مزایا و معایب نوت 9 ؛ بررسی نکات مثبت و منفی گوشی همه کاره سامسونگ

بررسی نوت 9 / samsung note 9 review
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سامسونگ گلکسی نوت 9 (Galaxy Note 9) یکی از قدرتمندترین پرچمداران موجود در بازار است اما در کنار مزایا و نکات مثبتی که دارد، معایبی هم دارد. در این مطلب به بررسی مزایا و معایب نوت 9 خواهیم پرداخت.

فبلتی قدرتمند و گرانقیمت با انواع امکانات روبروی شماست. گلکسی نوت 9 سامسونگ دارای قابلیت‌های فراوان و سخت افزاری بسیار قدرتمند است که می‌توان آن را به مانند آشپزخانه اسمارت فون‌ها نام گذاری کرد. با در نظر گرفتن تمامی امکاناتی که این فبلت در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توان به این نتیجه رسید که یکی از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی در دستان شماست؛ اما این اسمارت فون نیز دارای معایب متعددی است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

قبل از اینکه شما مبلغی هنگفتی برای این گوشی هوشمند پرداخت کنید، بهتر است به هر دو طرف ترازو یعنی مزایا و معایب این فبلت نگاه کنید. بگذارید به بررسی بهترین و بدترین‌های گلکسی نوت 9 سامسونگ بپردازیم.

 


مزایای سامسونگ گلکسی نوت 9


1 – صفحه نمایش

پنل‌های اولد (OLED) سامسونگ شهرت بسیار زیادی دارند. به همین دلیل کیفیت صفحه نمایش گلکسی نوت 9 بسیار عالی و تماشایی است. صفحه نمایش 1440p اولد گلکسی نوت 9 بسیار روشن، با رنگی بسیار طبیعی و وضوحی بسیار بالا است. کار با این فبلت و خواندن مطالب، در زیر نور آفتاب و فضای باز بسیار آسان است، از طرفی نور آن در اتاقی تاریک نیز چشمان شما را خسته نخواهد کرد. تست این صفحه نمایش توسط DisplayMate انجام شده است. به گفته آنها، دقت و وضوح رنگ‌ها در این صفحه نمایش بسیار عالی عمل می‌کند. تنها گوشی‌هایی که قابلیتی مشابه با این صفحه نمایش دارند، گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ هستند.

galaxy note 9 / گلکسی نوت 9

 

2- لوازم جانبی

وقتی شما یک گوشی را خریداری می کنید. نه تنها یک گوشی، بلکه اکوسیستمی از تجهیزات جانبی آن را هم به همراه آن خریداری کرده‌اید. این امکان وجود دارد که شما به همراه گوشی به منظور راحت سازی استفاده از آن، لوازم جانبی دیگری همچون قاب، محافظ صفحه نمایش، داک شارژ و همچنین سایر تجهیزات ریز یا درشت دیگری نیز خریداری کنید. از طرفی، اسمارت فونی مانند گلکسی نوت بسیار محبوب است. این به آن معنی است که تولیدکنندگان لوازم جانبی، تجهیزات مناسب و بیشتری را برای این فبلت تولید می‌کنند. شما قادرید بین مدل‌های گوناگونی از قاب‌های گوشی، مدل مورد پسند خود را انتخاب نمایید. همچنین محافظ‌های صفحه نمایش بهتری نیز در دسترس شما قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، شرکت سامسونگ نیز به تنهایی تجهیزات جانبی نظیر شارژر وایرلس و یا هدست های واقعیت مجازی برای محصولات خود تولید می‌کند. باید در نظر داشت که خیلی از گوشی‌ها از این تجهیزات جانبی و پشتیبانی بهره نمی‌برند.

 

3- مدل جدید قلم دیجیتال S

سری نوت سامسونگ را همیشه با قلم‌های دیجیتالی سری S می‌شناسیم؛ قلمی که تاکنون هیچ‌وقت بهتر از این نبوده است. شما قادرید با این قلم، متن‌های خود را بنویسید. همچنین این قلم دارای قابلیت حساس بودن به فشار است. اما در سری جدید، قابلیت برقراری ارتباط بلوتوث این قلم‌های دیجیتالی با گوشی نیز مهیا شده است. این قلم‌ها دارای دکمه‌ای هستند که می‌توان از آن به عنوان شاتر دوربین، کنترل کننده اسلایدهای کنفرانس شما و … استفاده کرد. این قلم‌ها به راحتی قادرند تا 30 دقیقه با اتصال بلوتوث کار کنند. نکته جالب دیگر آن، مهندسی چشمگیر سامسونگ در شارژ شدن مجدد این قلم هاست. کافیست حدود 40 ثانیه این قلم را درون فبلت خود بگذارید. بله، قلم شما مجدداً به طور کامل شارژ شده است. این مهندسی خارق العاده است!!

 

4- درگاه ورودی هدفون

Galaxy-Note-9 / گلکسی نوت 9

اکثر سازندگان گوشی‌ها سعی بر حذف ورودی 3.5 میلی‌متری هدفون‌ها دارند. غیر ممکن است که هر کسی در منزل خود هدفونی با ورودی 3.5 میلی‌متری نداشته باشد. به لطف سامسونگ، گلکسی نوت 9 تنها اسمارت فون پیشرفته‌ای است که همچنان این ورودی را در خود حفظ کرده است و شما قادرید کماکان از هدفون‌های خود با ورودی 3.5 میلی‌متری استفاده کنید. علاوه بر این، هدفون‌های AKG earbuds با ورودی 3.5 میلی‌متری به طور رایگان در جعبه گلکسی نوت 9 قرار دارند. همچنین، اگر شما طرفدار شنیدن موسیقی از درگاه USB-C هستید؛ باید گفت که گلکسی نوت 9 آن را نیز پشتیبانی می‌کند.

 

5- دوربین

دوربین دوگانه گلکسی نوت 9 دارای ویژگی‌های هوشمندی است. برای مثال می‌تواند اشیایی که از آن‌ها عکس می‌گیرید را شناسایی کرده و تنظیمات مربوط به روشنایی و … را به صورت خودکار اعمال کند. برای مثال، ویژگی Scene Optimizer می‌تواند حیوانات خانگی، غروب آفتاب، غذا، گیاهان و … را تشخیص دهد.

دوربین اصلی گلکسی نوت 9 سامسونگ، شامل دو لنز با کیفیت 12 مگاپیکسل است. یکی از آنها دوربین اصلی و برای شرایط کم نور و دومی به عنوان لنز تله (Telephoto Lens) برای زوم اپتیکال 2x استفاده می‌شود. این سیستم مشابه دوربین گلکسی اس 9 پلاس است و هر دو دوربین دارای تثبیت کننده تصویر هستند. این دوربین قادر است تمامی جزئیات را بطور کاملاً دقیق ثبت کند. علاوه بر این، رنگ‌ها در عکس‌های ثبت شده به خوبی نمایان هستند. از قابلیت‌های دیگر این دوربین می‌توان به عکاسی در حالت HDR و همچنین تصویربرداری در حالت آهسته (Slow-Mo) نام برد.

سامسونگ گلکسی نوت 9

یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی دیگر که اپلیکیشن دوربین نوت 9 دارد، ویژگی تشخیص عیب و ایراد عکس ثبت شده است. اگر تصویر گرفته شده تار باشد یا یکی از افراد داخل تصویر پلک زده باشند، این ویژگی به خوبی این موارد را تشخیص می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید دوربین نوت 9 که اخیرا به آن اضافه شده، Night Shot Mode نام دارد. این حالت قبلا زیرمجموعه‌ای از Night Scene در Scene Optimizer بود که بالاتر به آن اشاره کردیم. این امر یعنی کاربران نمی‌توانستند به صورت دستی و هر وقت که خواستند این ویژگی را فعال کنند و باید به صورت خودکار اعمال می‌شد.

دوربین گلکسی نوت 9 / Galaxy Note 9 Scene Optimizer

اما اخیرا سامسونگ نسخه بهبودیافته‌ای از Night Shot Mode را معرفی کرده که می‌توان به صورت دستی آن را فعال کرد. البته این حالت طی آپدیتی در حال عرضه است که شاید ارائه آن برای همه دستگاه‌ها کمی طول بکشد. این ویژگی مدتی پیش برای خانواده اس 9 هم طی آپدیتی ارائه شده بود. برای بررسی دوربین گوشی نوت 9 از نظر DxOMark می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

 

6- سیستم پردازشی و خنک سازی مناسب برای گیمینگ

سامسونگ ادعا می‌کند که نوت 9 گوشی بسیار مناسبی برای گیمینگ است. این گوشی از پردازنده اگزینوس 9810 یا اسنپدراگون 845 (بسته به منطقه) بهره می‌برد که هر دو عملکرد بسیار خوبی دارند. همچنین در بخش نرم افزاری هم شاهد یک حالت گیمینگ هستیم که موقع بازی کردن، از ظاهر شدن پاپ آپ‌ها و نوتیفیکیشن‌ها جلوگیری می‌کند. سامسونگ برای این گوشی از سیستم خنک کننده آب کربن استفاده می‌کند که عملکرد گوشی در بازی‌های دارای گرافیک بالا را بهتر و روان‌تر می‌کند.

note 9 / سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9

 

7- باتری بزرگ

گلکسی نوت 9 دارای یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بوده که یکی از بزرگ‌ترین باتری‌هایی است که سامسونگ تا کنون در گوشی‌های خود قرار داده است. مزایای این باتری هم سریعا خودشان را نشان می‌دهند و طی انجام کارهای مختلف مثل گوش دادن به پادکست، استفاده از اینستاگرام، صحبت با گوشی و … عملکرد بسیار خوبی دارد. اگر به دنبال یک گوشی هستید که بتوانید با خیال راحت در طول روز از آن استفاده کنید، گلکسی نوت 9 برای شما است.

 


معایب نوت 9


1- دستیار صوتی بیکسبی

دستیار صوتی سامسونگ، بیکسبی در گلکسی نوت 9 از آنچه که فکر می‌کنید بی مصرف‌تر است. این دستیار صوتی نه تنها توانایی کنترل خانه‌های هوشمند را ندارد، بلکه قابلیت پاسخگویی به سوالات آن نیز بسیار ابتدایی است. صفحه اصلی این برنامه با تولید صداهایی آزاردهنده و همچنین گیف‌های (GIF) متعدد، برای کاربران بسیار مشکل ساز است. همچنین جایگاه آیکون این برنامه در لبه سمت چپ اسمارت‌فون بسیار دردسر ساز است و در خیلی از مواقع بصورت کاملاً تصادفی و ناخواسته لمس می‌گردد. اگر قصد غیرفعال کردن دکمه بیکسبی سامسونگ را دارید، مراحل زیر را طی کنید.

پس از اجرای بیکسبی، دکمه چرخ دنده را زده و در منوی ظاهر شده در بالا، Bixby Key را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن بیکسبی در سامسونگ گلکسی نوت 9 / disable bixby

اگر قصد خاموش کردن کامل بیکسبی را دارید، پس از اجرای آن روی سه نقطه بالا و سمت راست زده و به قسمت Settings بروید. در این قسمت گزینه Bixby Voice را غیر فعال کنید.

غیرفعال کردن بیکسبی در گلکسی نوت 9 / disable bixby voice

تنها کار باقیمانده این است که صفحه هوم بیکسبی را غیر فعال کنید. برای این کار به صفحه هوم خود رفته و انگشت خود را روی آن گذاشته و نگه دارید. به چپ‌ترین صفحه موجود بروید که در واقع همان صفحه هوم بیکسبی است. در اینجا گزینه Bixby Home را غیرفعال کنید.

غیر فعال کردن بیکسبی / bixby home disable

با این کار برای همیشه از شر بیکسبی خلاص می‌شوید.

 

2- مدت زمان طولانی شارژ مجدد

همچنین بخوانید :
همانطور که گفتیم، گلکسی نوت 9 سامسونگ دارای یک باتری 4000 میلی‌آمپری است. چیزی حدود 1000 میلی آمپر بیشتر از گلکسی نوت 8، اما متاسفانه شارژ مجدد آن بسیار زمان‌بر است. سالهاست سامسونگ از نسخه 2.0 قابلیت شارژ سریع استفاده می‌کند در حالی که شرکت‌های رقیب دیگر از این نسخه استفاده نمی‌کنند. باید توجه داشت که همچنان گلکسی نوت 9 از شارژر سیمی 15 وات بهره می‌برد؛ در حالی که سایر شرکت‌ها از شارژر 18 و یا 20 واتی استفاده می‌کنند. قابل ذکر است که شارژ مجدد این فبلت به هیچ عنوان آهسته نیست؛ اما برای مبلغ 1000 دلاری که شما پرداخت می‌کنید، چیزی خارج از انتظار است.

 

3- نرم افزار

گلکسی نوت 9 سامسونگ به طور پیشفرض با اندروید 8.1 اوریو عرضه شده است که این امر یکی از نقاط منفی این گوشی محسوب می‌شد. اما اکنون این مسئله حل شده و سامسونگ آپدیت‌های لازم را ارائه داده است. برای آموزش دریافت اندروید 9 پای و رابط کاربری One UI برای گلکسی اس 9 و نوت 9 می‌توانید به این مطلب پلازا مراجعه کنید.

سامسونگ گلکسی نوت 9 / samsung galaxy note 9

 

4- دوربین (مجدداً)

در حالی که به طور کلی دوربین گلکسی نوت 9 عالی است؛ اما کماکان مشکلاتی در دوربین این گوشی هوشمند وجود دارد که گویا این شرکت قادر به رفع آنها نیست. گلکسی نوت 9 عکس‌ها را در محیط کم نور، بیش از حد روشن نشان می‌دهد. در شرایط ذکر شده، این موضوع موجب شده تا عکس‌های گرفته شده با این اسمارت فون، حتی با مقدار بسیار کمی حرکت، تار گرفته شود. متاسفانه حتی بعد از کاهش نور و پردازش تصویر، این عکس‌ها به صورت تار نشان داده می‌شوند.

 

5- قیمت

قیمت گلکسی نوت 9 / galaxy-note-9-Price

فارغ از اینکه نوت 9 گوشی بسیار قدرتمند و کاربردی است، اما قیمت 1000 دلاری آن هنگام عرضه برای بسیاری از مردم غیر منطقی بود. با این مبلغ شما قادر بودید حدوداً چهار گوشی نوکیا 6.1 خریداری کنید. بله، گلکسی نوت 9 سامسونگ به مراتب خیلی بهتر از این گوشی است، اما آیا این برتری چهار برابر است؟ جالب اینجاست که شما اگر تمایل به خرید نسخه 512 گیگابایتی با رم 8 گیگابایت این اسمارت فون را دارید، باید حدوداً 250 دلار بیشتر از مبلغ پایه بپردازید. البته هم اکنون قیمت این گوشی سامسونگ کاهش یافته و نسخه‌های مختلف آن، قیمت‌هایی بین 600 تا 800 دلار دارند.

در پایان پیشنهاد می‌شود برای خرید لوازم جانبی سامسونگ مانند کابل شارژ سامسونگ، شارژر سامسونگ، باتری گوشی سامسونگ و …. به فروشگاه اینترنتی پلازا مراجعه کنید.

مشاهده و خرید قاب موبایل و کیف موبایل تمام مدل های گوشی سامسونگ نوت 9
899×519 (950×548)
69.55 KB
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
Mmm
.
22 مهر 1398، 23:33
پاسخ
1
0
من تازه خریدم ولی خیلی داغ میکنه نمیدونید این مشکل از چیست
avatar
توماج تیموری
.
24 مهر 1398، 11:42
پاسخ
0
1
@Mmm
سلام دوست عزیز اول مطمئن بشید که گوشی رو به آخرین نسخه نرم افزاری بروز کردید. اگه مشکل ادامه دار بود، می تونید گوشی رو در حالت safe mode باز کنید و ببینید باز داغ میکنه یا نه. اگه داغ نکرد احتمالا مشکل از یکی از برنامه هایی که نصب کردین هست. یکی از گزینه ها هم این هستش که از اطلاعاتتون بکاپ بگیرید و گوشی رو Factory reset کنید.
avatar
بردیا
.
06 تیر 1398، 00:28
پاسخ
1
1
نوت 9 رو باهاش کار نکردم ولی اینم مثل بقیه سری های نوت قاعدتا باید فوق العاده باشه
avatar
Omid
.
05 تیر 1398، 11:15
پاسخ
0
2
چن سالی سالی هس که دیگه تکنولوزی خیره کننده نمیبینیم. همه دارن از رو هم کپی می کنن تا صفحه نمایش بزرگ بدن، یا ناچ بذارن یا نذارن، یا دوربین رو قوی کنن. کلا گوشی ها حال بهمخ زن شدن
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402