آموزش 7 روش برای پیدا کردن یودی آیدی (UDID) آیفون

پیدا کردن یودی آیدی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

پیدا کردن یودی آیدی مستقیما از طریق گوشی آیفون امکانپذیر نیست. با پلازا همراه باشید تا 7 روش ساده برای پیدا کردن کد UDID آیفون را مرور کنیم.

یودی آیدی یک شناسه یکتا برای دستگاه‌های آیفون، آیپد و اپل واچ است که جهت تست برنامه‌های iOS و نیز نصب و استفاده از اپلیکیشن‌ها کاربرد دارد. اما از آنجا که این شناسه توسط توسعه دهندگان مشکوک برای ردیابی کاربران استفاده می‌شد، اپل از مدت‌ها پیش امکان دسترسی مستقیم به آن را حذف کرده است. در اینجا نگاهی به کد UDID آیفون و کاربردهای آن خواهیم داشت. سپس در ادامه روش‌های پیدا کردن یودی آیدی تشریح می‌شود. همراه پلازا باشید.

udid آیفون چیست

همچنین بخوانید :

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • UDID آیفون چیست؟
  • آموزش پیدا کردن یودی آیدی (UDID) آیفون
    • روش اول: استفاده از وب سایت Showmyudid (بدون نیاز به کامپیوتر)
    • روش دوم: استفاده از iTunes بر روی ویندوز و مک
    • روش سوم: استفاده از بک آپ آیتونز بر روی مک
    • روش چهارم: استفاده از بک آپ آیتونز بر روی ویندوز
    • روش پنجم: استفاده از System Report در مک
    • روش ششم: استفاده از رجیستری در ویندوز
    • روش هفتم: پیدا کردن یودی آیدی با برنامه iTools در ویندوز و مک

 


UDID آیفون چیست؟


یودی آیدی

UDID آیفون چیست و چه کاربردهایی دارد؟ در پاسخ باید گفت UDID مخفف Unique Device Identifier و به معنی شناسه یکتای دستگاه بوده و یک خصوصیت برای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS اپل شامل آیفون، آیپد و اپل واچ به شمار می‌آید. برای دستگاه‌های تولید شده تا 2018، یودی آیدی چهل رقمی ‌و متشکل از اعداد و حروف لاتین است. اما برای دستگاه‌های بعد از 2018، این شناسه 25 رقمی ‌است. یودی آیدی که برای هر دستگاه متفاوت است، کاربردهای مختلفی دارد. اپل معمولا از یودی آیدی برای تعیین اپل آیدی و آی کلاود آیدی (iCloud ID) دستگاه استفاده می‌کند. همچنین توسعه دهندگان اپ‌های مبتنی بر iOS اغلب از یودی آیدی برای ثبت دستگاه‌ها جهت استفاده در کار توسعه برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

اما یودی آیدی برای دسترسی به اپلیکیشن‌های مختلف و نصب آن‌ها نیز کاربرد دارد. همچنین می‌توان از یودی آیدی برای دانلود و نصب نسخه بتای اپلیکیشن‌ها و نسخه‌های بتای سیستم عامل iOS که هنوز به صورت عمومی ‌عرضه نشده‌اند نیز استفاده کرد.

ثبت udid

یودی آیدی را نباید با IMEI، شماره سریال و شناسه مدل دستگاه اشتباه گرفت. برخلاف موارد مذکور، کد UDID آیفون و آیپد بر روی دستگاه یا جعبه آن نوشته نشده و در تنظیمات دستگاه نیز قابل مشاهده نیست. همچنین مراقب باشید یودی آیدی را با یو یو آیدی (UUID) اشتباه نگیرید. با همه این اوصاف، پیدا کردن یودی آیدی از طرق دیگر به راحتی قابل انجام است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 


آموزش پیدا کردن یودی آیدی (UDID) آیفون


پیدا کردن یودی آیدی آیفون و آیپد از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. یکی از راحت‌ترین این راه‌ها استفاده از وب سایت Showmyudid است. اما در دیگر روش‌ها معمولا باید آیفون خود را به کامپیوتر متصل کنید. در ادامه روش‌های پیدا کردن یودی آیدی را تشریح می‌کنیم.

udid آیفون

 

روش اول: استفاده از وب سایت Showmyudid (بدون نیاز به کامپیوتر)

وب سایت Showmyudid.com برای پیدا کردن آسان یودی آیدی ایجاد شده است. برای پیدا کردن یودی آیدی آیفون یا آیپد خود، باید وب سایت مذکور را در مرورگر سافاری دستگاه خود باز کنید. مزیت این روش عدم نیاز به کامپیوتر است.

1- وب سایت Showmyudid می‌گوید به جز یودی آیدی هیچ اطلاعات دیگری از شما به وب سایت منتقل نمی‌شود و هیچ برنامه‌ای نیز بر روی دستگاه شما نصب نمی‌کند. اما نمی‌توان گفت استفاده از این وب سایت مطلقا امن است. پس قبل از استفاده از آن به این نکته توجه داشته باشید.

در صورت رضایت، در قدم اول مرورگر سافاری را در آیفون یا آیپد خود اجرا کنید و به وب سایت Showmyudid.com مراجعه کنید.

2- گزینه Tap to Show UDID را انتخاب کنید. در اینجا یک پیغام ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد دسترسی لازم را به وب سایت بدهید. گزینه Allow را انتخاب کنید تا مجوز لازم داده شود.

کد udid آیفون

3- پنجره‌ای با عنوان Show My UDiD Check باز می‌شود. در صورتی که این پنجره به صورت خودکار باز نشد، به بخش تنظیمات گوشی و مسیر General و سپس Profiles و در نهایت به بخش Show My UDiD Check مراجعه کنید.

گزینه Install را انتخاب کنید تا پروفایل نصب شود.

پیدا کردن یودی آیدی

4- پس از نصب پروفایل، شما دوباره به وب سایت هدایت می‌شوید و در آنجا می‌توانید یودی آیدی خود را مشاهده کنید.

یودی آیدی

5- در صورت نیاز از صفحه اسکرین شات بگیرید یا یودی آیدی را در جایی یادداشت کنید.

همچنین پس از یادداشت کردن کد یودی آیدی می‌توانید پروفایل نصب شده را در قسمت تنظیمات حذف کنید. بدین منظور به بخش تنظیمات و سپس General مراجعه کنید. در ادامه گزینه Profiles و در مرحله بعد Show My UDiD Check و در نهایت برای حذف پروفایل، Remove Downloaded Profile را انتخاب کنید.

ثبت udid

 

روش دوم: استفاده از iTunes بر روی ویندوز و مک

1- نرم افزار آیتونز را برای ویندوز یا مک خود دانلود کنید. سپس دستگاه خود را به کامپیوتر وصل کنید.

udid آیفون چیست

2- برنامه آیتونز را بر روی کامپیوتر اجرا کنید.

پیدا کردن یودی آیدی

3- بر روی دکمه دستگاه‌ها کلیک کنید تا دستگاه iOS شما نمایش داده شود. این دکمه در بالای پنجره آیتونز و در سمت راست منوی انتخاب فهرست آهنگ‌ها قرار دارد. پس از کلیک بر روی دکمه، ممکن است مدتی طول بکشد تا نام دستگاه iOS شما که تازه به کامپیوتر وصل کرده‌اید نمایش داده شود. پس از مشاهده دستگاه خود، بر روی آن کلیک کنید.

پیدا کردن یودی آیدی

4- پس از کلیک بر روی نام دستگاه، گزینه‌ای به نام Summary مشاهده خواهید کرد. بر روی آن کلیک کنید.

پیدا کردن یودی آیدی

5- بر روی مدخل Serial Number کلیک کنید. این مدخل در بالای صفحه Summary قرار دارد. با کلیک بر روی مدخل Serial Number شناسه یودی آیدی نمایش می‌یابد.

پیدا کردن یودی آیدی

6- بر روی یودی آیدی کلیک راست کرده و گزینه کپی را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید بدون حتی انتخاب کد یودی آیدی، از دکمه‌های ترکیبی Command + C در مک یا Ctrl + C در ویندوز برای کپی کردن آن استفاده کنید.

پیدا کردن یودی آیدی

7- کد یودی آیدی را در مکان مورد نظر خود قرار دهید (Paste کنید). می‌توانید آن را در یک فایل متنی ذخیره کنید. در صورتی که می‌خواهید آن را برای دیگری ارسال کنید، می‌توانید آن را ایمیل کنید.

پیدا کردن یودی آیدی

 

روش سوم: استفاده از بک آپ آیتونز بر روی مک

اگر قبلا با استفاده از آیتونز، از آیفون خود پشتیبان گرفته‌اید، می‌توانید از همان بک آپ برای پیدا کردن یودی آیدی استفاده کنید.

1- در دسکتاپ مک، گزینه Go را در منوی بالای نمایشگر انتخاب کنید.

ثبت udid

2- دکمه Opt کیبورد را نگه دارید تا گزینه‌های اضافه نمایش یابند.

ثبت udid

3- گزینه Library را انتخاب کنید. این گزینه تنها هنگامی‌که دکمه Opt را نگه دارید نمایش داده می‌شود.

ثبت udid

4- بر روی پوشه Application Support دابل کلیک کنید.

udid آیفون چیست

5- بر روی پوشه MobileSync دابل کلیک کنید.

کد udid آیفون

6- در اینجا بر روی پوشه Backup دابل کلیک کنید.

ثبت udid

7- برای پیدا کردن یودی آیدی دستگاه خود به نام پوشه‌ها نگاه کنید. آیتونز برای نامگذاری فایل‌های بک آپ از یودی آیدی دستگاه شما استفاده می‌کند. اولین نسخه پشتیبان دقیقا به نام یودی آیدی شما نامگذاری می‌شود. نسخه‌های بعدی علاوه بر یودی آیدی دارای تاریخ نیز در نام خود هستند. اگر از چند دستگاه خود بک آپ گرفته‌اید و نمی‌دانید کدام بک آپ مربوط به دستگاه مورد نظر است، برای تشخیص بهتر می‌توانید با کلیک بر روی دکمه List View و استفاده از ستون Date Modified تاریخ ایجاد بک آپ را مشاهده کنید.

udid آیفون

8- بر روی فولدر بک آپ کلیک راست کرده و گزینه Rename را انتخاب کنید. اگر در انتهای نام فولدر تاریخ مشاهده می‌شود نام فولدر را بدون آن تاریخ انتخاب کنید.

پیدا کردن udid

9- برای کپی کردن یودی آیدی دکمه ترکیبی Command + C را فشار دهید. حالا می‌توانید یودی آیدی را در محل مورد نظر خود Paste کنید. مواظب باشید در این حین نام فولدر را تغییر ندهید.

پیدا کردن udid آیفون

 

روش چهارم: استفاده از بک آپ آیتونز بر روی ویندوز

این روش تنها هنگامی که با استفاده از آیتونز از آیفون خود بک آپ گرفته باشید، قابل استفاده است. پیشتر در مقاله‌ای به نحوه بک آپ گرفتن از آیفون با آیتونز پرداخته بودیم.

1- با فشردن دکمه‌های ترکیبی Win + R پنجره Run را باز کنید. در این روش شما می‌توانید از فایل‌های بک آپ آیتونز برای پیدا کردن یودی آیدی خود استفاده کنید.

پیدا کردن یودی آیدی

2- عبارت %appdata% را تایپ و دکمه Enter کیبورد را فشار دهید.

پیدا کردن یودی آیدی آیفون

3- بر روی پوشه Apple Computer دابل کلیک کنید.

یودی آیدی

4- بر روی پوشه MobileSync دابل کلیک کنید.

پیدا کردن یودی آیدی آیفون

5- بر روی پوشه Backup دابل کلیک کنید.

پیدا کردن یودی آیدی آیفون

6- در اینجا برای پیدا کردن UDID خود نام فولدرها را بررسی کنید. هنگامی که از دستگاه خود در آیتونز بک آپ می‌گیرید، یودی آیدی دستگاه به عنوان نام آن فولدر انتخاب می‌شود. فولدر نخست بک آپ تنها 40 یا 25 کاراکتر دارد که همان یودی آیدی شما است. اما فولدرهای بعدی بک آپ، علاوه بر یودی آیدی یک تاریخ نیز دارند.

udid آیفون چیست

7- بر روی فولدر حاوی یودی آیدی کلیک راست کنید.

روش های پیدا کردن یودی آیدی

8- گزینه Rename را انتخاب کنید.

یودی آیدی

9- با فشردن دکمه‌های ترکیبی Ctrl + C بر روی کیبورد، کد یودی آیدی را کپی کنید. حالا می‌توانید کد کپی شده را در یک فایل متنی ذخیره کنید یا در صورت تمایل آن را ایمیل کنید. بدین منظور از گزینه Paste استفاده کنید. همچنین مراقب باشید نام فولدر بک آپ را تغییر ندهید.

روش های پیدا کردن یودی آیدی

 

روش پنجم: استفاده از System Report در مک

1- استفاده از ابزار System Report یکی دیگر از راه‌های پیدا کردن یودی آیدی آیفون و آی پد بدون نیاز به آیتونز است. ابتدا دستگاه iOS خود را به کامپیوتر مک متصل کنید.

udid آیفون چیست

2- بر روی منوی اپل در بالای دسکتاپ کلیک کنید.

udid آیفون چیست

3- گزینه About This Mac را انتخاب کنید.

udid آیفون چیست

4- بر روی دکمه System Report کلیک کنید. در مک‌های قدیمی‌تر باید ابتدا بر روی More Info و سپس System Report کلیک کنید.

udid آیفون چیست

5- بر روی مدخل USB در بخش Hardware کلیک کنید. این گزینه معمولا در پایین فهرست قرار گرفته است.

udid آیفون چیست

6- بر روی دستگاه خود در زیر USB کلیک کنید.

udid آیفون چیست

7- مدخل Serial Number را پیدا کنید. هرچند نام این بخش Serial Number است، در واقع همان یودی آیدی دستگاه شما است.

udid آیفون چیست

8- بر روی یودی آیدی دابل کلیک کنید تا از بقیه مشخصات متمایز گردد.

udid آیفون چیست

9- حال می‌توانید با دکمه‌های Command + C آن را کپی کرده و در محل مورد نظر Paste و ذخیره کنید.

udid آیفون چیست

 

روش ششم: استفاده از رجیستری در ویندوز

1- دستگاه iOS خود را به کامپیوتر ویندوزی خود متصل کنید. رجیستری ویندوز شما را در پیدا کردن یودی آیدی بدون نیاز به آیتونز یاری خواهد کرد.

udid آیفون چیست

2- دکمه‌های Win + R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.

کد udid آیفون

3- برای باز شدن پنجره رجیستری، عبارت regedit را تایپ کنید و دکمه Enter را فشار دهید.

کد udid آیفون

4- در صورت نیاز، گزینه Yes را انتخاب کنید.

کد udid آیفون

5- بر روی فولدر HKEY_LOCAL_MACHINE دابل کلیک کنید تا محتویات آن نمایش داده شود.

کد udid آیفون

6- بر روی فولدر SYSTEM دابل کلیک کنید.

کد udid آیفون

7- در مرحله بعد باید بر روی فولدر CurrentControlSet دابل کلیک کنید.

روش های پیدا کردن کد udid آیفون

8- حالا بر روی Enum دابل کلیک کنید.

روش های پیدا کردن کد udid آیفون

9- در اینجا بر روی فولدر USB دابل کلیک کنید.

پیدا کردن کد udid آیفون

10- در این مرحله تعدادی فولدر مشاهده خواهید کرد که نام آنها با VID آغاز شده است. برای پیدا کردن یودی آیدی خود، نام این فولدرها را بررسی کنید. احتمالا تعداد این فولدرها زیاد است. باید یک فولدر که نام آن حاوی یودی آیدی 40 یا 25 رقمی ‌شما است را پیدا کنید. احتمالا این فولدر و محتویات آن نسبت به بقیه فولدرها متفاوت و مشخص خواهد بود.

کد udid آیفون

11- بر روی فولدری که حاوی UDID است کلیک راست کنید.

کد udid آیفون

12- گزینه Rename را انتخاب کنید تا نام فولدر انتخاب شود.

کد udid آیفون

13- دکمه‌های Ctrl + C را فشار دهید تا یودی آیدی کپی شود. حالا می‌توانید جهت ثبت UDID در هر مکان مورد نظر اقدام کنید یا آن را در یک فایل متنی Paste و ذخیره کنید.

کد udid آیفون

 

روش هفتم: پیدا کردن یودی آیدی با برنامه iTools در ویندوز و مک

1- ابتدا باید نرم افزار iTools را برای مک یا ویندوز دانلود کنید.

2- برنامه آیتولز را باز کنید.

3- پس از اینکه دستگاه شما شناسایی شد، گزینه Details را انتخاب کنید.

ثبت udid

4- در بخش Details همه مشخصات دستگاه درج شده است. پس از پیدا کردن یودی آیدی در این قسمت، روی آن کلیک راست کرده و آن را کپی کنید.

ثبت udid

5- در مرحله آخر می‌توانید نسبت به ذخیره یا ثبت UDID در مکان مورد نظر اقدام کنید. همچنین با کلیک بر روی دکمه Open in Notepad همه اطلاعات را در یک فایل متنی مشاهده و به دلخواه از آن‌ها استفاده کنید.

udid آیفون

همان طور که اشاره شد برخلاف گذشته امکان دسترسی مستقیم به یودی آیدی آیفون و آیپد میسر نیست. اپل این محدودیت را در پی استفاده از UDID کاربران توسط توسعه دهندگان مشکوک اعمال کرده است. با این حال راه‌های جایگزین متنوعی برای پیدا کردن یودی آیدی وجود دارد که در این مقاله به هفت مورد آن‌ها اشاره شد. آیا شما تا به حال از یودی آیدی آیفون یا آیپد خود استفاده کرده‌اید؟ در بخش دیدگاه‌ها از تجربیات خود بنویسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402