معرفی و بررسی بازی Europa Universalis IV + تریلر و نمرات منتقدین

بازی Europa Universalis IV
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

درحالی که بیش از 8 سال از انتشار بازی Europa Universalis IV (بازی یوروپا یونیورسالیس ۴) می‌گذرد، همچنان بازیکنان بیشتری به این عنوان جذب می‌شوند. در ادامه با پلازا همراه باشید تا بیشتر در رابطه با بازی Europa Universalis 4 بخوانیم.

بازی Europa Universalis IV که در سال 2013 توسط استودیو پارادوکس اینتراکتیو به بازار عرضه شد، جدیدترین و آخرین نسخه از سری Europa Universalis به‌شمار می‌رود. اولین نسخه از این سری بازی استراتژی بیش از دو دهه پیش و در سال 2000 در دسترس کاربران رایانه‌های شخصی قرار گرفت. به‌مانند تقریبا همه سری بازی‌های استراتژی دیگر، Europa Universalis هم هرگز برای هیچ کنسولی منتشر نشد. همان‌طور که بالاتر هم اشاره شد، آخرین و چهارمین نسخه از این سری بیش از 8 سال پیش و در سال 2013 روانه بازار شد.

از زمان انتشار بازی استراتژیک Europa Universalis IV تا به‌ امروز، نزدیک به 20 بسته الحاقی در دسترس کاربران این بازی قرار گرفته و همچنان شاهد پشتیبانی از این عنوان از سوی پارادوکس اینتراکتیو هستیم. البته استودیو سازنده پس از توسعه یوروپا یونیورسالیس 4، روی عناوین دیگری هم کار کرده که معروف‌ترین آن‌ها Crusader Kings 3 بود. عنوانی که بلاشک یکی از بهترین بازی‌های استراتژی چند سال اخیر محسوب می‌شود. در حالی که به‌تازگی آخرین بسته الحاقی Universalis IV تحت عنوان Origins در دسترس کاربران قرار گرفته، بد نیست نگاهی دوباره به عنوانی بیندازیم که در سال 2013 منتشر شد ولی هنوز و در سال 2021 برای طرفداران بازی‌های استراتژی ارزش دست‌کم یک‌بار تجربه را دارد. همراه پلازا باشید.

تریلر بازی یوروپا یونیورسالیس ۴

پیش از اینکه به سراغ صحبت درباره یکی از بهترین عناوین پارادوکس اینتراکتیو برویم، توصیه می‌کنیم که نگاهی به تریلر یوروپا یونیورسالیس ۴ بیندازید. اگر قصد دانلود بازی Europa Universalis IV را دارید، با مشاهده این ویدئو اطلاعات بیشتری درباره این بازی به دست خواهید آورد. لازم به ذکر است که بازی Europa Universalis IV برای اندروید، آی او اس و یا هر پلتفرمی به جز PC موجود نیست.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بازی europa universalis 4

گیم پلی بازی Europa Universalis IV

اتفاقات بازی استراتژی Europa Universalis IV از سال 1444 آغاز می‌شوند. بازی یوروپا یونیورسالیس ۴ به شما این فرصت را می‌دهد تا کنترل ملت‌های مختلف را در دست گرفته و آن‌ها را تا سال 1821 رهبری کنید. در این حین شما باید سیاست‌های متنوعی را برای ملت خود مشخص کنید. به‌طور کلی نمی‌توان EU IV را یک بازی آسان دانست؛ از این رو بد نیست حین تجربه آن، نگاهی به راهنمای بازی Europa Universalis IV هم بیندازید. به‌خصوص وقتی نگاهی به کارنامه پارادوکس اینتراکتیو می‌اندازیم، واضح است که سری EU تنها سری بازی استراتژی پیچیده این استودیو بازی‌سازی سوئدی نیست. همان‌طور که اشاره کردیم Crusader Kings III یکی از مطرح‌ترین بازی‌های پارادوکس طی چند سال اخیر است؛ اتفاقا CK3 هم بازی پیچیده و دشواری بود که صرفا به افرادی توصیه می‌شد که از طرفداران قدیمی بازی‌های استراتژی هستند.

دانلود ترینر بازی europa universalis iv emperor به همراه راهنمای بازی

البته اگر درک قابل‌قبولی از زبان انگلیسی داشته باشید، احتمالا به آموزش بازی Europa Universalis IV نیازی نخواهید داشت. در مجموع، هدف بازیکن در بازی یوروپا یونیورسالیس ۴ این است که بتواند با در تعادل نگه داشتن قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی، کشور خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند. در حالی که نزدیک به 500 ملت در بازی حضور دارند، شما می‌توانید در حوزه مورد علاقه خود بهترین باشید. می‌خواهید دنیا را با قدرت نظامی خود به زانو درآورید؟ در EU IV چنین چیزی امکان‌پذیر، ولی بیش از اندازه سخت است.

سیستم راهنمای بازی Europa Universalis IV که در بازی مشاهده می‌شود، سیستم بدی نیست و می‌توان چیزهای زیادی را از بازی، به‌واسطه همین سیستم یاد گرفت. در بازی‌هایی به پیچیدگی و گستردگی EU IV، رابط کاربری همیشه نقش مهمی را ایفا می‌کند. خوشبختانه رابط کاربری بازی قابل‌قبول بوده و بازیکن در آن گم نمی‌شود. نکته مثبت دیگر بازی، این است که جزئیاتی که بازیکن باید آن‌ها را بداند به‌خوبی روی نقشه به‌نمایش در آمده‌اند. در واقع پارادوکس اینتراکتیو سعی کرده با استفاده از رنگ‌های مختلف روی نقشه، هم به لحاظ بصری در بازی یوروپا یونیورسالیس ۴ عمکلرد خوبی را از خود بر جای بگذارد و هم بازیکن درک بهتری از جزئیات نقشه داشته باشد.

آموزش بازی europa universalis iv - دانلود بازی europa universalis 4

باور به‌اینکه بردن و باختن در بازی europa universalis 4 تعریف مشابهی با بازی‌های دیگر ندارد، یکی از رمز های بازی Europa Universalis IV به‌شمار می‌رود. تمرکز بازی روی برد و باخت نیست، بلکه روی یک مسیر داستانی است که خودتان آن‌ را تعریف می‌کنید. در صورتی که حکمرانی انگلیس را برگزیده‌اید، قطعا یک دشمنی بزرگ با فرانسه داشته و از هر فرصتی برای ضربه زدن به فرانسوی‌ها استفاده می‌کنید. جنگ‌های خونین زیادی در راه هستند، اما اگر در یک جنگ بزرگ شکست بخورید همه‌چیز تمام است؟ نه! شما همیشه این فرصت را دارید که با انتخاب‌های درست، قدرت از دست رفته خود را برگردانید؛ درست مثل دیگر حاکمان حاضر در بازی! به همین خاطر، بهتر است به‌جای سعی در پیدا کردن کد های تقلب بازی europa universalis iv روی سیاست‌های خود کار کنید.

نکات ریز زیادی درباره گیم پلی بازی Europa Universalis IV وجود دارند که می‌توان ساعت‌ها درباره آن‌ها صحبت کرد. به‌طور کلی همان‌طور که اشاره شد بازی یوروپا یونیورسالیس ۴ بازی گسترده‌ای است و شاید برای کسانی که نسخه‌های قبلی این سری را تجربه نکرده‌اند، کمی سخت و چالش‌برانگیز باشد. با این وجود به شما توصیه می‌کنیم که به‌سراغ کدهای تقلب بازی Europa Universalis IV نروید و سعی کنید خودتان آن را یاد بگیرید. همچنین می‌توانید از آموزش بازی Europa Universalis IV هم استفاده کنید.

نقدها و نمرات بازی Europa Universalis IV

در ادامه بد نیست نگاهی به چند مورد از نمرات بازی یوروپا یونیورسالیس ۴ بیندازیم، عنوانی که در متاکریتیک به نمره متای 87 از 34 نقد دست یافته است. گفتنی است که این بازی در حال حاضر در استیم، نزدیک به 70 هزار نقد مثبت دارد.

آموزش بازی europa universalis iv - دانلود بازی europa universalis 4

IGN: نمره 89

یک بازی که به افرادی که به بازی های استراتژی تاریخی علاقه دارند توصیه می‌شود. این بازی، بهترین نسخه سری EU بوده و با غول‌های ژانر خودش در یک سطح قرار می‌گیرد.

Gamespot: نمره 90 برای بازی europa universalis 4

بازی یوروپا یونیورسالیس ۴ می‌تواند افرادی که طعم آن‌را می‌چشند را با گیم پلی خود، صدها ساعت سرگرم نگه دارد. این بازی «باید» توسط افرادی که می‌خواهند تاریخ را درست کنند [تغییر دهند] تجربه شود.

Destructoid: نمره 90

استودیو پارادوکس نشان داده که بهتر از هر استودیو بازی‌سازی، بازی‌های استراتژی را درک می‌کند. یوروپا یونیورسالیس ۴ یک بازی تعریف‌کننده در این ژانر است که تمام دنیا را رو‌به‌روی بازیکنان قرار داده و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با آن هر کاری بکنند. یک بازی بسیار وسیع و گسترده که به محض اینکه روی اولین کشور آن کلیک کنید شما را در دنیای خود غرق می‌کند.

Hardcoregamer: نمره 90 برای بازی Europa Universalis IV

توصیه می‌کنیم که به این بازی چند روزی زمان داده و ناامیدی و خستگی ابتدایی از آن را تحمل کرده و با این سندباکس خوش‌ساخت دست و پنجه نرم کنید.

دانلود بازی یوروپا یونیورسالیس 4

سخن پایانی

حقیقت این است که بازی‌های مشابه با Europa Universalis 4 زیاد نیستند و مخاطبین خاصی دارند. این سبک از بازی‌های استراتژی، شما را با چالش‌های متعددی رو‌به‌رو می‌کنند و به‌همین خاطر، تعداد گیمر کمتری را به خود جذب می‌کنند؛ به‌خصوص آن‌که هیجان در این مدل بازی‌ها تعریفی متفاوت از آن مفهومی را دارد که ما در بازی‌های AAA این روزها می‌بینیم. با نگاهی به نمرات منتشر شده، نظرات کاربران و آمار فروش بازی می‌توان به موفقیت بالای پارادوکس اینتراکتیو در توسعه و انتشار بازی Europa Universalis 4 پی برد.

این بازی را در حال حاضر می‌توانید از فروشگاه استیم خریداری کرده و یا اقدام به دانلود کرک بازی Europa Universalis IV کنید. پیش از آغاز بازی، این نکته را فراموش نکنید که بازی یوروپا یونیورسالیس ۴ در ساعت‌های ابتدایی شاید بازی کسل‌کننده‌ای به‌نظر برسد، ولی خیلی زود و پیش از آن‌که متوجه شوید، شما را در دنیای خود غرق خواهد کرد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402