راهنمای خرید لباس تابستانی ؛ جنس، رنگ، مدل و نکات مهم

راهنمای خرید لباس تابستانی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انتخاب یک لباس مناسب برای گرم‌ترین فصل سال، کار چندان آسانی نیست. برای خرید یک لباس تابستانی مناسب، باید نکات و معیارهای مختلفی را درنظر داشته باشید. اگر به یک راهنمای انتخاب لباس مناسب برای تابستان نیاز دارید، با مقاله راهنمای خرید لباس تابستانی همراه ما باشید.

پوشیدن لباس مناسب در فصل داغ تابستان کمی سخت و چالش برانگیز است. فصلی که گرمای هوا در برخی از نقاط کشور حتی به 60 درجه می‌رسد و عرق گردن امان آدم را می‌برد. به همین دلیل بسیار مهم است که هنگام خرید لباس تابستانی نهایت دقت را به خرج دهید تا بتوانید یک لباس خنک و مناسب را خریداری کنید که در عین زیبایی و شیک بودن، تا حد امکان از شما در مقابل گرمای هوا و تابش نور آفتاب محافظت کند. در این مقاله از پلازا، با ارائه راهنمای انتخاب لباس مناسب برای تابستان، به شما کمک می‌کنیم که این فصل را با لباس‌های زیبا و درعین حال راحت و خنک بگذرانید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

راهنمای خرید لباس تابستانی با توجه به جنس پارچه

راهنمای انتخاب لباس مناسب برای تابستان

یکی از نکات مشترک در راهنمای خرید لباس تابستانی مردانه و راهنمای خرید لباس تابستانه زنانه، انتخاب یک لباس با جنس مناسب است. این نکته مهم است که لباسی با جنس مناسب را انتخاب کنید که تا حد امکان شما را خنک نگه داشته و همچنین قابلیت جذب عرق را داشته باشد. پوشیدن لباس‌هایی از جنس نخ، لینن، ابریشم و شمبری در تابستان توصیه می‌شود. درحالیکه استفاده از پارچه‌هایی مثل پلی استر، ریون، جین و چرم، به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود؛ چراکه این‌ها بدترین پارچه‌هایی هستند که می‌توانند یک روز زیبای تابستانی را به یک روز تلخ تبدیل کنند. در ادامه به طور خلاصه درباره هرکدام از این پارچه‌های خوب و بد برای تابستان، صحبت خواهیم کرد.

پارچه نخی ؛ بهترین پارچه برای لباس تابستانی

راهنمای خرید لباس تابستانه زنانه

پارچه‌های نخی یک گزینه مناسب در راهنمای انتخاب لباس راحتی خانگی زنانه و حتی مردانه هستند. جنس نخ که به تنفس بالا و خنکی مشهور است بهترین انتخاب برای روزهای داغ تابستان است. پارچه‌های نخی از آن دسته پارچه‌های خنک هستند که با اینکه از سایر پارچه‌ها ارزان‌تر هستند، از کیفیت مناسبی برخوردارند. این پارچه‌ها لطیف و سبک‌اند، عرق و رطوبت را به خود جذب می‌کنند و با دور کردن گرما از بدن، اجازه می‌دهند که همواره خنک باشید. بنابراین پارچه نخی انتخاب مناسبی برای لباس‌های راحتی یا حتی لباس‌های بیرون از خانه برای همه سنین به حساب می‌آیند.

پارچه لینن ؛ بهترین پارچه برای لباس تابستانی

راهنمای خرید لباس تابستانی مردانه

پارچه‌های لینن اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. لینن از قدیمی‌ترین پارچه‌های ساخت بشر است و شواهد نشان می‌دهند که حتی 30 هزار سال پیش نیز از این نوع پارچه استفاده می‌کردند. چیزی که این پارچه را خاص می‌کند و افراد زیادی را به سمت آن می‌کشاند، این است که لینن باعث می‌شود در هوای گرم تابستان خنک بمانید. پارچه لینن به خاطر جنس و فاصله بین الیافش، اجازه می‌دهد هوا جریان داشته باشد و پوستتان به راحتی نفس بکشد. علاوه بر آن، این پارچه رطوبت و عرق را به خود جذب می‌کند و بلافاصله آن را در هوا آزاد می‌کند.

پس اگر در راهنمای خرید یک مانتو تابستانه، به دنبال یک پارچه مناسب مانتو می‌گردید، پیشنهاد ما این است که مانتوهایی با جنس لینن و رنگ های روشن را با شلوارهای لینن امتحان کنید. مطمئنا از این انتخاب پشیمان نخواهید شد.

پارچه ابریشم ؛ بهترین پارچه برای لباس تابستانی

راهنمای خرید لباس خنک تابستانی زنانه

ابریشم یک پارچه بسیار سبک و خنک است که قابلیت جذب عرق را دارد. این پارچه در دسته پارچه‌های گران قیمت‌و مجلسی قرار گرفته، اما استفاده از آن در لباس‌های مردانه زیاد مرسوم نیست. بنابراین، بدون در نظر گرفتن قیمت خرید بالا، لباس ابریشمی یک گزینه بسیار مناسب برای خرید لباس تابستانه زنانه مجلسی به حساب می‌آید.

پارچه شمبری ؛ بهترین پارچه برای لباس تابستانی

راهنمای خرید یک مانتو تابستانه

یک انتخاب مناسب دیگر برای خرید لباس تابستانه، پارچه شمبری است. این نوع پارچه از انواع پارچه‌های طبیعی بوده که از الیاف طبیعی‌ای مانند پنبه و لینن تهیه می‌شود. با توجه به سبک بودن و قابلیت جذب عرق، استفاده از آن در لباس‌های تابستانی بسیار مرسوم است. شمبری معمولا تعداد ریسمان بیشتری را شامل شده و به همین دلیل بافت آن ظریف‌تر از خیلی پارچه‌ها است و جریان هوا را بهتر عبور می‌دهد. این پارچه شباهت زیادی به پارچه جین نیز دارد؛ بنابراین اگر از طرفداران جین هستید، می توانید در تابستان پارچه شمبری بپوشید.

پلی استر ؛ بدترین پارچه برای لباس تابستانی

راهنمای انتخاب لباس راحتی خانگی زنانه

درحالی که پارچه پلی استر به سبب دوام بالا و مقاومت در مقابل لکه بسیار محبوب است، اما یک کابوس برای کسانی خواهد بود که زیاد عرق می‌کنند. این پارچه مقاومت زیادی در مقابل آب از خود نشان می‌دهد و این بدان معناست که اگر در یک روز گرم تابستانی لباسی از جنس پلی استر بپوشید، به احتمال زیاد در عرق خود غرق خواهید شد!

ریون ؛ بدترین پارچه برای لباس تابستانی

راهنمای انتخاب لباس های فصل تابستان

ریون پارچه‌ای است که شاید ظاهر آن کمی گول زننده باشد. این پارچه که از الیاف مصنوعی حاصل از پنبه، خمیر چوب و سایر ترکیبات طبیعی و مصنوعی ساخته می‌شود، به سبب مصنوعی بودن می‌تواند به شکل‌های مختلف در بیاید، اما این نوع نازک و سبک آن است که به سبب ظاهر فریبنده به اشتباه برای فصل تابستان مناسب تلقی می‌شود. ریون نیز همانند پلی استر نمی‌تواند به راحتی مایعات را از خود عبور دهد و به همین دلیل اصلا مناسب تابستان نیست.

جین ؛ بدترین پارچه برای لباس تابستانی

راهنمای خرید انواع لباس تابستانی

همه ما جین پوشیدن را دوست داریم، اما حتی تصور پوشیدن یک پیراهن، مانتو یا شلوار جین در تابستان سخت است. به طور کلی جین پارچه سنگینی است و به هیچ وجه انتخاب مناسبی برای تابستان نیست. پارچه جین توانایی جذب عرق را دارد، اما به سبب کلفتی الیاف آن، این پارچه می‌تواند گرمای تابستان را دو چندان کرده و شما را به یک دستگاه تولید عرق متحرک تبدیل کند.

در راهنمای انتخاب لباس های فصل تابستان، به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا جایی که ممکن است شلوار و لباس جین نپوشید اما اگر خیلی به این جنس علاقه دارید، به سراغ مدل‌های شلوار جین گشاد بروید که اجازه می‌دهند پوستتان کمی نفس بکشد.

چرم ؛ بدترین انتخاب برای لباس تابستانی

راهنمای خرید لباس تابستانی

اگر از طرفداران هوی متال یا استایل موتورسواران هارلی دیویدسون هستید، توصیه می‌کنیم که فصلی به غیر از تابستان را برای نشان دادن عشق خود نشان دهید. چرم تنفس پذیری خیلی کمی داشته و به شدت عرق کردن شما در تابستان را افزایش می‌دهد. بعلاوه، لباس‌های چرم معمولا در مدل‌های جذب دوخته می‌شوند که همین مسئله نیز باعث خواهد شد گرمای هوا را نسبت به کسی که یک لباس نخی گشاد به تن دارد چندین برابر احساس کنید.

راهنمای خرید لباس تابستانی با اندازه مناسب

راهنمای انتخاب لباس مناسب برای تابستان

در ادامه راهنمای خرید لباس خنک تابستانی زنانه، به اندازه مناسب برای لباس می‌رسیم. انتخاب اندازه لباس تابستانی نیز به اندازه جنس آن مهم است. به طور کلی، بهتر است که برای خرید لباس تابستانی، یک سایز بزرگ‌تر از سایز خود خرید کنید؛ اما این قاعده تا حدی به نوع لباسی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر قصد خرید تیشرت یا مانتویی را برای استفاده روزمره دارید، شما می‌توانید یک سایز یا حتی دو سایز بزرگ‌تر از سایز واقعی خود خرید کنید. اما اگر هدف شما خرید یک لباس مجلسی یا لباسی رسمی برای محیط کار است، بهتر است اندازه لباس را نزدیک به اندازه اصلی اما همچنان گشاد انتخاب کنید.

اما زمانی که صحبت از خرید لباس تابستانی بچه گانه می‌شود، بهتر است حتما یک سایز بزرگ‌تر خرید کنید. همانطور که احتمالا می‌دانید، حتی گرمای هوا نیز حریف انرژی و انگیزه بالا کودکان برای بازی کردن نمی‌شود. بنابراین یک لباس گشاد می‌تواند به آن‌ها کمک کند که گرمای هوا را خیلی راحت‌تر تحمل کنند.

راهنمای انتخاب لباس مناسب برای تابستان با توجه به رنگ

راهنمای خرید لباس تابستانی مردانه

رنگ لباس تابستانی یکی دیگر از فاکتورهایی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. رنگ‌های تیره‌تر، گرمای بیشتری را جذب می‌کنند و به همین دلیل بهتر است فصلی به غیر از تابستان را برای پوشیدن لباس‌های تیره انتخاب کنید. رنگ‌هایی مثل مشکی، سبز پررنگ و بنفش زمانی که در معرض نور شدید آفتاب قرار می‌گیرند انرژی حرارتی تولید کرده و باعث می‌شوند که شما بیشتر احساس گرما کنید.

لباس‌های رنگ روشن اما به نور خورشید متفاوت واکنش نشان می‌دهند و مقدار جذب و انعکاس نور آن‌ها با رنگ‌های تیره فرق دارد. درحالی که رنگ مشکی بیشتر حرارت نور خورشید را جذب کرده و بخش کمی از آن را منعکس می‌کند، رنگ سفید بیشتر این حرارت و نور را منعکس کرده و بخش کمی از آن را جذب می‌کند. بنابراین، صرف نظر از اینکه قصد خرید لباس تابستانی دخترانه را دارید یا پسرانه، انتخاب از بین رنگ‌های سفید، آبی روشن، خاکستری، صورتی، زرد یا ترکیبی از این رنگ‌ها به شما توصیه می‌شود.

راهنمای خرید لباس تابستانی با مدل مناسب

راهنمای خرید لباس تابستانه زنانه

در این بخش از راهنمای خرید انواع لباس تابستانی به اهمیت مدل آن می‌پردازیم. بدیهی است که هر فردی با توجه به سلیقه خود مدل لباس مورد علاقه‌اش را انتخاب می‌کند، اما مسئله دیگر این است که سبک زندگی خیلی از افراد با شروع گرما و فصل تابستان تغییر می‌کند. بسیاری از افراد پیاده روی، دوچرخه سواری و استفاده از وسایل نقلیه عمومی را در تابستان به ماشین شخصی خود ترجیح می‌دهند. ساعت‌های رفت و آمد مردم نیز تغییر کرده و کیف‌های بزرگ‌تر جای خود را به کوله پشتی‌ها و رودوشی‌های کوچک می‌دهند. بنابراین، گرمای هوا تنها عاملی نخواهد بود که بر روی انتخاب و خرید لباس تابستانی تاثیر می‌گذارد.

دوخت و مدل لباس شما باید با این تغییر سبک زندگی سازگار باشد. به عنوان مثال، اگر با دوچرخه سر کار می‌روید پوشیدن یک تیشرت بلند می‌تواند برایتان دردسر ساز باشد. یا اگر در فصل تابستان کیف‌های بزرگ و جا دار همراه خود نمی‌برید، بهتر است شلوار، پیراهن یا مانتویی بخرید که به اندازه کافی جیب برای وسایل همراهتان داشته باشد. به‌علاوه، در برخی مناطق کشور علیرغم روزهای داغ تابستانی، شب‌ها به شدت سرد خواهد شد و مهم است که لباس تابستانی خود را طوری انتخاب کنید که بتواند از شما در مقابل این تغییر هوا محافظت کند.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، آستین لباس است. سعی کنید تاجایی که می‌توانید از آستین‌های تنگ دوری کنید و لباس‌های با آستین پفی یا گشاد را انتخاب کنید که اجازه می‌دهند هوا به خوبی جریان داشته باشد.

سایر نکات مهم در راهنمای خرید لباس تابستانی

علاوه بر مسائلی که تا کنون اشاره کردیم، چند نکته دیگر نیز وجود دارند که درصورت رعایت آن‌ها، استایل تابستانی راحت‌تر، خنک‌تر و زیباتری خواهید داشت. در ادامه مقاله راهنمای انتخاب لباس مناسب برای تابستان، همراه پلازا بمانید.

سعی کنید از زیور آلات کمتری استفاده کنید!

راهنمای خرید لباس خنک تابستانی زنانه

بله؛ استفاده از زیورآلات باعث می‌شود استایل شیک‌تری داشته باشید اما مشکل اینجاست که وقتی هوا گرم باشد، این زیورآلات و مخصوصا گردنبندها به بدنتان می‌چسبند و بیشتر از زیبایی، باعث آزار شما می‌شوند. پیشنهاد ما این است که به یک یا دو اکسسوری در فصل تابستان بسنده کنید.

کلاه و عینک آفتابی را فراموش نکنید!

راهنمای خرید یک مانتو تابستانه

قبلا در یک مقاله‌ی دیگر از پلازا به‌طور کامل درباره فواید عینک‌های آفتابی و نحوه انتخاب عینک آفتابی مناسب فرم صورت صحبت کرده‌ایم. در راهنمای خرید لباس تابستانی، باید بگوییم که علاوه بر عینک آفتابی، پوشیدن کلاه هم گزینه مناسبی برای تابستان است. یک کلاه مناسب می‌تواند از صورت، گردن و گوش‌هایتان دربرابر گرما و نور خورشید محافظت کند و باعث شود حس بهتری نسبت به فصل تابستان داشته باشید.

از اهمیت انتخاب کفش مناسب غافل نشوید!

راهنمای انتخاب لباس راحتی خانگی زنانه

می‌گویند پا قلب دوم انسان است؛ بنابراین نمی‌توانیم در راهنمای انتخاب لباس مناسب برای تابستان، حرفی از کفش‌های مناسب به میان نیاوریم. حواستان باشد که هرچقدر هم لباس‌هایتان خنک و راحت باشند، اگر پاهایتان درون کفش ورم و عرق کنند، باز هم روز تابستانی شما به سختی خواهد گذشت.

پس حواستان باشد از کفش‌های پلاستیکی یا چرمی دوری کنید. سعی کنید کفش‌هایی انتخاب کنید که اندازه پاهایتان باشند. از آنجایی که پاها در هوای گرم معمولا ورم می‌کنند، کفش‌های جلوباز یا صندل‌ها می‌توانند انتخاب بهتری باشند چراکه پاهایتان با این کفش‌ها راحت‌تر خواهند بود و به خوبی هوا می‌خورند. نکته مهم دیگر این است که اگر کفش جلو بسته می‌پوشید، حتما جوراب نیز بپوشید. پوشیدن جوراب سبب می‌شود پاها با کفش ارتباط مستقیم نداشته باشند و پوسته‌پوسته یا خراشیده نشوند.

کلام آخر

راهنمای انتخاب لباس های فصل تابستان

در این مطلب تلاش کردیم تا به همه نکاتی که لازم است پیش از خرید لباس تابستانی پسرانه، دخترانه، بچگانه، مردانه و زنانه بدانید اشاره کنیم. البته که سلیقه شما پیش از همه این نکات و فاکتورها قرار می‌گیرد، اما اگر می‌خواهید که در فصل داغ تابستان گرما را کم‌تر و راحتی را بیشتر احساس کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به نکاتی که در راهنمای خرید لباس تابستانی عنوان شد، توجه داشته باشید. شما می‌توانید نظراتتان درباره راهنمای انتخاب لباس مناسب برای تابستان را از طریق بخش دیدگاه‌ها در پایین این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402