به شهر وان ترکیه است که در طی چند سال اخیر محبوبیت زیادی در بین گردشگران به دست آورده است. وان، شهری بزرگ با قدمت ۳۴۰۰ ساله می‌باشد که دارای جاذبه‌های تفریحی، گردشگری و تاریخی بسیار زیادی است. موقعیت جغرافیایی این شهر نقش تعیین کننده‌ای در تاریخ و توسعه فرهنگی آن داشته است. امروزه، وان شهری پر جنب و جوش با جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر می‌باشد که تفریحات شبانه‌ای که در وان ترکیه وجود دارد یکی از عواملی است که باعث جذب گردشگران بسیاری شده است. وجود جاذبه‌های تفریحی و گردشگری متنوع و مختلف در وان عاملی است برای اینکه اوقات فراغت خوشی را بتوانید در آنجا سپری کنید.

فهرست مطالب

لیست تفریحات شبانه وان ترکیه

لیست تفریحات شبانه وان ترکیه
لیست تفریحات شبانه وان ترکیه

شهر وان به دلیل ترکیب منحصر به فرد میراث‌های تاریخی، زیبایی‌های طبیعی و مهمان نواز بودن مردمانش شهرت بسیاری پیدا کرده است. این شهر در عین کوچک بودنش جز محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است و از جمله دلایلی که این شهر برای توریست‌ها جذابیت زیادی دارد وجود تفریحات شبانه است.

تفریحاتی شاد و مهیج که باعث می‌شوند تا شما برنامه‌های تازه‌تری را تجربه کنید. البته نباید این مسئله را فراموش کرد که تفریحات وان نسبت به سایر شهرهای ترکیه بسیار محدودتر و ساده‌تر می‌باشد.

همچنین بخوانید :

1- کلاب ها و دیسکوهای وان ترکیه

کلاب ها از جاهای تفریحی وان در شب
کلاب ها و دیسکوهای وان ترکیه

در شهر وان یکی از تفریحات شبانه‌ای که برگزار می‌شود کلاب‌ها و دیسکوها هستند که به طور قانونی در این شهر فعالیت دارند. این مکان‌ها در واقع مکانی مناسب برای شبگردی و سرگرمی هستند که از معروف‌ترین آنها می‌توان به کلاب‌ها و باشگاه‌های  “Club Van” و “Havana Club”  اشاره کرد که از جمله محبوب‌ترین مقاصد برای لذت بردن از موسیقی و رقص در شهر وان هستند.

2- فستیوال‌ها و رویدادهای شبانه

شرکت در فستیوال‌ها و رویدادهای شبانه شهر وان
شرکت در فستیوال‌ها و رویدادهای شبانه شهر وان

از دیگر تفریحات شبانه‌ای که به جذابیت سفر در شهر وان کمک می‌کند وجود فستیوال‌ها و رویدادهای شبانه در این شهر است. یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین فستیوال‌هایی که در شهر وان ترکیه برگزار می‌شود فستیوال بالون گرم است که با بالون‌های رنگارنگ و آتشفشان‌های نورانی نمایش جذابی را برای مخاطبان ارائه می‌دهد.

شرکت در این تفریحات شبانه به صورت رایگان می‌باشد و شما می‌توانید در کارناوال‌های خیابانی که این فستیوال‌ها در آنجا برگزار میشود حضور داشته و به شاهد برگزاری آنها از نزدیک بوده، به تفریح و پاکوبی بپردازید.

3- پارک آبی ساحل دیوان

تفریحات آبی در شهر وان ترکیه

یکی از پارک‌های آبی روباز شهر وان، پارک آبی دیوان بیچ وان است که در فصول گرم سال بسیار مورد توجه قرار گرفته و از جمله جاذبه‌های گردشگری محبوب شهر وان ترکیه می‌باشد.

این پارک آبی در سال ۲۰۱۸ در زمینی به مساحت ۱۴۰۰۰ متر مربع افتتاح شد و به دلیل  رو باز بودن پارک آبی به عنوان بهترین جاذبه تفریحی شهر وان در فصل بهار و تابستان شناخته شده است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

پارک آبی دیوان از امکانات تفریحی رفاهی متنوعی برخوردار است که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم.

امکانات رفاهی 

  • رستوران
  • کافی شاپ
  • چای خانه
  • کلوپ شبانه

امکانات تفریحی

  • استخری برای کودکان
  • استخری برای بزرگسالان
  • سرسره بزرگ و کوچک
  • سالن های ماساژ

راه‌های دسترسی

  • تلفن: 05425699018
  • ساعت فعالیت:همه روزه از ساعت 9 صبح تا 11 شب

4- پارک آبی چاغداش

معرفی پارک آبی چاغداش

این مجموعه ی تفریحی آبی با ۱۵۰۰ متر مربع بنای سر پوشیده در سال 2011 میلادی در شهر وان ترکیه افتتاح شد. پارک آبی چاغداش وان به صورت دائمی فعالیت دارد و در تمام فصول سال خدمات و امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی را ارائه می دهد. اما با تمام اینها بهترین زمان برای استفاده از خدمات این پارک آبی و رفتن به آنجا تعطیلات تابستان است.

یک نکته بسیار مهم درباره این مجموعه تفریحی در شهر وان ترکیه این است که ورودی این پارک برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.

امکانات رفاهی

  •  رستوران
  • کافی شاپ
  • ویتامین بارهای متنوع

امکانات تفریحی

  • استخر برای بزرگسالان و کودکان
  • سونا
  • جکوزی
  • ماساژ
  • سرسره های هیجان انگیز
  • مدرسه یوگا
  • کلاس های باله
  • کلاس ورزشی زومبا

راه‌های دسترسی

  • ساعت فعالیت: همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت 9 صبح تا ساعت 11 شب باز
  •  سانس بانوان در روزهای شنبه، سه شنبه، پنج شنبه
  • سانس آقایان در روزهای یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه

5- پارک کورتولوش وان

پارک کورتولوش وان بهترین تفریحات شبانه در وان ترکیه
پارک کورتولوش وان بهترین مکان برای شبگردی

از دیگر جاهای تفریحی شبانه در شهر وان ترکیه پارک کورتولوش است فضایی مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت و کسب آرامش است. این پارک دارای امکانات و تفریحات خاصی نیست اما با تمام این‌ها گشت و گذار در آن خالی از لطف نمی‌باشد. در این پارک، یک زمین بازی برای کودکان وجود دارد و چندین نیمکت برای استراحت علاوه بر آن داخل فضای پارک کافه‌ای وجود دارد که غذاهای سبک و نوشیدنی‌های دلچسب را می‌توانید در آنجا نوش جان کنید.

  • آدرس: مرکز شهر وان، محله هلیلاآ
  • ساعت فعالیت: 24 ساعته

6- پارک فرهنگی آتاتورک وان

پارک فرهنگی آتاتورک وان

یکی از بهترین بوستان‌های شهر وان پارک آتاتورک است که دارای فضایی سبز و مسیرهای پیاده‌روی خوبی است. این پارک یکی دیگر از بهترین جاهای تفریحی شبانه در شهر وان می‌باشد که دارای بخش‌های رفاهی و تفریحی متنوعی است. پارک فرهنگ آتاتورک با وجود آلاچیق، زمین بازی و کافه و رستوران به یکی از بهترین مکان‌ها در شهر وان برای سپری کردن روزی آرام تبدیل شده است.

در واقع می‌توان گفت: پارک فرهنگی آتاتورک بهترین گزینه برای گردشگرانی است که می‌خواهند ایام خوش و آرامی را در طول روز تجربه کنند. این پاک در هر ساعت از شبانه روز باز است و شما در هر ساعتی که بخواهید می‌توانید از این پاک دیدن کرده و در آنجا تفریح کنید.

  • آدرس: ترکیه، مرکز شهر وان، محله هلیلاآ، پارک فرهنگی آتاتورک

7- لونا پارک دوئو وان

تفریحات مهیج در لونا پارک از جاهای تفریحی کودکان وان
تفریحات مهیج در لونا پارک دوئو

یکی از بهترین جاهای تفریحی شهر وان ترکیه در شب برای کودکان، لونا پارک دوئو وان می‌باشد. این شهربازی با اینکه خیلی بزرگ نیست اما امکانات تفریحی زیادی دارد که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مناسب می‌باشد.

شهربازی لوناپارک دوئو وان شامل تعدادی تجهیزات مختلف از جمله نمایشی، تفریحی و آبی می‌باشد که عبارتند از: کانال آبی، چرخ دنده، قایق رانی، ماشین سواری، سقوط آزاد، جایزه‌های بزرگ تیر اندازی.

بهترین زمان برای تفریح و بازدید از شهربازی لونا پارک وان فصل بهار و تابستان و تایم بعد از غروب آفتاب است.

  • آدرس: تریکه، وان، انتهای خیابان اسکله، خیابان گول ۱
  • ساعت فعالیت:  9 صبح تا 1 شب

8- کارتینگ

پیست کارتینگ شهر وان ترکیه

از جمله تفریحات وان برای سوزاندن آدرنالین و هیجان رفتن به پیست کارتینگ این شهر است. کارتینگ شهر وان ترکیه در واقع یک مجموعه تفرحی سرپوشیده است که در آنجا علاوه بر کارتینگ سواری می‌توانید ورزش‌هایی مثل تنیس روی میز را نیز انجام داده و لذت ببرید.

  • ساعت فعالیت:  9 صبح تا 11 شب

9- اسکله وان

اسکله وان کجاست؟

شهر کوچیک وان که در نزدیکی ایران قرار دارد دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که یکی از پرطرفدارترین آنها به عنوان تفریحات شبانه شهر وان در ترکیه اسکله این شهر است. اسکله وان منطقه‌ای برای تفریح و سرگرمی است که خاطرات فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

این اسکله که در کنار دریاچه و در مرکز شهر وان قرار دارد یکی از جاذبه‌های توریستی مهم شهر وان به شمار می‌آید. با رفتن به این اسکله علاوه بر بهره‌مند شدن از امکانات تفریحی همچون قایق سواری، کایاک، بادبورد و ورزش‌های موج‌سواری و ماهیگیری میتوانید شاهد جاذبه‌های زیبا و دیدنی در اطراف این اسکله نیز باشید.

از جمله جاهای دیدنی شهر وان که در اطراف اسکله شهر وان قرار دارند می‌توان به شهر گواش، گورستان سلجوقی که دارای سنگ قبرهای زیبا می‌باشد و مقبره حلیم خاتون اشاره کرد.

  • آدرس:  ترکیه، وان، انتهای خیابان اسکله، مقابل پارک یاسر کمال

10- رستوران گردی و کافه گردی 

لذت رستوران گردی و کافه گردی در وان ترکیه

از دیگر تفریحات شبانه‌ای که در شهر وان ترکیه می‌توانید از آن نهایت لذت را ببرید، رفتن به کافه‌ها و رستوران‌های این شهر زیبا و دیدنی است. این تفریح شبانه از آن دست تفریحاتی است که در میان اهالی شهر وان بسیار مشهور می‌باشد. در رستوران‌ها و کافه‌ها وان می‌توانید غذاهای متنوع ترکی را امتحان کنید. بنابراین، اگر اهل شبگردی هستید پیشنهاد می‌کنیم که حتما در سفر به شهر وان این تفریح را از دست ندهید چرا که بدون شک رستوران‌ها و کافه‌های وان ترکیه شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

برای اینکه بهتر بتوانید در شبگردی رستوران و کافه باب میل خود را در شهر وان انتخاب کنید، می‌خواهیم کمک کوچکی به شما کرده و محبوبترین رستوران وان را که تنوع کباب‌‌های آن شهره شهر می‌باشد یعنی رستوران تپه اجاق باشی، رستوران به اورکه کاوورما معروف به غذاهای سنتی و رستوران کاریوا با فضای دلنشین را به شما معرفی کنیم.

11- تئاترها و سینماها

بهترین سالن تئاتر و سینما در شهر وان

از دیگر تفریحاتی که به عنوان تفریحات شبانه در شهر وان ترکیه می‌توانید به سراغ آنها بروید، رفتن به تئاتر و سینما می‌باشد. البته باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید که ساعت فعالیت این مکانهای تفریحی در شهر وان با محدودیت روبرو می‌باشد و به صورت شبانه روزی فعالیت ندارند. بنابراین، حتما قبل از آنکه بخواهید در وان ترکیه به سینما و تئاتر بروید از ساعت آن اطمینان بدست آورید.

پیشنهاد و توصیه ما به شما دوستان علاقه‌مند به انجام تفریحات شبانه در شهر وان ترکیه رفتن به بهترین و تئاترها و سینماهای وان می توان یعنی “Van Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu” و “Van Devlet Tiyatrosu” می‌باشد. خوشبختانه قیمت بلیط سینما و تئاتر در وان بسیار مناسب است و شما با رفتن به این مکانها می‌توانید ارزانترین تفریحات شهر وان را نیز تجربه کنید.

لازم به گفتن است که فیلم‌هایی که در سینماهای شهر وان اکران می‌شوند به زبان ترکی است و اگر می‌خواهید از این افریح شبانه و قیمت مناسب لذت ببرید باید به زبان ترکی تسلط داشته باشید. در غیراینصورت این تفریح برای شما مناسب نیست و باید به سراغ سایر تفریحات شبانه در شهر وان ترکیه بروید.

12- قصر وان

معرفی قصر وان

یکی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مهم در شهر وان ترکیه، قصر وان است که در شهرک قدیمی وان واقع شده است و به صورت شبانه روزی فعالیت دارد. این جاذبه دیدنی و تفریحی، یکی دیگر از هیجان‌انگیزترین تفریحات شهر وان ترکیه است که هم در طول روز و هم در شب می‌توانید از آن بازدید کرده و لذت ببرید.

با رفتن به قصر وان می‌توانید علاوه بر اینکه اوقات خوشی را با دوستان  و همراهان خود سپری کنید، کی بیشتر با تاریخ و فرهنگ این منطقه آشنا شده و از معماری زیبای این جاذبه فرهنگی و تاریخی وان نیز لذت ببرید.

سوالات متداول لیست کامل تفریحات برای شبگردی در شهر وان ترکیه

بهترین تفریحات شهر وان کدامند؟

پارک آبی ساحل دیوان، پارک آبی چاغداش، پارک کورتولوش وان، پارک فرهنگی آتاتورک وان، لونا پارک دوئو وان،کارتینگ و اسکله وان

بهترین تفریحات شبانه در شهر وان ترکیه کدامند؟

کلاب ها و دیسکوها، فستیوال‌ها و رویدادهای شبانه، لونا پارک دوئو وان، پارک کورتولوش وان

بهترین زمان برای تفریح و بازدید از شهربازی لونا پارک وان چه زمانی است؟

بهترین زمان برای تفریح و بازدید از شهربازی لونا پارک وان فصل بهار و تابستان و تایم بعد از غروب آفتاب است.

جمع بندی

سفر به شهر وان به خاطر تفریحات هیجان انگیز و قیمت مناسبی که دارد در بین گردشگران ایرانی طرفداران زیادی پیدا کرده است. شبگردی در شهر وان جذابیت‌ها و زیبایی‌های خاص خودش را دارد در این مطلب سعی کردیم تا لیستی از تفریحاتی که گردشگران می‌توانند در شهر وان از آن استفاده کنند را نام ببریم درست است که تعداد مراکز تفریحی در شهر وان چندان زیاد نیست اما باز هم می‌تواند ساعاتی از شبانه روز شما را پر کند تا از سفر به این شهر کوچک لذت ببرید.

اگر اهل رفتن به کلوپ‌های شبانه و دیسکو نیستید می‌توانید برای شب‌گردی در شهر وان به اسکه زیبای این شهر رفته و در آنجا کمی پیاده‌روی کنید یا اینکه برای تفریح به لونا پارک دوئو وان که یک شهربازی کوچک در این شهر بروید و از تفریحات مهیج و هیجان‌انگیز آنجا استفاده کنید.

برای شب‌گردی در شهر وان ترکیه شما کدام مرکز تفریحی را پیشنهاد می‌کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402