بررسی ساعت Garmin Venu ؛ مشخصات، امکانات و قیمت

بررسی ساعت Garmin Venu
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ساعت Garmin Venu اولین ساعت هوشمند ورزشی گارمین با نمایشگر AMOLED است که در این مطلب به بررسی تخصصی آن خواهیم پرداخت.

ساعت Garmin Venu محصول جدید برند گارمین است که در نمایشگاه IFA 2019 از آن رونمایی شد. این ساعت که نخستین ساعت هوشمند و ورزشی این برند با نمایشگر AMOLED است، به لطف طراحی زیبا و عملکرد مناسب توانسته به غیر از ورزشکاران، نظر افراد دیگر را نسبت به خود جلب کند. اما آیا ساعت هوشمند ونیو گارمین به اندازه‌ای خوب است که بتواند با ساعت‌هایی مثل ساعت هوشمند اپل رقابت کند؟ در ادامه این مطب از مجله خبری تحلیلی پلازا با بررسی تخصصی ساعت Garmin Venu به این سوال پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌توانید:

 


بررسی دو دقیقه ای ساعت هوشمند ونیو گارمین


ساعت Garmin Venu یک ساعت ورزشی هوشمند با طراحی زیبا و چشم نواز است. صفحه نمایش AMOLED به کار رفته در این ساعت به صورت گرد طراحی شده و برای کنترل‌های اصلی آن دکمه‌های فیزیکی در نظر گرفته شده است. نمایشگر Garmin Venu کیفیتی فوق‌العاده داشته، اما آنچنان که باید از کیفیت بالای آن در طراحی منو و نمایش انیمیشن‌های ساعت بهره نگرفته است.

ساعت هوشمند ونیو گارمین

توانایی اندازه گیری ضربان قلب، مسافت طی شده، ارائه برنامه‌های روزانه و چند ویژگی ورزشی و ردگیری دیگر در ساعت Garmin Venu گنجانده شده است که البته بیشتر ساعت‌های پایین رده‌تر نیز آن‌ها را شامل می‌شوند. به طور کلی این ساعت به عنوان یک ساعت هوشمند عملکردی خوب و قابل قبول را از خود ارائه می‌کند، اما در مقایسه با ساعت‌های رده بالایی مثل ساعت اپل، چه از نظر ظاهری و چه از نظر قابلیت‌ها در یک رده پایین‌تر قرار می‌گیرد و همچنین قیمت آن نسبت به بسیاری از ساعت‌هایی که قابلیت‌های مشابه را ارائه می‌کنند بالاتر است.

 


بررسی تخصصی ساعت Garmin Venu


سابقه Garmin در تولید و عرضه ساعت‌های هوشمند به سال‌ها قبل برمی‌گردد، اما از بین همه مدل‌هایی که تاکنون توسط این شرکت ارائه شده‌اند، ساعت ورزشی گارمین Venu از ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی برخوردار است. علاوه بر اینکه این ساعت اولین ساعت گارمین مجهز به نمایشگر AMOLED است، چندین دکمه فیزیکی نیز بر روی بدنه آن به کار رفته است که یک پدیده کم سابقه در ساعت‌های Garmin  به حساب می‌آید. طول عمر باتری نیز یکی دیگر از نقاط بهبود یافته در ساعت گارمین Venu است که بار دیگر نشان می‌دهد گارمین با ارائه این ساعت قصد دارد رقابت را با غول‌های تکنولوژی در زمینه ساعت‌های هوشمند جدی‌تر دنبال کند.

ساعت گارمین venu

 

جدول مشخصات فنی

با یک نگاه مختصر به مشخصات فنی و شکل ظاهری ساعت Garmin Venu می‌توان این دستگاه را یک ساعت زیبا و شیک با قابلیت‌های کاربردی ارزیابی کرد. مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های این ساعت را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

مشخصاتساعت Garmin Venu
وزن46.3
نمایشگرنمایشگر 1.2 اینچی AMOLED

روزولوشن: 390×390

مقاومت در مقابل آبدارد، استاندارد 5ATM
عمر باتری5 روز
GPS داخلیدارد
سنسورهاسنسور ضربان قلب

ارتفاع سنج

قطب نما

ژیروسکوپ

شتاب سنج

قیمتحدود 349 دلار

 

طراحی ظاهری

ساعت ورزشی گارمین Venu

ساعت‌های میان‌رده GPS دار گارمین همیشه از یک طراحی خاص بهره می‌بردند که به آن‌ها یک ظاهر نیمه مدرن و نیمه کلاسیک می‌داد. ساعت Garmin Venu اما به نظر می‌رسد این نوع طراحی را یک گام به جلو برده است. این ساعت غالبا از پلاستیک و سیلیکون ساخته شده و نمایشگر آن توسط Corning Gorilla Glass 3 پوشیده شده است. نمایشگر ساعت همچنین توسط حاشیه‌ای فلزی ضد زنگ احاطه شده است که از یک الگو قلم زنی زیبا بهره می‌برد. دکمه فلزی بالای بدنه ساعت Garmin Venu وظیفه فعال سازی نمایشگر را دارد و همچنین در صورت نگه داشته شدن، منوی میانبر را باز خواهد کرد. در پایین بدنه نیز یک دکمه فلزی دیگر تعبیه شده است که در صورت فشار داده شدن به عنوان دکمه Back عمل خواهد کرد و اگر آن را نگه دارید منوی تنظیمات ساعت را باز می‌کند.

ساعت Garmin Venu

درحالی که استفاده از دکمه‌های فیزیکی یک نکته مثبت در طراحی ساعت ورزشی گارمین Venu به حساب می‌آید، اما کارایی این دکمه‌ها می‌توانست کمی بیشتر باشد. البته درک و یادگیری کار با آن‌ها بسیار آسان است. زمانی که این دو دکمه را فشار دهید، همه چیز از طریق نمایشگر لمسی ساعت کنترل خواهد شد، اما این مسئله کمی عجیب است که در زمان فعال بودن منوها، دکمه بالا که دکمه اصلی ساعت به حساب می‌آید بجز رفتن به منوی میانبر کار دیگری انجام نمی‌دهد. درحالی که نمی‌توان چنین چیزی را به عنوان یک ایراد عنوان کرد، اما بهتر بود که دکمه اصلی ساعت Garmin Venu یک وظیفه مهم‌تر را بر عهده می‌داشت و مثلا به عنوان «دکمه انتخاب» عمل می‌کرد.

بدنه و قاب ساعت هوشمند ونیو گارمین کوچک و سبک بوده و به لطف وزن کلی 46.3 گرمی (بدون احتساب بند) می‌توان آن را تمام طول روز بدون خستگی به دست انداخت که این مسئله در دنیای گجت های پوشیدنی یک مزیت به حساب می‌آید. بند سیلیکونی ساعت نیز چیزی بالاتر از قابل قبول و پایین‌تر از عالی است. این بند پلاستیکی هنگام ورزش کردن به هیچ عنوان سبب ناراحتی شما نخواهد شد و کاملا راحت است، اما آنچنان زیبا و چشم نواز طراحی نشده است.

 

نمایشگر

ساعت هوشمند ونیو گارمین

به جرئت می‌توان گفت که مهم‌ترین و مورد توجه‌ترین قسمت ساعت Garmin Venu نمایشگر آن است. همانطور که عنوان شد نمایشگر این ساعت که اندازه‌ای 1.2 اینچی دارد، اولین نمایشگر AMOLED به کار رفته در ساعت‌های هوشمند کمپانی Garmin است. این کمپانی معمولا از پنل‌های انتقال‌پذیر MP در ساعت‌های ورزشی خود استفاده می‌کرد که دید بهتر در فضای باز و عمر باتری را به رنگ‌های اشباع شده و رزولوشن بالاتر اولویت می‌دهند.

کیفیت پنل AMOLED ساعت Garmin Venu در یک کلام عالی است. رنگ‌های سیاه عمیق و رنگ‌های سفید در این نمایشگر کاملا روشن بوده و همچنین به لطف رزولوشن نسبتا بالا 390×390 پیکسلی، آیکون‌ها و تصاویر متحرک با کیفیت بسیار بالایی به نمایش در می‌آیند. البته در زوایای دید خیلی خاص، رنگ سفید در این نمایشگر کمی به قرمزی می‌زند. از نظر تنظیم نور نیز یک حسگر نور آنبورد در Venu به کار رفته است که به صورت خودکار با توجه به شرایط نوری محیط، نور نمایشگر را تنظیم می‌کند. روشنایی صفحه نمایش ساعت گارمین Venu می‌تواند تا حداکثر 1000 نیت تنظیم شده و همانطور که عنوان شد عملکرد آن در محیط بیرون و فضای باز مناسب است، اما شاید از این حیث، به پای پنل‌های انتقال‌پذیر که در نسخه‌های قبلی ساعت‌های گارمین به کار رفته است نرسد.

اما علیرغم زیبا بودن و کیفیت بالای نمایشگر، در این قسمت نیز می‌توان Garmin را به کم کاری محکوم کرد و گفت که پتانسیل نمایشگر AMOLED بیشتر از آن چیزی است که در ساعت Garmin Venu می‌بینیم. به عنوان مثال طراحی منوها، تصاویر متحرک و به ویژه تصاویر مربوط به ورزش کردن در ساعت Garmin Venu کمی تکراری و حوصله سر بر به نظر می‌رسند.

 

قابلیت های ورزشی و ردگیری

ساعت هوشمند گارمین مدل venu

بدون شک، مهم‌ترین ویژگی‌های یک ساعت هوشمند ورزشی، قابلیت‌هایی هستند که به بهتر ورزش کردن ما کمک کرده و توانایی ردگیری پارامترهای مختلف را به ما می‌دهند. ساعت ورزشی گارمین Venu نیز در این زمینه قابلیت‌ها و ویژگی‌های کاربردی متعددی را ارائه می‌کند.

همچنین بخوانید :

این ساعت، به سنسور ضربان قلب، ارتفاع سنج، قطب نما، ژیروسکوپ و شتاب سنج مجهز بوده و همچنین از GPS داخلی بهره‌مند شده است. همه این سنسور‌ها به صورت خودکار فعال شده و Garmin Venu با استفاده از هوش مصنوعی سطح فعالیت شما را خواهد آموخت و سپس بر اساس آن، برنامه ریزی‌های منظمی انجام داده و برایتان هدف‌های روزانه تنظیم می‌کند. این ساعت همچنین کالری‌های سوزانده شده، طبقه‌هایی که بالا رفتید، دقایقی که فعالیت شدید انجام دادید، حداکثر اکسیژن مصرفی و سطح انرژی و استرس را محاسبه خواهد کرد.

 

عمر باتری و قیمت

ساعت گارمین venu

انتخاب گزینه AMOLED برای نمایشگر به این معناست که در مدل Venu، عمر باتری دیگر اولویت گارمین نبوده، اما با این وجود، این مسئله کم‌تر از انتظارات روی عمر باتری تاثیر گذار بوده است. اگر ویژگی همیشه روشن بودن صفحه نمایش ساعت گارمین Venu را خاموش کنید، تنها یک شارژ کامل کافی خواهد بود که این ساعت حدود 5 روز روشن بماند و به کار کردن ادامه دهد. این طول عمر باتری خیلی بهتر از عمر باتری یک یا دو روزه‌ای است که ساعت‌های Apple Watch و Galaxy Watch Active 2 ارائه می‌کنند.

با روشن کردن ویژگی همیشه روشن بودن صفحه نمایش، باتری Garmin Venu کمی بیشتر از دو روز دوام خواهد آورد. البته میزان مسافت طی شده، پخش یا عدم پخش موزیک و استفاده از GPS به شدت در عمر باتری این ساعت هوشمند تاثیرگذار خواهند بود، اما به احتمال زیاد نیازی نخواهد بود که ساعت گارمین Venu را در پایان هر روز شارژ کنید.

Garmin Venu با قیمت اصلی 349.99 دلاری به بازار عرضه شد که نسبتا قیمت بالایی برای یک ساعت میان رده به حساب می‌آید، اما در حال حاضر  قیمت این ساعت در برخی فروشگاه‌ها تا 200 دلار نیز کاهش پیدا کرده است.

در این مطلب تلاش کردیم که ساعت Garmin Venu را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم و به مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن اشاره کنیم که امیدواریم مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد. اگر شما نیز از طرفداران گجت‌های پوشیدنی مثل ساعت Garmin Venu هستید، می‌توانید تجربیات و دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402