نحوه دسترسی به اطلاعات آیفون خود از طریق کامپیوتر مبتنی بر ویندوز

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با استفاده از برنامه iCloud for Windows طراحی شده توسط اپل، می‌توانید از کامپیوتر خود به تمامی تصاویر، لیست مخاطبان، تقویم، فایل‌ها و سایر داده‌های دستگاه آیفون خود دسترسی داشته باشید.

شرکت اپل بدش نمی‌آید که شما یک Mac هم در کنار آیفون خود داشته باشید، اما آیا می‌دانستید در صورتی که از کامپیوتر مبتنی بر ویندوز استفاده می‌کنید، می‌توانید با بهره‌گیری از آی‌کلود اپل (iCloud) کارهای خود را تسهیل کنید؟

اپل برنامه مفیدی به نام iCloud for Windows طراحی کرده که اطلاعات، تصاویر، و فایل‌های کاربر را با کامپیوتر مبتنی بر ویندوز همگام‌سازی می‌کند. این برنامه از همگام‌سازی بی‌وقفه بهره‌مند است اما دسترسی به همه خصوصیات آی‌کلود از طریق آن امکان پذیر نیست و با محدودیت‌هایی روبرو است.

روش دیگر برای دریافت اطلاعات از طریق کامپیوتر شخصی، مراجعه به وبسایت iCloud.com با استفاده از یک مرورگر سازگار است که در این روش، کاربر به همه خصوصیات آی‌کلود و موارد بیشتر دسترسی خواهد داشت.

فهرست:

1- برنامه iCloud for Windows

از حداقل قابلیت‌هایی که کاربران iCloud for Windows از آن برخوردارند می‌توان به امکان همگام‌سازی بدون وقفه فایل‌ها و تصاویر کاربر و نیز وبسایت‌های مورد علاقه کاربر (بوکمارک‌ها) با مرورگرهای اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و گوگل کروم اشاره کرد.

اگر از مایکروسافت اوت‌لوک (Outlook) نسخه 2010 یا جدیدتر استفاده می‌کنید، علاوه بر دسترسی به ایمیل‌های خود می‌توانید لیست مخاطبان، تقویم‌ها و یادآورهای آیفون خود را نیز بدون وقفه همگام‌سازی کنید.

نصب

برنامه iCloud for Windows را از اینجا در صفحه پشتیبانی اپل دانلود کنید.

فایل iCloudSetup.exe را اجرا کنید تا عملیات نصب آغاز شود. در پایان نیاز به ریستارت کردن کامپیوتر خواهید داشت.

iCloud for Windows

سپس از شما خواسته می‌شود با وارد کردن اپل آیدی و رمز عبور خود وارد آی‌کلود شوید.

iCloud for Windows

در قسمت ترجیحات برنامه آی‌کلود، پیکربندی دلخواه خود را انتخاب کنید. به عنوان نمونه اگر مرورگر گوگل کروم را انتخاب کرده باشید، از شما درخواست می‌شود افزونه‌ای مخصوص برای بوکمارک‌های مرورگر سافاری (Safari) بر روی گوگل کروم نصب کنید.

iCloud for Windows

بعد از طی این مراحل ساده، برنامه آی‌کلود ویندوز آماده استفاده است. بسته به حجم داده‌های شما در آی‌کلود و سرعت اتصال اینترنت، عملیات همگام‌سازی داده‌های شما ممکن است مدتی طول بکشد. در ادامه به بررسی بیشتر برنامه iCloud for Windows می‌پردازیم.

پس از نصب نرم افزار، آیکون آی‌کلود را در نوار وظیفه مشاهده خواهید کرد که میانبرهایی برای دانلود و آپلود تصاویر، دسترسی به فولدر درایو آی‌کلود بر روی کامپیوتر و دسترسی سریع به وبسایت iCloud.com را برای شما فراهم می‌کند.

به اشتراک‌گذاری فایل و عکس

هنگامی که پنجره‌ای را در File Explorer ویندوز باز می‌کنید، دو فولدر جدید مشاهده خواهید کرد که در قسمت Quick access نیز اضافه شده‌اند: iCloud Drive و iCloud Photos.

iCloud for Windows

فولدر iCloud Drive

این فولدر شامل همه فولدرها و فایل‌های ذخیره شده شما در درایو آی‌کلود می‌شود از جمله فایل‌های برنامه‌های Pages ،Keynote، Numbers و سایر برنامه‌های iOS که از درایو آی‌کلود استفاده می‌کنند.

البته همان‌طور که انتظار می‌رود ممکن است برنامه‌ی لازم برای اجرای برخی از این فایل‌ها برروی کامپیوتر شما وجود نداشته باشد. هرچند برای برخی فایل‌های مشخص مشکلی نخواهید داشت که از جمله آن‌ها اجرا یا ویرایش کردن فایل‌های مایکروسافت آفیس و فایل‌های پی‌دی‌اف هستند.

نکته مفید: اگر از iOS 10 استفاده می‌کنید، می‌توانید بر روی آیفون خود و از طریق برنامه دیگر شرکت اپل به نام iCloud Drive نیز به فایل‌های آی‌کلود خود دسترسی داشته باشید. کاربران iOS 11 نیز می‌توانند از اپ جدید Files برای دسترسی به فایل‌های آی‌کلود از طریق آیفون استفاده کنند.

فولدر iCloud Photos

iCloud for Windows

در iCloud Photos سه فولدر را ملاحظه می‌کنید که کارکرد آن‌ها مشخص است و نیاز چندانی به توضیح ندارند:

  • Downloads: این فولدر همه تصاویر شما را که در برنامه Photos آیفون قرار دارند، نشان می‌دهد.
  • Uploads: عکس‌هایی که در این فولدر قرار می‌گیرند به طور خودکار به برنامه Photos آیفون شما آپلود خواهند شد.
  • Shared: در این فولدر می‌توان با کلیک راست، یک آلبوم برای فایل‌های به اشتراک گذاشته شده ساخت.

iCloud for Windows

جالب اینکه اگر شخصی که دعوت کرده‌اید، کاربر iOS نباشد، می‌توانید این امکان را لحاظ کنید که عکس‌ها از طریق یک لینک اینترنتی برای او قابل مشاهده باشد. این قابلیت برای تصاویری که در iOS از درون برنامه Photos به اشتراک می‌گذارید وجود داشته و این نکته مثبتی است که در برنامه آی‌کلود ویندوز نیز این امکان گنجانده شده است.

مایکروسافت اوت‌لوک

اگر کاربر برنامه اوت‌لوک هستید، خواهید دید که لیست مخاطبان، تقویم‌ها و یادآورهای شما نمایش داده می‌شوند. با توجه به برقرار بودن همگام‌سازی بین کامپیوتر و آیفون، در صورت حذف یا افزودن آیتم‌ها، این تغییر در دستگاه دیگر نیز اعمال خواهد شد.

Microsoft Outlook

محدودیت‌های iCloud for Windows :

  • برخلاف برنامه Photos، نمی‌توانید از کامپیوتر خود فایل‌ها را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.
  • تصاویر در برنامه Photos در iOS براساس فولدرها و آلبوم‌های شما نمایش نمی‌یابند.
  • برنامه Notes با مایکروسافت اوت‌لوک همگام‌سازی نمی‌شود.
  • در این روش، راهی به جز اجرای مایکروسافت اوت‌لوک برای همگام‌سازی برنامه‌های Contacts، Calendar و Reminders وجود ندارد.

 

2- iCloud.com

به وبسایت iCloud.com مراجعه کرده و با اپل آیدی و رمز عبور خود وارد شوید. برای بار اول نیاز به تایید هویت دو مرحله‌ای خواهید داشت. با فعال سازی گزینه Keep me signed in برای هر بار مراجعه نیاز به ورود دوباره مشخصات خود ندارید. بدین ترتیب شما تنها به اندازه یک میانبر (و یا بوکمارک) تا دسترسی به اطلاعات آی‌کلود خود فاصله دارید.

iCloud.com

وبسایت iCloud.com در حالت تمام صفحه

شما خیلی زود به محیط iCloud.com عادت خواهید کرد چرا که اپل سعی کرده است از دستگاه‌های iOS برای طراحی محیط آن الگو بگیرد. با توجه به اینکه همه چیز واضح است نیازی به توضیح جزئیات نیست، اما شایسته است چند مساله مفید اضافه کنیم.

شما در این بخش قادر به دسترسی به Find iPhone نیز هستید تا بتوانید دستگاه‌های اعضای خانواده را مشاهده کنید و یک موسیقی مشترک پخش کنید. همچنین می‌توانید در صورت مفقود شدن گوشی، حالت Lost mode را فعال کنید یا همه اطلاعات آن را حذف کنید. علاوه بر این‌ها شما می‌توانید به برنامه Find Friends نیز دسترسی داشته باشید تا با دوستانتان برای صرف نوشیدنی دور هم جمع شوید.

شما می‌توانید فایل‌های برنامه‌های Pages، Keynote و Numbers (مجموعه برنامه‌های اداری اپل) را ایجاد و یا ویرایش کنید. اگر تا به حال از این برنامه‌ها استفاده نکرده‌اید حتما سری به آن‌ها بزنید.

در انتها باز هم همانند iOS، این اپلیکیشن‌های تحت وب به شما اجازه می‌دهند تا در صورت امکان، داده‌ها را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید.

نکته مفید: در برنامه Mail گزینه Settings (آیکون چرخ دنده در بخش پایین سمت چپ) و سپس Preferences را انتخاب کنید. در اینجا تب Vacation را مشاهده خواهید کرد. این راهی بسیار آسان برای تنظیم پاسخگویی اتوماتیک به ایمیل‌ها و تنظیم زمان‌هایی که در تعطیلات به سر می‌برید است.

نتیجه گیری

هر دو روش باعث تسهیل در به اشتراک‌گذاری اطلاعات آیفون با کامپیوتر مبتنی بر ویندوز می‌شود. نمی‌توان برای همه یک نسخه پیچید و انتخاب بین این دو روش بستگی به شرایط هر شخص دارد. هرچند باید گفت که در نهایت به هر دوی این روش‌ها نیاز پیدا خواهید کرد.در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
پوریا
.
07 مهر 1399، 09:58
پاسخ
0
11
سلام. آیا وقتی با ویندوز وارد اپل آیدیم شدم اون شخصی که از اون آیفون استفاده میکنه متوجه ورود بنده از طریق کامپیوتر میشه یا خیر؟
avatar
Sina
.
07 تیر 1398، 19:10
پاسخ
0
0
سلام من از وقتی گوشیمو به ios 12 اپدیت کردم دیگه به مک وصل نمیشه وقتی با کابل وصل میکنم کلا نه ویندوز نه مک نمیاره مشکلش چیه ؟! حتما باید واسه وصل شدنش نسخه itunes گوشی و مک یکی باشه یا فرقی نداره؟!
avatar
sara
.
20 اردیبهشت 1398، 22:37
پاسخ
0
2
سلام من تونستم به برنامه note دسترسی داشته باشم ولی نمیتونم به عکسا و فیلمای iCloud دسترسی داشته باشم....یجورایی بالا نمیان واسم اصلا....باید چیکار کنم؟
avatar
رقیه رنجبری
.
27 خرداد 1397، 12:57
پاسخ
0
0
عالي بود، استفاده كردم
avatar
داوود کاظمی زاده
.
27 خرداد 1397، 15:06
پاسخ
0
0
@رقیه رنجبری
ممنون، سلامت باشی
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402