در روزهای برفی و بارانی چگونه سفر کنیم؟

راهنمای سفر در روزهای برفی و بارانی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

چگونه در روزهای برفی و بارانی سفر کنیم؟ به طور کلی سفر کردن چه از نوع سیاحتی، تفریحی و یا کاری باشد به فصل و زمان خاصی مربوط نمی‌شود چرا که ممکن است در هر فصلی از سال شما برای انجام یک سری از کارها مجبور به سفر کردن باشید. افراد زیادی هستند که از تماشای مناظر کشور در هر فصل سال لذت زیادی می‌برد و مسافرت در ۴ فصل سال را تجربه کردند و به خوبی نسبت به این مسئله آگاهی دارند که برای مسافرت در هر فصلی نیاز به چه تجهیزاتی می‌باشد. امروز روی صحبت ما بیشتر با دوستانی است که تجربه سفر در روزهای برفی و بارانی را ندارند و در این مطلب قصد داریم تا نکاتی را در رابطه با سفر در روزهای برفی و بارانی در اختیارتان قرار دهیم تا اگر علاقمند به سفرهای زمستانی هستید با آگاهی کاملی اقدامات سفر خود را انجام دهید.

شاید لذت سفر در روزهای برفی و بارانی نسبت به سایر فصول سال برای اغلب گردشگران بیشتر باشد اما با رعایت نکردن یک سری از نکات می‌تواند باعث به وجود آمدن خطر و ثبت خاطره بدی در ذهن‌ها شود. بنابراین بهترین کار قبل از آغاز سفر در روزهای برفی و بارانی این است که بدانیم برای سفرهای این چنینی چه نکات مهمی را باید رعایت کرده و چه وسایلی را باید به همراه داشته باشیم.

فهرست مطالب

سفر در روزهای برفی و بارانی

راهنمای سفر در روزهای برفی و بارانی
راهنمای سفر در روزهای برفی و بارانی

اول از هر چیز برای سفر باید مشخص کنید شما تصمیم دارید با کدام یک از وسایل نقلیه سفر برفی و بارانی خود را آغاز کنید. نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که اگر می‌خواهید سفر زمستانی خوبی را تجربه کنید باید همیشه حواستان به گزارش‌های هواشناسی باشد و قبل از اینکه به دل جاده بزنید درباره مقصد سفر برنامه‌ریزی کرده باشید.

در ادامه برایتان شرح دادیم که برای سفر با هواپیما و اتومبیل شخصی در روزهای برفی و بارانی به چه مواردی باید توجه داشته باشید. همچنین برایتان خواهیم گفت که برای سفر در چنین شرایط آب و هوایی چه تجهیزات و وسایلی را باید به همراه داشته باشید.

سفر با هواپیما در روزهای برفی و بارانی

سفر با هواپیما در روزهای برفی و بارانی
چگونگی سفر با هواپیما در روزهای برفی و بارانی

اگر تصمیم شما بر آن است که سفر هوایی را در روزهای برفی و بارانی داشته باشید، یکی از نکاتی که باید در زمان تهیه بلیط رعایت کنید این است که پرواز مستقیم انتخاب کنید چرا که تجربه نشان داده است که در صورت استفاده از پرواز غیرمستقیم این احتمال زیاد است که پرواز اول با تاخیر روبرو شود و باعث شود که شما پرواز دوم را نیز از دست بدهید از طرفی هم شرایط جوی ممکن است طوری پیش برود که حتی پرواز اول هم انجام نشود.

حتماً در نظر داشته باشید که برای سفر با هواپیما پرواز را برای ساعت‌های صبح رزرو کنید تا اگر پرواز شما با تاخیر یا کنسلی روبرو شد بتوانید مجدداً پرواز دیگری را برای شب انتخاب کنید.

سفر با اتومبیل شخصی در روزهای برفی و بارانی

سفر با اتومبیل شخصی در روزهای برفی و بارانی
راهنمای سفر با اتومبیل شخصی در روزهای برفی و بارانی

اما چنانچه تصمیم دارید با اتومبیل شخصی خود سفری را در روزهای بارانی و برفی تجربه کنید باید قوانین خاصی را در نظر بگیرید. بدون شک که رانندگی در چنین شرایط جوی و آب و هوایی کمی با روزهای آفتابی و معمولی فرق خواهد داشت پس باید با نهایت دقت و احتیاط رانندگی کنید.

از موارد بسیار مهمی که حتما باید قبل از سفر به آن توجه داشته باشید این است که با پلیس راه تماس گرفته و از وضعیت جاده‌ای که مقصد سفرتان است مطلع شوید همچنین چگونگی آب و هوای منطقه را نیز بررسی کنید.

خودرو خود را قبل از سفر چک کرده و در صورت نیاز یک سرویس اساسی کنید تا در طول مسیر مشکلی برایتان به وجود نیاید. برای داشتن یک سفر ایمن در هوای بارانی و برفی بهتر است با سرعت مطمئنه حرکت کنید و از سرعت های بالا  وترمز‌های ناگهانی اجتناب کنید.

برای سفر با اتومبیل شخصی یا خودروهای اجاره‌ای در روزهای برفی و بارانی حتماً باید برخی از تجهیزات و وسایل را در ماشین خود همراه داشته باشید و قبل از سفر آنها را چک کنید با ما همراه باشید تا تجهیزات ضروری که باید برای سفر در چنین روزهایی همراه داشته باشید را به شما معرفی کنیم.

 

وسایل ضروری برای روزهای بارانی و برفی در مسافرت

لیست وسایل ضروری برای روزهای بارانی و برفی در مسافرت
لیست وسایل ضروری برای روزهای بارانی و برفی در مسافرت

در اینکه سفر در روزهای برفی و بارانی سفری استرس‌زا است هیچ شکی وجود ندارد و تفاوتی نمی‌کند که شما با چه ماشین یا با چه هواپیمایی می‌خواهید سفر خود را انجام دهید. برای تجربه یک سفر لذت بخش همراه داشتن وسایل ضروری در چنین شرایط آب و هوایی امری مهم و ضروری است.

بنابراین اگر قصد سفر در روزهای برفی و بارانی را دارید این موضوع را بی اهمیت ندانسته و وسایلی که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم را نیز همراه داشته باشید.

غذای مناسب و فاسد نشدنی

همراه داشتن غذای مناسب و فاسد نشدنی
همراه داشتن غذای مناسب و فاسد نشدنی

همراه داشتن غذای مناسب فاسد نشدنی برای سفر در روزهای برفی و بارانی امری مهم و ضروری است چرا که در دیگر فصول سال به راحتی می‌توانید در جاده‌ها پیاده شده و از مغازه‌ها مواد خوراکی تهیه کنید.

اما در چنین شرایط آب و هوایی کمی وضعیت فرق می‌کند. شرایط آب و هوا در این روزها به گونه‌ای است که  شما مجبور خواهید شد در کناری ایستاده و مدتی ماشین خود را خاموش نگه دارید به همین خاطر باید همراه خود خوراکی و تنقلات داشته باشید و کمی آب جوش که در هنگام سرمای هوا خوردن چای گرم به شما کمک خواهد کرد تا کمی گرم شوید.

البسه گرم، کفش مناسب، دستکش و پتوی گرم

لباس های گرم و مناسب برای سفر در روزهای برفی و بارانی
لباس های گرم و مناسب برای سفر در روزهای برفی و بارانی

همراه داشتن لباس گرم و مناسب هم نکته مهمی است که نباید فراموش کنید یکی از لباس‌های گرمی که باید همراه داشته باشید اما متاسفانه اغلب دوستان آن را نادیده می‌گیرند کلاه‌های گرم پشمی است.

با توجه به اینکه پاها با برف و باران در تماس است حتماً از کفش‌های گرم و مناسب در سفرهای این چنینی استفاده کنیم شاید دوست داشته باشید در هوای برفی و بارانی کمی قدم زده و از چنین هوایی لذت بیشتری ببرید.

جعبه کمک های اولیه

جعبه کمک های اولیه
جعبه کمک های اولیه

از دیگر تجهیزات مورد نیاز در سفرهای این چنینی جعبه کمک‌های اولیه است. درست است که استفاده از این جعبه و کیف در تمام فصل‌های سال مورد نیاز است اما در فصل‌های سرد سال استفاده و و نیاز از آن بیشتر احساس می‌شود.

در کیف یا جعبه اولیه شما باید اقلامی همچون چسب زخم، بانداژ، گاز استریل، مواد ضدعفونی کننده، برخی مسکن‌ها و آنتی بیوتیک‌ها را نیز داشته باشید فقط دقت کنید قبل از سفر به تاریخ انقضای این اقلام توجه کنید تا در صورت گذشتن تاریخ آنها را دور ریخته و اقلام جدید جایگزین کنید.

شارژر موبایل و پاور بانک

همراه داشتن شارژر موبایل و پاور بانک
همراه داشتن شارژر موبایل و پاور بانک

از وسایل ضروری سفر که حتماً باید در مسافرت به همراه داشته باشیم شارژر موبایل است البته فراموش نکنید که حتماً قبل از شروع سفر تلفن همراه خود را به صورت کامل شارژ کنید تا در صورت وقوع هر مشکل بتوانید با تلفن خود تماس بگیرید. علاوه بر شارژر موبایل، شارژر مخصوص ماشین و پاور بانک هم از وسایلی هستند که در سفر به آنها نیاز است.

کیسه نمک یا شن

کیسه نمک یا شن در روزهای برفی
کیسه نمک یا شن در روزهای برفی

در فصل‌های سرد سال اگر به مناطق کوهستانی و مرتفع سفر کنید شاهد برف و بارش فراوان خواهید بود پس بهتر است در صورت نیاز همراه خود یک کیسه کوچک شن یا نمک داشته باشید تا اگر در برف یا یخ گیر کردید با پاشیدن آنها در اطراف و جلوی چرخ خودرو بتوانید مسیر حرکت خود را هموار کنید.

چراغ قوه

ضرروت داشتن چراغ قوه در خودرو
ضرروت داشتن چراغ قوه در خودرو

از وسایلی که حتماً باید در خودروی خود داشته باشید و در سفر در روزهای برفی و بارانی به آن نیاز خواهید داشت چراغ قوه است مخصوصاً در جاده‌های مه‌آلود که با کاهش دید مواجه خواهید شد.

زنجیر چرخ

زنجیر چرخ در روزهای برفی

از اقدامات ضروری که قبل از سفر در چنین روزهایی باید آن را انجام دهید چک کردن وضعیت آب و هواست و تهیه کردن یک زنجیر چرخ سالم که امری ضروری و مهم است. این وسیله ایمنی با افزایش اصطکاک هم جلوی لیز خوردن خودرو را می‌گیرد و هم با فرو رفتن در درون برف مسیر را برای حرکت هموار و باز می‌کند.

دقت داشته باشید که سرعت مجاز رانندگی در صورت بستن زنجیر چرخ در جاده‌ها ۳۰ کیلومتر است و حتماً قبل از سفر به نحوه بستن زنجیر چرخ خود دقت کنید.

بیلچه های کاربردی

بیلچه های کاربردی

بیل‌ها دارای قابلیت و کاربردهای متفاوتی هستند. از بیل‌های کوچک می‌توان هم عنوان تیشه و هم به عنوان بیل استفاده کرد. بنابراین، همراه داشتن آنها در خودرو و سفرهای برفی و بارانی در مواقعی که ماشین در برف و یخ گیر می کند بسیار ضروری و کاربردی است.

لاستیک زاپاس سالم

همراه داشتن لاستیک زاپاس سالم

همراه داشتن لاستیک زاپاس چه در سفرهای بیرون شهر و چه در داخل شهر امری مهم و ضروری است. زیرا که پنچری لاستیک از موارد اجتناب ناپذیر است. پس، همیشه برای احتیاط هم که شده باید یک لاستیک زاپاس سالم در خودرو داشته باشید تا در مواقع لوزم بتوانید با آسودگی بیشتری پنجرگیری کنید.

برای انجام این کار حتما باید طرز استفاده از جک و جایگزین نمودن لاستیک ها را بلد باشید. علاوه بر این، برای افرادی که در فصول سرد سال و در مناطق برفی مدام در حال سفر هستند، استفاده از لاستیک های مخصوص برف و مناسب زمستانی بسیار ضروری است.

علت آنهم این است که این مدل لاستیک‌ها باعث افزایش میزان اصطکاک خودرو بر روی سطوح یخ زده می‌شوند و از لیز خوردن و منحرف شدن خودرو جلوگیری می‌کنند.

مایع شیشه شور و ضد یخ مناسب

استفاده از مایع شیشه شور و ضد یخ مناسب
استفاده از مایع شیشه شور و ضد یخ مناسب

استفاده از مایع شیشه شوی و ضد یخ مناسب در سفرهای پاییزی و زمستانی که بارش و برف و باران را شاهد هستیم بهتر است که قبل از سفر حتما در داخل ظرف آب شیشه کمی ضد یخ هم بریزید تا از یخ زدن شیشه ماشین جلوگیری کنید.

در ضمن، حتما باید در داخل رادیاتور ماشین هم ضد یخ بریزید تا از یخ زدن ماشین و بروز آسیب به موتور ماشین جلوگیری کنید.

سوالات متداول سفر در روزهای برفی و بارانی

1برای سفر با هواپیما در روزهای برفی و بارانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

یکی از نکاتی که باید در زمان تهیه بلیط رعایت کنید این است که پرواز مستقیم انتخاب کنید چرا که تجربه نشان داده است که در صورت استفاده از پرواز غیرمستقیم این احتمال زیاد است که پرواز اولب با تاخیر روبرو شود و باعث شود که شما پرواز دوم را نیز از دست بدهید.

2از موارد مهم برای سفر با اتومبیل شخصی در روزهای برفی و بارانی چیست؟

قبل از سفر به آن توجه داشته باشید این است که با پلیس راه تماس گرفته و از وضعیت جاده‌ای که مقصد سفرتان است مطلع شوید همچنین چگونگی آب و هوای منطقه را نیز بررسی کنید.

3برای روزهای بارانی و برفی در مسافرت چه وسایلی باید همراه داشته باشیم؟

غذای مناسب و فاسد نشدنی، البسه گرم، کفش مناسب، دستکش و پتوی گرم، جعبه کمک های اولیه، شارژر موبایل و پاور بانک، کیسه نمک یا شن، چراغ قوه، زنجیر چرخ، بیلچه های کاربردی، لاستیک زاپاس سالم و مایع شیشه شور و ضد یخ مناسب

جمع بندی

اغلب ما آنقدر سفر کردن را دوست داریم که برایمان تبدیل به عادت و بخشی از زندگی روزمره ما شده است به همین خاطر حتی در روزهای برفی و بارانی هم نمی‌توانیم از سفر کردن منصرف شویم درست است که این روزها از زیباترین و شادترین روزهای زندگی هستند و سفر در این روزها می‌تواند حس بسیار خوبی را انتقال دهد اما باید یک سری نکات و موارد مهم را برای سفر در روزهای برفی و بارانی در نظر داشته باشید.

در مطلب فوق برایتان عنوان کردیم که برای سفر در روزهای برفی و بارانی با وسایل نقلیه همچون هواپیما و اتومبیل شخصی نیاز است به چه نکات مهمی توجه داشته باشید تا بتوانید سفری ایمن و راحت را انجام دهید. همچنین لیستی از اقلام ضروری که در سفرهای این چنینی باید همراه داشته باشید را در اختیارتان قرار دادیم. امید است که با توجه به موارد عنوان شده بتوانید سفری خاطره انگیز و لذت بخش را در روزهای برفی و بارانی نیز تجربه کنید

شما برای سفر در روزهای برفی و بارانی ترجیح می‌دهید با اتومبیل شخصی سفر کنید یا هواپیما؟ 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402