معرفی و بررسی بازی Stronghold Warlords

بازی stronghold warlords - بازی جنگ سالاران :سنگر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

جنگ‌های صلیبی در دنیای بازی‌های ویدئویی برای بازی‌بازهای قدیمی‌تر، چیزی فراتر از اسم یک بازی است. این سری بازی تداعی‌کننده خاطرات شیرین زیادی برای گیمرهای قدیمی بوده و اخیرا بازی Stronghold Warlords (بازی جنگ ‌سالاران :سنگر) به‌بازار منتشر شده تا بتواند یک بار دیگر آن خاطرات را تکرار کند. در ادامه بیشتر از بازی جنگ سالاران سنگر خواهیم گفت.

کمتر گیمری را می‌توان پیدا کرد که با سری قلعه آشنایی نداشته باشد. حتی آن دسته از بازیکنانی که علاقه زیادی به بازی‌های استراتژی ندارند هم غالبا دست‌کم یک بار به سراغ یکی از استرانگهلد‌ها رفته‌اند. در حقیقت در رابطه با هر کدام از Strongholdها، بیش از این‌که مسئله کیفیت مطرح باشد، مسئله نوستالژی مطرح است. اولین نسخه از این سری درست 2 دهه پیش و در سال 2001 به بازار عرضه شد. بازی Stronghold Crusader معروف یک سال بعد و از سال 2002 در دسترس کاربران رایانه‌های شخصی قرار گرفت. بعدها هم نسخه‌های دیگری از Stronghold و Stronghold Crusader توسط استودیو فایرفلای ساخته و منتشر شد تا این دو مجموعه، جزو سری‌های مطرح، پرطرفدار و نوستالژیک دنیای بازی‌های ویدئویی باشند.

حال جدیدترین استرانگهلد منتشر شده یک «جنگ‌های صلیبی» نیست، ولو که با این نام در میان گیمرهای ایرانی جا افتاده باشد. در بازی Stronghold Warlords دیگر خبری از ریچادر شیردل و صلاح‌الدین ایوبی نیست. شما سرباز کماندار عرب تربیت نمی‌کنید و برای حملات خود نمی‌توانید از آن شوالیه‌های معروف استفاده کنید. خوشبختانه یا متاسفانه، بازی جنگ سالاران: سنگر از آن چیزی که می‌شناسیم کمی فاصله گرفته و سوای بحث تاریخی، از نظر گیم پلی هم نسبت به قبل تفاوت‌هایی کرده است. وارلردز در اصل هم جدیدترین نسخه از سری Stronghold است و هم متفاوت‌ترین؛ عنوانی که شاید جسورانه از ریشه‌های خود فاصله گرفته و در خاور دور به دنبال موفقیت می‌گردد. آیا به آن رسیده است؟ در ادامه با پلازا همراه باشید.

تریلر بازی جنگ سالاران :سنگر

پیش از اینکه به سراغ دیگر بخش‌ها برویم، می‌توانید با مشاهده تریلر بازی جنگ سالاران :سنگر کمی بیشتر با فضای این بازی آشنا شوید. همچنین اگر قصد تهیه بازی Stronghold Warlords برای برای کامپیوتر را دارید، پیش از اینکه به دانلود بازی بپردازید، حتما نگاهی به سیستم مورد نیاز آن که در همین مطلب به آن پرداخته‌ایم هم نگاهی بیندازید.

دانلود بازی stronghold crusader 2

گیم پلی بازی جنگ سالاران :سنگر

همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم، بازی جنگ سالاران سنگر از آن محیط جنگ‌های صلیبی فاصله گرفته و به سراغ خاور دور رفته است. در واقع در بخش داستانی بازی، شما این‌بار با امپراطوری‌ها و اتفاقات تاریخی چین، ژاپن و ویتنام سر و کار خواهید داشت. همچنین در بازی جنگ سالاران سنگر شما می‌توانید زندگی یکی از چهار رهبر ویتنام، چین، ژاپن و مغول‌ را دنبال کنید. شاید اولین نکته در گیم پلی که باید بدان اشاره کنیم، وارلردها هستند! صرف نظر از اسم بازی، وارلردها واقعا در بازی جنگ سالاران: سنگر یک نقش کلیدی را ایفا می‌کنند. این اشخاص در واقع صاحب یک‌سری منطقه بی‌طرف بین شما و دشمنانتان هستند.

برای اینکه هر وارلرد را به یکی از متحدان خود تبدیل کنید، باید در یک مبارزه پیروز شوید که عموما کار سختی نیست. هر وارلرد می‌تواند برای شما مقدار معینی منابع فرستاده و از این حیث به شما کمک کند. همچنین از لحاظ نظامی هم، داشتن وارلردهای بیشتر به معنای داشتن پناهگاه‌های بیشتر برای نیروهای شما در نقشه بازی به‌شمار می‌رود.

تریلر بازی جنگ سالاران :سنگر - دانلود بازی stronghold warlords برای اندروید

اگر خاطرتان باشد، در نسخه‌های قبلی، تمرکز بازیکن بیشتر روی ساخت دیوارها، برج و ابزار دفاعی و همچنین تشدید قوای نظامی بود. خب در بازی جنگ سالاران: سنگر شما بخش مهمی از تمرکز و زمان خود را باید روی غلبه بر وارلردها و تبدیل کردن آن‌ها به متحدان خود بگذارید. این موضوع الزاما بد نیست و یک نقطه ضعف به‌شمار نمی‌رود؛ منتهی نباید فراموش کرد که طرفداران سری استرانگهلد احتمالا چنین چیزی را نخواسته و همان حالت سنتی را ترجیح می‌دهند.

به‌طور کلی در بازی Stronghold Warlords هم خیلی زود آموزش می‌بینید که مهم‌تر از هر چیز، تولید غذا، مشخص کردن میزان مالیات با توجه به اهداف و امکاناتی که در اختیار مردم قرار می‌دهید، ساخت خانه و ایجاد شغل برای مردم است. از این حیث، وارلردز همان چیزی است که انتظارش را می‌کشیدیم. به‌ مانند نسخه‌های قدیمی، در این نسخه هم تولید چوب و سنگ از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید این موارد را در اولویت قرار دهید.

در صورتی که نسخه‌های قبلی استرانگهلد را تجربه کرده و اکنون قصد دانلود بازی Stronghold Warlords برای کامپیوتر را دارید، باید به‌این نکته توجه کنید که در بحث نظامی با یک بازی با مکانیک‌های عمیق‌تر طرف هستیم. در وارلردز، سربازان شما به شمشیر و زره نیاز دارند. حتی دون‌پایه‌ترین سربازها هم باید چنین وسایلی را داشته باشند. البته که با رعیت‌هایی که یک شمشیر در دست داشته و یک زره به تن کرده‌اند، نمی‌توان کشورگشایی کرد. شما باید برای موفقیت، یک آکادمی آموزش سرباز ویژه هم داشته باشید. به طور کلی، شما در وارلردز دست‌کم در بحث نظامی باید زیرساخت‌ها را رعایت کنید. از این حیث، شاهد یک پیشرفت غیرقابل انکار هستیم.

بازی stronghold warlords برای کامپیوتر - گیم پلی بازی جنگ سالاران :سنگر

گیم پلی بازی جنگ سالاران :سنگر از حیث‌های دیگر چندان با نسخه‌های قبلی متفاوت نیست. کاربرانی که 6 سال پیش به خرید یا دانلود بازی Stronghold Crusaders 2 پرداخته‌اند و یا قبل‌تر از آن‌، نسخه‌های دیگر استرانگهلد را تجربه کرده‌اند مشکل خاصی با Warlords نخواهند داشت. هدف شما باید خوشحال نگه داشتن مردم باشد. دریافت مالیات به حد تعادل، ساخت خانه‌های بیشتر و بهتر، ساختن ساختمان‌های مذهبی و سخاوت به خرج دادن در جیره‌بندی غذایی از جمله روش‌هایی هستند که شما را پیش مردم محبوب‌تر جلوه داده و سبب جذب رعیت‌های بیشتری به امپراطوری شما می‌شوند.

موردی که نباید آن را فراموش کنید، این است که در بازی Stronghold Warlords شما نمی‌توانید از تمام نقشه بازی برای جمع‌آوری منابع استفاده کنید. بنابراین برای اینکه به حکومت کردن ادامه دهید، مجبورید که بخش مهمی از منابع موردنیاز خود را از طریق وارلردها – که در موردشان صحبت کردیم – تهیه کنید. البته بازار موجود در بازی هم به شما در این مورد کمک خواهد کرد. چیزی که در نسخه‌های پیشین هم دیده بودیم.

دانلود بازی stronghold warlords برای کامپیوتر دوبله فارسی

بخش داستانی بازی Stronghold Warlords شامل 5 کمپین می‌شود که البته هیچ‌کدامشان طولانی نیست! مطابق انتظار در طول هر کمپین، هیچ خبری از کات‌سین نیست و شما صرفا زندگی 5 حکمران را دنبال خواهید کرد. مثل نسخه‌های قبل، این‌جا هم بخش داستانی بازی شما را به استفاده از یک‌سری نیروی نظامی خاص محدود کرده و نمی‌توانید از تمام ساختمان‌های موجود در بازی هم استفاده کنید. در بخش Skirmish Mode اما اوضاع متفاوت بوده و خبری از محدودیت نیست. طبیعتا در بازی جنگ سالاران :سنگر حالت دوم، حالت محبوب‌تری خواهد بود. نکته پایانی در رابطه با کیفیت کلی بازی جنگ سالاران :سنگر این است که بحران کوید 19 صرفا روی زمان انتشار بازی تاثیر گذاشته و نه روی کیفیت آن. بدین ترتیب کاربرانی که به دنبال دانلود بازی جنگ های صلیبی 2020 برای کامپیوتر در سال گذشته بوده‌اند، بدون هیچ افت کیفیتی این بازی را یک سال دیرتر تجربه کردند.

دانلود بازی Stronghold Warlords

شما می‌توانید نسخه فشرده بازی Stronghold Warlords را از این لینک دانلود کرده و از تجربه این بازی لذت ببرید.

پارت اول 

پارت دوم

پارت سوم

پارت چهارم

سیستم مورد نیاز بازی Stronghold Warlords

در صورتی که قصد خرید یا دانلود بازی Stronghold Warlords برای کامپیوتر را دارید، بهتر است که نگاهی به سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی این عنوان بیندازید.

حداقل سیستم مورد نیاز:

    • سیستم عامل: Windows 7/8/10
    • پردازنده: Intel i5-3330 3.0Ghz or AMD equivalent
    • رم: 8 گیگابایت
    • گرافیک: nVidia GeForce GTX 680 or AMD Radeon HD7970 (2 GB VRAM)
    • دایرکت اکس: Version 9.0c
    • فضای مورد نیاز: 6 گیگابایت
    • نکته: برای نصب بازی Stronghold Warlords – Special Edition به 9 گیگابایت فضای خالی احتیاج خواهید داشت.

دانلود بازی جنگ های صلیبی 2020 برای کامپیوتر

سیستم پیشنهادی:

    • سیستم عامل: Windows 7/8/10 64-bit
    • پردازنده: Intel Core i7-3770 3.4GHz or AMD equivalent
    • رم: 16 گیگابایت
    • گرافیک: nVidia GeForce GTX 970 or AMD Radeon R9 290
    • دایرکت اکس: Version 9.0c
    • فضای مورد نیاز: 6 گیگابایت
    • نکته: برای نصب بازی Stronghold Warlords – Special Edition به 9 گیگابایت فضای خالی احتیاج خواهید داشت.

سخن نهایی

سفر بازی Stronghold Warlords به خاور دور ایده بدی نبود. در نهایت هم فایرفلای عملکرد نسبتا قابل قبولی را از خود بر جای گذاشت. حقیقت این است که این بازی به دلایل خاصی، بهترین و به‌یادماندنی‌ترین نسخه فرنچایز خود نیست، ولی بازی قابلی بوده و می‌تواند برای چندین ساعت شما را سرگرم کند. خبری از دانلود بازی Stronghold Warlords برای کامپیوتر دوبله فارسی نیست و ضمنا دانلود بازی Stronghold Warlords برای اندروید هم ممکن نیست؛ چراکه این بازی فقط برای رایانه‌های شخصی منتشر شده است. بنابراین هم داشتن کامپیوتر و هم برخورداری از درک قابل قبولی از زبان انگلیسی برای تجربه این عنوان الزامی‌ست؛ به‌خصوص آن‌که با بازی عمیق‌تری طرف هستیم. به‌هرترتیب اگر از طرفداران بازی‌های استراتژی هستید همچنان بازی Stronghold Warlords به‌شما توصیه‌ می‌شود، ولو که مشکلات خاص خود را داشته و به خوبی نسخه‌های قبلی و یا حتی دیگر استراتژی‌های موجود در بازار نیست.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402