آشنایی با تفریحات آبی جزیره کیش | بهترین تفریح آبی کیش چیست؟

تفریحات آبی جزیره کیش
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بهترین تفریحات آبی جزیره کیش کدامند؟ اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هیجان را دوست دارید و می‌خواهید در سفر به جزیره زیبای کیش تفریحاتی را تجربه کنید که باعث می‌شود ضربان قلب شما بالا بروید حتما یکی از بهترین تفریحات آبی جزیره کیش را امتحان کنید. این جزیره زیبا در کنار جاذبه‌های تاریخی و دیدنی که در دل خود جای داده است، دارای بهترین تفریحات مخصوصا تفریحات آبی متنوعی است که برای هر سن و سال و سلیقه مناسب می‌باشد. تفریحاتی که تجربه کردن هر یک از آنها می‌تواند خاطرات خوشی را برای شما به ارمغان آورد. هیجانی که این تفریحات دارد باعث می‌شود تا شما خستگی چند ماه کار را به راحتی از تن خارج کنید برای چندین ماه بتوانید انرژی ذخیره کنید. اگر شما هم به ورزش‌ها و تفریحات آبی و هیجان علاقه زیادی دارد با ما همراه شوید تا شما را با چند مورد از بهترین تفریحات آبی در جزیره کیش آشنا کنیم.

همچنین بخوانید :

کیش که امروزه به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشی و تفریحی در ایران تبدیل شده است و هر ساله میزبان گردشگران و توریست‌های زیادی از اقصی نقاط دنیا می‌باشد به خاطر تنوع تفریحات و سرگرمی‌های مهیجی که در خود جای داده است توانسته توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند. اگر تا به حال به این جزیره زیبا سفر نکرده‌اید و با تفریحات آن آشنایی ندارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید چرا که در این مقاله به راحتی با آشنایی با تفریحات آبی جزیره کیش می‌توانید تفریح مورد علاقه خود را انتخاب کنید و از انجام آن لذت ببرید.

فهرست مطالب

لیست بهترین تفریحات آبی جزیره کیش

بهترین تفریحات آبی کیش
لیست بهترین تفریحات آبی جزیره کیش

بدون شک می‌دانید که تفریحات آبی که در جزیره کیش وجود دارند بسیار متنوع هستند بنابراین در سفر به این جزیره و انجام این تفریحات حداقل به یک هفته زمان نیاز دارید تا با یک برنامه‌ریزی مدیریت شده بتوانید تمام تفریحات آبی که مورد علاقه‌تان می‌باشد را انجام دهید. برای اینکه انتخاب از میان بهترین تفریحات آبی جزیره کیش برایتان راحت تر باشد و بتوانید براساس علاقه خود آنها را اولیت کنید در ادامه جذاب‌ترین و البته محبوب‌ترین تفریحات آبی جزیره کیش از نظر گردشگران را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

1- پاراسل کیش

مهیج‎‌ترین تفریح آبی جزیره کیش
مهیج‎‌ترین تفریح آبی جزیره کیش

اولین تفریح آبی و مهیج در جزیره کیش که توانسته طرفداران خاص خود را بدست آورد پارسل سواری است. این تفریح آبی یکی از محبوب‎‌ترین تفریحات جزیره کیش است برای آن دسته از دوستانی که به پرواز علاقه زیادی دارند و می‌خواهند این تجربه شیرین را برفراز آب‌های خلیج فارس بدست آورند.

برای انجام این تفریح مهیج شما باید با یک جلیقه نجات و با استفاده از کمربند ایمنی به چتری بزرگ متصل شوید که به کمک طناب‌هایی به طول 150 متر توسط قایق‌های تندرو به حرکت درمی‌آیند. زمانیکه قایق شروع به حرکت کند باد داخل چتر می پیچد و شما به آرامی اوج خواهید گرفت.

انجام این تفریح مهیج آبی در جزیره زیبای کیش محدودیت سنی دارد و برای کودکان زیر 10 سال توصیه می‌شود که همراه والدین خود این تفریح را انجام دهند.

  • آدرس: کلوپ‌های تفریحات آبی کیش واقع در سواحل دامون، سیمرغ، مرجان و اسکله تفریحی
  • ساعت کاری: از 9 صبح تا 4 بعدازظهر

2- اسکوتر زیر دریایی، از تفریحات آبی لاکچری کیش

آشنایی با ناشناخته‌ترین تفریح آبی کیش
آشنایی با ناشناخته‌ترین تفریح آبی کیش

از خاص‌ترین تفریحات آبی که در جزیره کیش می‌توانید آنرا تجربه کنید، اسکوتر زیر دریایی است. این تفریح در حقیقت یک روش غواصی کردن زیر آب است بدون آنکه نیاز به آشنایی با اصول غواصی داشته باشید. اسکوتر دستگاهی است که دارای موتور و 2 رکاب با یک حباب شیشه‌ای است که شما باید سر خود را داخل این حباب کرده تا بتوانید به وضوح اطراف خود را مشاهده کنید.

این تفریح مهیج از آن دسته تفریحات آبی است که کمتر شناخته شده است و انجام آن اصلا کار سختی نیست. چرا که همچون یک اسکوتر معمولی، خودتان می‌توانید اسکوتر زیردریایی را با پدال زدن کنترل و هدایت کنید. با این وسیله تفریحی می‌توانید تا عمق 20 متری خلیج فارس رفته و انواع موجودات دریایی مانند مرجان‌ها و ماهی‌ها را از نزدیک لمس کنید.

فقط این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که اگر دچار فشار خون بالا و یا ناراحتی قلبی هستید از این تفریح صرف نظر کنید. در ضمن انجام این تفریح برای افراد 12 سال به بالا و افرادی که قد آنها حداقل 150 سانتیمتر است امکانپذیر می‌باشد.

  • آدرس: کلوپ‌های تفریحات آبی کیش واقع در ساحل اسکله تفریحی
  • ساعت کاری: از 9 صبح تا 4 بعدازظهر

3- قایق سواری

قایق‌سواری در جزیره کیش
راهنمای قایق‌سواری در جزیره کیش

یکی از قدیمی‌ترین تفریحات آبی در جزیره کیش که طرفدران خود را دارد قایق سواری کردن بر روی آب‌های خلیج همیشه فارس است که توسط انواع قایق‌های مختلف و کشتی‌های تفریحی خصوصی، قایق‌های بادبانی کاتاماران و انواع قایق‌های تندرو انجام می‌شود و شما می‌توانید با توجه به بودجه و علایق خود هر یک از آنها را که دوست دارید انتخاب کنید. قایق سواری جزیره کیش از جمله تفریحات دسته جمعی است که می‌توانید همراه خانواده و دوستان از انجام آن لذت ببرید.

  • آدرس: بندرگاه کیش، بلوار مرجان، اسکله تفریحی کیش، ساحل سیمرغ و ساحل مرجان: جزیره کیش
همچنین بخوانید :

4- جت اسکی

 جت اسکی سواری از ببهترین تفریحات آبی در جزیره کیش
لذت جت اسکی سواری در جزیره کیش

از دیگر هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی در جزیره کیش که بسیار موردتوجه گردشگران مناطق دریایی قرار گرفته است جت اسکی سواری است. این تفریح آبی از جمله تفریحاتی است که کمتر کسانی با آن غریبه هستند.

جت اسکی در حقیقت یک شاخه ورزشی است و برای گاردهای ساحلی بسیار پراستفاده و کاربردی می‌باشد. این تفریح مهیج از آن دسته تفریحات آبی در جزیره کیش است که هم می‌توانید به صورت تک نفره آن را تجربه کنید و هم می‌توانید و با دوستان و همسفران خود به صورت دو نفره از انجام آن لذت ببرید. تفریحی هیجان انگیز که با سوار شدن این وسیله با سرعت زیاد می‌توانید محدوده مشخصی از دریا را طی کنید.

اگر تا به حال این تفریح را تجربه نکرده اید و در سفر به جزیره کیش برای اولین بار می‌خواهید آنرا امتحان کنید اصلا نگران نباشید چرا که قبل از انجام آن به شما آموزش‌های لازم توسط مربیان و مسئولین مربوطه، داده خواهد شد.

  • آدرس: اسکله دامون، اسکله مرجان، ساحل سیمرغ و اسکله تفریحی کیش
  • ساعت کاری: از 10 صبح تا 5 بعدازظهر

5- اسکی روی آب، از هیجان انگیزترین تفریحات آبی کیش

تفریحات مهیج و ازان در جزیره کیش
تفریحی مهیج و ازان در جزیره کیش

یکی دیگر از بهترین تفریحات آبی و محبوب در جزیره کیش که می‌توانید در برخی از کلوپ‌های دریایی این جزیره آنرا تجربه کنید، اکسی کردن روی آب است. این تفریح مهیج به دو صورت اسکی روی آب با قایق و اسکی روی آب با کابل انجام می‌شود که هزینه هر کدام متفاوت می‌باشد.

برای انجام این تفریح آبی در جزیره کیش نیاز به مهارت خاصی ندارید و با توجه به شرایط حتی نوجوانان کم سن و سال هم می‌توانند این تفریح آبی را در جزیره کیش تجربه کنند.

6- فلای‌بورد

فلای‌بورد در جزیره کیش
فلای‌بورد در جزیره کیش

اگر از شرایط بدنی بسیار خوبی برخوردار هستید و از ارتفاع هم وحشت ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از میان بهترین تفریحات آبی جزیره کیش حتما تفریح مهیج و هیجان‌انگیز فلای‌بورد را تجربه کنید.

فلای‌بورد وسیله‌ای است که با پمپاژ بسیار قوی و فشار بالای آب کار می‌کند با سوار شدن بر آن می‌توانید ارتفاع گرفته و یک پرواز هیجان انگیز را روی آب تجربه کنید. برای انجام این تفریح باید در کنترل فرمان دقت بالایی داشته باشید تا درون آب نیوفتید. البته قبل از انجام تفریح به شما آموزش‌های ابتدایی داده خواهد شد.

بنابراین می‌توانید ارتفاع بگیرید و یک پرواز هیجان‌انگیز روی آب را تجربه کنید. مهم‌ترین نکته در فلای بورد، کنترل فرمان است تا به درون آب فرو نروید؛ به همین دلیل برای انجام این ورزش، باید ابتدا آموزش ببینید.

در ضمن این تفریح مهیج آبی دارای یک سری محدودیت‌ها نیز می‌باشد و آن هم این است که انجام آن برای کودکان و افراد با وزن بالا امکانپذیر نمی‌باشد.

7- شاتل و بناناسواری

تفریحات آبی به صورت دسته جمعی در کیش
تفریحات آبی به صورت دسته جمعی در کیش

یکی دیگر از بهترین تفریحات آبی جزیره کیش که می‌توانید به همراه خانواد و دوستان آنرا انجام دهید و از جمله تفریحات دسته جمعی در جزیره کیش می‌باشد، بناناسواری است که هم قیمت مناسبی دارد و هم بسیار مهیج است.

در این تفریح آبی شما می‌توانید به همراه خانواده و همسفران خود لا پوشیدن جلیقه‌های نجات سوار بر بنانا شده و کمربند خود را ببندید تا امنیت جانی شما حفظ شود. بنانا در حقیقت یک تشک بادی شبیه به موز است که با طناب محکمی به قایق موتوری متصل شده و در نتیجه شما با سرعت بسیار بالایی روی سطح آب‌های خلیج فارس حرکت خواهید کرد.

8- پدل بورد کیش

معرفی پدل بورد کیش
معرفی پدل بورد کیش

از دیگر تفریحات آبی جزیره کیش که بسیار مهیج می‌باشد و طرفداران بسیار زیادی هم دارد تفریح آبی پدل بورد است که در حقیقت تلفیق دو قایق است که برای ساخت آن از PVC، فایبرگلاس، چوب گامبویا و فایبر کربن استفاده شده است. با توجه به وسایلی که در ساخت این وسله تفریحی به کار برده شده است باید بگوییم که وسیله بسیار سبکی است و شبیه به یک تخته است که می‌توانید هم به صورت ایستاده و هم نشسته از آن استفاده کنید.

برای انجام این تفریح آبی مهیج به شما آموزش‌هایی توسط مربیان باتجربه داده خواهد شد تا راحت تر بتوانید تعادل خود را روی پدل بورد حفظ کنید. برای انجام این تفریح آبی همچون بسیاری از تفریحات آبی دیگر در جزیره کیش حتما باید جلیقه نجات به تن داشته باشید. در ضمن انجام این تفریح آبی برای برای کودکان همراه با والدین و یا مربیان مربوطه امکانپذیر می‌باشد.

9- غواصی، از بهترین تفریحات جزیره کیش

لذت شنا کردن در زیر آب‌های خلیج فارس
لذت شنا کردن در زیر آب‌های خلیج فارس

یکی از لذت بخش‌ترین تفریحات آبی که در جزیره کیش می‌توانید آنرا تجربه کنید، غواصی کردن در آب‌های خلیج فارس است. البته نباید از این موضوع را نادیده گرفت که غواصی در کیش تفاوت‌های با غواصی کردن در دیگر آب‌های ایران دارد و خود این تفریح به تنهایی شامل مجموعه ای از تفریحات آبی می‌شود. از جمله پرطرفدارترین انواع غواصی در جزیره کیش شامل:  نایت دایو یا غواصی در شب، اسنورکلینگ، غواصی اسکوبا و غواصی حرفه‌ای و آماتور می‌شود.

برای غواصی کردن در جزیه کیش  یک مربی مجرب و حرفه‌ای همراه شما خواهد بود که به شما کمک خواهد کرد تا عمیص بیشتری بتوانید غواصی کنید. برای انجام این تفریح هیجان انگیز و آشنایی با زندگی موجودات زیر آب حتما نیاز نیست که شنا کردن بلد باشید.

در ضمن برای غواصی کردن این حق انتخاب را دارید که ساحل و محل مشخصی از دریا را انتخاب کنید و در این مورد محدودیتی وجود ندارد.

  • آدرس: ساحل اسکله تفریحی، ساحل دامون، ساحل سیمرغ و ساحل مرجان

10- پارک دلفین‌ها

شنا با دلفین‌ها در جزیره کیش
شنا با دلفین‌ها در جزیره کیش

یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تفریحی در جزیره کیش، پارک دلفین‌های که از جمله بهترین تفریحات آبی برای کودکان و بزرگسالان به شمار می‌آید. این مجموعه تفریحی آبی در جنوب شرقی جزیره واقع شده است و مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار دارد. در پارک دلفین‌ها علاوه بر اینکه برای گردشگران برنامه‌های سرگرم کننده اجرا می‌شود این امکان در اختیار آنها قرار داده می‌شود که بتوانند با دلفین‌ها شنا کرده و با آنها بازی کنند.

دلفین‌هایی که در این مجموعه آبی زندگی می‌کنند تربیت شده هستند و جای هیچگونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.

همچنین بخوانید :

11- پارک آبی اوشن

بزرگترین پارک آبی جزیره کیش
بزرگترین پارک آبی جزیره کیش

یکی دیگر از بهترین و مهیج‌ترین تفریحات آبی جزیره کیش برای کودکان و بزرگسالان، مجموعه پارک  آبی اوشن است که از جمله بهترین پارک‌های آبی در جزیره کیش محسوب می‌شود. این مجموعه آبی مهیج در سال  ۱۳۹۵ در زمینی به مساحت ۵ کیلومتر در جزیره کیش افتتاح شد و دارای امکانات متنوع بسیار زیادی همچون:  ۱۳ سرسره، ۴ استخر، مرکز ماساژ، فروشگاه تجهیزات مخصوص شنا، رستوران و کافی‌شاپ می‌باشد.

پارک آبی اوشن جزیره کیش از جمله مجموعه پارک‌آبی آبی است که هم آقایون و هم بانوان می‌توانند در سانس‌های مختلف از آن استفاده کرده و لذت ببرند.

  • شماره تماس: 07644465985
  • آدرس: جزیره کیش، جاده جهان

12- پارک آبی‌بادی مارینا

آدرس پارک آبی‌بادی مارینا
آدرس پارک آبی‌بادی مارینا

یکی دیگر از مجموعه پارک‌های آبی در جزیره کیش که بهترین تفریح برای کودکان و بزرگسالان در این جزیره می‌باشد، پارک آبی بادی مارینا است که تنها آقایون امکان استفاده از این پارک آبی را دارند. شکل گیری امکانات و طراحی خاص این پارک آبی باعث شده تا طرفداران خاصی داشته باشد.  پارک آبی بادی مارینا بدین صورت است که تمامی وسایل تفریحی آن روی سطح آب و در کنار یکدیگر قرار دارند و با سرخوردن روی سرسره‌ها می توانید روی تیوپ‌ها پریه و از موانع و چالش‌هایی که بر سر راه شما قرار دارند عبور کنید.

  • آدرس: کیش، بلوار مرجان، جنب برج‌های دوقلو، مارینا پارک

13- بیگ بال کیش

بیگ بال کیش
بیگ بال کیش

از دیگر تفریحات آبی جزیره کیش که بیشتر میان نوجوانان و کودکان محبوب است تفریح مهیج بینگ بال است. برای انجام این تفریح از توپ بزرگی استفاده می‌شود که کودکان شما می‌توانند داخل آن رفته و در داخل این توپ بزرگ حسابی بازی کنند و انرژی خود را تخلیه کنند. بیگ بال کیش به‌عنوان یکی از بازی های دریایی کیش شناخته می‌شود و هیجان بسیاری دارد.

سوالات متداول آشنایی با تفریحات آبی جزیره کیش

1بهترین تفریحات آبی جزیره کیش کدامند؟

پاراسل، اسکوتر زیر دریایی، قایق سواری، جت اسکی، اسکی روی آب، فلایبورد، بناناسواری، شاتل سواری، پدل بورد کیش، غواصی، پارک دلفین‌ها، پارک آبی اوشن، پارک آبی‌بادی مارینا و بیگ بال کیش

2کدامیک از تفریحات آبی جزیره کیش را می توان به صورت دسته جمعی یا دونفره انجام داد؟

قایق سواری، جت اسکی، شاتل و بناناسواری

3بهترین تفریحات آبی جزیره کیش برای کودکان کدام است؟

پارک دلفین‌ها، پارک آبی اوشن، پارک آبی‌بادی مارینا و بیگ بال کیش

جمع بندی

برای سفر به جزیره کیش و خوش‌گذرانی در ین جزیره بهتری است که با بهترین تفریحات آبی که در جزیره کیش وجود دارد آشنا شوید تا بتوانید از تمام ساعت‌ها و لجظه‌هاتی که در این جزیره هستید نهایت استفاده را بکنید. بهترین، مهیج‌ترین و پرطرفدارترین تفریحات آبی جزیره کیش که برای هر رده سنی و سلیقه‌ای طراحی شده‌اند عبارتند از: پاراسل، اسکوتر زیر دریایی، قایق سواری، جت اسکی، اسکی روی آب، فلایبورد، بناناسواری، شاتل سواری، پدل بورد کیش، غواصی، پارک دلفین‌ها، پارک آبی اوشن، پارک آبی‌بادی مارینا و بیگ بال کیش. برای انجام این تفریحات مهیج تفاوتی ندارد که در کدام فصل به کیش سفر می‌کنید، زیرا تنوع تفریحات به قدری زیاد است که می‌توانید با یک برنامه‌ریزی دقیق از بیشتر این  تفریحات استفاده کرده و هر روز خود را به یکی از آنها اختصاص دهید.

جزیره کیش به خاطر همسایه بودن با خلیح همیشه فارس ظرفیت مناسبی برای ایجاد کردن تفریحات آبی دارد که برخی از آنها مهیج‌تر و جذابتر می‌باشند. بنابراین، اصلا جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد که شما نتوانید در این جزیره تفریح مود علاقه خود را پیدا کنید چرا که تمامی تفریحات این جزیره زیبا به قدری مهیج هستند که حتی اگر تجربه‌ای در انجام دادن آنها نداشته باشید بدون شک برای اولین بار درا ین جزیره آن تفریح را تجربه خواهید کرد و از آن نهایت لذت را خواهید برد.

پیشنهاد شما برای کسانی که اولین بار است می‌خواهند به جزیره کیش سفر کنند و دوست دارند یکی از بهترین تفریحات آبی این جزیره را تجربه کنند کدامیک از تفریحاتی است که در این مطلب به آها اشاره کرده‌ایم؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402