آشنایی با 7 آکواریوم معروف ایران

بهترین آکواریوم‌های ایران
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بهترین آکواریوم‌های ایران کدامند؟ از جمله جاذبه‌های گردشگری جذاب در تمام دنیا وجود آکواریوم‌ها است که می‌تواند ما را با دنیای شگفت انگیز زیر دریا آشنا کند و کمتر افرادی هستند که علاقه‌ای به بازدید از این جاذبه دیدنی نداشته باشند. در ایران هم تعدادی از این آکواریوم‌های جذاب وجود دارد که قصد داریم امروز شما را با بهترین آکواریوم‌های ایران آشنا کنیم.

آکواریوم‌ها در واقع ظروف آب بندی شده‌ای هستند که امکان نگهداری از موجودات آبزی در درون آنها وجود دارد. آکواریوم‌ها دارای انواع متنوعی هستند مثلاً یک سری آکواریوم‌های کوچک و رومیزی وجود دارند که شما می‌توانید از آنها در خانه یا محل کار خود استفاده کنید اما، اگر می‌خواهید انواع و اقسام آبزیان را در یک آکواریوم بزرگ داشته باشید  باید به بزرگترین و بهترین آکواریوم‌های ایران سری بزنید.

فهرست مطالب

لیست بهترین آکواریوم‌های ایران

آکواریوم‌های ایران
لیست بهترین آکواریوم‌های ایران

همه ما به خوبی می‌دانیم که هیچ چیز با آرامش دریا و اقیانوس قابل قیاس نیست و کمتر پیش می‌آید که ما به دنیای زیر آب فکر نکنیم. اگر شما هم به دنبال زمانی برای استراحت و فرار از آشفتگی‌های دنیای امروز هستید و می‌خواهید دنیای شگفت انگیز زیر آب را بیشتر بشناسید و از شنا کردن در زیر آب‌های دریا و اقیانوس‌ها هراس دارید تنها یک راه برای شما وجود دارد آن هم تماشای آکواریوم‌ها است.

آکواریوم‌ها فرصتی منحصر به فرد را در اختیار شما قرار می‌دهند تا با جهانی وسیع از موجودات خارق‌العاده در زیر آب آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید تا برترین و معروف‌ترین آکواریوم‌های ایران را به شما معرفی کنیم.

1- آکواریوم پروانه طلایی قشم، از زیباترین آکواریوم‌های ایران

بهترین آکواریوم‌های جنوب ایران
بهترین آکواریوم‌های جنوب ایران

یکی از زیباترین و بهترین آکواریوم‌های ایران، آکواریوم پروانه طلایی است که در جزیره قشم واقع شده است.

این آکواریوم که یکی از اماکن دیدنی جذاب در جزیره قشم به شمار می‌آید که در نزدیکی مراکز خرید مهم جزیره قرار دارد. آکواریوم پروانه طلایی در طبقه زیرزمین مجتمع چهار طبقه سیمرغ واقع شده و دارای فضایی حدوداً ۱۰۰۰ متر مربع است که ۱۸۹ آبزی منحصر به فرد از آب‌های دریای سرخ و گونه‌های کمیابی مانند: مجستیک، امپراطور و بلورینگ  در آن نگهداری می‌شود.

نکته جالب در رابطه با این آکواریوم این است که آبزیانی که در آن نگهداری می‌شوند تنها منحصر به موجودات خلیج فارس نیست بلکه برخی از آنها از دریاهای دیگری به این آکواریوم آورده شدند. موجوداتی همچون: ماهی‌های دریای کارائیب (شاه میگو یا لابستر، ناسو یا  ماهی لب ماتیکى، مارماهى، مارماهى گرگ، ماهیان جراح دم، دلقک‌ماهی‌هایی ‌مانند: تومی‌تو، کلارکی، پینک و دلقک آفریقایی، به‌همراه گونه‌هایی چون روباه‌ ماهی، ماهی دامسل آزرو و لاک‌پشت‌های بومی جزیره قشم.

  • آدرس: قشم، ضلع غربی میدان امام قلی خان، مرکز خرید سیمرغ
  • ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۵ عصر
همچنین بخوانید :

2- آکواریوم کیش

بازدید از آکواریوم کیش
بازدید از آکواریوم کیش

یکی دیگر از بهترین و معروف‌ترین آکواریوم‌های ایران که در جنوب کشور واقع شده، آکواریوم زیبا و دیدنی جزیره کیش است. به جرات می‌توان آن را یکی از کامل‌ترین و مجهز‌ترین آکواریوم‌های ایران به شمار آورد که سالانه میزبان گردشگران زیادی است که از سراسر کشور برای بازدید به جزیره کیش سفر کردند.

در آکواریوم جزیره کیش انواع آبزیان زیبا در اندازه‌های مختلف و شکل‌های متفاوت و منحصر به فردی نگهداری می‌شود.

این آکواریوم از دو قسمت اصلی تشکیل شده که یک قسمت آن حجم ۵۰ هزار لیتری دارد و شامل آبزیان بزرگ همچون کوسه و ماهی‌های عظیم است و بخش دیگر حجم ۲۰ هزار لیتر دارد که مختص به آبزیان آب شیرین است و چیزی نزدیک بر ۷۰ ماهی کمیاب و منحصر به فرد در آن نگهداری می‌شود.

در آکواریوم زیبا و دیدنی جزیره کیش بخشی به عنوان دیرینه شناسی برای آبزیان تاکسیدرمی شده در نظر گرفته شده. در این آکواریوم علاوه بر انواع خزنده‌ها همچون انواع مار، کروکودیل و عقرب، لاک پشت‌های عظیم ۲ متری نیز نگهداری می‌شوند.

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار مرجان، ساختمان کانون هنر
  • ساعت بازدید:  هر روز هفته به‌ جز جمعه‌ها از ساعت 8 صبح تا 8 شب
همچنین بخوانید :

3- آکواریوم بندرانزلی، از بهترین آکواریوم‌های ایران

آکواریوم انزلی از بهترین آکواریوم‌های شمال ایران
بزرگترین آکواریوم ایران

یکی دیگر از بهترین آکواریوم‌های ایران که به عنوان بزرگترین آکواریوم ایران نیز به حساب می‌آید آکواریوم بندر انزلی است که در استان گیلان واقع شده است. این آکواریوم از نظر ساخت و ظاهر تونلی شکل است.

آکواریوم انزلی با بیش از ۴۰ آکواریوم یکی از جاذبه‌های اصلی شهر انزلی به شمار می‌آید که دارای ۴۰ تونل زیر آب، حجم ۳ میلیون لیتر آب و آبزیان مختلفی از ۵ قاره دنیا می‌باشد.

آکواریوم انزلی که به آن آکواریوم فانتستیک نیز گفته می‌شود در تیر ماه ۱۳۹۷ در منطقه آزاد انزلی تاسیس شد در این آکواریوم علاوه بر ۲۰۰ گونه مختلف آبزیان بیش از ۵۰۰۰ خزنده آبزی و پرنده نیز نگهداری می‌شود.

مجموعه بزرگ آکواریوم انزلی شامل آکواریوم‌های معمولی، آکواریوم‌های روباز، مینی آکواریوم و آکواریوم تونلی است. این آکواریوم از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که در هر بخش انواع مختلفی از ماهیان نگهداری می‌شود.

در سالن خلیج فارس این آکواریوم که بزرگترین سالن آکواریوم منطقه آزاد انزلی به شمار می‌آید انواع ماهی‌های خلیج فارس را می‌توانید مشاهده کنید. بخش آمازون این آکواریوم  به ماهی‌های بومی منطقه آمازون همچون سفره ماهی آب شیرین، طوطی ماهی و اسکار ماهی اختصاص داده شده.

همچنین در بخش غار دریایی بیش از ۳۵ گونه ماهی زندگی می‌کنند که از میان آنها می‌توان به ماهی مورای و جعبه ماهی مکعبی اشاره کرد. بخش دریای خزر آکواریوم بندر انزلی هم به ماهیان و آبزیان دریای کاسپین اختصاص داده شده که در آن ماهی خاویار معروف‌ترین ماهی است که نگهداری می‌شود. علاوه بر آن در این بخش فیلم ماهی که بزرگترین ماهی دریای خزر که گران‌ترین خاویار دنیا را نیز دارد نگهداری می‌شود.

  • آدرس: استان گیلان، منطقه آزاد انزلی، کیلومتر پنج بلوار شهید فاتحی، فاز تجارت و گردشگری، در ورودی شماره یک
  • تلفن: ۰۱۳۳۴۴۳۸۵۹۶
  • ساعت بازدید: ۶ ماهه اول از ساعت ۱۲ تا ۲۱ و ۶ ماهه دوم از ساعت ۱۲ تا ۲۰

4- آکواریوم پارک شهر تهران

آکواریوم پارک شهر تهران
آشنایی با آکواریوم پارک شهر تهران

علاوه بر آکواریوم‌هایی که در مناطق جنوب و شمال ایران واقع شده‌اند و در پاراگراف‌های قبلی به معرفی آنها پرداختیم، در پایتخت ایران شهر تهران هم یک آکواریوم بزرگ وجود دارد که در ضلع جنوب شرقی پارک شهر واقع شده و به عنوان یکی از تفریحات و جاذبه‌های دیدنی تهران معرفی شده است.

آکواریوم پارک شهر تهران که در گذشته یک پنگاه جنگی بوده است بعد از جنگ تغییر کاربری داده و به نمایشگاه ماهی‌های آب شیرین تبدیل شده است. این آکواریوم اولین آکواریوم عمومی تهران است.

در آکواریوم پارک شهر تهران می‌توانید از امکاناتی همچون: گرفتن عکس در کنار ماهی ها، غذادادن به ماهی ها، اتاق کودک، فیش اسپا و آزمایشگاه مجهز آکواریوم استفاده کرده و لذت ببرید.

  • آدرس: تهران، خیابان وحدت اسلامی، خیابان بهشت، ضلع جنوب شرقی پارک شهر
  • تلفن تماس: 02155571266
  • ساعت بازدید: همه روزه به جز یکشنبه ها از ساعت 11:00 الی 20:00

5- آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان
آکواریوم اصفهان

از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان می‌توان به آکواریوم این شهر اشاره کرد که در دل یک پارک جنگلی با جاذبه‌های فراوان قرار دارد. آکواریوم اصفهان ۴۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و دارای تونلی با طول ۳۵ متر در عمق ۷ متری زمین است و در آن انواع گونه‌های مختلف آبزیان آب‌های شور و شیرین از ماهی‌های کوچک گرفته تا کوسه‌های خطرناک و نادر نگهداری می‌شود.

آکواریوم اصفهان که اولین آکواریوم تونلی ایران به شمار می‌آید از ۳۳ آکواریوم تشکیل شده و یک و نیم میلیون لیتر آب را در خود جای داده است.

در این آکواریوم حدود ۶۵۰۰ موجود آبزی زندگی می‌کنند که ۳۰۰ تا ۳۵۰ گونه آنها ماهی‌های ۵ قاره جهان می‌باشند. ۱۰۰ موجود زنده از آبزیان این آکواریوم از جمله خطرناک‌ترین، نادرترین و عجیب‌ترین گونه‌های ماهی به شمار می‌آید. در ضمن در آکواریوم اصفهان ۶ نوع کوسه نیز در تونل آکواریوم زندگی می‌کنند.

  • آدرس: اصفهان، خیابان الفت، پارک ناژوان
  • شماره تماس: ٣٧٧٨٠٠۸۲ ۰۳۱
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب

6- آکواریوم گنج نامه همدان، از دیدنی ترین آکواریم‌های ایران

آکواریوم گنج نامه همدان
خاص‌ترین آکواریوم ایران

یکی دیگر از زیباترین آکواریوم‌های ایران می‌توان به آکواریوم گنجنامه شهر همدان اشاره کرد. آکواریومی که به شکل غاری طبیعی طراحی شده و از خاص‌ترین آکواریوم‌های ایران به شمار می‌آید. این جاذبه دیدنی همدان الهام گرفته از غار علیصدر است که در وسعت ۱۰۰۰ متر مربع ساخته شده.

در واقع می‌توان آکواریوم گنجنامه همدان شبیه به یک غار طبیعی است و دارای راهروهایی با ارتفاعات مختلف است. کل این مجموعه در دو طبقه ساخته شده که یک طبقه از آن مختص خزندگانی مانند: ایگوانا و آفتاب پرست است و طبقه دیگر که دارای سه بخش اصلی است از ۲۱ آکواریوم تشکیل شده که ماهی‌ها و آبزیان متنوع آب‌های شور و شیرین را در خود نگهداری می‌کنند.

آکواریوم اصلی گنجنامه همدان که ۸۵ هزار لیتر آب در خود جای داده است به عنوان آکواریوم اصلی همدان و بزرگترین آکواریوم دریاچه‌ای ایران شناخته شده است. از جمله ماهی‌های و آبزیانی که در این آکواریوم نگهداری می‌شوند می‌توان به سوهان ماهیان، فرشته‌ماهی، دلقک‌ماهی، صندوق‌ ماهیان و انواع سفره‌ماهی اشاره کرد.

  • آدرس: همدان، ضلع شرقی میدان گنج نامه، دهکده توریستی گنج نامه
  • تلفن تماس: 08158211644
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 9 صبح الی 21:30 شب

7- آکواریوم مشهد

آکواریوم شهر دریایی مشهد
آکواریوم شهر دریایی مشهد

یکی دیگر از آکواریوم‌های ایران که در مقایسه با سایر آکواریوم‌هایی که تا به اینجا به شما معرفی کردیم دارای ابعاد کوچک‌تری است آکواریوم شهر دریایی در مشهد است. در این آکواریوم گونه‌های متنوعی از آب‌های شور و شیرین زندگی می‌کند.

در آکواریوم شهر دریایی مشهد انواع مختلف خرچنگ، صدفف هشت پاف ماهی‌های آب شور و آب شیرین نگهداری می‌شود.

  • آدرس: مشهد، میدان خیام، منطقه تجاری گردشگری سپاد، مرکز خرید الماس شرق، طبقه چهارم
  • تلفن تماس: 05137113013
  • ساعت بازدید: همه روزه به غیر از ایام تعطیل از ساعت 10صبح الی 23 شب
همچنین بخوانید :

سوالات متداول آشنایی با بهترین آکواریوم‌های ایران

1بهترین آکواریوم‌های ایران کدامند؟

آکواریوم قشم، آکواریوم کیش، آکواریوم بندرانزلی، آکواریوم پارک شهر تهران، آکواریوم اصفهان، آکواریوم گنج نامه همدان و آکواریوم مشهد

2اولین آکواریوم تونلی ایران کدام است؟

آکواریوم اصفهان اولین آکواریوم تونلی ایران معرفی شده است.

3کوچکترین آکواریوم ایران کدام است؟

آکواریوم شهر دریایی در مشهد نسبت به سایر آکواریوم های ایران دارای ابعاد کوچک‌تری است.

جمع بندی

به عنوان حسن ختام باید بگوییم که یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در تمام دنیا وجود آکواریوم‌ها است که ما را با زندگی موجودات دریا بیشتر آشنا می‌کند. آکواریوم‌ها در واقع مکانی مناسب هستند تا ساعتی را در کنار موجودات زیبای دریایی سپری کنید فضای آرام که در آنجا انواع آبزیان زیبا زندگی می‌کند. تعداد آکواریوم‌های دیدنی در دنیا چندان کم نیست و برخی از معروفترین آنها در کشور خودمان و در شهرهای مختلف قرار دارند. از جمله معروفترین و بهترین آکواریوم‌های ایران می‌توان به آکواریوم قشم، آکواریوم کیش، آکواریوم بندرانزلی، آکواریوم پارک شهر تهران، آکواریوم اصفهان، آکواریوم گنج نامه همدان و آکواریوم مشهد اشاره کرد.

در این مقاله، سعی ما برآن بوده است تا اطلاعاتی درباره هر یک از این آکواریوم‌ها در اختیارتان قرار دهیم و برایتان بگوییم که در آکواریوم‌های ایران از چه نوع آبزیانی نگهداری می‌شود.

نظر شما درباره آکواریوم های ایران چیست؟ شما به کدامیک از این آکواریوم ها رفته اید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402