راهنمای جامع سفر به دبی | هر آنچه در سفر به دبی باید بدانید

راهنمای سفر به دبی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

چطور به دبی سفر کنیم، بهترین فصل سفر به دبی چه فصلی از سال است؟ برای اقامت در دبی کدام هتل بهتر است؟ چطور بهترین مراکز خرید دبی را پیدا کنیم؟ و… این مدل سوال‎‌ها اغلب برای افرادی پیش می‌آید که برای اولین بار می‌خواهند به کشور امارات و شهر بزرگ دبی سفر کنند. راهنمای سفر به دبی، مناسب افرادی است که تصمیم دارند به این شهر بزرگ و مشهور در امارات متحده عربی سفر کرده و اهداف مختلفی همچون تفریح و خرید از بهترین مراکز خرید دبی را دارند. اطلاعات از جزئیات سفر به شهری مانند دبی به شما کمک خواهد کرد تا بهتر و راحتر برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید و هزینه‌های سفر را بتوانید راحتر مدیریت کنید.

همه ما بنا به سلایقی که داریم برای سفرهای خود یک مقصد را انتخاب می‌کنیم و بدیهی است که هر شهر و کشور ویژگی‌های خاص خود را دارند که برای گردشگران جذابیت دارند. شهر دبی هم از آن دسته شهرهای بزرگ توریستی است که هم برای تفریح و هم برای خرید گزینه بسیار فوق‌العاده‌ای است و توانسته تا به امروز طرفدران زیادی را از اقصی نقاط دنیا جذب نماید. بنابراین، نیاز است قبل از اینکه سفر خود را به دبی آغاز کنید به خوبی با شرایط آب و هوایی، فرهنگ و آداب و رسوم، بهترین مراکز خرید، جاهای دیدنی و تفریحی، رستوران‌ها و هتل‌های این شهر آشنا باشید تا سفر لذت بخشی را بتوانید تجربه کنید.

فهرست مطالب

راهنمای کامل سفر به دبی

راهنمای کامل سفر به دبی
راهنمای کامل سفر به دبی

شهر دبی از جمله مدرن‌ترین شهرهای خاورمیانه به شمار می‌آید که در قاره آسیا واقع شده است. این شهر بزرگ به خاطر موقعیت تجاری، تفریحی که دارد سالامه میلیون‌ها توریست را از سراسر دنیا پذیرا می‌باشد. دبی از جمله شهرهای کویری است که شهرت بسیار زیادی آن بیشتر به خاطر وجود ساختمانهای بلندی است که در این شهر بنا شده‌اند. از این رو به دبی شهر آسمانخراش‌ها نیز گفته می‌شود.

وسعت شهر دبی حدودا ۴ هزار کیلومتر مربع است و جمعیتی ۳ میلیون نفری را در خودش جای داده است. شهر دبی که از جمله مهمترین شهرهای امارات متحده عربی به شمار می‌آید، توانسته است با سرعت تغییر و تحولات بی‌نظیری را در خود به وجود آورد و در کمتر از نیم قرن به یکی از کلان‌شهری پررونق و توسعه‌یافته در دل کویر تبدیل شود.

شهر دبی در سال ۲۰۰۱، به‌عنوان بزرگ‌ترین خانه جزیره‌های مصنوعی در جهان لقب گرفت و در سال ۲۰۱۳ توانست امتیاز برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ را به دست آورد. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با شرایط آب و هوایی دبی، مراکز خرید، رستوران‌ها، سوغات، آداب و رسوم، جاهای دیدنی و تفریحی دبی و بسیاری موارد دیگر که قبل از سفر به دبی باید نسبت به آنها اطلاعات داشته باشید را در اختیارتان قرار دهیم.

آب و هوای دبی

آب و هوای دبی در چهار فصل سال
آب و هوای دبی در چهار فصل سال

از مهمترین مواردی که قبل از سفر به دبی باید نسبت به آن اطلاعات کاملی در اختیار داشته باشید، شرایط آب و هوایی دبی در چهار فصل سال می‌باشد که در این بخش از راهنمای سفر به دبی می‌خواهیم به اختصار شما را با آب و هوای دبی بیشتر آشنا کنیم تا بهتر و راحت‌تر بتوانید فصل مناسب را برای سفر خود به دبی انتخاب کنید.

همه ما به خوبی می‌دانیم که دبی شهر کویری است و دارای آب و هوایی گرم و خشک می‌باشد اما این شرایط آب و هوایی همیشه ثابت نیست و در طول سال و به تناسب شرایط جوی، کمی این وضعیت تغییر خواهد کرد. تابستان‌های دبی بسیار گرم است و میانگین دمای هوا در ماه‌های جولای و آگوست، حدود ۴۸درجه سانتی‌گراد است. با این حساب فصل تابستان نمی‌تواند گزینه مناسبی برای آن دسته از افرادی باشد که در نواحی خنک و کوهستانی زندگی کرده‌اند. زیرا با این شرایط آب و هوای بیگانه هستند و گرمای دبی آنها را اذیت خواهد کرد.

در فصل زمستان‌، دبی دارای آب و هوای معتدل و دلپذیری خواهد بود و میانگین هوا در روز ۲۳ و در شب ۱۴ درجه سانتی‌گراد است. به طور کلی باید بگوییم که در فاصله زمانی بین ماه‌های دسامبر تا فوریه و گاها در ماه مارس، دبی دارای آب‌وهوایی خوب و متعادل خواهد بود. بد نیست این نکته را هم در رابطه با شرایط آب و هوایی دبی متذکر شویم که در دبی میزان بارش محدود و در بهترین شرایط، حدود ۱۵۰میلی‌لیتر در سال است و در ماه‌های دسامبر تا مارس یا آپریل بارش به صورت سنگین اما کوتاه مدت اتفاق می‌افتد.

برای سفر به دبی باید این نکته مهم را درباره آب و هوای این شهر بدانید که وزش دائمی بادها، مخصوصا در زمستان و بهار در دبی بسیار زیاد است که گاهی اوقات تبدیل به بادهای شدید و طوفان شن می‌شوند.

بهترین فصل برای سفر به دبی

بهترین فصل برای سفر به دبی
بهترین فصل برای سفر به دبی

با توجه به اطلاعاتی که درباره شرایط آب و هوایی دبی بدست آورده‌اید حتما برایتان جای سوال است که با این شرایط آب و هوایی که دبی دارد بهترین فصل سفر به دبی چه زمانی است؟ خب، در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که همیشه بهترین بودن‌ها از نظرهای مختلف دارای معنای متفاوتی می‌باشد. با این حساب باید بگوییم که بهترین زمان سفر به دبی هم بسته به شرایط هر کس می‌تواند معنای مختلفی داشته باشید. به همین خاطر در ادامه با در نظر گرفتن این شرایط و سلایق برایتان مشخص کرده‌ایم که چه زمانهایی برای سفر به دبی بهترین زمان می‌باشند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هزینه سفر برایتان مهم است و می‌خواهید سفری مقرون به صرفه داشته باشید باید بگوییم که بهترین زمان برای سفر به دبی برای شما فصل تابستان است. در این بازده زمانی به‌دلیل شرایط جوی، مسافران کمتری به این شهر، سفر می‌کنند. با این حساب هزینه اقامت و بازدید از جاهای دیدنی و تفریحی کمتر از سایر فصل های سال می‌باشد.

اما، اگر هدف شما از سفر به دبی رفتن به مراکز خرید و بازار گردی و خرید کردن است باید بگوییم که بهترین فصل سفر به دبی برای شما موقع حراجی‌هاست که حدود ۶۰۰۰ فروشگاه مختلف در جشنواره‌های فروش شرکت می‌کنند.

اگر از شرایط آب و هوایی برایتان اولویت دارد، بهتر است بدانید که بهترین فصل سفر به دبی، فصل زمستان است. در این زمان با یک تیر می‌توانید چند نشان بزنید هم از آب و هوای دلپذیر در دبی بهره‌مند شوید و هم اینکه در جشنواره‌هایی که هر ساله از ۲۶ دسامبر تا ۲۷ ژانویه آغاز می‌شوند دیدن کنید. این مهم را به خاطر داشته باشید که فصل زمستان پر هزینه ترین زمان برای سفر به دبی می‌باشد.

چگونه به دبی سفر کنیم؟

چگونه به دبی سفر کنیم
راه‌های مختلف سفر به دبی

برای رفتن به هر یک از شهرهای داخلی و کشورهای خارجی راه‌های مختلفی وجود دارد که هر یک از این راه‌های دارای مزیت‌ها و معایب خاص خود می‌باشند که این مسئله در رابطه با سفر به دبی هم کاملا صدق می‌کند. برای سفر به شهر دبی از ایران دو راه پیش روی شما وجود دارد سفرهای دریایی و سفرهای هوایی که در ادامه راهنمای سفر به دبی به اختصار درباره هر یک از این دو راه سفر برایتان صحبت کرده‌ایم.

یکی از راه‌های سفر به دبی که بسیار هم طرفدار داردو اکثریت افرادی که تصمیم دارند از ایران به دبی سفر کنند این راه را انتخاب می‌کنند سفر با هواپیما به دبی است. برای خرید بلیط هواپیما به مقصد دبی می‌توانید از هر یک از شهرهای بزرگ ایران که در آنجا سکونت دارید مانند: تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، بندرعباس، اهواز و شهر لار اقدام کنید. توصیه ما به شما دوستانی که از این روش برای سفر به دبی استفاده می‌کنید این است که برای کاهش هزینه های خود سعی کنید که بلیط رفت و برگشت را به صورت همزمان تهیه نکنید. مدت زمان سفر هوایی به از ایران به دبی در صورت مساعد بودن هو 1 ساعت و 10 دقیقه می‌باشد.

از دیگر راه‌های سفر به دبی، سفر با کشتی است که یک مسافرت هیجان انگیز و خاص را با انتخاب این روش می‌توانید تجربه کنید. درست است که مدت زمان رسیدن شما به مقصد با سفرهای دریایی بیشتر از سفرهای هوایی می‌باشد اما لذتی که این سفرها دارند را با هیچ یک از دیگ راه ‌های سفر(زمینی، ریلی و هوایی) نمی‌توان مقایسه کرد. اگر تصمیم دارید که سفری متفاوت داشته باشید و سفر اب کشتی به دبی را انتخاب کرده‌اید باید از بندرعباس سوار کشتی‌های تندرو شوید و مدت زمان 7 الی 8 ساعات را بر روی آب‌های خلیج فارس سپری کنید تا به شهر دبی برسید. البته فراموش نکنید که این مدت زمان بسته به شرایط آب و هوایی می‌تواند تغییر کند.

علاوه بر کشتی‌های تندرو برای سفرهای دریایی شما می‌توانید از کشتی کندرو هم استفاده کنید فقط لازم است بدانید که سفر با این کشتی‌ها مدت زمان بیشتری می‌برد تا شما به مقصد برسید.

اقامت در دبی

اقامت در بهترین هتل‌های دبی در سفر به این شهر
اقامت در بهترین هتل‌های دبی

از جمله نکات بسیار مهمی که در راهنمای سفر به دبی باد به آن توجه داشته باشید این است که در دبی امکانات رفاهی فراوانی برای گردشگران و توریست‌ها وجود دارد. در واقع باید بگوییم که این امکانات رفاهی به اندازه‌ای زیاد هستند که باعث شده انتخاب بهترین مکان برای اقامت گاها سخت و دشوار شود. بنابراین، با توجه به فصلی که قصد سفر به دبی را دارید نیاز است که قبل از آغاز سفرتان لیستی از بهترین هتل‌های دبی همراه آدرس و امکانات برای خودتان تهیه کنید و با در نظر گرفتن شرایط خود برای رزرو هتل مورد نظر اقدام کنید.

برای اینکه انتخاب تا حدودی برایتان آسان شود در این بخش می‌خواهیم شما را با چند مورد از بهترین هتل‌های دبی از نظر مسافران آشنا کنیم تا از میان آنها بتوانید  متناسب‌ترین گزینه با شرایط خودتان را انتخاب کنید. مجموعه هتل‌هایی که در این بخش به شما معرفی کنیم شامل هتل‌های لوکس 7 ستاره، 5ستاره، 4 ستاره و 3 ستاره می‌باشند.

هتل برج العرب جمیرا(هتل 7 ستاره)

  • آدرس: دبی، خیابان جمیرا
  • تلفن: ۷۷ ۷۷ ۴۳۰۱ ۹۷۱+
  • وب‌سایت: jumeirah.com

هتل آدرس دبی مال(هتل 5 ستاره)

  • آدرس: دبی، مرکز شهر، بلوار شیخ محمد بن رشید
  • تلفن: ۹۷۱۴۴۳۸۸۸۸۸+

هتل آدرس اسکای ویو(هتل 5 ستاره)

  • آدرس: دبی، مرکز شهر، بلوار شیخ محمد بن رشید، میدان عمار
  • تلفن: ۹۷۱۴۸۷۳۸۸۸۸+

هتل هیلتون گاردن این مال آف امارات دبی(هتل 4 ستاره)

  • آدرس: امارات، دبی، خیابان شیخ زاید، خیابان آلبرشا
  • تلفن: ۹۷۱۴۳۰۷۰۷۰۷+

هتل آلوفت سیتی سنتر دیره(هتل 4 ستاره)

  • آدرس: امارات، دبی، منطقه دیره، خیابان بنی یاس
  • تلفن: ۹۷۱۴۲۱۰۳۳۳۳+

 هتل عربین پارک(هتل 3 ستاره)

  • آدرس: امارات، دبی، منطقه الجداف، پشت بیمارستان لطیفه، خیابان الجداف

رستوران‌‌های دبی

 بهترین رستوران‌های دبی
آشنایی با بهترین رستوران‌های دبی

یکی از لذت‌ بخش‌ترین قسمت‌های سفر به دبی، رفتن به رستوران‌های این شهر و تست غذاهای خوشمزه عربی است. البته ناگفته نماند که رستوران‌های بین المللی زیادی در دبی فعالیت دارند که با رفتن به هر یک از آنها می‌توانید با طعم لذیذ غذاهای کشورهای مختلف آشنا شده و غذاهای مختلفی را از جمله خوشمزه‌ترین غذاهای ایران نوش جان کنید. دبی از جمله قطب‌های گردشگری در دنیا  است که دارای رستوران‌های بسیار متنوع و رنگارنگ است.  بنابراین آشنایی با بهترین رستوران های دبی می‌تواند به شما کمک زیادی کند تا غذای خوب و سالم را از جاهای مطمئن در دبی تهیه کنید.

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم رستوران‌های بسیار زیادی در دبی وجود دارد و این امکان در اختیار گردشگران قرار داده شده است تا در این شهر بتوانند تمامی غذاهای جهان را بچشند. در ادامه ما را همراهی کنید تا چند مورد از بهترین رستوران‌های شهر دبی را به شما معرفی کنیم.

رستوران بلژیک کوچک

  • ساعت کاری: هر رزو هفته از ۱۲ ظهر تا ۲ صبح
  • آدرس: برج های Lake جمیرا، هتل Pullman

رستوران عشاق 

  • ساعت کار: همه روزه ۱۲:۳۰ تا ۱۵ و ۱۸:۳۰ تا ۲۳، روزهای جمعه و شنبه: ۱۲:۳۰ تا ۱۶ و ۱۸:۳۰ تا ۲۳
  • آدرس: هتل القصر، جمیرا

رستوران BB Social Dining

  • ساعت کاری: هرروزه از ساعت ۱۲ تا ۲۴، جمعه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱ صبح
  • آدرس: دبی اینترنشنال فایننشال سنتر

رستوران ایرانی شایان 

  • ساعت کاری: همه روزه از ۱۸ تا ۲۴ (یکشنبه‌ها تعطیل)
  • آدرس: خیابان عمر بن الخطاب، مرکز خرید الغریر

 رستوران Shanghai Chic

  • ساعت کاری: هرروزه از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۳
  • آدرس: شیخ زائد، جنب هتل ابن بطوطه

جاهای دیدنی دبی

جاهای دیدنی در راهنمای سفر به دبی
بهترین جاهای دیدنی دبی

اگر تا به حال به شهر دبی سفری داشته‌اید بدون شک با جاهای دیدنی دبی آشنا خواهید بود و می‌دانید که بیشتر افرادی که به این شهر سفر می‌کنند هدفشان بازدید از جاهای دیدنی دبی است که تنوع بسیار زیادی دارند برای هر سن و سال و سلیقه‌ای جذاب می‌باشند. در شهر دبی علاوه بر جاذبه‌های دبی، سواحل زیبا، موزه‌ها و بناهای قدیمی زیادی وجود دارد که تماشای هر یک از آنها لذت خاصی دارد. دبی که به شهر آسمان خراش‌ها شهرت پیدا کرده است جاذبه‌های دیدنی بسیاری را در دل خود جای داده است و به همین خاطر است که یک مقصد ایده‌آل برای مسافرت شناخته شده است.

در ادامه فهرستی از بهترین جاهای دیدنی شهر دبی را در اختیارتان قرار داده‌ایم تا شناخت نسبی از جاهای دیدنی دبی را بتوانید بدست آورید.

برج خلیفه

  • آدرس: امارات متحده عربی، دبی، برج خلیفه
  • ساعت بازدید: روزهای یکشنبه تا چهارشنبه بین ساعت ۱۰ تا ۲۲ و از پنجشنبه تا شنبه، بین ساعت ۱۰ تا ۲۴

مسجد جمیرا

  • آدرس: امارات متحده عربی ، دبی ، جاده جمیرا بیچ ، محله جمیرا
  • ساعت بازدید: از نماز صبح تا نماز عشاء در دبی
  • تلفن: 97143536666

موزه آینده 

  • آدرس: دبی، بزرگراه شیخ زاید، ترید سنتر دو، موزه آینده دبی
  • ساعت بازدید: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۹ و نیم شب
  • تلفن: ۹۷۱۱۸۰۰۲۰۷۱

پارک صفا

  • آدرس: دبی، خیابان شیخ زاید
  • ساعت بازدید:روز یکشنبه تا چهارشنبه ۸ صبح الی  ۱۰ شب، روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه ۸ صبح الی ۱۱ شب

باغ گل معجزه

  • آدرس: دبی، منطقه دبی لند، خیابان آل بارشا جنوبی 3
  • ساعت بازدید: ۹ صبح الی 9 شب

آکواریوم دبی

  • آدرس: دبی، دبی مال، طبقه همکف و دوم
  • ساعت بازدید: از دوشنبه تا پنجشنبه ۱۰ صبح تا ۱۱ شب، جمعه تا یکشنبه ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

جاهای تفریحی دبی

جاهای تفریحی در راهنمای سفر به دبی
برای تفریح در دبی کجا بریم؟

در شهر زیبای دبی، علاوه بر جاذبه‌های دیدنی که قبل‌تر به آنها اشاره کردیم، جاهی تفریحی و سرگرمی زیادی وجود دارد که نظر توریست‌ها و گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است. خوشبختانه مکانهای تفریحی در دبی به قدری زیاد و متنوع هستند که شما در هر رده سنی که باشید می‌توانید از آنها استفاده کرده و لذت ببرید زیرا که جاهای تفریحی دبی با توجه به سلایق مختلف طراحی شده‌اند و نظر هر گردشگری را جلب کرده‌اند. از پارک‌های آبی و سواحل بسیار زیاد با امکانات تفریحی مختلف گرفته تا سافاری در دل کویر و چتر بازی و شهربازی برای کودکان.

مجموعه بازی‌های هیجان انگیز در دبی آنقدر زیادی است که چشم پوشی از آنها غیر ممکن است. برای آشنایی با بهترین جاهای تفریحی دبی برای کودکان و بزرگسالان در ادامه همراه ما باششید تا بهتر بتوانید تفری مورد علاقه خود را در دبی انتخاب کنید.

پارک آبی آتلانتیس

  • آدرس: دبی، جزیره پالم جمیرا , پارک آبی آتلانتیس
  • ساعت فعالیت: پنجشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹

شهربازی مادهش ورلد

  • آدرس: Dubai – United Arab Emirates
  • تلفن: 971600555559
  • ساعت کاری: از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب از پنج‌شنبه تا شنبه

مجتمع تفریحی تریل زون

  • آدرس: Oasis Centre Mall | Sheikh Zayed Road, Dubai 283024, United Arab Emirates
  • تلفن: 97143883551

پیست اسکی دبی

  • ساعت کاری: روزهای پنجشنبه از ۱۰ صبح تا ۲۴، روزهای جمعه و شنبه از ۹ صبح تا ۲۳

پارک سافاری دبی

  • ساعت کاری: از 9 صبح تا 5 بعدازظهر
  • آدرس: دبی، جاده رأس الخور، 25 کیلومتری مرکز شهر دبی

چتر بازی

  • ساعات فعالیت: همه‌روزه از 8:00 صبح تا 14:15 ظهر
  • آدرس: منطقه مارینا، خیابان السیاحی

بالگردسواری در دبی

  • ساعات: 9:00 تا 17:30
  • آدرس: خیابان ام سقیم دبی

زیپ‌لاین کوه جیس

  • ساعات زیپ‌لاین کوه جیس: از 9:30 تا 16:00 عصر
  • آدرس: 130 کیلومتری شمال شرق دبی، رأس الخیمه

بازارها و مراکز خرید در راهنمای سفر به دبی

آشنایی با بازارها و مراکز خرید دبی
آشنایی با بازارها و مراکز خرید دبی
یکی از اهدافی که باعث سفر افراد بسیاری به دبی می‌شود وجود مراکز خرید متنوع و بسیار زیاد در این شهر بزرگ توریستی است. دبی از آن دسته شهرها می‌باشد که ترکیبی از آداب سنتی اسلام و سبک زندگی فوق مدرن را در خود جای داده است و به همیت خاطر است که توریست‌های بسیاری از مناطق مختلف دنیا به این شهر سفر می‌کنند. در کنار جاهای دیدنی و مکانهای تفریحی شهر دبی، مراکز خرید و بازارهای سنتی بسیار زیادی وجود دارند که برای هر گردشگری می‌تواند جذابیت داشته باشد. از آنجایی که کشور امارات و شهر دبی رابطه بسیار خوبی با سایر کشورهای دنیا دارد می‌توان در این فروشگاه‌هایی از برندهای معتبر دنیا را مشاهد کرد و هر آنچه که بخواهید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در بهترین مراکز خرید دبی تهیه کنید.
دبی شعری بسیار توسعه یافته است و هر آنچه که گردشگران نیاز داشته باشند را در اختیار آنها قرار داده است. در ادامه این مطلب از راهنمای سفر به دبی قصد داریم بهترین مراکز و بازارها برای خرید در دبی را به شما معرفی کنیم.

مرکز خرید دبی مال 

  • آدرس: جنب برج خلیفه، خیابان شیخ زاید
  • ساعات کاری: همه روزه ۱۰ صبح تا ۱۲شب
  • وب‌سایت: https://thedubaimall.com/

مرکز خرید دراگون مارت

  • ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب، جمعه و شنبه 10 صبح تا 11 شب
  • آدرس: دبی، جاده ال اویر، اینترنشنال سیتی
  • تلفن: ۹۷۱۴۳۹۰۹۹۹۹
  • وب‌سایت: https://www.dragonmart.ae/en/

مرکز خرید وافی مال 

  • ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب، جمعه و شنبه 10 صبح تا 12 شب
  • آدرس: دبی، ام هریر 2، جاده اود متا
  • تلفن: 97143244555
  • وب‌سایت: https://www.wafi.com/

سیتی سنتر دیره 

  • ساعت کاری: ساعت 10 صبح تا 12 شب و جمعه، شنبه و یکشنبه 10 صبح تا 1 بامداد
  • آدرس: دبی، پورت سعید، خیابان هشتم
  • تلفن: 971800226255
  • وب‌سایت: https://www.citycentredeira.com/

مرکز خرید مرکاتو

بازارچه مدینه 

  • آدرس: جمیرا، جاده الصفوه
  • ساعات کاری: همه روزه ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • وب‌سایت: jumeirah.com

بازار ابن بطوطه 

سوغات دبی

بهترین سوغات دبی

شاید تصور اغلب شما دوستانی که به دبی سفر می‌کنید این باشد که دبی شهری مدرن است و بدون شک در این شهر سوغاتی را نمی‌توانید پیدا کنید که به عنوان یادگاری برای دوستان و اقوام خود تهیه کنید. خب، باید بگوییم که تصورتان درباره این مسئله کاملا اشتباه است چرا که دبی نیز همچون سایر شهرهای داخلی و کشورهای خارجی دارای محصولات متنوع است که هر یک از آنها را می‌توان به عنوان سوغات تهیه کرد.

در زیر لیست بهترین سوغاتی‌های دبی را مشاهده خواهید کرد و راحتر می‌توانید آنچه که مورد پسندتان می‌باشد را به عنوان یادگاری تهیه کنید.

  • مجسمه برج خلیفه دبی
  • فرش و تابلو فرش دبی
  • شال‌های پشمی دبی
  • لوازم الکترونیکی در دبی
  • قلیان عربی
  • پارچه و لباس دبی
  • ادویه دبی
  • خرما دبی
  • شکلات شتری دبی
  • ساعت شنی
  • قهوه دبی
  • بوخور دبی
  • عطرهای دبی
  • عود و بخورات دبی
  • طلا دبی
  • عروسک‌های پشمی

معرفی غذاهای محلی در راهنمای سفر به دبی

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی دبی
خوشمزه‌ترین غذاهای محلی دبی

تا به اینجای کار با شرایط آب و هوایی دبی، بهترین فصل سفر به دبی، راه‌های سفر، جاهای دیدنی و تفریحی، هتل‌های و سوغات شهر دبی آشنا شدید، حال می‌خواهیم به خوشمزه‌ترین بخش سفر به دبی در راهنمای سفر اشاره کنیم آن هم شکم گردی در دبی می‌باشد. از جمله لذت بخش‌ترین قسمت سفر خوردن غذاهای خوشمزه محلی شهر و کشوری است که به آن سفر می‌کنیم که دبی هم از این قاعده مستثنا نمی‌باشد.

از آنجایی که مهاجرین زیادی در شهر  دبی زندگی می‌کنند باید بگوییم که دبی شبیه به  هیچ یک از شهرهای عربی نیست از این رو تنوع غذاهای محلی در دبی بسیار زیاد می‌باشد. اما، اگر در دبی به دنبال غذاهای محلی عربی هستید باید بدانید که غذاهای سنتی دبی دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشند مثلا اینکه در بیشتر غذاهای سنتی دبی از گوشت استفاده می‌شود یا غذاهای دریایی نیز در این شهر تنوع زیادی دارد که دلیل آن نزدیک بودن دبی به دریاست. از همه اینها مهمتر اینکه ادویه، بخش اصلی و جدانشدنی غذاهای سنتی دبی به شمار می‌رود. به همین خاطر است که غذاهای محلی و سنتی دبی خوشمزه بوده و طعم خاصی دارند.

از بهترین غذاهای سنتی دبی می‌توان به غذاهایی همچون: ماندی، گوشت شتر، هریس، نان با شهد خرما و پنیر، بریانی، مارک سمک، فلافل، برنج مجبوس و مرغ، سینی گوشت بره، اوزی، تبوله، شاوارما و شیش تاووق اشاره کرد.

آداب و رسوم دبی

آداب و رسوم دبی
آداب و رسوم دبی

در رابطه با آداب و رسوم دبی باید بگوییم که فرهنگ و آداب و رسوم مردم این شهر و میراث کشور امارات ارتباط تنگاتنگی با مذهب آنها دارد و از آنجایی که سنت اسلامی اعراب در شهر دبی نقش اساسی و مهم ایفا می‌کند و چون دبی شهری توریستی محسوب می‌شود شهرت جهانی دارد و سالانه توریست‌ها و گردشگران زیادی را می‌توان در این شهر دید.

درست است که دبی شهری بسیار مدرن و سیستماتیک و پیچیده است اما نشانه‌هایی از فرهنگ و سنت اسلامی و عربی در گوشه و کنار این شهر به چشم می‌خورد از جمله آداب مردم شهر دبی این است که با صدای اذانی که هر روز ۵ بار به گوششان می‌رسد به سمت مسجد می‌روند و برای نماز خواندن آماده می‌شوند. یکی دیگر از فرهنگ‌های جا افتاده در دبی مسئله حجاب است. زنان عرب و اهل این کشور مجبور هستند به صورت خودپوشیه ببندند و لباس‌های بلند و تیره بر تن کنند و بر روی لباس خود در ماه مبارک رمضان حساسیت بیشتری نشان می‌دهند.

در شهر دبی دو روز بسیار مهم وجود دارد که تعطیلات رسمی دبی به حساب می‌آید یکی روز عید فطر است که برای تمام مسلمانان دارای اهمیت است و دیگری روز ملی امارات است که سالگرد شکل گرفتن امارات متحده عربی است.

از دیگر آداب و رسوم مردم دبی، برگزاری مراسم عروسی است. عروسی در این شهر با شکوه و زیبایی هر تمام‌تر برگزار می‌شود. معمولاً جشن عروسی تا دو هفته به طول می‌انجامد که در هتل‌هایی برگزار می‌شود. نکته جالب در رابطه با این آداب و رسوم دبی این است که بودجه برگزاری عروسی را دولت امارات متحده عربی تامین می‌کند و وام‌های بلند مدت به عروس و داماد اعطا می‌کند.

شماره تلفن‌های ضروری

لیست تلفن‌های ضروری در شهر دبی به شرح زیر می باشد.

  • کد تلفن امارات متحده عربی: 971+
  • کد تلفن دبی: 04
  • پلیس: 999
  • آمبولانس: 998
  • آتش نشانی: 997

مراکز درمانی

بهترین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دبی

دبی از جمله شهرهای مهم و مقاصد گردشگری در جهان به شمار می‌آید که تا به امروز توانسته است به قدری پیشرفت کند که امکانات درمانی و پزشکی بسیار خوبی را در اختیار مسافران قرار دهد. دبی که دومین شهر بزرگ امارات متحده عربی می‌باشد دارای  امکانات بیمارستانی و مراقبت‌های بهداشتی بسیار مناسبی است که در ادامه لیستی از بهترین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهر بزرگ توریستی را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

بیمارستان مدکر

  • بیمارستان امارات
  • بیمارستان رشید
  • بیمارستان رفاه
  • بیمارستان مدیکلینیک شهر

سوالات متداول راهنمای سفر به دبی

1بهترین جاهای دیدنی دبی کدامند؟

برج خلیفه، مسجد جمیرا، موزه آینده، پارک صفا، باغ گل معجزه و آکواریوم دبی

2بهترین جاهای تفریحی دبی کدامند؟

پارک آبی آتلانتیس، شهربازی مادهش ورلد، مجتمع تفریحی تریل زون، پیست اسکی دبی، پارک سافاری دبی، چتر بازی، بالگردسواری در دبی و زیپ‌لاین کوه جیس

3برای خرید در دبی کدام مراکز خرید بهرتند؟

مرکز خرید دبی مال، مرکز خرید دراگون مارت، مرکز خرید وافی مال، سیتی سنتر دیره، مرکز خرید مرکاتو، بازارچه مدینه و بازار ابن بطوطه

جمع بندی

در راهنمای سفر به دبی سعی کردیم تا به صورت جامعه هر آنچه باید درباره شهر دبی بدانید را در اختیارتان قرار دهیم، برایتان شرح دادیم که بهترین فصل سفر به دبی با توجه به شرایط و هدفی که دارید چه فصل هایی می‌باشند. مثلا: برای اینکه در هزینه‌های سفر صرفه جویی کنید بهترین فصل سفر به دبی فصل تابستان است که به خاطر سرجی بودن هوا و شدت گرما مسافران کمتری به دبی سفر می‌کنند در این صورت هزینه اقامت در بهترین هتل‌ها و بازدید از جاهای دیدنی و مراکز تفریحی کمتر است. یا اینکه اگر شرایط آب و هوایی برایتان مهم است و دوست دارید در بهترین زمان ممکن به دبی سفر کنید فصل زمستان بهترین زمان است اما برایتان هزینه بر خواهد بود. همچنین اطلاعاتی درباره بهترین مراکز خرید دبی همچون: مرکز خرید دبی مال، مرکز خرید دراگون مارت، مرکز خرید وافی مال، سیتی سنتر دیره، مرکز خرید مرکاتو، بازارچه مدینه و بازار ابن بطوطه در اختیارتان قرار دادیم تا در زمان خرید بتوانید راحتر مرکز خرید مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای اقامت در دبی هم هتل‌های زیادی با امکانات رفاهی کامل وجود دارند که میزبان گردشگران و توریست‌هایی هستند که از اقصی نقاط دنیا به دبی سفر کرده‌اند.

شهر دبی بدون شک به خاطر جاذبه‌های دیدنی و تفریحی که در دل خود جای داده است یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در دنیا به شمار می‌آید که تا به امروز توانسته نظر و توجه گردشگران زیادی را به خود جلب نماید. امید است با اطلاعاتی که درباره شهر دبی در این مقاله در اختیارتان قرار داده است راحتر بتوانید سفر خود را به دبی آغاز کرده و از آن لذت ببرید.

پیشنهاد شما برای سفر به دبی کدامیک از راه‌های هوایی و دریایی می‌باشد؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402