بهترین جاهای برف بازی در تهران کدامند؟

بهترین جاهای برف بازی در تهران کدامند؟
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای برف بازی در تهران کجا بریم؟ با از راه رسیدن زمستان دیگه وقت آن رسیده تا لباس‌های گرم خود را از کمد بیرون آورده و کم کم منتظر بارش برف باشیم و خودمان را برای برف بازی آماده کنیم. فصل زمستان با تمام زیبایی‌هایی که دارد از راه رسیده است و علاقه‌مندان به تفریحات زمستانی دیگر انتظارشان به پایان رسیده است. یکی از مهیج‌ترین تفریحات زمستانی که در هر سن و سالی که باشید دوست دارید آنرا انجام دهید رفتن در برف و شروع به برف بازی کردن است. این تفریح مهیج در شهر تهران و اطراف آن بیشتر است زیرا که بعد از ساعت‌ها در ترافیک‌های شلوغ و سرسام آور بودن نیاز است تا ساعتی را به استراحت پرداخته و از این همه ازدحام دور بود. پس بهترین گزینه این است که مکان مناسبی را برای برف بازی در تهران پیدا کرد. همراه ما باشید تا چندی از بهترین مکان‌های تهران برای برف بازی به شما معرفی کنیم.

در بیشتر ییلاق‌ها و مناطق کوهستانی تهران و اطراف تهران با از راه رسیدن زمستان، بارش برف هم آغاز خواهد شدو این مناطق پوشیده از برف می‌شوند. پارک‌هایی که در روزهای برفی زیبایی چندین برابری پیدا می‌کنند و شهروندان تهرانی که با رفت و آمد در این مسیرها از برف بازی کردن لذت بسیار می‌برند. برای شناختن بهترین مناطق تهران که بتوانید ساعت‌ها در آنجا به برف بازی کردن مشغول شوید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. می خواهیم به معرفی مناطق کوهستانی و ییلاقی، پارک ها و بوستان ها و پيست های اسکی اطراف تهران که مناسب برای برف بازی هستند، بپردازیم و شما را بیشتر با آنها آشنا کنیم.

فهرست مطالب

لیست بهترین مکان‌ها برای برف بازی در تهران

بهترین مکان‌ها برای برف بازی در تهران
لیست بهترین مکان‌ها برای برف بازی در تهران

شما هم منتظر هستید تا زمستان از راه برسد و شروع به ساختن آدم برفی کنید و با دوستان و خانواده به برف بازی مشغول شوید و از تفریحات زمستانی نهایت لذت را ببرید؟ اما هنوز نمی‌دانید که برای انجام این تفریح سرگرم کننده به کدامیک از مناطق تهران باید بروید که حجم بارش برف بسیار باشد؟

در تهران نقاط و جاهایی هست که برای این تفریح پرهیجان و فوق العاده لذت بخش وجود دارد و شما می‌توانید با صرف کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان از روز برفی خود حسابی لذت ببرید و در همین تهران و نزدیک محل سکونتتان برف بازی کنید.

برای برف بازی، سر خوردن روی برف، ساختن آدم برفی و گرفتن عکس‌های یادگاری فقط کافی است که نگاهی به لیستی که در ادامه در اختیارتان قرار می‌دهیم بیاندازید تا راحتر بتوانید مکانی که بیشتر دوست دارید را برای برف بازی امسال زمستان خود انتخاب کنید.

1- پيست اسکی ديزين، از بهترین جاهای تهران برای برف بازی

بهترین پیست های اسکی برف در تهران
بهترین پیست های اسکی برف در تهران

اولین گزینه برای برف بازی در تهران پیست‌های اسکی هستند که تعداد آنها چندان هم کم نیست و مکانی مناسب برای انواع تفریحات زمستانی از برف بازی گرفتن تا اسکی سواری و سور خوردن با تیوپ‌های بادی بر روی برف هستند.

یکی از این پیست‌های معروف، پیست دیزین است که نخستین پيست اسکی ايران به شمار می‌رود و در استان البرز و در مسير جاده کرج-چالوس قرار دارد. در این پیست به دلیل وجود امکانات رفاهی مناسب باعث شده تا پیست دیزین به یکی از محبوب‌ترین پیست‌های اسکی تبدیل شود. در این پیست چهار خط تله کابين، دو خط تله سيژ، ۹ تله اسکی بشقابی و يک تله اسکی چکشی نیز وجود دارد که علاوه بر برف بازی می‌توانید از این امکانات استفاده کرده و از روز زمستانی خود نهایت لذت را ببرید.

  • آدرس: استان البرز، ۷۴ کیلومتری کرج، دهکده توریستی دیزین، پیست بین‌المللی دیزین
  • شماره تماس: ۰۲۶۳۵۲۱۵۰۴۲
  • ساعت‌های فعالیت: همه‌روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ عصر

2- پيست اسکی خور

پيست اسکی خور
معرفی پيست اسکی خور

این پیسک که یکی دیگر از بهترین مکانهای تهران برای برف بازی و انجام ورزش اسکی می‌باشد در استان البرز و جاده چالوس قرار دارد. ارتفاع این پیست حدودا 3000 متر می‌باشد و به دلیل نزدیک بودن به تهران برای تعطیلات آخر هفته گزینه بسیار مناسبی است.

امکانت این پیست نسبت به سایر پیست‌های تهران محدودتر است و ظرفیت محدودتری هم دارد. پيست اسکی خور این روزها زير نظر فدراسيون اسکی فعاليت می‌کند و بيش‌تر برای تفريح مورد استفاده قرار می‌گيرد.

  • آدرس: استان البرز، نرسیده به سد امیرکبیر (سد کرج)، روستای خور
  • تلفن: 02635364282
  • ساعت‌های فعالیت: در ایام هفته از ۸:۳۰ تا ۱۳ و در ایام تعطیل، پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها از ۸:۳۰ تا ۱۴:۳۰

3- پيست اسکی دربندسر

پيست اسکی دربندسر
امکانات پيست اسکی دربندسر

از دیگر پیست‌های تهران که می‌خواهیم به شما به عنوان مکانی برای برف بازی در زمستان معرفی کنیم، پیست اسکی دربندسر است که در شمال شرقی تهران و در فاصله ۴۰ کیلومتری از ابتدای جاده لشگرک در شمال غربی پايتخت قرار دارد. این پیست تفریحی دارای دو تله سيژ و سه تله اسکی دارد و تاکنون از چند رقابت بين‌المللی میزبانی کرده است.

ارتفهع این پیست از، پیست ساکی شمشک بیشتر بوده و تجهیزات مناسبی برای اسکی کردن دارد. مدرسه اسکی، رستوران چوبی و پيست شب، از امکانات موجود در پيست دربندسر هستند.

  • آدرس:  تهران، اتوبان بابایی، به سمت لواسان، بعد از شمشک، دربندسر
  • تلفن:  02126525175
  • ساعت فعالیت: ساعات کار پیست‌ روز از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۳:۰۰ بعد از ظهر و ساعات کار پیست شب، از ۳:۰۰ بعد از ظهر تا ۸:۰۰ شب

4- پيست اسکی آبعلی

از جمله قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی و مکانی برای تفریحات زمستانی و برف بازی، پیست آبعلی است که اغلب دوستان آنرا نخستين پيست اسکی نزديک پايتخت می‌دانند. این پیست که با تهران 60 کیلومتر فاصله دارد و در شمال شرقی پايتخت و در جاده هراز واقع شده است. این منطقه از جمله مناطق اطراف تهران است که زمستان‌های بسیار برف خیز است و گردشگران زیادی را در طول زمستان به سمت خود جذب می‌کند.

تجهیزات و لوازم فنی که در این پیست وجود دارد کامل و مناسب هستند و نخستين دستگاه‌های بالابر ایران در اين پيست نصب شده‌اند. از امکانات پيست آبعلی می‌توان به يک تله کابين، پنج تله اسکی بشقابی، يک تله سيژ و سه تله اسکی چکشی، اشاره کرد.

  • آدرس: تهران، شهرستان دماوند، رودهن، آبعلی، جاده هراز
  • ساعت فعالیت: از ساعت هشت تا ۱۵:۳۰

5- پارک ساعی

پارک ساعی
بهترین پارک ها تهران برای برف بازی

بعد از معرفی بهترین پیست‌های تهران و اطراف تهران برای برف بازی، نوبت به پارک‌های تهران می‌رسد که مکان مناسبی برای ساعت‌ها برف بازی کردن همراه دوستان و خانواده است.

پارک ساعی یکی از بهترین پارک‌های تهران است که در زمستان پوشیده از برف می‌شود و زیبایی چندین برابری پیدا می‌کند. این بوستان زیبا که در خیابان پر از درخ ولیعصر واقع شده است و در طراحی آن تا جای امکان سعی شده است که از پله استفاده نشود به دلیل فضای باز و گشترده‌ای که دارد در زمستان برای برف بازی کردن و درست کردن آدم برفی گزینه بسیار خوبی است.

این پارک مساحتی در حدود ۱۲ هکتار،  دارد و یکی از بزرگ‌ترین پارکهای تهران محسوب می‌شود همچنین مکانی خلوت، آرام و دلنشین است که با معماری خاص و طراحی منحصربه‌فردش، به یکی از جاذبه‌های گردشگری پایتخت نیز تبدیل شده است.

  • آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان ونک

6- پارک نیاوران، از بهترین پارک های تهران برای برف بازی

برف بازی در پارک نیاوران
روز برفی در پارک نیاوران

یکی دیگر از معروف‌ترین و بهترین پارک های تهران برای برف بازی، پارک نیاوران است که در شمال شرقی پایتخت قرار دارد. این پارک زیبا که فاصله چندان زیادی با کاخ نیاوران ندارد در زمستان ورودی و پلکان آن مملو از برف می‌شوند و منظره تماشایی را به وجود می‌آورند.

در این پارک وجود درختان چنار که در طول مسیر پارک از برف پوشیده شده‌اند زیبایی چندین برابری به طبیعت پارک داده است.

پارک نیاوران در سال ۱۳۴۸ با الهام از سبک باغ‌های ایرانی احداث شده است و دارای امکانات تفریحی و رفاهی متعددی می‌باشد و مکانی مناس برای گردش و تفریح گروه‌های سنی مختلف می‌باشد.

کتابخانه، آمفی‌تئاتر، مجموعه ورزشی شهدای نیاوران، باشگاه تیراندازی آریا (ضلع شرقی پارک)، زمین بازی کودکان، نمازخانه، فضاهای دلنشین، آلاچیق، چهار استخر بزرگ، وسایل ورزشی مانند: وسایل بدن‌سازی، میزهای تنیس روی میز و شطرنج از امکانات این بوستان هستند.

  • آدرس: تهران، میدان باهنر یا نیاوران، انتهای شمالی خیابان پاسداران (سلطنت آباد پیشین)

7- بوستان جمشیدیه

بوستان جمشیدیه
بوستان جمشیدیه کجاست؟

از زيباترين پارک‌ها و دیدنی‌های شهر تهران می‌توان به بوستان جمشیدیه که در شمال تهران قرار دارد اشاره کرد. این بوستان در زمستان بسیار تماشایی است و دلیل قرار گرفتن اين بوستان در پای کوه، آب و هوای اين منطقه سردتر از نقاط مرکزی تهران است و زمانیکه در داخل شهر برف بسیار کمی می‌بارد بوستان جمشیدیه شاهد برف بسیار زیاد و شدیدی است.

پارک جمشیدیه وسعتی حدودا ۱۰ هکتاری دارد و از امکانات گوناگونی چون آلاچیق، آبشار، کافه‌های گوناگون، آب‌نما، سرویس‌های بهداشتی، رستوران و فضایی برای نگهداری پرندگان برخوردار است.

یک نکته بسیار مهم را باید برای رفتن به این پارک زیبا جهت برف بازی در زمستان مد نظر داشته باشید و آنهم این است ک به علت قرار داشتن اين پارک در منطقه شمالی و کوهستانی شهر، ممکن است که تردد به اين منطقه در زمان بارش، آسان نباشد.

  • آدرس: تهران، انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

8- پارک آب و آتش

اطلاعات پارک آب و آتش

یکی از بهترین مکانهای تهران برای برف بازی، پارک آب و آتش است که از جمله پارک‌های تازه تاسیس تهران است که به دلیل قرار گرفتن در محدوده وسیع و مرتفع در روزهای برفی دارای چشم‌انداز بسیار زیبا و دیدنی است. نزدیک بودن این پارک به پل معروف و دیدنی طبیعت باعث شده تا راه ارتباطی راحتی به پارک طالقانی نیز داشته باشید.

سینما، آمفی تئاتر، فودکورت، پل ابریشم، فانوس دریایی، پل طبیعت، لانه کبوتر، امکان کالسکه‌رانی، آب‌نما، برج آتش، آلاچیق و فضای سبز از جمله امکاناتی هستند که در این پارک زیبا می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید.

  • آدرس: تهران، خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

9- کن سولقان

کن سولقان
ييلاق‌های اطراف تهران برای برف بازی

علاوه بر پیست‌های اسکی و پارک‌های معروف تهران که برای برف بازی تا به اینجای کار به آنها اشاره کردیم، ییلاق‌ها و مناطق زیبایی نیز در اطراف شهر تهران وجود دارند که برای برف بازی در زمستان گزینه بسیار مناسبی هستند. یکی از معروف‌ترین ییلاق‌های اطراف تهران که در شمال غرب و در منطقه ۵ قرار دارد کن سولقان است که به دلیل قرار گرفتن در دامنه البرز دارای آب و هوای بسیار خنکی در تابستان و آب و هوای سرد و برفی در پاییز زمستان است.

موقعیتی که این منطقه ییلاقی دارد باعث شده در اواخر پاییز فصل سرد و پر برف در آن آغاز شود و بیشتر اوقات روستاها و ییلاق‌های اطراف آن در زمستان پوشیده از برف و مکانی مناسب برای برف بازی هستند.

زمانی که بارش برف در تهران بسیار زیاد باشد دسترسی به این منطقه ییلاقی مسدود می‌شود و بخش‌هایی از رودخانه کن و آبشارهای اطراف آن یخ می‌بندند.

چنانچه تصمیم دارید که زمستان امسال برای برف بازی به این منطقه ییلاقی در اطراف پایتخت بروید باید بدانید که بهترين مسير از بزرگراه همت است. در مسير به‌سمت غرب اتوبان همت، پس از خروجی شهران به بلوار کوهسار وارد شويد و تا رسیدن به منطقه کن مسير را ادامه دهيد.

10- شمشک، از بهترین مکان های تهران برای برف بازی

قدیمی‌ترین ییلاق‌ تهران برای برف بازی

از قدیمی‌ترین ییلاق‌های شمال شرق تهران می‌توان به منطقه شمشک که یکی از حرفه‌ای‌ترین پیست‌های اسکی نزدیک تهران نیز در آن قرار دارد اشاره کرد. این منطقه ییلاقی مکان مناسبی برای گذراندن یک روز برفی لذت بخش است و امکاناتی همچون تله سيژ، تله اسکی بشقابی و تله اسکی چکشی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

لازم به گفتن است که،  اين منطقه از طرف فدراسيون اسکی به‌عنوان یکی از پيست‌های بين‌المللی ايران معرفی شده است و در طول زمستان مسابقه‌های متعددی در آن برگزار می‌شود.

  • آدرس: تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، شهر شمشک

11- گرمابدر

گرمابدر
طبیعت زیبای گرمابدر در زمستان

از دیگر روستاهای ییلاقی تهران که در منطقه شمیرانات قرار دارد و مکانی مناسب برای تفریحات زمستانی مخصوصاً برف بازی است، روستای گرمابدر است که دارای منطقه خوش آب و هوا در طول زمستان می‌باشد.

این منطقه ییلاقی به دلیل نزدیک بودن به تهران و قرار گرفتن در مسیر دسترسی به دشت لار و ورجین در طول سال میزبان گردشگران بسیاری است. در زمستان طبیعت این ییلاق سفید پوش شده و مسیر کوهستانی آن برای کوهنوردانی که قصد صعود به کوه و گردشگرانی که قصد برف بازی را دارند منطقه مناسبی است.

این روستا در میان دره‌ای گسترده با درختان سرسبز قرار گرفته که در فصل سرما چشم انداز بسیار زیبایی دارد. بکر بودن روستای گرمابدر محیطی بسیار جذاب برای عکاسی‌های زمستانی می‌باشد.

برای رفتن به این منطقه زیبا در زمستان جهت برف بازی باید از اتوبان بابایی به جاده لشکرک رفته و پس از گذشتن از کلوگان و اوشان به میدان فشم رسیده و در جهت راست ادامه مسیر دهید تا به این منطقه ییلاقی زیبا برسید.

سوالات متداول بهترین جاهای برف بازی در تهران

1بهترین جاهای تهران برای برف بازی کدامند؟

پیست اسکی دیزین، پیست اسکی خور،پيست اسکی دربندسر ، پيست اسکی آبعلی، پارک ساعی، پارک نیاوران، بوستان جمشیدیه، پارک آب و آتش، کن سولقان، شمشک و گرمابدر

2بهترین پیست های اسکی برف در تهران کدامند؟

پیست اسکی دیزین، پیست اسکی خور،پيست اسکی دربندسر و پيست اسکی آبعلی

3بهترین پارک ها تهران برای برف بازی کدامند؟

پارک ساعی، پارک نیاوران، بوستان جمشیدیه و پارک آب و آتش

جمع بندی

شاید با خودتان بگویید که نیازی به دانستن بهترین جا برای برف بازی وجود ندارد و به راحتی می‌توان در تهران مکانی را برای انجام این کار پیدا کرد. اما، مسئله اینجاست که در تهران مکانهای بسیار زیادی وجود دارند که در روزهای برفی جولان می‌اندازند و به قدری برای غلت خوردن و ساختن آدم برفی مناسب اند که هیچ کس نمیتواند آن را انکار کند.

در این مقاله شما را به بهترین مکان‌های تهران برای برف بازی از پیست‌های اسکی گرفته تا روستاها و ییلاق‌های اطراف تهران آشنا کرده و اطلاعاتی درباره هر یک از این مکانها را نیز ارائه دادیم. پایتخت ایران به دلیل وسعت بسیار زیادی که دارد مملو از مکان‌هایی است که برای تفریحات زمستانی و برف بازی گزینه‌های بسیار مناسبی هستند. پیست اسکی دیزین، پیست اسکی خور،پيست اسکی دربندسر ، پيست اسکی آبعلی، پارک ساعی، پارک نیاوران، بوستان جمشیدیه، پارک آب و آتش، کن سولقان، شمشک و گرمابدر که در این متن به شما معرفی کردیم از جمله زیباترین مناطقی هستند که برای یک روز برفی هیجان انگیز می‌توانید همراه دوستان و خانواده سری به آنها زده و ساعت‌های مشغول تفریح و لذت بردن از هوای سرد زمستانی شوید.

شما برای تفریحات زمستانی و برف بازی کدام منطقه تهران و اطراف آنرا پیشنهاد می‌کنید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402