چطور بررسی های فیک آمازون و سایر فروشگاه های اینترنتی را تشخیص دهیم؟

Amazon / آمازون / بررسی فیک / بررسی جعلی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آمازون برای آن‌هایی که اهل خرید اینترنتی هستند، نامی آشناست. اگر از کسانی هستید که به نقدهای نوشته شده برای یک محصول در آمازون یا سایر فروشگاه‌های آنلاین اهمیت می‌دهید، در این مطب به چگونگی تشخیص بررسی های فیک آمازون و دیگر فروشگاه‌ها می‌پردازیم.

آمازون انتخاب اول کاربران برای خرید اینترنتی محسوب می‌شود و یکی از باارزش‌ترین برندهای دنیا است. برای آشنایی با تاریخچه لوگوی این شرکت می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. اما هنوز هم بزرگ‌ترین چالشی که در خریدهای آنلاین با آن مواجه هستیم، ندیدن و یا امتحان نکردن محصول پیش از خرید آن است. از همین‌رو برای این‌که چشم‌ بسته خرید نکرده باشیم، به سراغ بخش بررسی کاربران یعنی همان بخشی که اکثر خریداران آمازون، تجربه خود از خرید و کار با محصول مربوطه را با دیگران به اشتراک می‌گذارند می‌رویم.

چک کردن میزان رتبه‌دهی کاربران به کالای مورد نظر شما و بررسی نظرات آن‌ها ترفند کاملاً هوشمندانه‌ای به نظر می‌‌رسد، آن‌قدر که هیچ بعید نیست همین حالا روی مرورگرتان یکی از همین صفحه‌های بررسی فروشگاه‌ اینترنتی باز باشد. اما بد نیست به این مسئله اندکی دقیق‌تر بپردازیم و این نکته را در نظر بگیریم که غالباً نظراتی که روی این قبیل سایت‌ها نمایش داده می‌شوند، گمراه‌کننده‌اند و درباره‌ی صحت و سقم آن‌ها باید وسواس بیش‌تری به خرج داد. به بیان دیگر، خواه این عدم صحت نظرات کاربران در بخش بررسی کالا به دلیل اشتباه کاربر باشد یا خطای فزوشگاه و حتی ناشی از نشر اطلاعات نادرست و جعلی، عاقلانه‌ترین راه‌ چاره آن است که این نظرات را چندان با جدیت دنبال نکنیم.

معمولاً اگر یک بررسی نابه‌جا باشد و برای کالای اشتباهی به‌کار رود، دلیلش خطای انسانی است. برای مثال، اخیراً در آمازون بررسی‌های بسیار زیادی برای یک دستگاه پخش Blu-Ray که اشتباهاً بارگذاری شده بود، منتشر شد. پس از اطلاع یافتن این شرکت از مشکل مذکور، اشتباه پیش‌آمده رفع و رتبه‌های داده شده هم تصحیح شد. همچنین مواردی هم رخ داده که کاربر نظر خود را در صفحه اشتباهی درباره کالا ارسال می‌کند.

amazon/آمازون/بررسی فیک

اما در پشت پرده‌ی چنین اتفاقاتی ممکن است انگیزه‌های دیگری پنهان باشند. مثلاً شاید این نظرات ارسالی به منظور ترویج یک کالا و یا جلوگیری از خرید یک محصول خاص توسط کاربران برای معطوف کردن نظر آن‌ها به سمت کالای رقیب باشد. حتی اگر نظرها برای کالای درستی ارسال شده باشند، دلایل زیادی برای غیر واقعی یا گمراه کننده بودن آن‌ها وجود دارد. برای مثال می‌توانند بخشی از کمپین‌های تاثیرگذار برای تغییر رتبه‌دهی یک محصول باشند یا جزئی از تبلیغات در قالب نظر کاربر. حتی یک امتیاز پایین می‌تواند به دلایلی باشد که مربوط به خود کالا نیست و مثلا محصول دیر به دست خریدار رسیده است. به هر حال هر چه که باشد چنین مسئله‌ای را به راحتی می‌توان فهمید و حل‌وفصل کرد. در ادامه روش‌هایی برای تشخیص بررسی های فیک آمازون را معرفی می‌کنیم.

عناوین مطلب:

  • روش هایی برای تشخیص بررسی های فیک آمازون
    • نظرات را با دقت بخوانید
    • به دنبال برچسب «خرید تأیید شده» باشید
    • بخش «پرسش و پاسخ کاربران» را بخوانید
    • بررسی سایر وبسایت‌ها را دنبال کنید
    • به کمک اپلیکیشن فیک‌اسپات بررسی‌های جعلی را تشخیص دهید
    • بررسی‌های فیک را گزارش دهید

 


روش هایی برای تشخیص بررسی های جعلی فروشگاه های اینترنتی


 

نظرات را با دقت بخوانید

اولین راه تشخیص بررسی های فیک آمازون یا سایر فروشگاه‌ها، توجه به نوع نوشتار آن است. اگر تجربه‌ی یک کاربر از خرید یک محصول خاص به طرز بسیار عجیبی با بقیه نظرات و بررسی‌ها متفاوت باشد، یا ادعاهای بسیار مثبت یا بسیار منفی را طرح کند، باید در صحت آن شک کرد. همین‌طور اگر یک کاربر زمان خیلی زیادی را صرف توضیح یک مسئله نامفهوم کند و در نهایت هم یک مقایسه یا دیدگاهی عادلانه درباره محصول موردنظر خود ارائه ندهد، احتمالاً نظرش جعلی است. اگر هم فراوانی بررسی‌هایی با امتیاز ۱ ستاره یا بررسی‌هایی با امتیاز ۵ ستاره زیاد باشند اما متن ثبت شده به ندرت بیش از یک جمله و یا حتی یکی دو کلمه باشد، باز نمی‌توان چندان به آن اعتماد کرد.

 

به دنبال برچسب «خرید تأیید شده» باشید

اگر کاربری که نظر خود را در بخش بررسی‌های سایت ثبت کرده، پیش از این حقیقتاً آن محصول را خریده باشد، کنار نامش شاهد برچسبی تحت عنوان Verified Purchase خواهیم بود. در چنین موقعیتی مطمئن باشید که نظری که می‌خوانید به یک کاربر واقعی تعلق دارد و حقیقی است. البته این گزینه مختص آمازون است و حداقل در فروشگاه‌های داخلی خودمان دیده نمی‌شود.

 

بخش «پرسش و پاسخ کاربران» را بخوانید

دقت کنید که در این بخش با سؤالات رایج خریداران قبلی روبه‌رو خواهید بود که باز هم برچسب «تأیید شده» را یدک می‌کشند.

 

amazon fake reviews بررسی های فیک آمازون)

 

بررسی سایر وبسایت‌ها را دنبال کنید

یکی از کارهای هوشمندانه‌ای که می‌توانید انجام دهید این است که نظر وبسایت‌ها، کارشناسان و یا منتقدانی را که به آن‌ها اعتماد دارید دنبال کنید. این کار کمک می‌کند تا خودتان یک رویکرد اولیه نسبت به محصولی که دنبال می‌کنید داشته باشید و در نتیجه بهتر بتوانید در رابطه با نظر کاربران تصمیم‌گیری کنید. با این حال به این نکته توجه کنید که تفاوت نظر یک کاربر با نظر یک خریدار منتقد، مبنی بر دروغ بودن آن نظر نیست. بررسی‌ها معمولاً ذهنی و شخصی‌اند بنابراین به دلیل تفاوت یک نظر با نظر اکثریت، آن را فیک نخوانید و پس نزنید.

 

به کمک فیک اسپات (FakeSpot) بررسی های جعلی را تشخیص دهید

حتی اگر نشانه‌های یک بررسی فیک را بدانید باز هم در بسیاری از موارد ممکن است در صحت آن شک کنید. در چنین مواردی، ما اپلیکیشن فیک اسپات (FakeSpot) را پیشنهاد می‌کنیم. این اپلیکیشن بررسی‌ها یا رتبه‌بندی محصولات سایت آمازون را تحلیل می‌کند و پس از ارزیابی‌شان شما را از حقیقی یا فیک بودن آن‌ها مطلع می‌سازد. گفتنی‌ست این اپلیکیشن را هم‌چنین می‌توانید برای محصولات عرضه شده در سایت‌های Best Buy ، Walmart و Steam و همین‌طور فروشگاه آنلاین Sephora نیز به‌کار ببرید. اپلیکیشن فیک اسپات هم برای وب و هم روی سیستم‌های اندروید و iOS در دسترس است.

amazon fake reviews بررسی های فیک آمازون)

 

بررسی های فیک را گزارش دهید

واقعیت این است که درباره هر محصول محبوبی دست‌کم یک یا دو بررسی فیک و گمراه‌کننده وجود دارد. گرچه چنین مسئله‌ای را می‌توان گزارش کرد، اما نکته این‌جاست که چند رتبه فیک نمی‌توانند امتیاز کلی یک محصول را تغییر دهند.

amazon fake reviews بررسی های فیک آمازون)

با این‌حال اگر متوجه تعداد زیادی از بررسی های فیک آمازون یا سایر فروشگاه‌ها درباره یک محصول خاص شدید، یا این‌که یک بررسی خاص در چند جا و برای چند محصول به چشم‌تان خورد، می‌توانید گزینه‌ی گزارش سوءاستفاده (Report Abuse) را انتخاب کنید یا این مورد را به مسئولان وبسایت اطلاع دهید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402