بهترین هتل های زنجیره ای دنیا کدامند؟

بهترین هتل‌های زنجیره‌ای
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

درباره هتل‌های زنجیره‌ای جهان چقدر می‌دانید؟ قطعاً که تعداد هتل‌های زنجیره‌ای در تمام شهرها و کشورها بسیار زیاد است. برخی از آنها نیز در ایران شعبه دارند. صنعت بزرگ هتل داری از جمله مهم‌ترین و پردرآمدترین صنعت‌ها در گردشگری است که خدمات خوبی را به مهمانان و مسافران ارائه می‌دهند. تعداد هتل‌های زنجیره‌ای جهان چندان کم نیست اما از آنجایی که صحبت در رابطه با تمام آنها در یک مطلب نمی‌گنجد در این مطلب تنها چند گزینه از بهترین هتل‌های زنجیره‌ای جهان را به شما معرفی خواهیم کرد که جز برترین و معروف‌ترین هتل‌ها هستند.

همچنین بخوانید :

هتل‌های زنجیره‌ای در واقع هتل‌هایی هستند که متعلق به یک شرکت خاص می‌باشند و مالکان آنها مسئولیت و مدیریت شعبه‌های مختلف را در کشورها و شهرهای گوناگون بر عهده دارند. این هتل‌ها عموماً در تمام شعب خود خدمات و سیستم رزرواسیون یکپارچه و نام مشابهی دارند اما سطح کیفیت و خدمات آنها در کشورهای مختلف متفاوت است.

فهرست مطالب 

لیست بهترین هتل های زنجیره ای دنیا

لیست بهترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا
لیست بهترین هتل های زنجیره ای دنیا

زمانی که شما برای سفر به شهرها و کشورهای مختلف برنامه‌ریزی انجام می‌دهید یکی از مهمترین مسائلی که ذهن شما را به خود درگیر می‌کند محل اقامت شماست. اینکه بخواهید با تورهای گردشگری به سفر بروید و یا اینکه سفر خانوادگی را تجربه کنید با توجه به بودجه‌ای که برای سفر در نظر گرفته‌اید، هدفتان از سفر و تعداد افرادی که همراه شما هستند در انتخاب نوع مکان اقامتی شما تاثیر زیادی دارد.

انتخاب کردن بهترین هتل‌های زنجیره‌ای برای اقامت دلخواه خیلی از مسافران گزینه‌ای بسیار ایده آل است چرا که این هتل‌ها شهرتشان را مدیون سال‌ها تلاش و تجربه‌ای هستند که توسط آن توانستند رضایت مسافران را با ارائه دادن انواع خدمات با کیفیت و مناسب به دست آورند. در حقیقت می‌توان گفت: انتخاب این هتل‌ها امنیت در سفر را برای شما تضمین می‌کند.

در این مطلب می‌خواهیم شما را با بزرگترین و بهترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا که بیشترین تعداد شعبه و هتل را در سراسر دنیا دارند آشنا کرده و اطلاعاتی در رابطه با هر یک از آنها در اختیارتان قرار دهیم.

همچنین بخوانید :

1- هتل‌های بین المللی ماریوت، از بهترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا

هتل‌های بین المللی ماریوت، از بهترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا
معرفی هتل های بین المللی ماریوت

یکی از بهترین هتل‌های زنجیره‌ای که در این بخش می‌خواهیم به شما معرفی کنیم هتل بین‌المللی ماریوت است که در سال ۲۰۱۷ برای بار بیستم نام خود را در لیست ۱۰۰ هتل برتر جهان قرار داد.

نام ماریوت اولین بار در سال ۱۹۲۷ توسط  جان ویلارد ماریوت شنیده شد طی آن سال‌ها ماریوت ابتدا مکانی برای فروش نوشیدنی‌های خنک در واشنگتن بود. ماریوت بعدها غرفه‌های نوشیدنی خود را به رستوران‌های زنجیره‌ای هات شوپس ارتقا داد.

این شرکت اولین هتل خود را تحت عنوان Twin Bridges Marriott Motor در ویرجینیا و در سال ۱۹۵۷ افتتاح کرد دومین هتل او که  Key Bridge Marriott نام داشت در همان شهر تاسیس شد و امروزه عنوان قدیمی‌ترین هتل ماریوت بین المللی را از آن خود کرد است.

ماریوت همیشه به فکر گسترش دادن هتل‌های خود بود به طوری که در طول تمام سال سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را در شرکت‌های هتل‌های مختلف انجام داد تا موفق شود بتواند بزرگترین هتل زنجیره‌ای در سراسر دنیا را داشته باشد.

این هتل برای اینکه بتواند نام خود را همیشه زنده نگه دارد و جز بهترین هتل‌های دنیا شود در دسامبر ۲۰۱۲ هتل پنج ستاره JW Marriott Marquis Hotel Dubai موفق شد تا نام خود را به عنوان بلندترین هتل جهان در لیست جهانی گینس به ثبت برساند.

به طور کلی باید بگوییم که هتل‌های بین‌المللی ماریوت سومین مجموعه هتل زنجیره‌ای جهان با ۵۹۷۴ هتل در بیش از ۱۱۰ کشور جهان است که در آن هتل‌ها مهماندارهای چند ملیتی به رهبری بیل ماریوت اداره می‌شود.

امکانات هتل‌های زنجیره‌ای ماریوت

  • اتاق‌هایی با پنجره‌های سراسری از کف تا سقف
  • تخت خواب‌های بزرگ و راحت
  • تلویزیون بزرگ در تمامی اتاق‌ها
  • اتاق مخصوص برای کار، با فضایی آرام و دل‌نشین
  • استخر، اسپا و سالن ماساژ
  • رستوران‌های بین المللی با منو غذایی متنوع
  • کافه‌های ۲۴ ساعته
  • اتاق پذیرش بزرگ با طراحی و دکوراسیون منحصر به فرد
  • منظره و چشم‌اندازهای زیبا
  • زمین گلف سبز
  • اتاق آبگرم

2- هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون، از معروفترین هتل‌های زنجیره‌ای جهان

هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون
تاریخچه هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون

برای اولین بار در سال ۱۹۱۹ شخصی به نام کنراد هیلتون هتل ۴۰ اتاقه‌ای را در تگزاس خریداری کرد در طی سال‌ها به کار هتلداری پرداخت و تلاش کرد تا تعداد اتاق‌های هتل را بیشتر کند. سرانجام در سال ۱۹۲۵ برای اولین بار نام هیلتون به یکی از این هتل‌ها تعلق گرفت.

در طی سال‌ها همیشه سعی شد تا هتل هیتون از جمله لوکسترین هتل‌ها در میان همراهان خود باشد به این صورت اولین هتل مجهز به سیستم تهویه مطبوع این هتل بود و همین مسئله باعث شد تا به مرور زمان تبدیل به یکی از لوکس‌ترین و معروف‌ترین هتل‌ها شود.

در سال ۱۹۴۷ هتل هیلتون به عنوان اولین هتل در جهان که در اتاق‌های خود تلویزیون داشت شهرت پیدا کرد با گذشت زمان و بیشتر شدن سرمایه این هتل و محبوبیتی که میان آمریکایی‌ها و مسافران آمریکا به وجود آمد هیلتون به فکر ایجاد شعبه‌های مختلف در کشورهای مختلف دنیا افتاد. وی در اواخر سال ۱۹۵۵ اولین شعبه خود را بعد از جنگ جهانی دوم در استانبول ترکیه افتتاح کرد.

هتل هیلتون بوسفور که اولین شعبه این هتل زنجیره‌ای در اروپاست یکی از بهترین هتل‌های ۵ ستاره در استانبول محسوب می‌شود که در چند ۱۰۰ متری میدان تقسیم قرار گرفته است.

در حال حاضر این کمپانی ۴۷۲۷ شعبه در ۱۰۴ کشور دنیا دارد و در سال ۲۰۱۳ در رتبه‌بندی مجله «فوربس» در میان ۳۶ شرکت برتر خصوصی آمریکا رتبه دوم را به دست آورده است.

3- هتل‌های زنجیره‌ای و بین المللی بست وسترن

هتل‌های زنجیره‌ای و بین المللی بست وسترن
هتل‌های زنجیره‌ای و بین المللی بست وسترن

مجموعه‌ای از قدیمی‌ترین هتل‌های زنجیره‌ای جهان که هم اکنون تعداد شعبه‌های آن در دنیا به بیش از ۴۱۰۰ هتل و متل رسیده است، هتل‌های زنجیره‌ای و بین المللی بست وسترن هستند. این هتل‌های زنجیره‌ای در نزدیک به ۱۰۰ کشور و منطقه گسترده شده و فرصت اقامت در هتل‌های متنوعی را بسته به سلیقه مسافران فراهم آوردند.

برند این هتل بین المللی اولین بار توسط M. K. Guertin در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد. این اقامتگاه فعالیت خود را در محدوده آمریکای شمالی آغاز کرد و به مرور شعبه‌های بیشتری به آن اضافه کرد و هتل‌های زنجیره‌ای بست وسترن در سال ۱۹۷۶ به مکزیک، استرالیا و نیوزیلند گسترش یافتند.

با تلاش‌ها و پیشرفت‌هایی که این برند در هتلداری داشته در سال ۲۰۰۲ در اروپا و آسیا نیز راه اندازی شد و امروزه این برند گردشگری با ارائه خدمات اقامتی با سطح کیفیت بالا توانسته به یکی از انتخاب‌های اول مسافران در کشورهای همچون تایلند، دبی، چین و سنگاپور  برای اقامتی راحت تبدیل شود.

لازم به گفتن است که هتل‌های زنجیره‌ای بست وسترن در رتبه هفتم بزرگترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا قرار دارد. بخش بین المللی این هتل‌ها به سرعت به عنوان یکی از بزرگترین هتل‌های زنجیره‌ای خاورمیانه با سطح ارائه خدمات با کیفیت بسیار بالا شناخته شد و بالاخره توانست در سال ۲۰۱۱ بزرگترین هتل خانوادگی دنیا را به بزرگترین هتل جهان تغییر داده و تغییرات مهمی را در سیستم هتل داری خود ایجاد کند.

4- گروه هتل‌های اینترکنتیننتال، از برترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا

گروه هتل‌های اینترکنتیننتال، از برترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا
اطلاعات گروه هتل های اینترکنتیننتال

یکی دیگر از بهترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا هتل‌های اینترکنتینال است که از جمله برترین هتل‌های دنیا می‌باشد که مرکز اصلی آن در شهر باکینگهام انگلستان قرار دارد. اولین سال افتتاح این مجموعه هتل‌های بی‌نظیر به سال ۱۹۴۶ برمی‌گردد. امروزه هتل‌ها و استراحتگاه‌های اینترکنتینال به یکی از برندهای معروف هتل‌های لوکس با بیش از ۲۱۰ شعبه در دنیا تبدیل شدند.

نکته جالب که در رابطه با هتل‌های مسافرتی لوکس اینترکنتینال باید بدانید این است که بسیاری از هتل‌های این مجموعه در ساختمان‌های تاریخی، مکان‌های دیدنی شهر، یا در مکان‌های معتبر قرار دارد که تمامی آنها ارائه دهنده انواع خدمات هتل با کیفیت یکسان می‌باشند.

این مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای گزینه‌ای متفاوت و متنوع برای اقامت در گوشه و کنار جهان را به مسافران پیشنهاد می‌دهد هتل‌هایی مانند: گرند اینترکنتینانتال (grand InterContinentals)، بوتیک کیمپتونز (boutique Kimptons) و حتی هتل های معروف هالیدی اینز (Holiday Inns) از جمله زیر مجموعه‌های این هتل‌های زنجیره‌ای به حساب می‌‍آیند.

5- هتل‌های زنجیره‌ای حیات، از بهترین هتل‌های زنجیره‌ای جهان

هتل‌های زنجیره‌ای حیات
اقامت در هتل‌های زنجیره‌ای حیات

از جمله بهترین هتل‌های دنیا هتل‌های زنجیره‌ای حیات است که گردشگران تقریباً در اغلب مقاصد توریستی امکان اقامت در یکی از شعبات آن را خواهند داشت.

حیات از جمله شرکت‌های هتلداری چند ملیتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در منطقه ریورساید پلازا شیکاگو قرار دارد که هتل‌های لوکس و تجاری، استراحتگاه‌ها و اقامتگاه‌های تفریحی متعددی را مدیریت می‌کند.

این هتل زنجیره‌ای دارای بیش از ۱۱۰۰ هتل در ۶۹ کشور در شش قاره جهان است.

اولین هتل حیات در سال ۱۹۵۴ تاسیس شد این مجموعه توسط دو شخص با نام‌های Hyatt Robert von Dehn و Jack Dyer Crouch به صورت متل در نزدیکی فرودگاه بین المللی لس آنجلس فعالیت خود را آغاز کرد و در نهایت در سال ۱۹۵۷ توسط برادران پریتزکر به قیمت ۲.۲ میلیون دلار خریداری شد.

برادران پریتزکر با توجه به استفاده روز افزون از سفرهای هوایی برای تجارت متوجه شدند که قرار گرفتن یک هتل با کیفیت بالا در نزدیکی فرودگاه یک استراتژی تجاری ارزشمند به حساب می‌آید. بنابراین در عرض دو سال توانستند هتل حایت هاوس را در نزدیکی فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو و فرودگاه بین‌المللی سیاتل تاکوما افتتاح کنند.

در سال ۱۹۶۹ حیات اولین هتل خود را در خارج از ایالت متحده افتتاح کرد.

مجموعه هتل‌های زنجیره حیات دارای ویژگی‌های ستاره‌دار مشخصی است که هر مسافری را به خود جذب می‌کند. چرا که این هتل زنجیره‌ای در نوع خود منحصر به فرد و خاص می‌باشد با توجه به اینکه مهمترین ویژگی این هتل‌ها، لوکس بودن آنهاست در ادامه شما را با چند مورد از بهترین هتل‌های حیات در مناطق مختلف دنیا آشنا خواهیم کرد.

بهترین هتل‌های زنجیره‌ای Hyatt در جهان

  • هتل پارک حیات هاداها، مالدیو
  • هتل حیات ریجنسی لانگ بیچ، کالیفرنیا
  • هتل انداز مائوی وایلی، هاوایی
  • هتل گراند حیات، دبی

6- هتل‌های زنجیره‌ای استاروود

هتل‌های زنجیره‌ای استاروود
رزرو هتل های زنجیره ای استاروود

از دیگر هتل‌های زنجیره‌ای جهان که در این بخش می‌خواهیم به شما معرفی کنیم هتل‌های استاروود است که شرکت مادر چندین هتل لوکس در سراسر جهان می‌باشد. کمپانی هتل‌های زنجیره‌ای استاروود که بنیان اصلی آن در استمفورد آمریکا گذاشته شده است یک شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری و مستغلات است که در سال ۱۹۹۳ اولین هتل را خریداری کرد و در طی یک سال ۳۰ ملک دیگر را توانست به آن اضافه کند.

در سال ۱۹۹۷ این کمپانی برای رقابت با هتل هیلتون امتیاز هتل وستین و هتل شرایتون را نیز خریداری کرد و بدین صورت در سال ۱۹۹۸ مالک ۶۵۰ هتل در ۷۰ کشور دنیا شد.

از جمله مجموعه هتل‌های این شرکت می‌توان به هتل‌هایی با نام‌های  St. Regis، W  و Aloft که در سراسر دنیا مشغول به فعالیت می‌باشند اشاره کرد.

به طور معمول هتل‌های زنجیری استاروود برای طراحی مدرن بی‌نظیرشان، نماهای زیبای شهر و تمیز بودنشان شهرت بسیاری پیدا کردند. نکته جالب این است که در مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای استاروود هتل‌های زنجیره هندی نیز وجود دارد که از مجموعه آنها می‌توان به اقامتگاه‌ها و کاخ‌های هتل تاج اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

سوالات متداول بهترین هتل های زنجیره ای دنیا

1بهترین هتل های زنجیره ای دنیا کدامند؟

هتل های بین المللی ماریوت، هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون، هتل‌های زنجیره‌ای و بین المللی بست وسترن، گروه هتل های اینترکنتیننتال، هتل های زنجیره ای حیات و هتل های زنجیره ای استاروود

2هتل‌های زنجیره‌ای ماریوت چه امکاناتی دارد؟

اتاق‌هایی با پنجره‌های سراسری از کف تا سقف، تخت خواب‌های بزرگ و راحت، اتاق مخصوص برای کار، با فضایی آرام و دل‌نشین، کافه‌های ۲۴ ساعته، زمین گلف سبز و...

3هتل‌های زنجیره‌ای و بین المللی بست وسترن توسط چه کسی تاسیس شد؟

برند این هتل بین المللی اولین بار توسط M. K. Guertin در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد.

جمع بندی

وقتی صحبت از بهترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا می‌شود شاید نام یکی دو تا از هتل‌های که شنیده‌اید از ذهنتان عبور کند. غافل از اینکه تعداد این هتل‌های زنجیره‌ای بیشتر از آنچیزی است که تصورش را بکنید. شرکت‌های زیادی در سراسر دنیا هستند که صاحب هتل‌های زنجیره‌ای در کشورها و شهرهای مختلف هستند. در این مقاله ما سعی کردیم تا شما را با 6 مورد از بهترین هتل‌های زنجیره‌ای جهان همچون: هتل های بین المللی ماریوت، هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون، هتل‌های زنجیره‌ای و بین المللی بست وسترن، گروه هتل های اینترکنتیننتال، هتل های زنجیره ای حیات و هتل های زنجیره ای استاروود آشنا کنیم و اطلاعاتی را درباره هر یک از این هتل‌ها در اختیارتان قرار دهیم. هتل‌های زنجیره‌ای نیز همچون فروشگاه‌های زنجیره‌ای به یک برند  و شرکت خاص تعلق دارند و قطعاً گروهی از هتل‌های دیگر را در یک کشور، قاره و حتی دنیا شامل می‌شود. مجموعه هتل‌هایی که در این مطلب به آنها اشاره کرده‌ایم هر کدام متعلق به شرکتی خاص و معروفی هستند و مالکان این هتل‌ها مسئولیت و مدیریت تمام شعبه‌های خود را در اقصی‌نقاط دنیا بر عهده دارند.

به عنوان حُسن ختام باید بگوییم که هتل‌های زنجیره‌ای با توجه به ارزش برند خود، مشتریان به راحتی می‌توانند برای اقامتی راحت و ایمن به چنین هتل‌هایی اعتماد کنند و آنجایی که اکثریت آنها مدیریت یکسانی دارند مشتریان می‌دانند پس از اقامت در یکی از این هتل‌ها در همه هتل‌های یک زنجیره چه انتظاری باید داشته باشند.

اگر هتل‌های زنجیره‌ای دیگری را می‌شناسید که نام آنها در این مطلب نیامده است فهرست آنها را با ما و خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید. شما تا به حال در هتل‌های زنجیره‌ای اقامت داشته‌اید؟ 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402