بازی های شبیه XCOM که در آینده برای PC منتشر خواهند شد

XCOM
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

جولیان گالوپ سال گذشته در سایت pcgamer اذعان داشت که XCOM تبدیل به یک بازی شده که ژانر خودش را دارد. دیگر وقتش رسیده است که این سبک کمی گسترده تر شود. ترکیب نبردهای نوبتی و کمپین استراتژیک به اندازه کافی انعطاف دارند که بتوانند سناریو های مختلف را با طیف گوناگونی از تنظیمات شبیه سازی کنند. اگر چنین چیزی برای بازی بزرگی مثل Mario در Mario + Rabbids: Kingdom Battle در کنسول Switch جواب داده پس مطمئنأ می توانیم شاهد عناوین بیشتری با حال و هوای X-Com  روی پلتفرم PC باشیم. X-Com به ما تجربه حمله فضایی و حمله دریایی را ارائه داده، اما سری بازی های جدیدی در راهند که از زاویه خودشان روی این ترکیب کار می کنند. با ما همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر بازی هایی که با ژانر X-Com روی PC منتشر خواهند شد.

XCOM

Phoenix Point

آخرین ساخته جولیان گالوپ با بهره گیری از ایده X-Com بازی Phoenix Point نام دارد که نسبت به ریبوت XCOM توسط Firaxis بیشتر روی جزئیات مبارزات در شبیه سازی نبردها تمرکز دارد. هر تیر به شکل منحصر به فردی طراحی شده، آسیب به مکان های خاصی می تواند دشمنان را فلج کند یا آن ها راز از مهارت نبرد مابین مبارزات باز دارد. شما می توانید ما بین حرکاتتان اگر دشمن را مشاهده کردید تصمیمتان را عوض کنید و دشمنان می توانند به شکل هیولاهایی به اندازه ساختمان به شما حمله ور شوند.

بازی حال و هوای تاریک تری نیز خواهد داشت، تیم سازنده از تأثیرات آثار ترسناک لاو کرافت در طراحی موجودات خرچنگ مانند در تهدید بشریت صحبت کرده اند. این موجودات تکامل پیدا کرده اند تا با تاکتیک های شما مقابله کنند، اسلحه هایشان را پیشرفت دهند تا با نیروهای مبارز از فواصل نزدیک رویارو شوند، یا از پوسته ضخیم شان در محافظت مقابل تیر های دشمن استفاده کنند.

XCOM

Phantom Doctrine

اینکه فرمول XCOM را در تم های مختلف شاهد باشیم واقعاً هیجان انگیز به نظر می رسد. Phantom Doctrine حوادث تاریخی جنگ سرد را روایت می کند و در ابتدای بازی دو خط داستانی KGB و CIA را داراست تا از میانشان یکی را انتخاب کنید. شما یک سازمان ضد جاسوسی را اداره می کنید، و می توانید دشمنتان را شست و شوی مغزی دهید، باز جویی کنید و نیرو های عملیاتی تان را با استفاده از روش های شیمیایی قدرتمند تر کنید تا برای مقابله با توطئه جهانی که اساس جنگ سرد را شکل می دهد آماده باشند.

شما این گزینه را پیش رو دارید که یک بازی مخفیانه با استفاده از اسلحه های بدون صدا یا ضربه های تمام کننده مخفیانه را پیش بگیرید، یا در عملیات ها حسابی شلوغ بازی در بیاورید. شما همچنین می توانید مخفیگاه بسازید، و در آن شواهد و مدارک را روی تخته عملیات هایتان علامت گذاری و به هم متصل کنید، می توانید هویت مأمورانتان را اگر در ریسک هستند تغییر دهید. Phantom Doctrine محتوای بسیاری دارد و به پایان رساندن تمامش چیزی حدود 60 ساعت وقت می خواهد. اما چنین چیزی برای یک بازی در این ژانر قانع کننده به نظر می رسد. در پیش نمایش سال گذشته استیون هانسن، بازی را تلفیقی از XCOM و Invisible Inc توصیف کرد که گفت به طرز مشکوکی به بازی ما شبیه است.

XCOM

Xenonauts 2

ما نسخه اصلی Xenonauts را می پرستیدیم چون با وجود اینکه به فرمول گذشته X-Com نزدیک بود اما ساختار لایه ای خودش را در رأس قرار می داد که شامل شخصی سازی منعطف تر برای اعضای تیم می شد. اکنون سه سال و نیم گذشته، Xenonauts 2 یک دنباله زیباتر است که اکنون یکه دموی آلفایش در GOG Galaxy قرار دارد. در اخبار ژانویه Goldhawk Interactive گفت که بازی به شکل کامل در راه است.

«فکر می کنم که در آخر، یک Xenonauts کلاسیک داشته باشیم که در زمینه گرافیک پیشرفت، تنظیمات منسجم تر ، مأموریت های زمینی متنوع تر داشته باشد و با پیچیدگی بیشتر و جدیدتر در ساختار زمینی آزادی عمل بیشتر در استراتژی و پیش روی در مراحل در اختیارتان می گذارد». به نظر قرار است بار دیگر شاهد یک تجربه X-Com فوق العاده باشیم. Goldhawk یک کیک استارتر دارد و برای دسترسی زودتر برنامه ریزی شده است.

XCOM

Attack of the Earthlings

چرا برای تغییر هم شده از دید یک بیگانه فضایی بازی نکنیم؟ سازمانی پر از انسان های خوش خیال از فضا خارج می شوند تا وارد مأموریتی برای به دست آوردن انرژی بیشتر شوند. وقتی که در حال جذب انرژی از سیاره X13 هستند با یک گونه از موجودات حشره مانند مواجه می شوند. کنترل این حشرات عظیم الجسه این گزینه را در اختیار شما قرار می دهد که انسان ها را شکار کنید و برای به دست آوردن قدرت های جدید از آن ها تغذیه نمایید.

حس طنزی لطیف در Attack of the Earthling وجود دارد که نسبت به دنیای XCOM از عمق تخیل کمتری برخوردار است، اما بازی کردن به عنوان موجودات فضایی فرصت های استثنایی جدید در نبرد های تاکتیکی بوجود می آورند. شما می توانید وارد یک دریچه شوید که بتوانید سر فرصت سربازان را غافل گیر کنید و دوباره در یک کمد پنهان شوید که چنین چیزی به عنوان یک بیگانه حس و حال فیلم های ترسناک دهه 80-90 را منتقل می کند. همچنین شما می توانید تله هایی کار بگذارید که سربازان را فلج می کند تا توده ای از حشراتتان به آن ها هجوم بیاورند و در یک حمله مرگبار نابودشان کنند. بر خلاف دیگر بازی های این لیست Attack of the Earthling هم اکنون روی شبکه استیم در دسترس است.

XCOM

Warhammer 40.000: Mechanicus

اگر معماهای بازی را در نظر نگیریم Warhammer 40.000 کاملاً به ساختار XCOM شباهت دارد. در گذشته Space Hulk و یک نسخه از Morheim را داشتیم که بر اساس ساختار نبردهای فانتزی Warhammer ساخته شده بودند، اما Warhammer 40.000 Mechanicus اولین بازی خواهد بود که به شکل رسمی این کار را انجام خواهد داد. البته این بازی روز های اولش را سپری می کند، بازی تازه در همین هفته معرفی شده، و در آخر امسال منتشر خواهد شد. با مدیریت منابع و کشف تکنولوژی جدید با جست و جو در سیاره های بکر، بازی بسیار شبیه به XCOM خواهد بود که یک عنوان تاکتیکی نوبتی را وعده می دهد.

Adeptus Mechanicus کارگران و عبادت گرانی غیر انسانی هستند که خدای ماشینی را می پرستند. آن ها با کاماندو های فضایی کار می کنند، برایشان زره می سازند و ربات های غول پیکرشان را می رانند، اما خودشان هم نیرو های جنگنده توانمندی هستند. قابلیت آپگرید کردن اعضای بدنشان با اسلحه های مختلف در کمپینی به سبک XCOM می تواند واقعاً لذت بخش باشد. داستان بازی با قلم بن کانتر نویسنده Warhammer نوید تصمیم های سخت و پایان های مختلف را برای بازی می دهد.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402