از مراسم رونمایی گوگل پیکسل 3 چه انتظاراتی داریم؟

گوگل پیکسل 3 ایکس ال / Google Pixel 3 XL
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

پس از مدت‌ها انتظار بزودی شاهد معرفی گوشی‌ های جدید گوگل خواهیم بود. در مراسمی‌ که فردا برگزار می‌شود، علاوه بر گوشی‌های جدید گوگل پیکسل 3 ایکس ال و پیکسل 3، از محصولات مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوگل نیز رونمایی خواهد شد.

شرکت اپل حدود یک ماه پیش در رویدادی محصولات جدید خود را معرفی کرد و حالا نوبت گوگل است تا خودنمایی کند. این شرکت فردا شب (به وقت تهران) در مراسمی‌ در نیویورک از آخرین محصولات پیکسل، هوم و کروم‌ کست خود رونمایی می‌کند. گوگل در پی آن است که از فرصت پیش رو تا قبل از فرارسیدن تعطیلات سال نو میلادی استفاده کند و ضرب شستی به شرکت‌های رقیب خود نشان دهد. همین چند هفته پیش بود که اپل آیفون‌های جدید خود را معرفی کرد و آمازون نیز محصولات مختلفی از آلکسا را رونمایی کرد. رویداد فردا نشان خواهد داد که گوگل چه چیزی در چنته دارد. باید دید آیا گوگل از رقیبان خود پیشی می‌گیرد یا قصد دارد ادامه سال 2018 میلادی را آرام و بی سروصدا طی کند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

گوگل پیکسل 3 ایکس ال / Google Pixel 3 XL

از آن‌جا که گزارش‌ها و شایعه‌های فراوانی از منابع مختلف منتشر شده است، درباره دستگاه‌ها و خصوصیات جدیدی که انتظار می‌رود در مراسم فردا ببینیم، حدس‌های خوبی می‌توان زد. در ادامه محصولاتی که براساس گزارش‌های غیررسمی‌ ممکن است در مراسم فردا نمایش داده شوند و نیز مواردی که ممکن است گوگل به عنوان سورپرایز در نظر داشته باشد، معرفی خواهند شد.

محصولات جدید گوگل در مراسم گوگل پیکسل 3

گوشی‌های گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 XL

گوگل پیکسل 3 و 3 XL

با یک مورد واضح آغاز می‌کنیم: در ماه اکتبر قرار داریم و طبق معمول گوگل قصد معرفی یک جفت موبایل جدید را دارد. اطلاعات فراوانی از گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 XL افشا شده است، اما به طور خلاصه باید گفت پیکسل‌های جدید نسبت به مدل‌های قبلی، از نمایشگرهای بزرگ‌تر (به همراه بریدگی بالای نمایشگر) و به جز این‌ها طراحی تقریبا یکسان، شارژ بی‌سیم و دوربین سلفی دوگانه برخوردار هستند. به طور کلی، سطح ارتقا یافتگی گوشی‌های گوگل پیکسل 3 جدید به نظر متوسط می‌آید، اما این را هم می‌توان متصور بود که گوگل همانند سال گذشته، امسال نیز برخی ویژگی‌های نرم افزاری جالب را اضافه کرده باشد.

 

داک شارژ بی‌سیم Pixel Stand

Pixel Stand

از آن‌جا که گوگل می‌خواهد گوگل پیکسل 3 را با قابلیت شارژ بی سیم عرضه کند، باید به فکر یک داک شارژ بی سیم نیز برای آن باشد؛ گزارش‌ها نیز این مساله را تایید می‌کنند. به نظر می‌رسد این دستگاه گوشی را به حالت ایستاده نگاه می‌دارد و کاربر می‌تواند صفحه نمایش گوشی را ببیند. در این حین، گوشی می‌تواند به نمایش اطلاعاتی چون رویدادهای پیش رو در تقویم یا پیمایش تصاویر بپردازد.

 

اسپیکر هوشمند مجهز به نمایشگر گوگل هوم‌ هاب

گوگل هوم‌ هاب

هنوز مشخص نیست که آیا قرار است شاهد اسپیکرهای جدید گوگل هوم باشیم (منظور چیزی متفاوت با یک نسخه آپدیت شده از گوگل هوم مینی است که تنها تغییراتی جزیی نسبت به قبل داشته باشد). اما برخی شواهد حاکی از این است که گوگل در حال کار برروی یک دستگاه هوم است که از یک نمایشگر هوشمند با قابلیت نمایش اطلاعات از دستیار هوشمند گوگل برخوردار است (همانند اسپیکرهای جدید شرکت‌های لنوو و JBL).

این محصول رقیب مستقیمی‌ برای اسپیکر هوشمند تازه به روز رسانی شده شرکت آمازون موسوم به اکو شو خواهد بود. برخلاف اکو، دستگاه گوگل ظاهرا از یک وبکم درونی برای مکالمه تصویری برخوردار نیست؛ این می‌تواند یکی از موارد مایوس کننده برای برخی مشتریان احتمالی آن باشد (و یک نکته مثبت برای برخی دیگر). به بیان دیگر، دستگاه گوگل از یوتیوب پشتیبانی می‌کند و این بسیار مشتری‌جذب‌کن است.

 

تبلت پیکسل اسلیت

تبلت پیکسل اسلیت

چند ماه اخیر شاهد گزارش‌های روزافزون مبنی بر احتمال طراحی یک تبلت با سیستم عامل کروم توسط شرکت گوگل بودیم. حالا حضور این دستگاه در رویداد فردا قطعی به نظر می‌رسد. این تبلت جدید که به گفته «اندروید پلیس»، پیکسل اسلیت نام دارد، احتمالا یک تبلت تقریبا رده بالا با یک صفحه کلید جداشدنی خواهد بود که از آن رقیبی برای آی‌پد پرو و سرفیس پرو می‌سازد.

براساس گزارش‌ها تبلت اسلیت در چندین نسخه با حافظه رم حداکثر 16 گیگابایت و پردازنده اینتل i7 عرضه می‌شود. با این وجود، به نظر می‌رسد گوگل با استفاده از پردازنده‌های نسل هفتمی‌ اینتل و چشم پوشی از نسل هشتم آن‌ها، قصد عرضه تبلت‌های به صرفه‌تری را داشته است.

شایعات دیگری از پشتیبانی از یواس‌بی-سی، وضوح 3000×2000 نمایشگر (مشابه سرفیس پرو و تبلت بزرگ‌تر آی‌پد پرو)، و وجود یک حسگر اثر انگشت (که تا به حال در کروم بوک‌ها بی سابقه بوده است) خبر می‌دهند. به نظر می‌رسد تبلت خوبی را از گوگل خواهیم دید؛ اما نگرانی اصلی این است که گوگل تا چه اندازه ای سیستم عامل کروم را برای تبلت‌ها بهبود داده است.

 

لپ تاپ پیکسل بوک 2

لپ تاپ پیکسل بوک 2

مدل قدیمی پیکسل بوک

شایعه شده که پیکسل بوک نیز شاهد نسخه جدیدی خواهد بود؛ البته این گزارش‌ها پرشمار نبوده اند و احتمالا تنها شاهد برخی افزایش مشخصات مانند پردازنده جدید یا حافظه رم بیشتر خواهیم بود. هرچند به نظر می‌رسد یک تغییر جدی در کار خواهد بود: کدهای سیستم عامل کروم نشان می‌دهد که پیکسل بوک جدید با نسخه‌های دارای نمایشگر 4K به بازار خواهد آمد. نمایشگر پیکسل بوک‌های قبلی از وضوح QHD برخوردار بودند. با توجه به گزارش‌های نه چندان پرشمار، نمی‌توان با جرات زیادی حضور این لپ تاپ را در مراسم فردا پیش بینی کرد.

 

هدفون‌های بی‌سیم پیکسل بادز

هدفون سیمی‌ Pixel Buds

هدفون سیمی‌ Pixel Buds (بالا) در جعبه یک گوشی پیکسل 3 XL لو رفته

در سال میلادی گذشته، گوگل نخستین هدفون‌های ایربادز بیسیم خود را عرضه کرد که البته با استقبال کافی روبرو نشد. اما گزارشی درباره این محصول منتشر نشده است، بنابراین مشخص نیست که آیا گوگل نسل دوم این هدفون‌های بی سیم را معرفی خواهد کرد یا خیر. با توجه به پیشرفت‌های شگرف این صنعت و عدم حضور یک جایگزین اندرویدی برای هدفون‌های ایرپادز، مشاهده چنین دستگاهی در رویداد فردا بسیار جالب خواهد بود؛ اما نمی‌توان روی آن حساب چندانی باز کرد.

مساله‌ای که از قبل می‌دانیم این است که دست کم گوگل به احتمال زیاد یک هدفون سیمی‌ پیکسل بادز با اتصال یواس‌بی-سی را معرفی خواهد کرد. این البته دقیقا آن چیزی نیست که همه منتظرش هستند، اما اگر گوگل بتواند این هدفون را با قیمت نسبتا مناسبی ارائه کند، برای برخی کاربران رضایت بخش خواهد بود. همچنین این هدفون احتمالا جزو محتویات جعبه گوشی گوگل پیکسل 3 نیز خواهد بود.

 

یک به‌روزرسانی کوچک برای دانگل کروم کست

هدفون گوگل کروک کست

چندین سال از زمان آخرین به روز رسانی برای دانگل کروم کست می‌گذرد و این باعث شده ارائه یک آپدیت جدید در آینده نزدیک قطعیت یابد؛ حتی یکی از این دانگل‌ها به اشتباه به یکی از مشتریان فروخته شده است.

از روی ظاهر آن می‌توان گفت خصوصیات نسل سوم کروم کست تغییر چندانی نسبت به مدل‌های قبل ندارد (یا شاید حتی هیچ تفاوتی ندارد). این دانگل احتمالا از 4K پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین نمی‌تواند جایگزینی برای کروم کست اولترا باشد. این کروم کست همچنین احتمالا قابلیت بلوتوث را دارا خواهد بود که دقیقا مشخص نیست گوگل قرار است چه استفاده ای از آن بکند.

به جز این موارد، احتمالا تفاوت چندانی نسبت به مدل قبلی وجود نخواهد داشت. چشمگیرترین تغییر احتمالا یک تغییر کوچک در طراحی آن خواهد بود که در آن گوگل قسمت بالایی آن که براق است و لوگوی کروم را با یک پوشش مات و یک حرف ساده G جایگزین خواهد کرد.

 

خبری از ساعت‌های هوشمند جدید نیست

ساعت هوشمند گوگل

ساعت‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل  Wear OS در حال حاضر در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند و یک مدل ارتقاء یافته از آن‌ها می‌تواند نفس تازه ای برای ساعت‌های هوشمند گوگل باشد. متاسفانه اما در هر صورت امسال شاهد این مساله نخواهیم بود. گوگل گزارش وب سایت تامز گاید مبنی بر عدم عرضه ساعت هوشمند جدید در سال 2018 را تایید کرده است، بنابراین شایعات مربوط به ساعت هوشمند پیکسل واچ در سال جاری میلادی محقق نخواهند شد.

 

سورپرایزهای نرم‌افزاری

گوگل پیکسل 3 ایکس ال / Google Pixel 3 XL

کلام آخر

به نظر می‌رسد امسال گوگل در بخش محصولات سخت افزاری جدید نتوانسته از درز اطلاعات مصون بماند؛ اما در بخش نرم افزاری مساله متفاوت است و به نظر می‌رسد با سورپرایزهای بسیاری روبرو خواهیم شد. جالب اینکه گوگل بخش مهمی‌ از متمایزسازی محصولات خود را از طریق طراحی خصوصیات نرم افزاری قوی و هوشمند انجام می‌دهد.

برخی از موارد هستند که کمی‌درباره آن‌ها می‌دانیم (گوشی‌های جدید پیکسل احتمالا از برنامه گوگل لنز به صورت درونی در دوربین خود برخوردار خواهند بود)، اما احتمالا شاهد موارد بیشتری خواهیم بود که تا به حال خبری از آن‌ها منتشر نشده است. به عنوان نمونه در رویداد سال پیش، گوگل از برنامه خود برای به روز رسانی اسپیکر هوم با 50 بازی کودکانه خبر داد. بدون اضافه کردن برخی خصوصیات هوشمندانه جدید به دستیار هوشمند گوگل که سایر دستگاه‌های این شرکت را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، چنین مراسمی‌ از جذابیت کافی برخوردار نخواهد بود. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402