تفریحات رایگان کیش کدامند؟ | معرفی 10 مورد از تفریحات رایگان جزیره کیش

تفریحات رایگان کیش
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

جاهای دیدنی و تفریحی رایگان کیش کدامند؟ جزیره کیش یکی از لوکس‌ترین و زیباترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می‌آید که اغلب گردشگران تصور می‌کنند هنگام سفر به جزیره‌ای کیش باید حساب بانکی پر از پولی داشته باشد. شاید به همین خاطر است که عده‌ای از سفر به این جزیره خودداری می‌کنند. درست است که در جزیره کیش جاهای دیدنی و مراکز تفریحی بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد اما برخی از آنها به صورت رایگان در اختیار گردشگران قرار داده می‌شوند و شما بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای می‌توانید از آنها بازدید کرده و خاطرات به یادماندنی را برای خودتان به ثبت برسانید در این مقاله شما را با جاهای دیدنی و تفریحات رایگان کیش آشنا خواهیم کرد.

همچنین بخوانید :

برای اینکه سفری کاملاً مقرون به صرفه به جزیره کیش داشته باشید بد نیست در رابطه با تفریحات رایگان کیش کمی بیشتر بدانید. تعداد تفریحات و جاهای دیدنی رایگان جزیره کیش کم از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های تفریحی هزینه بر آنها ندارد. بنابراین شما می‌توانید با در دست داشتن فهرستی از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی رایگان کیش نهایت لذت را از سفر خود ببرید و با هر سلیقه‌ای که داشته باشید می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری رایگان و جذاب کیش لذت برده و تفریح مد نظر خود را انتخاب کنید.

فهرست مطالب

لیست جاهای دیدنی و تفریحی رایگان کیش

لیست جاهای دیدنی و تفریحی رایگان کیش
لیست جاهای دیدنی و تفریحی رایگان کیش

جزیره کیش مقصدی زیبا با جاذبه‌های توریستی و گردشگری بسیار متنوع است که بازدید از بسیاری از آنها هزینه بر است. در این جزیره تفریحات رایگانی هم وجود دارد که نیاز به پرداخت هزینه جداگانه ندارد و شما به صورت رایگان می‌توانید از آنها استفاده کنید در این بخش همراه ما باشید تا چند جاذبه توریستی رایگان جزیره کیش را همراه با آدرس آن‌ها به شما معرفی کنیم.

1- پارک ساحلی مرجان، از تفریحات رایگان جزیره کیش

پارک ساحلی مرجان، از تفریحات رایگان جزیره کیش
معرفی پارک ساحلی مرجان

یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری رایگان جزیره کیش پارک ساحلی مرجان است که از جمله معروف‌ترین پارک‌های این جزیره به شمار می‌آید. در این پارک ساحلی آلاچیق‌هایی وجود دارد که به صورت رایگان در اختیار عموم افراد قرار داده می‌شود. در ساحل این پارک زیبا می‌توانید انواع صدف، گوش ماهی، حلزون و سنگ‌های بسیار زیبایی را جمع آوری کنید.

این پارک ساحلی محدودیت زمانی ندارد و شما برای رفتن به آنجا در هر ساعت از شبانه روز که می‌خواهید می‌توانید اقدام کنید. پارک ساحلی مرجان بهترین انتخاب برای آن دسته از گردشگرانی است که علاقه زیادی به عکاسی دارند و دوست دارند که از طلوع خورشید عکس‌های خاصی داشته باشند.

این پارک ساحلی زیبا به خاطر قرارگیری در جنوب شرقی کیش و دور از شلوغی شهر، برای سپری کردن اوقات فراغت و همچنین استراحت بهترین گزینه است.

  • آدرس: کیش، جنوب شرقی جزیره کیش، میدان مرجان

2- پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ کیش
پارک ساحلی سیمرغ کجاست؟

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی رایگان در جزیره کیش، که در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید به آنجا مراجعه کنید پارک ساحلی سیمرغ است که در جنوب شرقی جزیره واقع شده است.

در این پارک ساحلی شما می‌توانید ساعت‌ها با خانواده به تماشای طلوع آفتاب بنشینید و یا بر روی شن‌های نرم قدم بزنید. این پارک ساحلی زیبا دارای مساحاتی حدودا 15 هزار متر مربع می‌باشد و یکی از بهترین نقاط جزیره کیش برای استراحت و تفریح است.

پارک ساحلی سیمرغ امکانات متنوعی دارد که از جمله آنها می‌توان به زمین‌بازی، پیست اسکیت، زمین پینگ‌پنگ، مسیر مناسب دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، آب‌نما، پارکینگ و فضای سبز اشاره داشت. در ضمن در این پارک ساحلی آلاچیق‌هایی هم وجود دارد که به گردشگران امکان برپا کردن پینیک را در یک فضای باز می‌دهد.

آچه که بد نیست درباره این مکان تفریحی رایگان در جزیره کیش بدانید این است که در پارک ساحلی سیمرغ مجسمه‌های جالب و دیدنی از بزرگان تاریخ و ادبیات ایران، مثل مجسمه عطار نیشابوری نیز وجود دارد.

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، ضلع جنوبی جزیره

3- بوستان آهوان کیش، از بهترین تفریحات رایگان کیش

بوستان آهوان کیش
بازدید از بوستان آهوان کیش

یکی از جاذبه‌های زیبا که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به جزیره کیش حتما به آنجا بروید، بوستان آهوان است که از جمله بهترین جاهای دیدنی و تفریحی رایگان کیش برای کودکان است.

این جاذبه زیبا که در انتهای خیابان فردوسی در جزیره کیش واقع شده است به یکی از مناطق مورد توجه گردشگران تبدیل شده. بوستان آهوان کیش در سال 1380 ساخته و تاسیس شد.

بوستان آهوان کیش مساحتی معادل ۲ هکتار دارد و یکی از زیباترین مکان های گردشگری و تفریحی جذاب در جزیره کیش محسوب می شود که در آنجا حیواناتی هم چون شغال، گوزن، میمون، روباه، پرندگان مختلف و … زندگی می‌کنند.

  • آدرس: کیش، انتهای خیابان فردوسی

4- پارک شهر کیش

پارک شهر کیش
تفریح و سرگرمی در پارک شهر کیش

از جمله قدیمی‌ترین پارک‌های جزیره کیش که به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی رایگان کیش شناخته شده است، پارک شهر این جزیره است که دارای مساحت 108 هزار متر مربع می‌باشد. در این پارک دریاچه مصنوعی تعبیه شده است که در آنجا می‌توانید با استفاده از قایق‌های پارویی بر سطح دریاچه رفته و از قایق سواری لذت ببرید.

پارک شهر جزیره کیش که در واقع اولین پارک جزیره محسوب می‌شود دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی است. فضاهای سبز، آلاچیق،‌ دریاچه مصنوعی، زمین‌بازی کودکان،‌ پیست اسکیت، پیست دوچرخه، آب‌نما و میدان گل از‌جمله امکاناتی هستند که در این پارک قدیمی و زیبا در اختیار گردشگران قرار داده می‌شود.

وجودنورپردازی‌های مناسب و جذابی که در این پارک وجود دارد باعث شده تا پارک شهر جزیره کیش به یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی کیش در شب تبدیل شود.

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار خلیج فارس

5- کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش
اطلاعاتی درباره کشتی یونانی کیش

از دیگر تفریحات محبوب در جزیره کیش که به صورت رایگان می‌توانید از آن دیدن کرده و لذت ببرید کشتی یونانی است. نام این کشتی را بدون شک زیاد شنیده‌اید حتی اگر یکبار هم به جزیره کیش سفر نکرده باشید.

کشتی یونانی که یکی از مشهورترین تفریحات رایگان جزیره کیش به شمار می‌آید در غرب این جزیره واقع شده و با از راه رسیدن غروب خورشید که در پشت آن قرار می‌گیرد جلوه زیباتری پیدا می‌کند. به همین خاطر است که اغلب گردشگران برای بازدید از این جاذبه دیدنی بعد از غروب آفتاب اقدام می‌کنند.

کشتی یونانی که یکی دیگر از بهترین جاذبه‌های دیدنی کیش در شب است، کشتی است ک سال‌های زیادی است به گل نشسته و باعث جذب گردشگران زیادی به این ساحل شده است.

  • آدرس: هرمزگان، جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب

6- باغ راه ایرانی

باغ راه ایرانی
آشنایی با باغ راه ایرانی در جزیره کیش

یکی از تفریحات رایگان کیش که یک زمینی 32 هکتاری است باغ راه ایرانی است که تعداد زیادی از المان های فرهنگی اقوام مختلف از سایر نقاط کشور را در خود جای داده است.

این جاذبه دیدنی به طور کلی یک باغ راه بزرگ است که تعداد 8 باغ ایرانی، 9 دروازه و آثار تاریخی همچون: دروازه قرآن شیراز، دروازه سی و سه پل اصفهان، دروازه ارگ علیشاه آذربایجان، سردر باغ ملی تهران، دروازه هارونیه مشهد در آن وجود دارد که همگی آنها جزء معروفترین آثار تاریخی ایران محسوب می‌شوند.

بهترین زمان برای رفتن به این باغ راه زیبا در زمان غروب آفتاب است چرا که این جاذبه دیدنی در بالاترین سطح از دریا قرار دارد و با نورپردازی زیبایی که دارد به یک نمای بینظیر برای عکاسی تبدیل شده است.

برای بازدید از باغ راه ایرانی در جزیره کیش شما هیچ محدودیت زمانی ندارید و در هر ساعت از شبانه روز که بخواهید می‌توانید به آنجا بروید.

  • آدرس: هرمزگان، جزیره کیش، بین میدان هرمز و میدان سعدی

7- اسکله بزرگ تفریحی کیش، از زیباترین جاهای تفریحی رایگان کیش

اسکله بزرگ تفریحی کیش
بزرگترین اسکله تفریحی در جزیره کیش

یکی از معروف‌ترین اسکله‌ها و تفریحات رایگان در جزیره کیش، اسکله بزرگ تفریحی است که هر ساعت از شبانه روز که دوست داشته باشید می‌توانید به این اسکله بروید و از تماشای دریا و مناظر اطراف آن لذت ببرید.

اسکله تفریحی جزیره کیش در قسمت شرقی جزیره واقع شده است که در هر ساعت  از شبانه روز زیبایی خاصی دارد. بنابراین، نمی‌توان با قاطعیت عنوان کرد که بازدید از این اسکله در شب زیباتر است یا در روز.

بازدید از اسکله تفریحی هیچ هزینه‌ای برای گردشگران ندارد. اما، امکانات تفریحی متنوعی همچون: جت اسکی، قایق‌های پدالی و ماهیگیری، قایق‌های عادی و شیشه‌ای در این اسکله وجود دارد که اگر تمایل به انجام دادن آنها باشید باید برای آنها هزینه پرداخت کنید.

  • آدرس: جزیره کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا
همچنین بخوانید :

8- اسکله و پارک تفریحی میرمهنا

اسکله و پارک تفریحی میرمهنا
امکانات اسکله و پارک تفریحی میرمهنا

وقتی صحبت از تفریحات رایگان کیش باشد، بی انصافی است که به اسکله و پارک تفریحی میرمهنا اشاره نشود. این اسکله زیبا و دیدنی با مساحتی نزدیک به  ۱۵۰۰ متر در شمال جزیره قرار گرفته و یکی از پرطرفدار‌ترین نقاط تفریحی کیش است. این جاذبه گردشگری با قرار گرفتن در بخش شمال و شمال غربی جزیره، از دو بخش تشکیل شده است که قسمت اول آن از مسجد خاتم الانبیاء تا میدان جاسک و در حاشیه دریا ساخته شده و دوم آن نیز از اسکله تا میدان جاسک نیز ادامه دارد.

اسکله و پارک تفریحی میرمهنا بهترین گزینه برای آن دسته از گردشگرانی است که به پیاده‌روی و پینیک به همراه خانواده علاقه زیادی دارند. دلیل عمده محبوبیت این جاذبه گردشگری در بین مسافران این است که فرصت تماشای صید ماهی توسط ماهیگیران را به آنها می‌دهد.

  • آدرس: جزیره کیش، خیابان میرمهنا، بلوار نیایش، بلوار پیامبر

9- ساحل درختان نارگیل کیش

جذابترین جاذبه دیدنی رایگان کیش
جذابترین جاذبه دیدنی رایگان کیش

اگر در سفر به جزیره زیبای کیش، به دنبال یک مکان خاص و بینظیر هستید، پیشنهاد ما به شما ساحل درختان نارگیل است که یکی دیگر ز بهترین جاهای دیدنی رایگان در جزیره کیش می‌باشد. این ساحل یکی از دیدنی‌ترین، متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین سواحل جزیره کیش است که در زمان غروب آفتاب، پنهان‌شدن آفتاب در پشت دریا از این ساحل بسیار دل‌نواز است.

ساحل نارگیل در شرق جزیره کیش واقع شده است و مساحتی حدودا 20 هزار متر مربع دارد که بسیار مورد توجه گردگشران قرار گرفته است. در این ساحل چیزی نزدیک به ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ درخت نارگیل سربه‌فلک‌کشیده وجود دارد.

اگر تصمیم دارید به جزیره کیش سفر کنید و می‌خواهید از ساحل نارگیل دیدن کنید باید بدانید که بهترین فصل برای بازدید از این ساحل اوایل فصل بهار (فروردین و اردیبهشت) است.

  • آدرس: کیش، بلوار فردوسی، پروین اعتصامی

10- سواحل نقره فام

سواحل نقره فام
آنچه باید درباره سواحل نقره فام بدانید

از دیگر جاذبه‌های گردشگری رایگان جزیره کیش که در اکثر نقاط این جزیره به چشم می خورد سواحل نقره فام این جزیره است که به دلیل نوع خاکی که در این جزیره وجود دارد دارای چنین شکلی می‌باشند.

نوع خاکی که در جزیره کیش وجود دارد خیلی کمیاب است و دارای ساختار مرجانی است و همین مسئله باعث درخشندگی این سواحل شده اند.

آب دریا در قسمت این قسمت از جزیره بسیار شفاف است و به وجود مرجان‌ها در آنجا باعث تصفیه‌ شدن طبیعی آب این جزیره شده و تا چند متر دورتر هم کف دریا را به راحتی می‌توانید مشاهده کنید.

سواحل نقره فام جزیره کیش، که از آنها به عنوان سواحل خانوادگی نیز یاد می‌شود سواحلی بسیار زیبا، تمیز و کم‌خطرترین سواحل این جزیره هستند که در اینجا خبری از آبزیان خطرناک نیست.

  • آدرس: کیش، بلوار ساحل -جنب اسکله تفریحی
همچنین بخوانید :

سوالات متداول تفریحات رایگان کیش

1بهترین جاهای دیدنی و تفریحی رایگان کیش کدامند؟

پارک ساحلی مرجان، پارک ساحلی سیمرغ، بوستان آهوان کیش، پارک شهر کیش، کشتی یونانی کیش، باغ راه ایرانی، اسکله بزرگ تفریحی کیش، اسکله و پارک تفریحی میرمهنا، ساحل درختان نارگیل کیش و سواحل نقره فام

2بهترین جاذبه دیدنی جزیره کیش در شب کدام است؟

پارک شهر کیش، کشتی یونانی، باغ راه ایرانی

3بهترین زمان برای بازدید از ساحل نارگیل جزیره کیش چه فصلی است؟

بهترین فصل برای بازدید از این ساحل اوایل فصل بهار (فروردین و اردیبهشت) است.

جمع بندی

شاید تصور شما هم این باشد که سفر به جزیره کیش سفری پرهزینه و پر از خرج‌های جانبی است و برای تفریح و گشت و گذار در این جزیره حتماً باید جیبی پر از پول داشته باشید اما باید بگوییم که واقعیت چیز دیگری است. درست است که جاذبه‌های گردشگری متنوع بسیاری در جزیره کیش وجود دارند که برای هر یک از آنها باید هزینه نسبتا زیادی پرداخت کنید. اما، در دل این همه جاذبه جذاب، جاهای دیدنی و تفریحی هم در کیش وجود دارد به صورت رایگان می‌باشند و شما می‌توانید برای اینکه خرج سفر خود را کمتر کنید از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی رایگان این جزیره  همچون: پارک ساحلی مرجان، پارک ساحلی سیمرغ، بوستان آهوان کیش، پارک شهر کیش، کشتی یونانی کیش، باغ راه ایرانی، اسکله بزرگ تفریحی کیش، اسکله و پارک تفریحی میرمهنا، ساحل درختان نارگیل کیش و سواحل نقره فام استفاده کرده و مسافرتی با بودجه کنترل شده را تجربه کنید.

با سفر مجازی که امروز به جزیره زیبای کیش داشته‌ایم سعی کردیم تا از میان  انبوه جاذبه‌های دیدنی و تفریحی رایگان کیش محبوب‌ترین و پرطرفدارترین آنها را به شما معرفی کنیم تا در زمان سفر به این جزیره برنامه‌ریزی مدیریت شده‌ای برای گشت و گذار در کیش داشته باشید و از سفر خود به این جزیره زیبا نهایت لذت را ببرید.

شما تجربه استفاده از کدامیک از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی رایگان کیش را داشته‌اید؟ تجربیات سفر خود را به جزیره کیش با ما و خوانندگان پلازا به اشتارک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402