راهنمای خرید آبمیوه گیری ؛ همه آنچه قبل از خرید باید بدانید

پرفروش ترین مارک آب میوه گیری
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

خرید آبمیوه گیری مثل همه لوازم خانگی دیگر نیازمند بررسی و کسب اطلاعات است. با ما همراه باشید تا همه آنچه را قبل از خرید آبمیوه گیری باید بدانید بررسی کنیم.

آبمیوه گیری از وسایل پرکاربرد در آشپزخانه بسیاری از ماست. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از خرید آبمیوه گیری متوجه نکاتی شده‌اید که بهتر بود قبل از خرید به آن‌ها دقت می‌کردید. اما اگر قصد خرید آبمیوه گیری دارید و هنوز راجع به مدل دستگاه تصمیم نهایی را نگرفته‌اید، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله سعی کردیم نکاتی را گردآوری کنیم که در انتخاب یک دستگاه آبمیوه گیری مناسب، مفید و کاربردی باشند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


انواع آبمیوه گیری ؛ کدامیک برای شما مناسب است؟


در ادامه انواع آبمیوه گیری را معرفی می‌کنیم.

 

آب مرکبات گیر

بهترین مارک آبمیوه گیری

مرکبات میوه‌هایی هستند که مصرف آن‌ها بصورت آبمیوه بسیار رایج است. البته که سایر انواع آبمیوه گیر که در این مقاله معرفی می‌کنیم قابلیت آب گرفتن از مرکبات را مثل سایر میوه‌ها دارند؛ اما آب‌مرکبات‌گیر از انواع آبمیوه‌گیرهایی هستند که مختص مرکبات بوده و فقط برای این نوع میوه‌ها قابل استفاده است. اگر آب مرکبات مصرف اصلی آبمیوه را در رژیم غذایی شما دارد، خرید این نوع آبمیوه گیر گزینه‌ای اقتصادی و مقرون به صرفه برای شما است.

مدل‌های متنوعی از آب‌مرکبات‌گیر در بازار موجود است که همگی به این منظور طراحی شده‌اند. می‌توانید در خرید آبمیوه گیری از این نوع ساده‌ترین مدل آن را که بصورت دستی آبمیوه گیری می‌کند و یا انواع برقی آن را که گرانتر هستند انتخاب کنید. خرید آب‌مرکبات‌گیر بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که علاقه چندانی به گرفتن آب میوه از میوه‌های دیگر یا سبزیجات ندارند، آب مرکبات را بصورت روتین مصرف می‌کنند و همچنین در یک بار استفاده حجم زیادی از آبمیوه را نیاز ندارند.

از مزایای این نوع آبمیوه‌گیرها استفاده راحت، تنوع بالا در مدل‌های ارزان‌قیمت، راحتی تمیز کردن دستگاه بعد از استفاده نسبت به سایر آبمیوه‌گیرها و همینطور اندازه کوچک آن‌هاست که موجب می‌شود براحتی قابل حمل بوده و تنها فضای کمی از پیشخوان را در آشپزخانه اشغال کنند.

 

آبمیوه گیر سانتریفیوژ

پرفروش ترین مارک آبمیوه گیری

آبمیوه‌گیرهای سانتریفیوژ انتخاب بسیاری از افراد هنگام خرید آبمیوه گیری هستند و در بازار از مدل‌های محبوب به شمار می‌روند. این نوع آبمیوه‌گیرها دارای تیغه‌های تیز هستند که با سرعت بالا درون دستگاه می‌چرخند و هرگونه میوه و سبزیجات را می‌توانند خرد کنند. همچنین فیلترهایی درون آبمیوه‌گیر تعبیه شده‌اند تا پالپ میوه جدا از آب آن از دستگاه خارج شود. اگر به دنبال خرید آبمیوه گیری هستید که امکانات بیشتری نسبت به آب مرکبات‌گیرها داشته باشد، آبمیوه‌گیرهای سانتریفیوژ مناسبترین قیمت را بین گزینه‌های دیگر دارد.

گرفتن آبمیوه با این دستگاه‌ها سریع و راحت بوده و همچنین قابلیت آبمیوه‌گیری از بیشتر انواع میوه‌ها و سبزیجات را دارند. البته نسبت به مدل‌های پیشرفته‌تر آبمیوه‌گیر، در مورد سبزیجات پربرگ به آن خوبی که انتظار می‌رود عمل نمی‌کنند. علاوه بر این، بیشتر مواد مغذی موجود در میوه‌ها و سبزیجات بصورت پالپ درآمده و در آبمیوه وجود ندارد. بنابراین در مقایسه با سایر مدل‌های آبمیوه‌گیری، مواد مغذی موجود در آبمیوه‌ای که با این دستگاه‌ها تهیه شده کمتر است. اما از مزایای این نوع آبمیوه‌گیری سریع بودن و راحتی استفاده، تنوع بالا در مدل‌های با قیمت مناسب، قابلیت تهیه آبمیوه از بیشتر میوه‌ها و سبزیجات و همچنین امکان اضافه کردن میوه و سبزیجات بیشتر حین کار کردن دستگاه است.

 

آبمیوه گیری های پرس سرد

اب میوه گیری چه مارکی خوبه

آبمیوه‌گیری‌های تک دنده با نام‌های مختلف دیگری نیز در بازار شناخته می‌شوند. این دستگاه‌ها نسبت به مدل‌هایی که پیشتر معرفی کردیم، گران‌تر هستند؛ اما عملکرد بهتری از نظر حجم آبمیوه نهایی و مقدار مواد مغذی موجود در آن دارند. سازوکار اصلی این دستگاه‌ها له کردن میوه‌ها و سبزیجات و فشردن آن‌ها برای گرفتن آبمیوه است. سرعت کارکرد در آبمیوه‌گیری‌های پرس سرد نسبت به آبمیوه‌گیرهای سانتریفیوژ کمتر است، اما از طرفی قابلیت گرفتن آبمیوه از انواع بیشتری از میوه‌ها و سبزیجات را دارند و همچنین آبمیوه گرفته شده با این دستگاه‌ها مدت بیشتری تازه می‌ماند. بعلاوه، گاهی این دستگاه‌ها در تهیه غذا نیز به کمک ما می‌آیند؛ مثل وقت‌هایی که می‌خواهیم از مغزها و آجیل‌ها کره تهیه کنیم یا برای کودکان غذا آماده کنیم.

نکاتی که در خرید آبمیوه گیری از این نوع باید بخاطر داشته باشید این است که این نوع دستگاه‌ها زمان بیشتری را برای تهیه آبمیوه از حجم مشخصی میوه و سبزیجات لازم دارند، قیمت آن‌ها بالاتر است، تمیز کردن دستگاه بعد از استفاده سخت‌تر بوده و زمان بیشتری می‌برد. همچنین دستگاه حجم بیشتری داشته و روی پیشخوان آشپزخانه فضای بزرگتری را اشغال می‌کند.

 

آبمیوه گیر های دو دنده

بهترین مارک آب میوه گیری سه کاره

اگر برای بالا بردن کیفیت حاضرید رقم بیشتری هزینه کنید، آبمیوه‌گیرهای چنددنده هنگام خرید آبمیوه گیری حتما توجه شما را جلب خواهند کرد؛ چراکه با استفاده از این دستگاه، آبمیوه‌ها حتی مواد مغذی بیشتری نسبت به دستگاه‌های تک دنده خواهند داشت. دستگاه سرعت کارکرد کمتری دارد که باعث می‌شود در آبمیوه‌ای که حاصل می‌شود میزان مواد مغذی بیشتر باشد. البته بیشتر افرادی که آبمیوه طبیعی مصرف می‌کنند معتقدند این میزان مواد مغذی بیشتر در آبمیوه آنقدر نیست که ارزش هزینه بالاتر را داشته باشد؛ اما کسانی که به سلامتی خود بیشتر اهمیت می‌دهند و حاضرند پول بیشتری برای این کار بپردازند، این نوع دستگاه‌های آبمیوه‌گیری را در صدر گزینه‌ها می‌بینند.

از مزایای آبمیوه‌گیر دودنده مدت زمان بیشتر برای تازه ماندن آبمیوه، سروصدای کم دستگاه هنگام کار، غنی بودن آبمیوه از مواد مغذی، بازدهی بالای دستگاه به نسبت حجم میوه و سبزیجات مصرفی و آبمیوه نهایی و همینطور قابلیت استفاده از دستگاه برای کاربردهای دیگر مثل تهیه پاستا یا خمیر نان است. اما از معایب آن می‌توان به گران بودن، سخت‌تر بودن تمیزکاری دستگاه بعد از استفاده، سرعت پایین دستگاه، اندازه بزرگ و وزن نسبتاً زیاد و همچنین نامناسب بودن دستگاه برای مرکبات اشاره کرد.

 


نکاتی که قبل از خرید آبمیوه گیری باید بدانید


در ادامه به نکاتی می‌پردازیم که قبل از خرید آبمیوه گیری باید به آن‌ها توجه کنید.

 

قیمت

بهترین مارک آبمیوه گیری و مخلوط کن

نظیر سایر لوازم خانگی، افراد هنگام خرید آبمیوه گیری نیز مایلند بین هزینه پرداختی بابت آن و کیفیت دستگاه ارتباط مناسبی وجود داشته باشد. البته که بسیاری از مدل‌هایی که قیمت بالاتری دارند، راندمان بیشتری نیز هنگام کارکرد ارائه می‌کنند و مواد مغذی بیشتری را در آبمیوه نگه می‌دارند. اما گزینه‌هایی با قیمت مناسب نیز هستند که انتظارات را تا حد قابل قبولی برآورده می‌کنند.

بخاطر داشته باشید با مصرف آبمیوه طبیعی بصورت روتین و مکرر، این عادت تبدیل به یکی از عادات پرهزینه خواهد شد؛ چراکه معمولا حجم زیادی از میوه و سبزیجات برای داشتن مقدار نسبتاً کمی آبمیوه لازم است. بنابراین در صورت مصرف مکرر آبمیوه طبیعی و چند بار در هفته، با پرداخت هزینه اولیه بیشتر و خرید آبمیوه گیری با قیمت بالاتر، در مدت کوتاهی هزینه مازادی که پرداخت کردید جبران خواهد شد.

 

مواد مغذی

هدف از تهیه آبمیوه در منزل برای بسیاری از خریداران آبمیوه‌گیری بهبود سلامتی است. از طرفی باید توجه داشته باشید علاوه بر دستگاه آبمیوه‌گیری آنچه که از آن آبمیوه تهیه می‌کنید مهم است. اگر سلامتی اولویت اول شماست، تحقیق کنید و ببینید برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز به مقدار کافی لازم است بیشتر از چه میوه‌ها و سبزیجاتی برای تهیه آبمیوه استفاده کنید. هنگام خرید آبمیوه گیری نیز مطمئن شوید دستگاهی که انتخاب کرده‌اید قابلیت کاربرد برای آیتم‌های مورد نظر شما را دارد.

 

تمیز کردن

قیمت آب میوه گیری

تمیز کردن دستگاه پس از استفاده از آن تقریبا در بیشتر دستگاه‌های آبمیوه‌گیری کاری سخت و دشوار است. جای ناراحتی است که سختی این کار با پیچیدگی دستگاه و افزایش قابلیت‌های آن نیز بیشتر می‌شود. اگر راحتی این کار برایتان در اولویت قرار دارد، هنگام خرید آبمیوه گیری توجه داشته باشید که می‌خواهید دستگاهتان چند قطعه جدا شدنی داشته باشد و آیا این قطعات قابلیت شستشو با ماشین ظرفشویی را دارند یا خیر.

 

سر و صدا

اگر سروصدای دستگاه هنگام کار برایتان مهم است، باید بدانید که آبمیوه‌گیرهای سانتریفیوژ سروصدای بیشتری نسبت به تک‌دنده و دودنده دارند. همچنین آبمیوه‌گیرهایی را نیز می‌توانید پیدا کنید که مختص کار بصورت کاملاً بی‌صدا طراحی شده‌اند.

 

سرعت

بطور کلی آبمیوه‌گیرهای تک‌دنده و دودنده نسبت به مدل‌های سانتریفیوژ آهسته‌تر کار می‌کنند که همین امر موجب حفظ بیشتر مواد مغذی در آبمیوه می‌شود. بنابراین هنگام خرید آبمیوه گیری لازم است ابتدا به این سوال پاسخ دهید که ترجیح می‌دهید مواد مغذی بیشتری را در آبمیوه خود داشته باشید یا اینکه آبمیوه‌ای با مواد مغذی کمتر را در زمانی سریعتر تهیه کنید؟

 

اندازه

بهترین مارک آب میوه گیری

حجم دستگاهی که انتخاب می‌کنید احتمالا هنگام خرید آبمیوه گیری برایتان مهم است؛ مگر اینکه آشپزخانه بزرگی داشته باشید. طبیعی است که وقتی هزینه بالایی را بابت وسیله‌ای جدید می‌پردازید بخواهید از آن بیشتر استفاده کنید. اگر روی پیشخوان فضای کافی نداشته باشید، مجبورید آن را داخل قفسه‌ها و کابینت‌ها بگذارید و نتیجتاً کمتر از آن استفاده می‌کنید. دستگاه‌های آبمیوه‌گیری از جمله وسایلی هستند که ممکن است سنگین باشند؛ چراکه معمولا حدود 4 تا 10 کیلوگرم وزن دارند. بنابراین لازم است وسیله‌ای را انتخاب کنید که فضای کافی برای آن در اختیار داشته باشید و مجبور نباشید برای استفاده آن را جابجا کنید. برخی مدل‌های آبمیوه‌گیری با کارکرد آهسته ظاهری باریک و بلند دارند و نسبت به دستگاه‌های پیچیده با سرعت بیشتر، روی پیشخوان آشپزخانه فضای کمتری را اشغال می‌کنند.

در این مقاله به بررسی نکاتی در مورد خرید آبمیوه گیری و تأثیر عوامل مختلف در انتخاب مدل مناسب پرداختیم. تجربه شما در این مورد چیست؟ چه نکات مهم دیگری بنظر شما بایستی مورد توجه قرار بگیرند؟ به صفحه عمده فروشی ما نیز سر بزنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402