همه چیز درباره سریال هیولای گیونگ سونگ

معرفی سریال کره ای هیولای گیونگ سونگ / بررسی سریال موجود گیونگ سونگ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال هیولای گیونگ سونگ داستان دو جوان را در بهار سال 1945 روایت می‌کند که باید در برابر هیولایی که از طمع انسان به دنیا آمده، بایستند. فصل اول این درام در تاریخ 22 دسامبر 2023 (1 دی 1402) منتشر شد و فصل دوم آن قرار است در اواخر سال 2024 منتشر شود. با بررسی سریال Gyeongseong Creature همراه ما باشید.

سریال هیولای گیونگ سونگ با کارگردانی جونگ دونگ یون (Jung Dong-Yoon) و نویسندگی کانگ ایون کیونگ (Kang Eun-Kyung) محصول اورجینال نتفلیکس است. این درام به لطف حضور بازیگران برجسته و داستان منحصر به فردش به سرعت به یک پدیده جهانی تبدیل شد و توانست در عرض یک روز در 44 کشور و در عرض یک هفته در 83 کشور در لیست Netflix TOP 10 جهانی قرار گیرد، به این ترتیب فصل اول سریال Gyeongseong Creature جذابیت بین المللی خود را به نمایش گذاشت و تبدیل به پایانی درخشان برای سال 2023 شد. در ادامه با معرفی سریال کره ای هیولای گیونگ سونگ همراه ما بمانید.

فهرست مطالب

داستان سریال هیولای گیونگ سونگ

در سال 1945 و در بحبوحه‌ی اشغال چوسون توسط ژاپن، جانگ ته سانگ (با بازی پارک سو جون)، بانفوذ ترین و ثروتمند ترین فرد در گیونگ سونگ و صاحب گرو فروشی خانه طلایی است. سرهنگ ایشیکاوا (با بازی کیم دو هیون)، او را تهدید می‌کند تا معشوقه گمشده‌اش میونگ جا (با بازی جی وو) را پیدا کند. در همین حین، یون چه اوک (با بازی هان سو هی) و پدرش جونگ وون (با بازی جو هان چول)، به دنبال ردی از مادرش سه شین وارد چوسون می‌شوند.

چه اوک طی معامله‌ای با جانگ ته سانگ، به او قول می‌دهد تا در ازای پیدا کردن اطلاعاتی از مادرش، به ته سانگ در پیدا کردن میونگ جا کمک کند. تمام سرنخ‌ها این دو نفر را به بیمارستان اونسونگ می‌رساند که توسط ارتش ژاپن بصورت ویژه‌ای محافظت می‌شود. اما ورود به این بیمارستان ممنوعه، سرنوشت این دو نفر را برای همیشه تغییر می‌دهد.

بازیگران سریال هیولای گیونگ سونگ

بیایید با هنرپیشه های سریال موجود گیونگ سونگ آشنا شویم.

پارک سو جون در نقش جانگ ته سانگ

پارک سو جون متولد 16 دسامبر 1988 است. این سوپر استار معروف در آثار معروفی مانند سریال “Itaewon Class 2020″، سریال “What’s Wrong with Secretary Kim 2018″، سریال “Fight for My Way 2017” و سریال “Hwarang: The Poet Warrior Youth 2016” بازی کرده است.

هان سو هی در نقش یون چه اوک

هان سو هی متولد 18 نوامبر 1994 است. این بازیگر و مدل جذاب، پیش از این در عناوین محبوب دیگری مانند سریال “Soundtrack 2022″، سریال “My Name 2021″، سریال “Nevertheless 2021” و سریال “The World of the Married 2020” حضور داشته است.

کلادیا کیم در نقش یوکیکو مائدا در سریال Gyeongseong Creature

کلادیا کیم مدل و بازیگر، متولد 25 ژانویه 1985 است. او علاوه بر سریال هیولای گیونگ سونگ در آثاری مانند سریال “Chimera 2021″، سریال “Monster 2016” و سریال “Marco Polo 2014-2016” نقش آفرینی کرده است.

کیم هه سوک در نقش ناوول در سریال هیولای گیونگ سونگ

کیم هه سوک متولد 30 دسامبر 1955 است. این بازیگر پیش کسوت و قدیمی در عناوین دیدنی بسیاری از جمله سریال “Strong Girl Nam-soon  2023“، سریال “Under the Queen’s Umbrella 2022″، سریال “Tomorrow 2022” و سریال “Start-Up 2020” بازی کرده است.

جو هان چول در نقش یون جونگ وون در سریال هیولای گیونگ سونگ

جو هان چول متولد 13 جون 1973 است. این هنرمند در آثاری دیدنی مانند سریال “The Matchmakers 2023″، سریال “Love All Play 2022”، سریال “Hometown Cha-Cha-Cha 2021” و سریال “Vincenzo 2021” حضور دارد.

وی ها جون در نقش کوان جون تک

وی ها جون متولد 5 آگوست 1991 است. این بازیگر را علاوه بر سریال هیولای گیونگ سونگ می‌توانید در سریال “The Worst of Evil 2023″، سریال “Little Women 2022″، سریال “Bad and Crazy 2021″، سریال ” Squid Game 2021″ و سریال “Romance Is a Bonus Book 2019” دنبال کنید.

جی وو در نقش میونگ جا در سریال Gyeongseong Creature

جی وو متولد 25 نوامبر 1997 است. او در آثاری همچون سریال “Love Song for Illusion 2024″، سریال “The First Responders 2022-2023″، سریال “Age of Youth Season 2 2017” و سریال “The Universe’s Star 2017” بازی کرده است.

پارک جی هوان در نقش گو گپ پیونگ

پارک جی هوان متولد 5 سپتامبر 1980 است. این بازیگر علاوه بر سریال Gyeongseong Creature در عناوینی مانند سریال “My Lovely Boxer 2023″، سریال “Our Blues 2022″، سریال “The Nokdu Flower 2019” و سریال “Touch Your Heart 2019” حضور دارد.

اوک جا یون در نقش نا یونگ چون در سریال هیولای گیونگ سونگ

اوک جا یون متولد 19 دسامبر 1988 است. جا یون در درام هایی مانند سریال “Queenmaker 2023″، سریال “Under the Queen’s Umbrella 2022”، سریال “Big Mouth 2022” و سریال “Mine 2021” نقش آفرینی کرده است.

چوی یونگ جون در نقش گاتو در سریال هیولای گیونگ سونگ

چوی یونگ جون متولد 7 جولای 1980 است. این بازیگر در آثاری مانند سریال “Bloodhounds 2023″، سریال “Delightfully Deceitful 2023″، سریال “Family: The Unbreakable Bond 2023” و سریال “Our Blues 2022” بازی کرده است.

بررسی و نقد سریال gyeongseong creature 2023

این بخش حاوی اسپویل داستان سریال است.

همان‌طور که در خلاصه سریال کره ای هیولای گیونگ سونگ گفتیم، این سریال در بهار سال 1945 و زمانی که کره (در آن زمان چوسون) در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم تحت اشغال ژاپنی ها بود پیش می‌رود. مردم منطقه گیونگ سونگ (سئول امروز)، مجبورند در ارتش امپراتوری ژاپن خدمت کنند. خبرهایی در شهر پیچیده که بسیاری از افراد مختلف بطور ناگهانی در حال غیب شدن هستند. در مرکز گیونگ سونگ، بیمارستان مرموز اونگسونگ قرار دارد که تحت کنترل ارتش ژاپن است و هرکسی اجازه ورود به آن‌ را ندارد.

جانگ ته سانگ در تلاش برای یافتن معشوقه یک مقام ژاپنی قدرتمند است. او تا تمام شدن شکوفه‌های روی درختان فرصت دارد تا میونگ جا را پیدا کند، در غیر این صورت او نه تنها تمام ثروتش، بلکه ممکن است جان خود و عزیزانش را هم از دست بدهد. او در مغازه بزرگ گروفروشی‌ خود با 3 نفر زندگی می‌کند. ناوول که از کودکی کنارش بوده و برای ته سانگ حکم مادرش را دارد، گپ پیونگ که مانند دست راست او است و تمام کارهایش را برایش انجام می‌دهد و پسرک کم سن و سالی به نام بوم اوه که ته سانگ حکم سرپرستش را دارد.

درحالی که جانگ ته سانگ و افرادش به کمک تمام نفوذی‌های خود سخت به دنبال یافتن سرنخی از میونگ جا هستند، دختری به نام چه اوک به او نزدیک می‌شود و زندگی ته سانگ با دل باختن به این دختر تغییر می‌کند. چه اوک و پدرش بیشتر از 10 سال است که به دنبال مادرش سه شین می‌گردند. آن‌ها با دنبال کردن سرنخ‌ها به چوسون رسیده‌اند و باید یک نقاش ژاپنی به نام ساچیموتو را پیدا کنند. چه اوک به ته سانگ پیشنهاد می‌کند تا در ازای پیدا کردن ساچیموتو، در یافتن میونگ جا به او کمک کند.

تمام سرنخ‌ها این دو نفر را به بیمارستان اونگسونگ می‌رساند. بیمارستانی تحت کنترل ارتش ژاپن که در زیرزمین‌های آن به طرز وحشتناکی روی انسان‌ها آزمایشات بیولوژیک انجام می‌دهند. آن‌ها به دنبال خلق موجودات عجیب و قدرتمند هستند تا از آن‌ها به عنوان سلاح استفاده کنند. گاتو دانشمندی است که سرم‌های خطرناکش را روی افرادی که در زیرزمین زندانی کرده‌اند امتحان می‌کند.تمام آزمایشات او همیشه به مرگ میزبان منجر می‌شود، تا اینکه سرمش را روی زنی به نام سه شین امتحان می‌کند و او پس از تزریق سرم زنده می‌ماند و تبدیل به یک هیولای ترسناک و قدرتمند با قدرت خود درمانی بالا می‌شود.

در همین حین چه اوک متوجه می‌شود که میونگ جا معشوقه ایشیکاوا به بیمارستان اونسونگ منتقل شده و با پدرش وارد بیمارستان می‌شود تا او را پیدا کند. ورود چه اوک و پدرش به این بیمارستان باعث پیش‌آمدهای بسیاری می‌شود. آن‌ها متوجه آزمایشات سری ارتش روی افراد گمشده می‌شوند و تصمیم می‌گیرند زندانی‌ها را نجات دهند، بی خبر از آنکه سه شین کسی که سال‌ها به دنبال او بودند، دیگر تبدیل به موجودی خطرناک شده که کنترل کردنش تقریبا غیرممکن است.

ماجراها می‌چرخد و می‌چرخد تا به جایی می‌رسیم که جانگ ته سانگ متوجه می‌شود کسی که پشت تمام این آزمایشات خطرناک و کنترل گیونگ سونگ است بانو مائدا، زنی ژاپنی و همسر ایشیکاوا است که بارها از او اشیاء گران‌قیمت خریده بود. مشکلات تا جایی پیش می‌روند که متوجه می‌شویم سه شین و بانو مائدا گذشته‌ای داشته‌اند که از آن بی‌خبریم و مائدا در تلاش است تا سه شین را تبدیل به هیولای دست آموز خودش کند. هیولایی که از او اطاعت کند. به همین دلیل او به دخترش چه اوک به عنوان تنها نقطه ضعفش احتیاج دارد، اما ته سانگ به هیچ‌عنوان تصمیم ندارد چه اوک را رها کند و بارها برای نجات او جان خودش را به خطر می‌اندازد.

یکی از حماسی‌ترین سکانس‌های سریال هیولای گیونگ سونگ لحظه رویارویی چه اوک و سه شین است. او در میان بحبوحه‌ای غیرقابل کنترل، تنها دخترش را می‌شناسد و از بدن به ظاهر ترسناک و در عین حال خطرناکش برای محافظت از او استفاده می‌کند و بیننده‌ها را دچار شگفتی می‌کند! چطور ممکن است موجودی به ظاهر وحشی، هنوز هم بتواند ببیند، بشنود و احساس کند؟ این اوج دردناکی نتایج آزمایش‌های شیطانی دانشمندان بر روی انسان‌ها را به نمایش می‌گذارد و دردی غیرقابل توصیف را به بیننده منتقل می‌کند.

سریال موجود گیونگ سونگ تولید نتفلیکس، اساساً ماجرای تلاش یک قهرمان برای قهرمانی بر خلاف میل خودش است، که جنبه‌های غیرمنتظره خود را کشف می‌کند. این یک «ماموریت غیرممکن» درست در لانه شیر است! یک بیمارستان نظامی و پایگاه ارتش استعماری ژاپن در وسط پایتخت مستعمره چوسن در سال 1945. ته سانگ ناخواسته وارد بازی پیچیده‌ای می‌شود که قرار است آینده‌اش را برای همیشه تغییر دهد. نفر سومی که از این سرم غیرقابل کنترل استفاده کرده است چه کسی خواهد بود؟ آیا جانگ ته سانگ هم تبدیل به هیولایی ترسناک می‌شود یا به طرز معجزه آسایی نجات پیدا خواهد کرد؟

رسانه‌های بین‌المللی سریال هیولای گیونگ سونگ را با اظهارنظرهای بسیاری تمجید کرده‌اند. به طور مثال مجله The Guardian درباره این درام گفته است: «به شدت بی‌رحمانه است، اما مشتاقیم تا لایه‌های رمز و راز را باز کنیم» یا CNN بیان داشته است: «سریال Gyeongseong Creature به صدر جدول می‌رسد و ترکیبی اعتیادآور از ژانرهای تاریخی، عاشقانه، رمز و راز، علمی تخیلی و هیولاها را ارائه می‌دهد». مجله TIME با گفتن: “داستان سریال موجود گیونگ سونگ ممکن است در بیش از 75 سال پیش رخ دهد، اما همچنین در مورد دنیایی است که ما امروز در آن زندگی می‌کنیم.” از آن ابراز امیدواری کرده و مجله South China Morning Post معتقد است: «داستان، شخصیت‌ها و جلوه‌های بصری همه‌جانبه ما را به خود جذب می‌کند و هر قسمت را جذاب‌تر از قسمت قبلی می‌کند.» و در انتها مجله India Today می‌گوید: «سریال هیولای گیونگ سونگ بینندگان را با موضوع آغازین جذاب، خط داستانی سرگرم کننده و اجراهای درخشان خود جذب می‌کند».

بینندگانی که سریال Gyeongseong Creature را تماشا کرده‌اند نیز تحسین خود را ابراز کرده‌اند و درباره بازی بازیگران اظهار نظر کردند: «تمام روز را با خانواده‌ام به تماشای آن گذراندم. در کل یک درام خوش ساخت بود، “پارک سئو جون” تجسم جانگ ته سانگ بود و صحنه‌های اکشن “هان سو هی” بسیار چشمگیر بود».

نکته قابل توجه دیگر درباره سریال Gyeongseong Creature سازندگان آن هستند. جونگ دونگ یون ( Jung Dong Yoon) کارگردان این اثر، پیش از این درام‌های موفق، پرمخاطب و فراموش‌نشدنی بسیاری از جمله سریال It’s Okay to Not Be Okay 2020 با بازی کیم سو هیون و سئو یه جی، سریال Hot Stove League 2019 با بازی نام گونگ مین و پارک ایون بین و سریال Defendant 2017 با بازی جی سانگ و کوان یو ری را ساخته است و کانگ ایون کیونگ (Kang Eun Kyung) نویسنده سریال هیولای گیونگ سونگ نیز پیش از این نوشتن سریال دیدنی دکتر رمانتیک را در سه فصل مجزا بر عهده داشته است. او همچنین سریال What Happens to My Family? 2014 و سریال Gu Family Book 2013 را در کارنامه کاری خود دارد.

پیش از این، کارگردان جون دونگ یون و نویسنده کانگ ایون کیونگ نگرانی های اولیه خود را در مورد انتخاب بازیگران برای سریال Gyeongseong Creature با توجه به موقعیت تاریخی آن در زمان اشغال ژاپن به اشتراک گذاشتند و امیدوار بودند بینندگان بتوانند از درام لذت ببرند. چه کسی می‌تواند بگوید از تماشای گرو فروشی زیبای خانه طلایی، کوچه پس کوچه‌های قدیمی و فضای کلی این درام با حضور بازیگرانی دوست داشتنی لذت نبرده است؟

با پرداختن به این موضوع، پارک سئو جون تمایل خود را برای حضور در پروژه‌ای که نماینده آن دوران است، آشکار کرد. «بیش از ده سال از کار من می‌گذرد و می‌خواستم اثری را تجربه کنم که آن زمان را به تصویر می‌کشد. همه چیز باید برای یک پروژه هماهنگ باشد. نه فقط برنامه من، بلکه همبازی‌ها، دیدگاه مشترک و البته در دسترس بودن کار. و به این ترتیب بود که تصمیم گرفتم در سریال هیولای گیونگ سونگ بازی کنم.»

این پروژه اولین همکاری بازیگری پارک سئو جون و هان سو هی بود. پارک سئو جون با یادآوری اولین برداشت خود گفت: «وقتی برای اولین بار هان سو هی را روی مانیتور دیدم، می‌توانستم عمق بازی او را احساس کنم. احساس می‌کردم که وضعیت بدون هیچ کلمه‌ای توضیح داده می‌شود. می‌دانستم که این پروژه جالبی خواهد بود.»

زمان پخش سریال gyeongseong creature 2023 تاریخ 22 دسامبر 2023 (1 دی 1402) از نتفلیکس بود. تعداد قسمت های سریال موجود گیونگ سونگ 10 اپیزود 70 دقیقه ای است. ژانر سریال gyeongseong creature 2023 اکشن، هیجان‌انگیز، تاریخی و علمی تخیلی است. نمرات سریال هیولای گیونگ سونگ نیز در سایت IMDB نمره 7.4 از 10 و در سایت My DramaList نمره 8.5 از 10 است. اگر هنوز فصل اول سریال هیولای گیونگ سونگ را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم درباره دیدن آن تعلل نکنید و دیدن یکی از بهترین سریال های پارک سو جون و هان سو هی را از دست ندهید.

سخن آخر

با نقد و بررسی سریال موجود گیونگ سونگ همراهتان بودیم. نظر شما درباره این درام و انتهای فصل اول آن چیست؟ از تماشای آن لذت بردید؟ دیدن آن‌را به دیگران توصیه می‌کنید؟ می‌توانید نظرات خود را با ما و دیگر همراهان پلازا درمیان بگذارید. ممنون که با مقاله ای دیگر همراه ما بودید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402