ممکن است بازی های بتسدا برای پلی استیشن و نینتندو منتشر نشوند!

آیا فیل اسپنسر و تیم ایکس باکس انحصار‌طلبی می‌کنند؟ طبق اخبار روزهای گذشته، احتمال انتشار بازی های بتسدا برای پلی استیشن و نینتندو کاهش یافته است.

ماه گذشته و تنها چند روز پیش از آغاز پیش‌فروش کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/سری اس بود که دنیای بازی‌های رایانه‌ای یکی از بزرگ‌ترین شوک‌های تاریخ را به خود دید. خرید شرکت مادر بتسدا توسط مایکروسافت به‌ همراه تمامی بازی‌های آن را می‌توان جزو برترین شگفتی‌های تاریخ بازی‌های رایانه‌ای دانست. ناگفته نماند که تا حدود یک سال دیگر ما آثار چندانی از این شگفتی نمی‌بینیم، ولی بدون شک تاثیرات این موضوع روی آینده کنسول‌های نسل نهمی چشمگیر خواهند بود.

بازی The Elder Scrolls VI

سخنان و شایعات زیادی پیرامون شرکت مادر بتسدا، مایکروسافت و البته بازی‌های انحصاری ایکس باکس و ویندوز وجود دارد و البته بزرگ‌ترین پرسش این است که آیا بازی های بتسدا برای پلی استیشن و نینتندو منتشر می‌شوند؟ ما تا به امروز قادر به یافتن پاسخی دقیق برای این پرسش نبوده‌ایم، ولی بنظر می‌رسد فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس، ما را برای شنیدن پاسخ «نه» آماده می‌کند.

اگر بخواهیم منطقی درباره این مسئله فکر کنیم، باید بازی‌های بتسدا را بازی‌های انحصاری اکو سیستم ایکس باکس یعنی ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/سری اس، رایانه‌های شخصی و Xbox Gaming Cloud بدانیم. برخی افراد امیدوارند که مایکروسافت اجازه انتشار بازی‌ها برای دیگر پلتفرم‌ها را نیز صادر کند و برخی اعتقاد دارند که مایکروسافت اجازه انتشار بعضی بازی‌ها بدون قرارگیری زیر پرچم مایکروسافت و انتشار بازی با نام بتسدا را به این شرکت می‌دهد. این نظرات تا حدی نوید انتشار بازی های بتسدا برای پلی استیشن و نینتندو را می‌دهند. اسپنسر همچنین از بررسی بازی‌ها بصورت تک تک نیز خبر داده است. اینگونه که برای هر بازی بطور جداگانه تصمیم می‌گیرند و مشخص می‌کنند که بازی مورد نظر بطور انحصاری یا غیر انحصاری منتشر شود.

فیل اسپنسر و بتسدا

وبسایت Kotaku طی مصاحبه‌ای با فیل اسپنسر بار دیگر مبحث انحصاری‌سازی بازی‌ها و بطور اختصاصی، انحصاری‌سازی نسخه بعدی Elder Scrolls را پیش کشید. آن‌ها از آقای اسپنسر درباره غیر انحصاری منتشر کردن بازی و جبران مبلغ 7.5 میلیارد دلاری پرسیدند، ولی آقای اسپنسر رغبت چندانی برای پاسخ دادن نداشت. او در ادامه گفت:

انتشار بازی‌های بتسدا زیر پرچم مایکروسافت و ورود آن‌ها به Game Pass و Xbox Cloud Gaming باعث جذب مخاطب و افزایش بازیکنان این سروریس‌ها شده و این همان چیزیست که برای مایکروسافت اهمیت داشته و ما را به هدفمان می‌رساند. من قصد ندارم از شاخه‌ای به شاخه دیگر پریده و حرفم را عوض کنم. خرید این شرکت به‌ منظور دور کردن گیمرها از بازی‌های بتسدا نبود. ما هیچ جا در مدارکمان جمله «چگونه بازیکنان را از بازی دور کنیم؟» درج نشده است، بلکه ما می‌خواهیم بازیکنان بیشتری را به‌سمت این بازی‌ها جذب کنیم.

هدف ما کاهش بازیکنان نیست. ولی بگذارید یک مسیر مستقیم را پیش‌روی شما بگذارم. وقتی فکر می‌کنم که مردم در آینده برروی چه پلتفرمی بازی می‌کنند و با توجه به دستگاه‌هایی که ما و مردم در اختیار داریم و وجود xCloud، رایانه‌های شخصی، Game Pass و کنسول اختصاصی خودمان، نیازی نیست تا بازی را برروی پلتفرم دیگری که تحت پشتیبانی ما نیست منتشر کنیم و این راهی‌ست که ما را به هدفمان می‌رساند.

سری بازی Fallout

گرچه فیل اسپنسر بطور مستقیم به پرسش ما پاسخ نداد، ولی با توجه به سخنان او نباید انتظار انتشار بازی های بتسدا برای پلی استیشن یا نینتندو را داشته باشیم. ناگفته نماند که به اعتقاد برخی افراد، مستقیم پاسخ ندادن فیل اسپنسر و تیم ایکس باکس به این پرسش‌ها به خودی خود عجیب و غریب است. احتمال دارد قسمتی از قراداد هنوز نانوشته باشد؟ گرچه ما از مبلغ این قرارداد مطلعیم، ولی هنوز از ریز جزئیات این قرارداد اطلاعاتی در دست ما نیست و از توافقات هر دو سمت مطلع نیستیم.

البته بنظر می‌رسد که تمامی سخنان ما خوش‌بینی بیش از حد بوده و احتمالا برای تجربه بازی‌های آینده بتسدا باید به یکی از سرویس‌های مرتبط با ایکس باکس و مایکروسافت دسترسی داشته باشیم. نظر شما چیست؟ چه میزان احتمال می‌دهید که بازی های بتسدا برای پلی استیشن و نینتندو نیز منتشر شوند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

1
12345
امتیاز به مطلب

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

1 2 3 4 5
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha