پروموت اینستاگرام چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

صفر تا صد پروموت اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

رشد انفجاری اینستاگرام در طی چندین سال اخیر، باعث شده تا شوک بزرگی به بازار دیجیتال مارکتینگ وارد شود! از همین رو در حال حاضر بیش از میلیاردها نفر در سرتاسر دنیا هم به عنوان یک برند تجاری و هم به عنوان مشتریان وفادار بیش از 40 درصد خریدهای خود را از طریق این پلتفرم انجام می‌دهند؛ به همین دلیل است که افزایش میزان بازدید و فالووور در اینستاگرام بیشتر از هر دورانی مورد توجه قرار گرفته است.

با توجه به افزایش نیاز بازار به پلتفرم‌های مجازی، پروموت Instagram یکی از قابلیت‌های این رسانه اجتماعی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا پست و استوری‌های معمولی خود را به فرمت تجاری و پربازدید تبدیل کنند. اگر شما به دنبال راهکار جدیدی برای افزایش میزان بازدید و به دنبال آن فالوور پیج اینستاگرامی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب پلازا را تا انتها مطالعه کنید.

فهرست مطالب 

پروموت اینستاگرام (Promote) چیست؟

بازاریابی در اینستاگرام، با بازاریابی در بستر اینترنت و حتی دنیای واقعی کاملا متفاوت است. البته به لطف آخرین آپدیت‌های صورت گرفته بر روی این پلتفرم، شما می‌توانید با هزینه نسبتا کمی بیشترین میزان بازدهی را از تبلیغات دریافت کنید! شما علاوه بر اینکه باید در بستر این رسانه اجتماعی، محتواهایی ارزشمند و خلاقانه منتشر کنید، بایستی از برخی استراتژی‌های تبلیغاتی هم بهره‌برداری مفیدی داشته باشید.

پروموت اینستاگرام

پروموت اینستاگرام یکی از بهترین و جدیدترین راهکارهای تبلیغاتی است که با استفاده از آن می‌توانید میزان بازدید و بازدهی پست و استوری‌های خود را افزایش دهید. البته برای اینکه پست‌های معمولی خود را به پست‌های اسپانسری تبدیل کنید، باید هزینه‌ای را پرداخت کنید.

اهمیت پروموت اینستاگرام در درآمدزایی!

شاید در اوایل استفاده از این قابلیت اینستاگرام، چندان با کارایی آن آشنایی نداشته باشید. اما در اصل بسیاری از برندهای موفق و قدرتمند در اینستاگرام، از قابلیت پروموت برای دیده شدن هر چه بیشتر و گسترده‌تر در جامعه مخاطبین این پلتفرم استفاده می‌کنند.

برای رسیدن به درآمدهای بالا در اینستاگرام، باید بتوانید از بهترین استراتژی‌های تبلیغاتی و هچنین روش‌ها برای به اشتراک گذاری محتواهای خودتان استفاده کنید. قابلیت پروموت اینستاگرام نیز این امکان را فراهم می‌کند تا شما پست و استوری‌های خود را با جامعه بزرگی از مخاطبان بازار هدف به اشتراک بگذارید.

با انجام این کار در بازه زمان کوتاهی خواهید دید که میزان بازدید، کامنت و حتی فالوورهای شما به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. البته توجه داشته باشید که کیفیت و میزان ارزشمندی محتوای شما تاثیر مستقیمی در نتیجه حاصل از پروموت خواهد داشت!

آشنایی با نحوه پروموت در اینستاگرام

سوال اصلی اینجاست که پروموشن اینستاگرام را چگونه می‌توان برای پیج خود فعال کرد؟ برای انجام این کار شما باید بدانید که این قابلیت همواره برای حساب‌های بیزینسی و تجاری در اینستاگرام فعال می‌شود. یعنی شما برای پروموت اینستاگرام خود، ابتدا باید حساب کاربری معمولی را به تجاری تبدیل کنید.

مراحل تبدیل اکانت معمولی به بیزینسی در اینستاگرام

  • کلیک روی پروفایل
  • مراجعه به سه خط بالای سمت راست پروفایل
  • انتخاب گزینه اکانت
  • اسکرول صفحه به پایین و برگزیدن گزینه Switch to professional account
  • پیروی از دستورات نوشته شده و در نهایت تبدیل اکانت معمولی به تجاری

راهنمای پروموشن پست در اینستاگرام

پروموت اینستاگرام یا همان پروموشن، یک روش پولی و غیر رایگان برای افزایش میزان بازدید و تعامل پست و استوری‌ها است. برای فعال کردن این قابلیت لازم است تا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

مرحله اول

ابتدا باید به پروفایل اینستاگرام خود مراجعه کرده و از آیکون سه خط سمت راست بالا، گزینه پروموشن Promotions را انتخاب کنید.

مرحله دوم

پس از انجام اقدامات فوق، اینستاگرام به صورت اتوماتیک یکی از پست‌های شما را برای پروموت کردن انتخاب می‌کند. علاوه بر این، شما می‌توانید به دلخواه یکی از پست‌های خود را از داخل فید انتخاب کنید و آن را پروموت کنید.

مرحله سوم

بعد از انتخاب پست، حال نوبت آن است که هدف خود از پروموشن را هم برگزینید. برای مثال اگر قصد دارید که صرفا افراد بیشتری پست شما را مشاهده کنند باید روی گزینه More profile visits ضربه بزنید.

یا اگر قصد دارید افراد زیادی را از طریق پست اینستاگرامی به وب‌سایت خود هدایت کنید، گزینه More website visits گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

مرحله چهارم

بعد از انتخاب هدف پروموشن، حالا باید مخاطبین بازار هدف خود را هم انتخاب کنید! در صورتی که گزینه اتوماتیک را انتخاب کنید، تنها پست مورد نظرتان به مخاطبانی که با فالوورهای فعلی‌ شما متناسب هستند نمایش داده خواهد شد.

اما در مقابل، با کلیک روی گزینه Create your own می‌توانید به صورت دستی مخاطبان بازار هدفتان را بر اساس فاکتورهای سن، موقعیت مکانی، جنیست و… مشخص کنید.

مراحل پروموت اینستاگرام

مرحله پنجم

در پنجمین مرحله از Promote اینستاگرام، باید میزان بودجه‌‌ای که قصد دارید برای پروموشن در نظر بگیرید را مشخص کنید. برای مثال Budget و Duration را باید بین 1 تا 30 روز تنظیم کنید.

بعد از اعمال این تنظیمات، بهتر است پست خود را بازبینی کنید. حتما توجه داشته باشید که باید برای تکمیل فرایند پرداخت هزینه از یک روش پرداخت مشخص شده در بین گزینه‌ها استفاده کنید.

هزینه پروموت اینستاگرام

آموزش پروموت اینستاگرام (استوری)

پروموشن کردن استوری در اینستاگرام، تقریبا مراحل مشابهی با پروموت پست دارد. بر خلاف تصور خیلی از افراد، Promote اینستاگرام به خصوص استوری، از اهمیت بسیار زیادی برای پیج‌های بیزینسی دارد. بر اساس نظرسنجی انجام شده در اینستاگرام، بیش از 60 درصد کاربران پس از مشاهده تبلیغات در استوری، تمایل بیشتری به خرید محصول یا خدمات برند مورد نظر را داشته‌اند.

در حال حاضر بیش از نیم میلیارد نفر در سراسر دنیا، به صورت روزانه استوری پیج‌های اینستاگرامی مختلف را تماشا می‌کنند! این آمار و ارقام حاکی از اهمیت والای استوری و پروموت کردن آن برای افزایش بازدهی و نتیجه است. برای پروموت استوری‌های اینستاگرامی کافی است تا مراحل زیر را در پیش بگیرید:

  • ورود به بخش پروفایل و انتخاب گزینه Promote

البته به این نکته مهم توجه داشته باشید که برای پروموشن استوری قدیمی، باید به بخش آرشیو اینستاگرام رفته و سپس مراحلی که در تیتر بالایی گفتیم را اجرا کنید.

نکات مهم در انتخاب پست یا استوری برای پروموشن

اگر قصد دارید بهترین و بیشترین نتیجه از پروموت اینستاگرام را دریافت کنید، پس باید به برخی از نکات مهم توجه داشته باشید. از جمله نکات بسیار مهم در زمان پروموشن اینستاگرام، توجه به محتوای استوری یا پست و میزان کیفیت آن است. طبیعتا هر چقدر کیفیت پست یا استوری شما بیشتر باشد، به همان اندازه بازدهی حاصل از پروموشن اعم از بازدید، لایک و… بیشتر خواهد بود!

همیشه سعی کنید محوریت موضوعی محتوای شما بیشترین تناسب را با مخاطبین بازار هدفی که قرار است انتخاب کنید داشته باشد. همچنین برای انتخاب پست یا استوری مناسب، حتما از بخش اینسایت اینستاگرام هم بهتر است نهایت بهره‌برداری را داشته باشید.

هدف از به کارگیری Insights در پروموشن، بررسی این است که کدام یک از پست‌های قبلی شما بیشترین آمار بازدید و لایک را نسبت به سایر پست‌ها داشته‌اند. پست‌هایی با ویو یا بازدید بالا، معمولا بهترین انتخاب برای پروموشن هستند!

پروموت اینستاگرام

بررسی ریسپانسیو بودن محتوا برای موبایل!

به احتمال زیادی کمتر کسی به این نکته مهم و خاص اشاره کرده است که ریسپانیسو بودن محتوای اینستاگرامی شما برای موبایل از اهمیت بالایی در پروموشن دارد. البته این تکنیک عمدتا در مواقعی به کار گرفته می‌شود که شما قصد دارید از Promote اینستاگرام به سمت سایت خود ترافیک هدایت کنید!

سوالات متداول

حال که دانستید پروموت اینستاگرام چیست و چه اهمیتی در دنیای بازاریابی شبکه‌ای در پلتفرم‌های مجازی دارد، نوبت آن فرارسیده تا به برخی از سوالات رایجی که ممکن است برای شما هم پیش بیاید پاسخ دهیم.

زمان انتشار پست یا استوری Promote اینستاگرام چقدر است؟

توجه داشته باشید که بلافاصله پس از اتمام فرایند پروموت اینستاگرام، پست یا استوری مورد نظر شما منتشر نخواهد شد. بعد از طی شدن پروسه بررسی و تایید فرایند پروموشن، پست یا استوری شما منتشر خواهد شد.

چرا نمی‌توانم Promote اینستاگرام را فعال کنم؟

یکی از دلایل عمده فعال نشدن این قابلیت برای شما، این است که پیش نیازهای مربوطه را ندارید. برای نمونه باید ابتدا اکانت خود را بیزینسی کرده و سپس اینستاگرام خود را به حساب فیسبوک خود متصل کنید.

هزینه پروموشن در این شبکه اجتماعی چقدر است؟

به صورت میانگین، هزینه برای یک پست بوست اینستاگرامی بین 0.5 تا 1 دلار است. البته این هزینه بسته به حوزه فعالیتی پیج اینستاگرامی متغیر است.

کلام آخر

در نهایت باید به این اصل مهم بپردازیم که پروموت اینستاگرام، بهترین روش تبلیغاتی با هزینه نسبتا کم برای افزایش نرخ تعامل پیج‌های بیزینسی است. اما نباید به صورت صددرصد چشم امید به این راهکار داشته باشید؛ چراکه نوع پست و محتوای مورد انتخابی شما هم تاثیر بالقوه‌ای در نتیجه نهایی خواهد داشت.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402