برترین مدیران دنیا چگونه در استارت‌آپ خود موفق شدند؟

استارت‌آپ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بسیاری از کمپانی های بزرگ و موفق امروزی در ابتدا یک استارت‌آپ بوده اند. شرکت های استارت‌آپی برای اینکه بتوانند به کسب و کاری موفق تبدیل شوند ، سخت کوشی بسیاری نیاز دارند و زمان بسیار زیادی را صرف پیشبرد اهداف خود می‌کنند.

امروزه بیشتر استارت‌آپ ها به موفقیت چندانی دست پیدا نمی‌کنند و چه بسا در همان ابتدا خاموش می‌شوند. از نظر شما دلیل این اتفاق چیست؟

با پلازا همراه باشید تا به بررسی نکات و توصیه های بزرگترین و موفق ترین افراد دنیای تکنولوژی که در ابتدا با استارت‌آپ کار خود را شروع کردند، بپردازیم.

 ایلان ماسک مدیرعامل Tesla ، Solar City و Space X

ایلان ماسک

از نظر ایلان ماسک، استفاده مناسب از انتقادها یکی از موارد ضروری برای هر کارآفرین است. او در این خصوص می‌گوید:

” تا جای ممکن از بازخوردهای افراد مختلف در مورد ایده‌های خود، استقبال کنید و به دنبال بازخوردهای سراسر انتقادآمیز باشید. از افراد منتقد در مورد مشکلات موجود (از نظر آن‌ها) توضیح بخواهید. اکثر اوقات مجبور خواهید بود از دیدی متفاوت به موضوع نگاه کنید تا متوجه مشکلات شوید.”

 دریافت انتقادات افراد و یا حتی شکایات کاربران می‌تواند به قدرتمندتر شدن هرچه بیشتر کسب و کار شما کمک کند. در این خصوص این نکته اساسی را مدنظر داشته باشید که هیچ اجباری برای موافقت با این انتقادها و یا حتی پیروی از نظرات افراد مختلف وجود ندارد اما هرچه بازخوردهای بیشتری دریافت کنید، اطلاعات بیشتری به‌منظور اتخاذ تصمیمی صحیح در اختیار شما قرار خواهدگرفت.

استیوجابز مدیرعامل پیشین اپل

استیو جابز

استیو جابز در خصوص کسب و کار، دیدگاهی رمانتیک داشت. او معتقد بود این دیدگاه باید بیش از هر چیز، در استخدام افراد مدنظر قرارگیرد. او در این خصوص می‌گفت:

” شخصا هنگامی که قصد استخدام افراد به‌ویژه برای فعالیت در جایگاه‌های مهم و حساس را دارم به صلاحیت‌های آن‌ها بیش از هر چیز دیگری توجه می‌کنم. اگرچه این افراد باید کاملا باهوش باشند اما سوال اصلی برای من آنست که آیا این افراد عاشق اپل خواهند شد؟ زیرا در صورتی که میان این افراد و شرکت اپل عشق و علاقه‌ای ایجاد شود، موارد دیگر نیز به تبع آن بدست خواهند آمد. این افراد باید تلاش خود را بر ارائه بهترین عملکرد و تصمیم در جهت پیشرفت اپل و نه رضایت خودشان و حتی رضایت استیو جابز و دیگران، متمرکز کنند.”

کسب و کار مانند کودک شماست و اهمیتی ندارد که این کودک در چه سن و سالی قراردارد. شما باید پرستار بچه‌ای را استخدام کنید که به فکر ایجاد بهترین شرایط برای رشد و تربیت کودک شما است. در قالب این روند شما می‌توانید کودکی کاملا سلامت و شاد داشته باشید.

Steve Ells  مدیرعامل  Chipotle

Steve Ells

Ells در توضیح خاطرات خود از Chipotle (که حالا به یکی از معروف‌ترین رستوران‌های فست‌فود تبدیل شده است) می‌گوید:

 ” من دیدی قوی در خصوص ظاهر و باطن  Chipotle داشتم” 

Ells  به عنوان متخصص تاریخ هنر، به‌خاطر علاقه زیاد به آشپزی، مطالعه در مدرسه آشپزی را پس از اتمام کالج خود، انتخاب کرد. وی پس از صرف غذا در یک رستوران مکزیکی، ایده‌ای جدید برای راه‌اندازی رستوران خود گرفت تا با ترکیب آنچه در مدرسه آشپزی فرا گرفته بود با تجربه کار در رستوران و البته در کنار آن، الهام‌گرفتن از ایده‌های موجود، بتواند فست فودی با کیفیت بالاتر را راه‌اندازی کند.

با نگاهی دقیق‌تر به روند طی شده توسط Ells می‌توان به برنامه‌ریزی در جهت رسیدن به علایق، یادگیری علوم مرتبط با کار و نهایتا نکته برداری از آنچه در صنعت مرتبط با استارت‌آپ شما وجود دارد و نهایتا یافتن راهکارهایی برای بهبود وضعیت موجود اشاره کرد.

ریچارد برنسون مدیرعامل ویرجین

برنسون

برنسون در راه‌اندازی شرکت ویرجین در سن 20 سالگی تنها یک هدف داشت و آن دنبال‌کردن عشق و علاقه خود بود. وی در این خصوص می‌گوید:

“وقتی که من شرکت ویرجین را از آپارتمانی در غرب لندن راه‌اندازی کردم، هیچ برنامه یا استراتژی در حد پیشرفته وجود نداشت. هدف من راه‌اندازی کسب و کاری گسترده نبود. برای من راه‌اندازی کسب و کاری مهم بود که آنچه انجام می‌دهد باعث غرورم شود، بتواند افراد مستعد را در کنار یکدیگر قراردهد و نهایتا تولید محصولی که بتواند بر زندگی افراد، تاثیر مثبتی داشته باشد را محقق سازد.”

البته مدنظر داشته باشید که داشتن عشق و علاقه شرط لازم است اما کافی نیست. پس از مشخص شدن علاقمندی‌ها بهتر است روش‌هایی موثر برای رسیدن به آن‌ها بیابید.

Jerry Murrell مدیرعامل Five Guys

Jerry Murrell

Murrell  زمانی توانست به عنوان یک کارآفرین، موفقیتی چشمگیر به‌دست آورد که هر چهار پسر او به سن کالج رفتن رسیدند اما هیچ‌یک قصد نداشتند وارد کالج شوند. جری و چهار پس او “این پنج نفر” را به عنوان کسب و کاری خانوادگی گسترش دادند. کسب و کاری که با توجه به سیاست خاص خود خیلی سریع به موفقیت رسید. او در این خصوص می‌گوید:

” به‌‌نظر من بهترین فروشندگان، مشتریان ما هستند. برخورد مناسب و خدمات رسانی خوب به افراد باعث خواهد شد آن‌ها پس از ترک مغازه، برای شما تبلیغ کنند و به افزایش مشتریان شما کمک کنند. از همان ابتدا سیاست ما بر این بود تا مشتریان متوجه شوند ما تمامی هزینه‌ها را بر روی ارائه غذایی با بهترین کیفیت متمرکز می‌کنیم. به همین دلیل شاهد دکوری کاملا ساده در قالب کاشی‌های سفید و قرمز در مغازه ما هستید. ما هزینه‌ها را صرف تغییر دکور و یا پوشاندن لباس مرغی به افراد برای تبلیغ در جلوی مغازه نمی‌کنیم.”

کیفیت و علاقه را باید دو فاکتور اساسی در موفقیت Five Guys دانست. توجه به برآورده شدن نیازهای مشتریان نیز از جمله مواردی است که در هر کسب و کاری باید مورد توجه قرارگیرد.

Josh Manion مدیرعامل Ensighten

Josh Manion

اینکه شما یک شطرنج‌باز در سطح ملی باشید چگونه می‌تواند به موفقیت شما به عنوان یک کارآفرین کمک کند؟ این سوالی است که Manion که در چنین جایگاهی قرارداشته به آن اینچنین جواب می‌دهد:

” برای من شطرنج ابزاری در بالابردن دقت در مسیر حل مشکلات و بهبود کسب و کار و زندگی بود.” 

البته این بدان معنا نیست که شما باید قهرمان شطرنج باشید تا در کسب و کار خود نتیجه بگیرید بلکه هدف اصلی، بالابردن دقت و مهارت‌های تفکر در توسعه کسب و کار است. Manion کارآفرینان را به صبر بیشتر در رویارویی با موقعیت‌های خوب تشویق می‌کند زیرا به عقیده او ممکن است موقعیت‌های بهتری نیز پیش روی آن‌ها قرارگیرد. وی معتقد است به‌منظور رسیدن به اهداف باید طرح و نقشه‌ای کامل و جامع ترسیم گردد زیرا در این مسیر حتی کوچک‌ترین نکات نیز از اهمیت بالایی برخوردارند. این درحالی است که نمی‌توان منکر اهمیت مدیریت زمان در شطرنج و البته کسب و کار شد.

رون بدکین مدیرعامل Think Big Analytics

بدکین

بدکین  در خصوص تجربه خود از راه‌اندازی استارت‌آپ موفقش اینچنین می‌گوید:

 “به‌منظور دریافت سود کافی از سرمایه‌گذاری باید سیاست‌های خوب، نقشه راه مناسب و البته تغییرات مفید و سازنده در مراحل مختلف پیشرفت را مدنظر قراردهید. هدف از این روند، کاهش هزینه‌ها پس از توسعه استارت‌آپ شما است.”

 اگرچه کسب و کار بدکین  بر پایه حجم بالای اطلاعات، شکل گرفته اما از این روند می‌توان در سرمایه گذاری‌های مختلف کارآفرینان نیز استفاده کرد.

با این اوصاف، اهمیتِ داشتن طرح و برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده، بیش از پیش مشخص می‌شود. این در حالی است که انعطاف پذیر بودن و عدم پیروی از سیاستی ثابت نیز از جایگاهی ویژه برخوردار است. در نظر گرفتن بودجه، صرفه‌جویی‌های عملی و در نظر گرفتن این مورد که وجود طرح‌های مختلف، لازم و ضروری هستند می‌توانند به پیشرفت استارت آپ شما کمک شایانی کنند.

Vincent Mifsud مدیرعامل ScribbleLive

Mifsud

Mifsud در خصوص مخارج، هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های استارت‌آپی، نظرات خوبی دارد. وی می‌گوید:

” استارت‌آپ های زیادی وجود دارند که بیش از حد مجاز خرج می‌کنند. اگرچه پول می‌تواند عاملی برای سرعت بخشیدن به رشد باشد اما در صورتی که سیاست اولیه شما اساسا بر خرج کردن بنانهاده شده باشد، در واقع به سمت شکست گام بر می‌دارید. هنگامی که تیم شما به فرهنگ خرج کردن عادت کند، تغییر این روند، سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود. نمونه‌ای از این استارت‌آپ‌ها را می‌توان در شرکت‌هایی که در دهه 90 میلادی اعلام ورشکستگی کردند مشاهده کرد.”

وی در ادامه نیز می‌گوید:

” تمرکز بر روی سرمایه‌گذاری به‌ویژه در بحث بازاریابی، اساسی و مهم است. خطر پذیری را بر پایه محتوای موجود و نه تبلیغات، سازماندهی کنید و از ابزارهای مناسب در جهت اطمینان از اتخاذ تصمیم‌هایی بر پایه آگاهی، استفاده کنید.”

Mifsud  بر نکاتی ساده اما اساسی تاکید می‌کند. با توجه به تغییرات سریعی که امروزه در وضعیت بازار شاهد آن هستیم باید بیش از هرچیز بر ایجاد محتوای مناسب که بتواند الهام بخش مشتریان باشد، آن‌ها را آگاه سازد و البته به آموزش و راهنمایی مشتریان ایده‌آل شما منجر گردد، تمرکز کنید.

نهایتا در نظر داشته باشید که این کارآفرینان روزگاری در جایگاه فعلی شما بوده‌اند. با بهره‌گیری از گفته‌ها و راهکارهای این افراد موفق مطمئنا سریع‌تر به مقصود خود خواهید رسید و یا حداقل در روند پیشرفت استارت‌آپ خود چالش‌های کمتری خواهید داشت و در کنار آن، ثروتمندتر از امروز خواهید شد!

 

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402