بهترین مراکز خرید کرمان | بهترین بازارهای خرید کرمان کجاست؟

بهترین-مراکز-خرید-کرمان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کرمان به عنوان اولین استان پهناور و نهمین استان پرجمعیت ایران، دارای مکان‌های دیدنی متنوع و مراکز تفریحی بی‌شمار است. اما نباید بهترین مراکز خرید کرمان را فراموش کنیم. از مراکزی که می‌توانید محصولات برند و شیک را خریدار کنید تا بازارهایی که به شما اجازه خرید ارزان قیمت را می‌‌دهند. شما می‌توانید در کنار  تفریح، ساعاتی هم در مراکز خرید باشید. بعضی از مراکز خرید امکانات و تجهیزاتی دارند که شما و همراهنتان می‌توانید به تفریح و گردش هم در آنها بپردازید. رستوران، سالن ورزشی، سالن سینما، سالن برای بازی کودکان و پارکینگ امکاناتی هستند که در بعضی از مراکز خرید وجود دارند.

همچنین بخوانید :

کرمان یکی از شهرهای با آب و هوای گرم و خشک است که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. بهترین مراکز خرید کرمان فرصتی را فراهم می‌کنند که شما انواع اقلام مورد نظر خود را تهیه کنید. مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید این شهر در محله‌های فردوسی، جهاد، آبنوس، فیروز آباد و چمران قرار دارند. شما می‌توانید با رفتن به این مناطق کرمان بازارها و مراکز خرید متنوعی را بازدید کرده و اجناس خود را خریداری کنید. اما بهتر است پیش از سفر اطلاعات کاملی درباره مراکز خرید داشته باشید تا در مناسب‌ترین هتل اقامت کرده و برنامه سفر مناسبی بچینید.

فهرست مطالب

لیست مجتمع های تجاری، بازارها و مراکز خرید کرمان

اکنون نوبت به آن رسیده که سراغ معرفی مراکز خرید، بازارها و مجتمع‌های تجاری کرمان برویم. این مکان‌ها به عنوان بهترین موقعیت‌های مکانی برای سرگرمی و تفریح به حساب می‌آیند. بنابراین با رفتن به آنجا، با یک تیر چند نشان را خواهید زد. حتی می‌توانید کودکان و نوجوانان همراه خود را در سالن‌های بازی و ورزشی این مراکز بگذارید و خود به خرید مشغول شوید.

1- مجتمع تجاری صالح المهدی

مجتمع تجاری صالح المهدی - از مراکز خرید کرمان

مجتمع تجاری صالح المهدی یکی از جدیدترین و بهترین مراکز خرید کرمان است. این مرکز خرید خیابان شهید بهشتی بعد از چهارراه طهماسب قرار دارد و در چندین طبقه تعداد زیادی فروشگاه در آن فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید اجناس شیک و لوکس از جمله انواع لباس، لوازم الکتریکی، کیف و کفش و لوازم آرایشی و بهداشتی را از این فروشگاه بخرید. اما یادتان باشد که اگر زمان ناهار و شام باشد، می‌توانید از خدمات رستوران، سفره خانه سنتی و کافی‌شاپ‌هایی که در آن قرار دارند، بهره مند شوید. اگر هم اهل بولینگ و بیلیارد باشید، این مجتمع تجاری، سالن‌های بولینگ و بیلیارد بسیار جالبی دارد. برای اینکه تفریح دیگری را تجربه کنید، سری به شهربازی آن بزنید.

امکانات

  • پارکینگ
  • رستوران
  • سفره خانه سنتی
  • کافی شاپ
  • سالن بولینگ
  • سالن بیلیارد
  • شهربازی

راه‌های دسترسی

  • آدرس: کرمان، خیابان شریعتی، پس از چهارراه طهماسب آباد، خیابان شهید بهشتی سیزدهم
  • ساعت کاری: از 9 صبح تا 1 بامداد

2- مجتمع تجاری شفا

دومین و بهترین مرکز خریدی که می‌توانیم در کرمان معرفی کنیم، مجتمع تجاری شفا نام دارد. این مجتمع دو طبقه، 35 واحد تجاری دارد و شما می‌توانید انواع اجناس را از آنجا خریداری کنید. این مرکز در انتهای خیابانی به نام شفاست. با اینکه دو طبقه بیشتر ندارد، اما شما ساعت‌ها سرگرم خواهید شد. بنابراین بهتر است برای آن زمان مناسبی در برنامه خود قرار دهید. بر خلاف مجمتع تجاری المهدی، خبری از سالن‌های تفریحی در شفا نیست. اما رستوران و کافی‌شاپی دارد که اگر خسته شدید، می‌توانید ساعتی را در آنجا بگذرانید.

امکانات

  • رستوران
  • کافی‌شاپ
  • پارکینگ
  • آسانسور
  • پله برقی

راه‌های دسترسی

  • آدرس: کرمان، انتهای خیابان شفا
  • ساعت کاری: 8 صبح تا 11 شب

3-  مرکز خرید ستاره، از بهترین مراکز خرید کرمان

مرکز خرید ستاره، از بهترین مراکز خرید کرمان

هنگامی که وارد مرکز خرید فایتون می‌شوید، متوجه تفاوت ساختار عملکردی آن با دو مجتمع تجاری قبلی خواهید شد. در این مرکز خرید می‌توانید مایحتاج سفر خود مانند انواع خوراکی را خریداری کنید. خرید انواع شیرینی، نان، گوشت، لوازم شوینده و سایر محصولات در مرکز خرید ستاره مهیاست. از طرفی فروشگاه‌هایی دارد که بتوانید در آنها لوازم تزیینی و موارد مناسب دکوراسیون منزل را خریداری کنید. اگر هم بخواهید برای کودکانتان خرید انجام دهید، مغازه‌هایی هستند که لوازم مخصوص کودکان را عرضه می‌کنند. اگر می‌خواهید لوازم آرایش و بهداشتی، پوشاک (زنانه، مردانه و بچگانه)، لوازم الکترونیک و دیجیتال یا اسباب بازی و لوازم تحریر برای کودکان خریداری کنید، ستاره کرمان مناسب شماست. به خصوص که قیمت‌ها در حد متوسط هستند و گزاف بودن قیمت‌ها را در این مرکز خرید خیلی مشاهده نخواهید کرد.

امکانات

  • پله برقی
  • آسانسور
  • نورپردازی داخلی و خارجی
  • سیستم گرمایش و سرمایش
  • پارکینگ

راه‌های دسترسی

  • آدرس: کرمان، میدان شهدا، خیابان شریعتی، خیابان فتحعلی شاه
  • ساعت کاری: از 9 صبح تا 9 شب

4- مرکز خرید اطلس، از معروفترین مراکز خرید کرمان

مرکز خرید اطلس، از معروفترین مراکز خرید کرمان

برج اطلس کرمان یکی از مدرن‌ترین و شیک‌ترین مکان‌های کرمان است که معماری متفاوت آن، توجه مسافران و گردشگران را به خود جلب می‌کند. از طرفی دیگر، مرکز خریدی به اسم اطلس در آن قرار دارد. در نتیجه شما می‌توانید انواع اجناسی که مد نظر دارید، از مرکز خرید اطلس خریداری کنید. اگر از همان دسته افرادی هستید که به دنبال انواع محصولات برند هستید، مرکز خرید اطلس بهترین متجمع تجاری برای شماست. این مرکز خرید در یکی از بهترین مناطق کرمان قرار دارد و خیابان‌های اصلی به آن راه دارند. بنابراین راه‌های دسترسی برای شما متنوع هستند. وجود پارکینگ اختصاصی، رستوران و کافی‌شاپ به همراه سالن‌هایی برای تفریح کودکان و نوجوانان در برج اطلس، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید همزمان که خرید می‌کنید، تفریحات متنوعی نیز داشته باشید.

امکانات

  • پارکینگ
  • رستوران
  • کافی شاپ
  • سیستم تهویه هوا
  • پله برقی
  • آسانسور

راه‌های دسترسس

  • آدرس: کرمان، ابتدای تقاطع خیابان شریعتی و خیابان شهید رجایی
  • ساعت کاری: 8:30 صبح تا 10:30 شب

5- مجتمع کامپیوتر رضا

مجتمع کامپیوتر رضا

اگر تصمیم دارید هنگامی که در کرمان هستید، گوشی همراه، لپ تاپ، کامپیوتر رومیزی و تبلت باکیفیت و از برند دلخواه خریداری کنید، مجتمع کامپیوتر رضا، بهترین مکان برای شماست. شما می‌توانید لوازم الکترونیکی با قیمت مناسبی خریداری کنید، به خصوص اگر عمر لوازم دیجیتال خودتان به سر آمده یا معیوب شده‌اند. در واقع این مجتمع برای افرادی که اهل خرید سوغاتی و یا سرگرمی و تفریح هستند، جای چندان هیجان انگیز و مناسبی نیست. اما اگر دانشجو هستید و یا به دنبال تعویض لوازم دیجیتالید، این مجتمع مناسب شماست.

  • آدرس: کرمان، بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی، بلوار شهید صدوقی
  • ساعت کاری: 9 صبح تا 9 شب

6- مجتمع تجاری خلیلی

مجتمع تجاری خلیلی را حاج محمد خلیلی با همکاری پسرانش ساخته‌اند. تعدادی مغازه در این مجتمع فعالیت می‌کنند. تمرکز این مغازه‌ها روی پوشاک زنانه، لوازم جهیزیه، پارچه، کیف و کفش و لوازم آرایشی و بهداشتی است. شما می‌توانید لباس‌هایی از جنس پارچه‌های مرغوب از آنجا خریداری کنید. علاوه بر این برای دوخت لباس مجلسی و اداری از آنجا پارچه بخرید. آنچه برای همه اهمیت دارد، قیمت‌های منصفانه‌ای است که روی اجناس به چشم می‌خورند.

لیست مهم ترین بازارهای کرمان

اکنون نوبت به آن رسیده که بازارهای کرمان را به شما معرفی کنیم. در ادامه این مطلب از پلازا همراه ما باشید.

7- بازار بزرگ کرمان

بازار مظفری کرمان

بازار بزرگ کرمان که مردم به آن بازار گنجعلی خان نیز می‌گویند در قرن 8 هجری بنا نهاده شد. این بازار طولانی‌ترین راسته بازار ایران را دارد. به نحوی که از «میدان ارگ» شروع شده و تا میدان «مشتاقیه» در کرمان ادامه دارد. این بازار سنتی همراه با معماری و ساختار خود، تاریخی طولانی به همراه دارد. نگاره‌ها و گچبری‌های کار شده روی بنا به 4 یا 5 قرن پیش مربوط می‌شوند. بنابراین شما با هنر باقیمانده از چندین قرن پیش آشنا خواهید شد. هنگامی که به بازار بزرگ کرمان می‌روید می‌توانید از بخش‌های مختلفی مانند بازار ارگ، چهارسوق گنجعلی خان، بازار گنجعلی خان، بازار اختیاری، بازار وکیل، بازار سردار، بازار مظفری، بازار قلعه محمود، بازار میدان قلعه، بازار مسگری، بازار زرگری، بازار کفاش‌ها دیدن کنید. با اینکه از گذشته این بازار روی تجارت پارچه، صنایع دستی و ظروف مسی تمرکز داشته، اکنون اجناس مختلفی در آن وجود دارند.

8- بازار اختیاری

یکی از قدیمی‌ترین و برترین بازارهایی که می‌توانید در کرمان مشاهده کنید، بازار اختیاری است. این بازار که با نام بازار شاهی نیز شناخته می‌شد، محل مناسبی برای خرید صنایع دستی مانند گلیم، ظروف مسی یا خوراکی‌هایی مانند ادویه جات است. شما می‌توانید در قسمت جنوبی بازار بزرگ به بازار اختیاری وارد شوید. پس از آنکه بازار اختیاری را تا انتها رفتید، وارد بازار وکیل خواهید شد.

9-  بازار قلعه محمود

بازار دیگری که در مجموعه بازار بزرگ کرمان قرار دارد، بازار قلعه محمود است. این بازار مغازه‌های فرسوده و غیرفعال زیادی دارد. اما به عنوان جاذبه دیدنی و تاریخی به حساب می‌آید. به همین دلیل گردشگران زیادی به آن سر میزنند تا معماری تاریخی را مشاهده کنند.

10- بازار میدان قلعه، از تاریخی‌ترین و بهترین مراکز خرید کرمان

بازار میدان قلعه دومین بازار طولانی بعد از بازار بزرگ کرمان است. این مرکز خرید در فاصله کمی نسبت به بازار قلعه محمود دارد. هنگامی که در امتداد بازار قلعه محمود به سمت شمال می‌روید، به بازار میدان قلعه می‌رسید. این بازار هم بیشتر در حکم جاذبه تاریخی و دیدنی است تا محلی برای خرید اجناس مختلف.

11- بازار مظفری

بازار مظفری

بازار دیگری که در نزدیکی بازار بزرگ کرمان قرار دارد، بازار مظفری است. امیر مبارزالدین محمد مظفر این بازار را در اواسط قرن هشتم قمری ساخت که آب انبار، مسجد و بازار داشت. البته اکنون تنها مسجد جامع مظفری باقی مانده است. اگر قصد دارید در بازار مظفری قدم بزنید، باید بدانید که بازار مظفری از انتهای بازار وکیل شروع شده و تا خیابان میرزا رضای کرمانی ادامه دارد.

12- بازار زرگری

بازار دیگری که بخش مهمی از بازار سنتی کرمان را تشکیل می‌دهد؛ بازار زرگری است. این بازار به اسم بازار قیصریه ابراهیم‌ خان نیز شناخته می‌شود. هنگامی که وارد بازار قیصریه ابراهیم خان می‌شوید، در گوشه شمال شرقی میدان گنجعلی خان قرار دارید. اما آخرین قدم‌های شما در انتهای بازار به مدرسه صالحیه و نزدیکی کوچه پای کتنگ می‌رسید. فراموش نکنید که نام این بازار در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد. در ضمن راسته طلافروشان بوده است.

همچنین بخوانید :

13- پاساژ زمرد، از بهترین مراکز خرید کرمان

پاساژ زمرد یکی از بهترین مراکز خرید و پاساژهای کرمان است که شما می‌توانید انواع اجناس مورد نظر خود را در آنجا خریداری کنید. انواع پوشاک مردانه، بچگانه و زنانه، کیف و کفش مرغوب، لوازم آرایشی و بهداشتی و اسباب بازی در این پاساژ به فروش می‌رسند. شما می‌توانید با رفتن به این پاساژ، به سرعت و سهولت خرید اجناس مورد نظر را با قیمت‌های مناسب انجام دهید.

  • آدرس: کرمان، شهرک طباطبایی، بلوار قائم

14- پاساژ ایران کرمان

یکی از پاساژهای کرمان که می‌توانید اجناس کوچک را در آنجا خریداری کنید، پاساژ ایران است. این پاساژ در خیابان شریعتی و در فاصله کمی نسبت به مرکز خرید ستاره کرمان قرار دارد. یکی از عللی که گردشگران به پاساژ ایران توجه می‌کنند، فاصله کم آن تا حمام گنجعلی خان و موزه سکه است. این افراد می‌توانند با سهولت بعد یا قبل از خرید در مکان‌های دیدنی مذکور گردش کنند. دسترسی آسان به پاساژ ایران و داشتن پارکینگ اختصاصی مناسب باعث شده که مردم به راحتی از آنجا خرید انجام دهند. در ضمن مسافران و گردشگران می‌توانند به بازار زرگری و سایر بخش‌های بازاز بزرگ کرمان سر بزنند.

  • آدرس: کرمان، خیابان شریعتی 19

سؤالات متداول

طولانی ترین بازار کرمان کدام است؟

بازار گنجعلی خان یا همان بازار بزرگ کرمان، طولانی‌ترین بازار کرمان است.

مرکز مناسب برای خرید لوازم دیجیتال در کرمان کجاست؟

مجتمع کامپیوتر رضا از مهم‌ترین و بهترین مراکز خرید کرمان برای خرید لوازم دیجیتال هستند.

کدام مراکز خرید در کرمان از اهمیت بیشتری برخوردارند؟

مرکز خرید شفا، مرکز خرید اباصالح المهدی و مرکز خرید اطلس را می‌توان در گروه بهترین مراکز خرید کرمان قرار داد.

کلام آخر

در این مطلب شما را با بهترین مراکز خرید کرمان، بازارها و مجتمع‌های تجاری این شهر آشنا کردیم. توضیح دادیم که بازار بزرگ کرمان یکی از طولانی‌ترین راسته‌های بازار در ایران به حساب می‌آید. اگرچه اهمیت تاریخی، فرهنگی و هنری آن قابل چشم پوشی نیست. شما می‌توانید به بازار قلعه محمود قدم بزنید و صفحه‌ای از تاریخ ایران را ببینید، اما نیازی به خرید چیزی از مغازه‌های قدیمی آن نداشته باشید. علاوه بر این، در پاساژها به خرید اجناس مختلف و با قیمت‌های منصفانه دست بزنید.

مراکز خرید و شیکی مثل مجتمع تجاری اطلس، مرکز خرید شفا و مرکز خرید اباصالح المهدی نیز برای خرید، تفریح و گردش وجود دارند. شما می‌توانید در رستوران‌های آنها ناهار و شام میل کنید. از سالن‌های بازی مانند بولینگ و بیلیارد برای تفریح خود و کودکان و نوجوانان همراهتان بهره‌مند شوید. اما آنچه اهمیت دارد، تنوع جنس و برندها در این مراکز خرید لوکس است. شما می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین جنس را خریدار کنید. در حالی که کودکان و نوجوانان از شهربازی، سالن ورزشی و سالن مناسب کودکان بیشترین استفاده را خواهند برد. در ضمن راه‌های دسترسی به این مراکز خرید به گونه‌ای است که شما می‌توانید به راحتی اجناس خریداری شده را به هتل محل اقامت خود منتقل کنید.

به کدام بازارها و مراکز خرید کرمان در هنگام سفر مراجعه خواهید کرد؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402