تلگرام بیزینس چیست و نحوه فعال سازی آن چگونه است؟

تلگرام بیزینس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کمتر کسی روزی فکرش را می‌کرد که واژه بیزینس را بتوان برای تلگرام به کار برد. باید بدانید امروزه این پیام رسان محبوب و جهانی توانسته به سمت تجارت نیز روی بیاورد که در ادامه تصمیم داریم شما را با تلگرام بیزینس آشنا کنیم.

بی‌تردی تلگرام را می‌توان در میان ۱۰ پیام رسان برتر دنیا دانست که در این زمینه این برنامه از محبوبیت بسیار بالایی در نزد ایرانیان برخوردار است. در رابطه با Telegram Business باید بدانید که جنبه‌های مختلفی مربوط به این سرویس بوده است که از اصلی‌ترین آنها می‌توان به بازاریابی و ارتباطات داخلی پروژه‌ها اشاره داشت. برای اینکه بهتر بتوانید با این سرویس محبوب آشنا شوید پیشنهاد می‌شود که مقاله بررسی تلگرام بیزینس را از دست ندهید و تا انتهای این مطلب با پلازا همراه باشید که تصمیم داریم اطلاعات خوب و مفیدی را در این زمینه برایتان شرح دهیم.

فهرست مطالب

تلگرام بیزینس

استراتژی اصولی در تلگرام بی‌تردید به کسب و کار شما می‌تواند رونق بالایی ببخشد که در این زمینه تلگرام بیزینس یک عامل مهم برای افزایش فروش بوده است. شاخص‌های عملکرد کلیدی مناسبی در این زمینه وجود داشته که به شما این امکان را می‌دهد تا در یک پلتفرم پیام رسانی بتوانید به صورت یکپارچه مواردی که مد نظر دارید را مدیریت نمایید. اکانت تجاری تلگرام بسیار شبیه به واتساپ می‌باشد اما در این زمینه توانسته ویژگی‌های بیشتری را ارائه دهد که همین موضوع سبب متمایز شدن آن نیز شده است.

مزیت‌های تلگرام بیزینس نسبت به تلگرام عادی

در ادامه با آیتم‌های جدید این سرویس آشنا خواهید شد:

  • ربات‌های گفتگو برای کسب و کار: در این بخش می‌توانید به ربات‌های بسیار خوبی برای مدیریت و ارتقا کسب و کار خود دسترسی داشته باشید که همگی آنها را می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.
  • لینک به گفتگوها: امکان مشخص نمودن کانال‌های گفتگو در یک کانال اطلاع رسانی وجود داشته که در این زمینه می‌توانید چندین کانال گفتگو مرتبط با حوزه کاری خود را در اختیار کاربران قرار دهید.
  • برچسب برای گفتگوها: این ویژگی به شما امکانی را می‌دهد که بسته به نیاز خود قادر به مدیریت مشتریان خواهید بود و یا می‌توانید کانال‌ها را آنگونه که دوست دارید برچسب گذاری کنید.
  • پیام عدم حضور: در زمانی که دفترتان بسته است می‌توانید یک پیغام آماده قرار دهید تا مشتریان با زمان باز و بسته شدن دفتر، شرکت یا مغازه شما آشنا شوند.
  • پیام خوش‌آمدگویی: این پیغام به صورت خودکار قابل ارسال خواهد بود که در این زمینه می‌توانید به مشتریان خود پاسخ سریعی که نیاز دارید را ارسال کنید که این ارسال از طریق ربات انجام خواهد گرفت.
  • پاسخ سریع: امکان مشخص نمودن پیغام‌های سریع در تلگرام بیزینس وجود داشته که کاربر نسبت به سوال و نیاز خود می‌تواند پیغام آماده شمارا دریافت کند.
  • صفحه‌ی شروع: صفحات شروع متفاوتی را دریافت می‌کنید که در این زمینه قادر به استفاده از استیکرها نیز خواهید بود.
  • ساعت و مکان: این بخش به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید مکان دفتری خود و یا ساعت آغاز به کار و تعطیلی را به ثبت برسانید.

۳ دلیل برای روی آوردن به سمت تلگرام بینزینس

تلگرام بیزینس

همانطور که گفته شد این سرویس میزبان ویژگی‌های بسیاری بوده است اما اگر بخواهیم سه مورد از مهمترین آنها را برایتان شرح دهیم باید بدانید که:

  • ارتباط با مشتریان در طول شبانه روز یکی از اصلی‌ترین عوامل محبوبیت تلگرام بیزنس بوده است.
  • مورد دوم مربوط به بخش بازاریابی دیجیتال می‌باشد که در این زمینه می‌توانید روی داده‌های مهمی نظیر بازدیدها و مشتریان و حتی پست‌های به اشتراک گذاشته شده مدیریت داشته باشید و روند رشد یا کاهش بازدید و فروش آنها را مدیریت کنید.
  • امکان برقراری مکالمات و افزایش روش‌های مربوط به تعامل با مشتریان از دیگر مزایای تلگرام بیزینس می‌باشد.

ویژگی‌های اصلی سرویس تلگرام بیزینس

ویژگی‌های بسیاری وجود داشته که تلگرام بیزینس را نسبت به گزینه‌های مشابه نظیر واتساپ متمایز می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید که تصمیم داریم چهار مورد از بهترین ویژگی‌هایی که این سرویس در اختیارتان قرار می‌دهد را به اشتراک بگذاریم.

مورد اول مربوط به حریم خصوصی می‌باشد که باید بدانید در این زمینه چت مخفی تلگرام دارای رمزگذاری نوینی بوده است که در این زمینه می‌توانید به سایر مکالمه‌هایی که در حالت عادی به آنها دسترسی ندارید دسترسی داشته باشید و این موضوع سبب افزایش امنیت اطلاعات مشتریان می‌باشد.

مورد دوم مربوط به کانال‌ها بوده که باید بدانید در این زمینه کانال‌ها در دو نوع تقسیم بندی می‌شوند. کانال‌های خصوصی مربوط به مواردی است که در آن کاربران در صورت دریافت دعوتنامه می‌توانند به کانال بپیوندند. کانال‌های عمومی نیز به کاربران این امکان را می‌دهد تا با یک جستجوی ساده بتوانند کانالی که به دنبال آن هستند را پیدا کنند. این موضوع در حالت بیزینس تلگرام با یک ویژگی همراه بوده که به شما این امکان را می‌دهد تا کاربران قادر به مشاهده اطلاعات و اعضای عضو شده را نداشته باشند و در قالب یک شخص ناشناس در گروه حضور پیدا کنند.

سومین مورد از ویژگی تلگرام بیزینس را می‌توان به چت بات تلگرام ارتباط داد. این ویژگی پشتیبانی تلگرام را به حداقل می‌رساند و می‌تواند در قالب یک پشتیبان همیشه آنلاین سوالات و مشکلات کاربران را مدیریت و حتی به آنها رسیدگی نماید. از دیگر مزایای چت باز می‌توان به گزارش ثبت نام‌ها و یا جمع آوری اطلاعات تماس اشاره داشت که در این زمینه با پیاده‌سازی یک API اختصاصی می‌توانید بسته به نیاز خود کاربران را مدیریت کنید.

چهارمین گزینه مربوط به گروه‌های چت است که در این زمینه کاربران می‌توانند به طور همزمان با چندین کاربر در یک کانال ارتباط برقرار کنند. در واقع تلگرام به گروه‌هایی که تا ۲۰۰ هزار عضو در اختیار دارد این اجازه را می‌دهد تا برای مدیریت بهتر آنها به سراغ ایجاد یک جامعه مشتری بروند که این موضوع یک مزیت بسیار عالی برای مشتریان به شمار می‌آید.

اصلی‌ترین تفاوت‌های تلگرام عادی با بیزینس

تلگرام بیزینس

شاید با مشاهده توضیحات فوق پیش خود بگویید که این موارد ارزش هزینه کردن را نداشته است. در این زمینه باید بدانید که هنوز به اصلی‌ترین مزایای تلگرام بیزینس اشاره نشده و در ادامه تصمیم داریم تفاوت‌های آن با تلگرام عادی را برایتان شرح دهیم که پیشنهاد می‌شود با ما همراه باشید.

اولین گزینه مربوط به ذخیره سازی رایگان و نامحدود می‌باشد. کاربرانی که در تلگرام عادی فعالیت دارند با محدودیت ارسال فایل به صورت یکجا تا حجم ۲ گیگابایت مواجه هستند که بد نیست بدانید این موضوع در تلگرام بیزینس محدودیتی نداشته زیرا تلگرام یک سرویس ابری مفید و امن را برای کاربران در نظر گرفته است که در حالت بیزینس می‌توانند بدون محدودیت حجم می‌توانند به سراغ ارسال یا دریافت فایل‌ها بروند. در کنار این موضوع با خیالی آسوده می‌توانید فایل‌های مهم و یا آموزش‌هایی که می‌خواهید به صورت اختصاصی برای اشخاص ارسال کنید را از طریق تلگرام بیزینس به اشتراک بگذارید.

دومین موضوع در این زمینه دسترسی آسان به مخاطبین ذخیره نشده می‌باشد که بد نیست بدانید با یک جستجوی ساده می‌توانید اطلاعات مهمی را از کاربران خود نظیر شماره تماس و دیگر اطلاعات آنها را کسب کنید که اگر در تلگرام عادی شماره مشتریان را نداشته باشید امکان ذخیره سازی آنها را نخواهید داشت اما این موضوع در تلگرام بیزینس برطرف شده است و به آسانی می‌توانید اطلاعات خوبی را از کاربران دریافت کنید. بی تردید این ویژگی برای صاحبان کسب و کار یک گزینه کاملاً کاربردی می‌باشد.

بهبود دسترسی در چندین دستگاه به یک اکانت از دیگر مزایای تلگرام بیزینس می‌باشد که بد نیست بدانید این موضوع به شما این امکان را می‌دهد تا به آسانی بتوانید اکانت خود را در اختیار چندین پشتیبان قرار دهید که در روال کار آنها مشکلی پیش نیاید. ناگفته نماند که این موضوع ‌تواند از طریق یک پلتفرم نیز انجام بگیرد که با در اختیار داشتن یک گوشی می‌توانید به چندین حساب به صورت همزمان دسترسی داشته باشید.

و در پایان چهارمین ویژگی تلگرام بیزینس که در نسخه عادی به آن دسترسی ندارید مربوط به چت مخفی برای حفظ حریم خصوصی می‌باشد. تلگرام یک پیام رسان سورس آزاد می‌باشد که از رمزگذاری end-to-end برای گفتگوهای مخفی و خصوصی پشتیبانی می‌کند. در این زمینه اگر صاحب یک کسب و کار هستید و دوست ندارید که اطلاعات و یا آیدی شما در اختیار کاربران دیگر قرار بگیرد به آسانی می‌توانید از طریق این بخش با مشتریان خود در ارتباط باشید و برای کسب و کار خود یک مسیر اصولی را در پیش بگیرید. بد نیست بدانید چت مخفی تلگرام برای رمزگذاری فقط از پیام‌های رد و بدل شده پشتیبانی می‌کند که در این زمینه با خیالی آسوده می‌توانی اطلاعات حساسی که در اختیار دارید را نزد خود نگه دارید زیرا تلگرام هرگز به آنها نیاز نخواهد داشت.

سخن پایانی

بررسی تلگرام بیزینس به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید در این زمینه به شاخص‌های اصلی و کلیدی این سرویس اشاره شد. اگر در رابطه با بخش تجارت و کسب و کار تلگرام سوالی دارید می‌توانید با ما در بخش نظرات همراه باشید و یا دیدگاه خود را نسبت به این مقاله برایمان به اشتراک بگذارید. ناگفته نماند که شما عزیزان می‌توانید تجربیات خود در این زمینه را برای کاربران دیگر ارسال کنید که این موضوع سبب تکمیل شدن مقاله از زوایای مختلف خواهد شد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402